M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Herkese merhabalar,ilk sahibi olduğumuz nam-ı diğer ''Görev Adamı''nın konusuna hoşgeldiniz :)
Aracı kısaca tanımak gerekirse,1 Ocak 2014 trafiğe çıkışlı 13 Kasım 2013 üretimli hafif makyajlı bir Accent Blue.Yeni nesil 1.4 D-CVVT Kappa motora ve CVT şanzımana sahip.Mode Plus donanımlı.

58448_4f16f38bc99dfe034ec53354a11d5b65.jpeg




58447_1d0e56b46c314fbb0080419b45e5ca5a.jpeg


46872_3def893608deb628265d5697cb2d8027.jpg



Araçla alakalı yaptığım güncellemeleri bu konu altından paylaşacağım,herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Son düzenleme:

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Güle güle kullanın, bildiğim kadarıyla süspansiyon bir ara serviste daha yumuşak olanıyla değiştiriliyordu isterseniz bir sorun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Güle güle kullanın, bildiğim kadarıyla süspansiyon bir ara serviste daha yumuşak olanıyla değiştiriliyordu isterseniz bir sorun.
Teşekkür ederim,evet haberdarım ancak çok önceden değiştiriliyordu.Hala değiştiriliyor mu bilgim yok,arabanın garantisi de bitti zaten.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela vermesin inşaallah. Bu kasanın dizel otomatik olanını yaklaşık 3 hafta falan kullanmıştım. Jant ebatları da aynıydı. Dizel otomatik haliyle bildiğin sol şerit fatihi. Her viteste bol bol tork ve güç var. Dct şanzımanın 1-2 vites geçişleri çok kötüydü. 5-10 kmh hıza geldiği an 2.vitese alıyor. Yokuşlarda da böyle trafikte de böyle. Aracın yarım debriyaj gitmediği durum yoktu. Onun haricinde motorla uyumu gayet iyiydi. Virajda sekme meselesinde ise eğer viraj içinde bozukluk varsa gerçekten arkasını atarak dönüyor. Koparak demeyeyim direk sekme şeklinde atıyordu. Ama temiz asfaltta hiç problem yok. Direksiyon dediğiniz gibi hissiz ama yönlendirme isteği yeterli. Şehir içinde de oldukça yumuşak. Konfor anlamında ise standart B segment diyebilirim.

Motorun istekliliği, çift kavramanın 1-2 vites zamansız seçimleri haricinde ki yeterli hızı ve tam şehir içine göre ayarlanmış direksiyon ağırlığıyla açıkçası ben severek kullanmıştım.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela vermesin inşaallah. Bu kasanın dizel otomatik olanını yaklaşık 3 hafta falan kullanmıştım. Jant ebatları da aynıydı. Dizel otomatik haliyle bildiğin sol şerit fatihi. Her viteste bol bol tork ve güç var. Dct şanzımanın 1-2 vites geçişleri çok kötüydü. 5-10 kmh hıza geldiği an 2.vitese alıyor. Yokuşlarda da böyle trafikte de böyle. Aracın yarım debriyaj gitmediği durum yoktu. Onun haricinde motorla uyumu gayet iyiydi. Virajda sekme meselesinde ise eğer viraj içinde bozukluk varsa gerçekten arkasını atarak dönüyor. Koparak demeyeyim direk sekme şeklinde atıyordu. Ama temiz asfaltta hiç problem yok. Direksiyon dediğiniz gibi hissiz ama yönlendirme isteği yeterli. Şehir içinde de oldukça yumuşak. Konfor anlamında ise standart B segment diyebilirim.

Motorun istekliliği, çift kavramanın 1-2 vites haricinde ki yeterli hızı ve tam şehir içine göre ayarlanmış direksiyon ağırlığıyla açıkçası ben severek kullanmıştım.

Hocam teşekkür ederim,tekerimize taş değmesin.

Öncelikle gerçekten dizel-dct kombinasyonu hem performans hem ekonomik olarak bu arabadaki ikiliden çok daha iyi.Bu arabadaki ikili sadece konfor ve uzun ömürlülük vaadediyor.Özellikle yokuşlarda bu kombinasyon tam ölüm ikilisi :) Bunlar haricinde de bir zayıf noktası da kaportası,hakikaten zayıf ve bunu hissettiriyor.Frenlerinden bahsetmemişim onu da ekleyeyim,bu vasat lastikler neticesinde herkes durmamasından da şikayetçi,lakin kaliteli bir lastikle kesinlikle net bir fark olacağına inanıyorum.4 disk fren,fren kuvveti ve dozajı yerinde,frenler çabuk şişmiyor.Yani lastikler,frenin çok gerisinde kaldığı için araç durmuyor bana kalırsa.

Accent denince aklıma uzun ömürlülük,yüzbinlerce km ve sorunsuzluk geliyor.Bu tanımlarında hakkını veriyor bence,özellikle kullandığım araçtaki kombinasyonuyla.B segmentindeki bu özellikleri bu aracın karşıladığını düşünüyorum.Genciz,kan bazen hızlı akıyor,araçtan fazla şey bekleyip alamayınca araba kötü olmuş oluyor bu sefer.Genç olduğunu unutup normal sürüşe geçersen bu araba yeterince tatmin ediyor işin özü :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hocam teşekkür ederim,tekerimize taş değmesin.

Öncelikle gerçekten dizel-dct kombinasyonu hem performans hem ekonomik olarak bu arabadaki ikiliden çok daha iyi.Bu arabadaki ikili sadece konfor ve uzun ömürlülük vaadediyor.Özellikle yokuşlarda bu kombinasyon tam ölüm ikilisi :) Bunlar haricinde de bir zayıf noktası da kaportası,hakikaten zayıf ve bunu hissettiriyor.Frenlerinden bahsetmemişim onu da ekleyeyim,bu vasat lastikler neticesinde herkes durmamasından da şikayetçi,lakin kaliteli bir lastikle kesinlikle net bir fark olacağına inanıyorum.4 disk fren,fren kuvveti ve dozajı yerinde,frenler çabuk şişmiyor.Yani lastikler,frenin çok gerisinde kaldığı için araç durmuyor bana kalırsa.

Accent denince aklıma uzun ömürlülük,yüzbinlerce km ve sorunsuzluk geliyor.Bu tanımlarında hakkını veriyor bence,özellikle kullandığım araçtaki kombinasyonuyla.B segmentindeki bu özellikleri bu aracın karşıladığını düşünüyorum.Genciz,kan bazen hızlı akıyor,araçtan fazla şey bekleyip alamayınca araba kötü olmuş oluyor bu sefer.Genç olduğunu unutup normal sürüşe geçersen bu araba yeterince tatmin ediyor işin özü :)
Kaliteli lastiklerle hem tutuş hem fren performansı bir üst seviyeye çıkacaktır kesinlikle. Özellikle bahsettiğimiz durumlarda sürüşü bozulabilen araçlar için kaliteli lastik kesinlikle şart. Benim kullandığım otomobilde lastiklerin durumu gayet iyi olduğu için gerek viraj limiti gerek frenleme kalitesi gayet güzeldi. Dediğim gibi viraj içinde bozukluk olursa arkası ona pek hoş tepkiler vermiyor sadece ama bu zaten çoğu torsiyonlu aracın ortak sorunudur.

Çift kavrama bir şanzıman kullanıyor olmasına rağmen aracı sürdüğüm zaman zarfı boyunca bana da bin üstüne vur kırbacı izlenimi vermişti otomobil. Kiralık şirket aracı olmasına, her geçenin dan dun kullanıyor olmasına, 60 bin km boyunca İstanbul'da şehir içi bu şekilde kullanılmış olmasına rağmen araçta hiç kondisyon düşüklüğü, arıza falan yoktu ki sizin benzinli motor ve cvt şanzıman ikilisiyle sağlamlığı bir kat daha artacaktır. Netice itibariyle dediğiniz gibi bence de yeterince tatmin ediyor. Yumurta kasayı da severdim, blue modelini de sevdim. Allah kaza bela göstermesin, keyifle binmeyi nasip etsin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Bence eksi dediğiniz birçok şey bu arabada zaten beklenen şeyler olduğundan ben eksi saymamak gerektiğini düşünüyorum. Özellikle performans kısmında 1.4 egea kullanıcısı olarak gidişini az çok tahmin edebiliyorum ama zaten alırken bilerek alıyoruz ona göre para veriyoruz çok takılmamak lazım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Kaliteli lastiklerle hem tutuş hem fren performansı bir üst seviyeye çıkacaktır kesinlikle. Özellikle bahsettiğimiz durumlarda sürüşü bozulabilen araçlar için kaliteli lastik kesinlikle şart. Benim kullandığım otomobilde lastiklerin durumu gayet iyi olduğu için gerek viraj limiti gerek frenleme kalitesi gayet güzeldi. Dediğim gibi viraj içinde bozukluk olursa arkası ona pek hoş tepkiler vermiyor sadece ama bu zaten çoğu torsiyonlu aracın ortak sorunudur.

Çift kavrama bir şanzıman kullanıyor olmasına rağmen aracı sürdüğüm zaman zarfı boyunca bana da bin üstüne vur kırbacı izlenimi vermişti otomobil. Kiralık şirket aracı olmasına, her geçenin dan dun kullanıyor olmasına, 60 bin km boyunca İstanbul'da şehir içi bu şekilde kullanılmış olmasına rağmen araçta hiç kondisyon düşüklüğü, arıza falan yoktu ki sizin benzinli motor ve cvt şanzıman ikilisiyle sağlamlığı bir kat daha artacaktır. Netice itibariyle dediğiniz gibi bence de yeterince tatmin ediyor. Yumurta kasayı da severdim, blue modelini de sevdim. Allah kaza bela göstermesin, keyifle binmeyi nasip etsin :)

Tam bir görev adamı kısaca hocam :) Çok teşekkür ederim,cümlemize :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Bence eksi dediğiniz birçok şey bu arabada zaten beklenen şeyler olduğundan ben eksi saymamak gerektiğini düşünüyorum. Özellikle performans kısmında 1.4 egea kullanıcısı olarak gidişini az çok tahmin edebiliyorum ama zaten alırken bilerek alıyoruz ona göre para veriyoruz çok takılmamak lazım :D
Eh tabii ki,bindiğimiz aracı tanıyıp ona göre eleştirmemiz lazım esasında.Benimki aslında bir eleştiri gibi değilde,bir beklenti gibi.Diğer b sınıfı araçlarla kıyaslama yapınca ortaya çıkan şeyler genelde yazdıklarım.Bana kalsa,geleceği görsem ve de kendime alsam böyle bir araç alır mıydım bilemiyorum.İşimi görsün,getirip götürsün yeter şimdilik :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,486
1
4,751
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
B segmenti sedanlar içinde bence en kaliteli ve üst segment gibi duran bu araç bence. Benim tek gözümü tırmalayan yeri koca cüsseli gövdeye oranla çok küçük tasarlanmış çamurluk ağızları. Birde üstüne ufak jant ile alındığında görüntüsünü bozuyor diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve M.Shadows

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Screenshot_20191108-180249_Gallery.jpg


Yeni lastik alma sürecim tamamlandı,bugün 195/55/R16 Primacy 4 lastikleri almış bulunuyorum.

Screenshot_20191108-180254_Gallery.jpg


Lastikler 2019 üretim 87 yük endeksli ve H (210 km/h) hız kapasitesine sahip.Bu lastiği tercih etmemdeki temel neden,ıslak ve kuru zeminde frenajının iyi olması,yol tutuşun artması ve konfor seviyesinin yükselmesiydi.

Screenshot_20191108-180308_Gallery.jpg


Henüz yol tutuş ve fren testi yapmadım,rodajı bitmeden de yapmayı düşünmüyorum.500-1000 km sonra tamamen normal kullanıma başlayacağım.Konfor seviyesi kesinlikle arttı,yol sesi azaldı.Bir miktar yakıtı arttıracaktır yanakta büyüdü çünkü ama önemli değil.

Screenshot_20191108-180257_Gallery.jpg


Lastiği,tanesi 550 liradan aldım,internet fiyatı da dahil olmak üzere en uygun fiyat gittiğim euromaster bayisindeydi.Kendilerinden oldukça memnun kaldım,100 lira civarı da balans ve rot kontrolüne verdim.2300 liraya olayı kapatmış oldum.Çoğu kişi,bu arabaya bu lastiğin fazla olduğunu söylese de yine de tercih ettim.Alabildiğimin en iyisini almak isterim her zaman,araç benim olmasa bile bu benim için önemli.Hem ailem hem kendi güvenliğim için,aldıktan sonra kafamın rahat olacağı bir lastikti bu,açıkçası öyle de oldu.

Euromaster bayiisine gelmeden önce tam 3 bayii dolaştım sanayide.Gerçekten inanılır gibi değil,biri tanesi 700 liradan Primacy 3 satmaya kalktı,diğeri Michelin çöp Milestone verelim dedi(ki 450 lira fiyat biçti),diğeri de Michelin yan sanayisini satmaya kalktı.Euromaster bayiisini bu arada daha önce hiç duymamıştım,şansa internette reklamı denk geldi,aradım fiyat istedim.İlk amacım CrossClimate+ almaktı,en iyi fiyatı yine burası sunmuştu.Kısacası lastil değiştirseniz tavisye ederim burayı,ben memmun kaldım.

Son olarak neden orjinal ebatta kalmadığımı yazayım.Bu aracın orjinal ebadı 195/50/r16,fakat gerek konforun kötülüğü,gerekse büyük firmaların bu ebatta lastiğinin olmamasından dolayı 55 yanak almayı tercih ettim.205/55/R16 alacaktım lakin yüklü kullanımlarda,hızlı kullanımlarda boyutu çok büyük olduğundan tehlike arz ediyordu o yüzden alamadım.Muayeneden de tabii ki kalıyor %5 lik payı aştığından,o da tuz,biberi oldu.Ama en bilinen ve tercih edilen ebat olduğu için,fiyatları oldukça ucuzdu o ebattaki lastiklerin,tercih edemedim :(
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım