Manual Araba ile Rampa nasıl çıkılır..

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Merhaba
Beyler çevremde bazı insanlardan duyduklarım, aynı bu videodaki beyfendi gibi araçlarını kullanma ve potansiyelini çıkarma konusunda tecrube ve bilgi eskiği yaşadıklarını görüyorum.
Videodaki gibi , maksimum tork devri 4300 devirde alan bir otomobilin, yüksek vites oranında düşük devirde tam gaz ile sıkıştırılmasını seyredince, bu konuda bir başlık açılması gerektiğini düşündüm..

Dik bir rampada asla dip gaz basmam ve motorun rahat devir cevirip, ivmelenmesine yetecek bir vites oranında kalırım. Eğer tutamıyor, hız ve devir kaybetmeye devam ediyorsam, bir alt vitese daha düşerim. Motorun sıkıştırılarak yaratılan hararet ve basınç, motorun düşük vitesde çevirdiği yüksek devirden daha zararlı olcağı düşünüyorum..
Bu videomda arabayı rampa çıkarken asla dip gaz , hatta %70 den fazla gaz vermeden sadece vites ile oynayıp kademeli olarak alt oranlara geçerek, gayet keyifli tırmanış yapıyorum.

Halkımızda, rampada arabanın vitesini düşürmek çok zor geliyor, hatta bu bir kisel egoda seviye ölçüü olduğu durumlar bile oluyor..

Peki sizin yorumunuz nedir. Araclarınız bu tip tepkilerde nasıl yol izliyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve mecagil

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bu sıkıntılar daha çok düşük hacimdeki atmosferik motorlarda görülüyor. Rampaya varmadan evvel ya düzde hızını alacaksın ya da vitesi küçültüp doğru devirde çıkacaksın. Nitekim turbo benzinli ve özellikle de dizel motorlarda bu tarz sıkıntılar minimum düzeyde. Keza bu tarz durumlarda yakıt sarfiyatı, hız ve devirden bağımsız olarak gaz pedalına ne kadar basıldığıyla alakalı bir durumdur.

Kendi aracımda ise bu tarz konulara pek dikkat etmem. Sadece yüksek vites düşük hızda aracı boğmam o kadar. Onun haricinde rampayı gördüğüm zaman önceden herhangi bir hazırlık yapmam gerekmiyor. Hemen hemen her vites ve hız kombinasyonunda sıkıntısız çıkabiliyorum. Rampalar için önceden hazırlık yaptığım tek durum; oksijen miktarının düşük olduğu yerlerde düşük vites düşük hız şeklinde çıkmak oluyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Atmosferik benzinlide şoförü atraksiyona sokmadan böyle overtake girmek zor..

70 kmh hızda aynı yolda dizelle 5.viteste sollamaya çıkabiliyorsun. Atmosferik motorda bunu minimum düzeyde devir çevirerek yapabilmen için 2.0 hacim gerekli. 1.5 - 1.6 atmosferikler de yeterli gelir ama onlarda da 2.0'a göre yine devir çevirmen gerekir.
 

mcanerg

Panpa
14 Eyl 2016
1,710
3,402
3,720
Marka
BMW
yalnız o korkuteli rampasını bilen bilir, bildiğiniz rampalara benzemez
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba
Beyler çevremde bazı insanlardan duyduklarım, aynı bu videodaki beyfendi gibi araçlarını kullanma ve potansiyelini çıkarma konusunda tecrube ve bilgi eskiği yaşadıklarını görüyorum.
Videodaki gibi , maksimum tork devri 4300 devirde alan bir otomobilin, yüksek vites oranında düşük devirde tam gaz ile sıkıştırılmasını seyredince, bu konuda bir başlık açılması gerektiğini düşündüm..

Dik bir rampada asla dip gaz basmam ve motorun rahat devir cevirip, ivmelenmesine yetecek bir vites oranında kalırım. Eğer tutamıyor, hız ve devir kaybetmeye devam ediyorsam, bir alt vitese daha düşerim. Motorun sıkıştırılarak yaratılan hararet ve basınç, motorun düşük vitesde çevirdiği yüksek devirden daha zararlı olcağı düşünüyorum..
Bu videomda arabayı rampa çıkarken asla dip gaz , hatta %70 den fazla gaz vermeden sadece vites ile oynayıp kademeli olarak alt oranlara geçerek, gayet keyifli tırmanış yapıyorum.

Halkımızda, rampada arabanın vitesini düşürmek çok zor geliyor, hatta bu bir kisel egoda seviye ölçüü olduğu durumlar bile oluyor..

Peki sizin yorumunuz nedir. Araclarınız bu tip tepkilerde nasıl yol izliyorsunuz.
Düşük hacimli atmosferik ve LPG'li bir araç kullanıcısı olarak kesinlikle katılıyorum ve çoğu zaman bende bu şekilde kullanıyorum yalnız istisnalarım da mevcut, arabayı bende boğmamaya çalışıyorum ama bulunduğum mevkide yokuş çok ve ne yazıkki motor soğukken bu kadar yüksek devir çevirmem de sakıncalı, tabii dip gaz yapıp boğmam da ama bence bizim gibi aracı olan sürücülerin karşılaştığı en büyük zorluk sağ şeritte yokuş tımanırken tepemize çıkmaya çalışan sabırsız C plakalar veya yüksüz kamyonlar.Edit:Korkuteli rampasını ben de çıktım aynı 1.4 75 ps 2005 clio symbol de idi ve ne yazıkki devir saati olmadığı için çok kere bayıldım.o_O
 
Son düzenleme:

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Evet korkuteli rampasında standart turbo beslemeli motorlarla hızını artırarak çıkmak mümkün değil :D Örneğin 1.3 mjet veya 1.6 tdi motorlarla ancak girdiğin hızla çıkabiliyorsun. Burada 1.2 75hp atmosferik motor gayet güzel işler çıkarmış. Dip gaz mevzusu test amaçlı yapılmış olabilir diye düşünüyorum, normal kullanımda bu şekilde dip gaz ile rampa çıkmak tabi ki doğru değil.
 

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Bizim araba ile izmit Bolu arasi Bolu Dagi tuneli yakınlarında 3 e dustugumuz oldu . Dizde iyiyizde rampa atmosferigi bozuyor be .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
yol 2 şeritlidir uzuuunca bir yokuş tırmanıyorsundur. arkada valizler, arabada 5 kişi, araban güçsüz bir motora sahiptir. sağ tarafta kamyonlar aheste aheste gider sen de devrini düşürmemek için kendini zar zor sola atmışsındır ama o arkandaki lavuk sana selektörü çakar çakar durur sanki keyfinden ordasın ( şaka yapıyorum sonuçta o da devrini düşürmek istemiyor) Sen hızını almaya devam edersin artık dayanamaz bi tırın arkasına atarsın kendini ve senaryo başa sarar. Beyler turboya haram beygir diyoruz ama uzun yokuşlu yollarda büyük rahatlık be. Şu anlattığım olayı yaşamayan atmosferik araba kullanmamıştır net :D
 

mecagil

Profesör
9 Eki 2016
670
1,139
2,320
Ankara
Marka
Ford
Ya bu dip gaz-bogma mevzusu kaldı mı hala? Demek istediğim, ben yokuş yukarı dip gaz yaptığım vakit arabanın beyni zaten cekmiyorsa yakıt akışını limitlemiyor mu boğulmayacak şekilde? Yanmadigi belli ola ola yakıt yollamaya devam ediyorsa ne anladım ben o elektronik enjeksiyon sisteminden
Püskürtme sistemini geçtim, benim araba odb den kontrol ettigimde gaz kelebeğini bile pat diye açmıyor gosteriyor ben gazı dipledigim vakit
 
Son düzenleme:

123456mtn

Panpa
8 Eyl 2016
1,211
2,491
3,770
Sivas
Marka
Caterham
Genelde düzlükte hızı al, rampa girişinde direk vites düşür şeklinde takılıyorum. Tek kişiyle uzun rampalarda sabit hızla rahatça çıkıyorum. Maalesef büyüklerimiz rampada çıktığı viteste hava atmak gibi bir derdi var. Çekinmeden 2k altında 5.’ci vitesi zorluyorlar.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
yol 2 şeritlidir uzuuunca bir yokuş tırmanıyorsundur. arkada valizler, arabada 5 kişi, araban güçsüz bir motora sahiptir. sağ tarafta kamyonlar aheste aheste gider sen de devrini düşürmemek için kendini zar zor sola atmışsındır ama o arkandaki lavuk sana selektörü çakar çakar durur sanki keyfinden ordasın ( şaka yapıyorum sonuçta o da devrini düşürmek istemiyor) Sen hızını almaya devam edersin artık dayanamaz bi tırın arkasına atarsın kendini ve senaryo başa sarar. Beyler turboya haram beygir diyoruz ama uzun yokuşlu yollarda büyük rahatlık be. Şu anlattığım olayı yaşamayan atmosferik araba kullanmamıştır net :D
Bende de 1.6 atmosferik var 4 kisiyle benzer olayda bir vites kucultup kaciyorum genelde sizinki 1.4 falan mi acep
 
  • Beğeni
Tepkiler: hondapower

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Ya bu dip gaz-bogma mevzusu kaldı mı hala? Demek istediğim, ben yokuş yukarı dip gaz yaptığım vakit arabanın beyni zaten cekmiyorsa yakıt akışını limitlemiyor mu boğulmayacak şekilde? Yanmadigi belli ola ola yakıt yollamaya devam ediyorsa ne anladım ben o elektronik enjeksiyon sisteminden
Püskürtme sistemini geçtim, benim araba odb den kontrol ettigimde gaz kelebeğini bile pat diye açmıyor gosteriyor ben gazı dipledigim vakit
Mantıken doğrusu bu bence de kısması lazım. Ama anlık yakıt tüketimine bakınca hiç de limitliyor gibi durmuyor. 6.viteste dipgaz yap, 30 litre yakıyor gösteriyor. Ya anlık gösterim yanlış yada gerçekten yakıyor. Bilemedim. Bu boğulma mevzusundan kasıt bence şu: Hani bisikletle yokuş çıkarken en üst viteste bacaklarımız çatlar ya. Onun yerine düşük viteste sıkça çevirmek daha rahat gelir. Yani yüksek viteste bacakları boğuyoruz :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil

mecagil

Profesör
9 Eki 2016
670
1,139
2,320
Ankara
Marka
Ford
Mantıken doğrusu bu bence de kısması lazım. Ama anlık yakıt tüketimine bakınca hiç de limitliyor gibi durmuyor. 6.viteste dipgaz yap, 30 litre yakıyor gösteriyor. Ya anlık gösterim yanlış yada gerçekten yakıyor. Bilemedim. Bu boğulma mevzusundan kasıt bence şu: Hani bisikletle yokuş çıkarken en üst viteste bacaklarımız çatlar ya. Onun yerine düşük viteste sıkça çevirmek daha rahat gelir. Yani yüksek viteste bacakları boğuyoruz :)
Düşük devir ayrı olay boğulmadan. Düşük devirde zaten verimli bi yanma olmaz. Boğulma denilen oysa tamam. Sonuç olarak evet, deviri yüksek tutup, iyi bir güç tork bandında tutarak çıkmak daha mantıklı. Sadece yokuş için degil, her yerde verimli yanma noktalarinda tutmak lazım tabi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım