mr.orhanarslan

Takipçi
16 Eki 2019
2
0
10
36
İstanbul
Marka
Renault
Bilgilendirme için teşekkürler öncelikle. Ben 2005 model 175bin km fe buldum bir tane 2.5TDI hasarsız bakımlı. Benim merak ettiğim şeylerin başında yakıt tüketimi geliyor? Airmatic sorun çıkarıyor mu? Bakımlarının maliyeti nedir?
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Bilgilendirme için teşekkürler öncelikle. Ben 2005 model 175bin km fe buldum bir tane 2.5TDI hasarsız bakımlı. Benim merak ettiğim şeylerin başında yakıt tüketimi geliyor? Airmatic sorun çıkarıyor mu? Bakımlarının maliyeti nedir?
Yakıt tüketimi karma 100 km'de 10lt (Ankara için geçerli, Istanbul için +2lt eklenebilir). Yani 1 depo ile 1000 km. Bakım maliyeti C-segment bir aracın 2 katı denilebilir. Airmatic konusunda evet sorun yaşayanlar oluyor, biz yaşamadık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mr.orhanarslan

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,827
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Bu motor transporter t5 lerdeki en güçlü seçenek olarak sunuluyordu zamanında,aynı motorsa.Oldukça sorunlu deniliyordu,bu konuda tecrübelerinizden yararlanmak isteriz,aynı şeyi airmatic içinde söylüyorlar kullanıcıları.Bu arada araç gerçekten iyi duruyor,kazasız belasız kullanın..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Bu motor transporter t5 lerdeki en güçlü seçenek olarak sunuluyordu zamanında,aynı motorsa.Oldukça sorunlu deniliyordu,bu konuda tecrübelerinizden yararlanmak isteriz,aynı şeyi airmatic içinde söylüyorlar kullanıcıları.Bu arada araç gerçekten iyi duruyor,kazasız belasız kullanın..
Teşekkür ederim.

Motorla ilgili ilk üretimlerde (2003-04) sorun olabiliyor -aslında birçok konuda arıza oranı onlarda daha yüksek- ancak 2006'da motor değişiyor bu motor tersine sağlam ve sevilen bir motor.

Airmatic Touareg'in en güzel ama aynı zamanda en karın ağrısı olma ihtimali yüksek donanımı. Ufak tefek hortum kaynaklı sıkıntı da olabilir, kompresör, körük veya elektronik kaynaklı sıkıntı da yaşanabilir. Alırken düzgün çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli kesinlikle. Biz bu konuda şanslıyız ki sorunsuz çalışmakta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows

gOkO60

Profesör
22 Ara 2016
102
385
1,835
Aracı kullanmaya devam ediyoruz, yaklaşık 41 bin km yaptık ve bir o kadar daha kullanmayı düşünüyoruz, şimdiye kadar en memnun olduğumuz ve en sevdiğimiz aracımız oldu. Konuda bahsettiklerimin dışında bir sorun yaşamadık ve umarım da yaşamayız. Bu tarz bir araç alırken en önemli şeylerden biri aracın az kişinin elinden geçmiş olması ve bakımlarının yetkili servis (veya iyi bir usta) tarafından düzgünce yapılmış olması, yoksa birçok sorunla karşılaşıp aldığınıza pişman olabilirsiniz. Bütçe ve beklentilerinizi yazarsanız daha iyi yardımcı olunabilir.
Merhabalar; Bende de 2011 model Captiva vardı ancak eşim kaza geçirdi ve aracımız pert oldu. Aracımızdan çok memnunduk ancak kaskodan parayı alınca alternatifleri düşünürken touaregi uygun gördüm. Siz tavsiye eder misiniz, fiyat aralığımda baktığım araçlar 2.5 tdi ve 140 bin km üstü. Kronik arızaları v.s. varmı zira Captivayı 3 seneyi geçkin kullandık ve alt takımında neredeyse vida bile değiştirmedik.

Şimdiden teşekkür ederim...
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Merhabalar; Bende de 2011 model Captiva vardı ancak eşim kaza geçirdi ve aracımız pert oldu. Aracımızdan çok memnunduk ancak kaskodan parayı alınca alternatifleri düşünürken touaregi uygun gördüm. Siz tavsiye eder misiniz, fiyat aralığımda baktığım araçlar 2.5 tdi ve 140 bin km üstü. Kronik arızaları v.s. varmı zira Captivayı 3 seneyi geçkin kullandık ve alt takımında neredeyse vida bile değiştirmedik.

Şimdiden teşekkür ederim...

Merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Aracı alalı 3 yıl ve 50 bin km oldu, şimdiye kadar -far ayarsızlığı ve şaft için hariç- periyodik bakım dışında sanayiye gitmedi. Burada kullanıcı faktörü önemli. Bakımı aksatılmış hor kullanılmış bir Touareg baş ağrıtabilir. Bakımlı, mümkünse ilk sahibinden yada az el değiştirmiş bir Touareg üzmez. Aracın mekanik aksamı sağlam, airmaticlere dikkat edilmeli, yaş itibariyle elektronik aksamlarda ufak tefek arıza yaşanabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60

apalie

Takipçi
31 Ocak 2020
1
0
10
48
ANKARA
Marka
Volkswagen
Ecufast tarafından yapıldı. Aracın ECU'suna bağlanılıyor. Gerekli bilgiler sisteme yollanıyor, daha sonra sistem tarafından yeni yazılım gönderiliyor. 1 saat sürüyor işlem. Bu yazılımı yollayan İtalya menşeili bir şirketmiş VW ile anlaşmalı yani bu işlemden dolayı aracınız garanti dışı kalmıyormuş. Aracın yazılımının tam uyum sağlaması performansa yansıması 250km tüketime yansıması 500km sürüyor dediler. Ancak tabii performans artışı işlem sonrası ilk sürüşte hissediliyor.
Merhaba, uzun zamandır görünüşenü çok sevdiğim 2006 2.5 tourenge nihayet artık sahibim . Ancak daha önceki aracım 240 lık subaru xt olduğundan performans olarak çok düşük kaldı. Yazılım düşünüyorum. Sıkıntı yaşadınız mı? Sürüşte kayda değer bir iyileşme oldu mu? Tavsiye eder misiniz?fi Fiyatı nedir?
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Merhaba, uzun zamandır görünüşenü çok sevdiğim 2006 2.5 tourenge nihayet artık sahibim . Ancak daha önceki aracım 240 lık subaru xt olduğundan performans olarak çok düşük kaldı. Yazılım düşünüyorum. Sıkıntı yaşadınız mı? Sürüşte kayda değer bir iyileşme oldu mu? Tavsiye eder misiniz?fi Fiyatı nedir?
Hayırlı olsun aracınız, keyifli sürüşler dilerim. XT'den sonra çok hantal kalmıştır evet. Iyi yanı basarak gitseniz de yakıt belli bir seviyeyi geçmiyor. Yazılımdan sonra performansta hissedilir bir iyileşme oldu, bazı durumlarda örn. yokuşlarda vs. bu daha iyi anlaşılıyor. Ancak ciddi bir fark değil, sadece yazılımla 30hp artış olmuyor -beklenmemeli zaten- bunun için egzoz sistemi, soğutma vs. modifiyesi gerekli. Bir sıkıntı yaşamadık, tavsiye ederim. Fiyatını net hatırlamıyorum ama muhtemelen 2 katına çıkmıştır 1.5 yılda.
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
200 bin km'yi devirdik güncellemesi. 3 yıl önce bu zamanlar aldığımız Touareg'imiz ile şimdiye kadar 65bin km yaptık ve 203 bin küsüre ulaştık; alındığı günden beri 2 yıl önce yaşanan askı bilyası sorunu, far ayarı sıkıntısı ve yakın zamandaki klima müşürü değişimi dışında bir sorun yaşanmadı, standart bakımlar yapılarak binilmeye devam ediliyor. Klima demişken değineyim oldukça başarılı çalışan bir kliması var aracı çalıştırır çalıştırmaz bir kaç dakika içinde soğutabiliyor ve oldukça sessiz çalışıyor.

Touareg_Front_Suspension.jpg
Touareg_Rear_Suspension.jpg

Araçta havalı süspansiyon (airmatic) mevcut ve aracı bu kadar sevmemizdeki en önemli etken; aracın asfaltta bir E-segment sedan konforu ve yol tutuşunu verebilmesini sağlarken arazide geleneksel arazi araçlarından geri kalmamasını sağlıyor. Aracın normal modda yüksekliği 24 cm iken, spor modda 16 cm'e düşürülebiliyor ve offroad modunda 30cm'e yükseltilebiliyor bu sayede Offroad lastiği takmak için herhangi bir ekstra kit'e ihtiyaç duyulmuyor.
Yol tutuş olarak başarılı; süspansiyonu sport'a alınca araç alçalıyor, sertleşiyor ve tabiri caizse rayda döner gibi dönüyor. Büyük cüssesi, yerden yüksekliği ve 2.3 tonluk ağırlığına rağmen bu hızda da burayı döner mi dediğiniz yeri hiç sıkıntısız dönüyor, limitleri ciddi yüksek. Toprak, kar gibi zeminlerde hızlı ve zorlayarak kullandığınızda ise limitte arkasını yavaşça bırakıyor, bu yönden eğlence faktörü yüksek. Aracı önden kayma yaşayacak kadar absürt zorlamadım.
Alıntılarda karakteristiğini anlatmaya çalıştığım, Touareg'in bağımsız süspansiyon sistemi; üstte wishbone, altta çok kollu bağlantıya sahip, yükseklik ayarlı havalı süspansiyon.
Touareg_Underbody.jpg

Aracın altından bir görüntü. Alt panel, yalıtım ve aracın altının korozyondan korunması için tamamıyla plastik bir malzeme ile kaplı, egzozda orta susturucu yok, sadece katalitik konvertör ve son susturucu bulunuyor.
Touareg_Sideview.jpg

Süspansiyon en alçak konumdayken bir pozumuz.
 
Son düzenleme:

CesurAkçin

Cesur
Profesör
12 Haz 2020
89
101
1,060
35
Beşiktaş
Marka
Volkswagen
2013 TE Tiguanı alırken Tourage dede gözüm vardı ama nasip tiguana oldu kazasız belasız günlerde kullanın
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
babamın eski patronunda 5.0 TDI V10 olanı var, en son doğuşta 30-35 bin lira masraf ettiğini söylemişti yardımcısı. ön göğüste bazı parçalar, teyp vs yanında mekanik aksamda da ciddi yenilemeler yaptılar. benzeri bulunamadığı için, alım gücü olsa dahi bu arabaya masraf ediyor. ha yanında başka arabaları da var ama özellikle her sene bodrum tatiline bu aracı ile gidiyor. bir defa binme fırsatım olmuştu, gaza dokununca adeta kafa kaldırıyor :) benim de en sevdiğim touareg kasasıdır. güzel günlerde kullanın.
 

emrahaky

Emrah Akyıldız
Takipçi
4 Eki 2020
2
0
10
41
Erzurum
Marka
Volkswagen
Hocam merhaba, yaklaşık 9 yıldır 2.5 TDI Touareg kullanıyoruz. Artık yavaş yavaş hırpalanmaya başladı arabamız. Zaman zaman hatalar vermeye başladı. Motoruna, şanzumanına, beynine vs. baktırabileceğimiz ehil bir Touareg ustası arıyoruz. Sizin bize bu hususta tavsiye edebileceğiniz birisi var mı acaba? Baktırdığımız birkaç ustada aradığımızı bulamadık maalesef
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Hocam merhaba, yaklaşık 9 yıldır 2.5 TDI Touareg kullanıyoruz. Artık yavaş yavaş hırpalanmaya başladı arabamız. Zaman zaman hatalar vermeye başladı. Motoruna, şanzumanına, beynine vs. baktırabileceğimiz ehil bir Touareg ustası arıyoruz. Sizin bize bu hususta tavsiye edebileceğiniz birisi var mı acaba? Baktırdığımız birkaç ustada aradığımızı bulamadık maalesef
Aracımızı götürdüğümüz yer burası. Ankara dışında bildiğim bir yer yok maalesef.
https://goo.gl/maps/95nuTuksz9yU6Uz16
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Touareg-Battery.PNG

Konuya ufak bi güncelleme yapalım. Bazı Touareg'lerde tek bazı Touareg'lerde çift akü bulunuyor. Tek akü olanlarda akü sürücü koltuğu altında ve tüm yük bu akü üzerinde. V10 motorlu Touareg'lerde bagajda bulunan akü marşta kullanılırken sürücü koltuğu altında bulunan elektronik aksamdan sorumlu, görseldeki gibi. Diğer motor seçeneklerinde ise genellikle sürücü koltuğu altında bulunan akü marş görevini yerine getirirken bagajda bulunan akü aracın elektronik aksamını besliyor.

Bu durumu aracın üzerinde bulunan her iki akünün de bitmesiyle öğrenmiş olduk, önce araç çalışmadığı için bagajda bulunan 85 Amper Varta AGM akü söküldü ve yerine 95 Amper Varta AGM akü takıldı ancak birkaç gün sonra aracın yine çalışmamasıyla marşta aktif olan akünün öndeki akü (aynı şekilde 85 Amper Varta) olduğu anlaşıldı. Sonuç olarak öne 95 Amper Varta AGM akü bagaja da yeni 100 Amper Mutlu akü takıldı.
 
Son düzenleme:

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,363
2
2,945
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Merhabalar, kazasız belasız kullanın. İlk piyasaya girdiğinde çok tutmuştu bu araç. Ancak VAG’ın Audi’de Q7’yi çıkarmasıyla birlikte satışları dramatik düşen bir araç oldu Touareg. Hala daha da Q7’den pahalı fiyata sahip. 2milyon seviyesinde de doğal olarak zor oluyor satışlar.
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Merhabalar, kazasız belasız kullanın. İlk piyasaya girdiğinde çok tutmuştu bu araç. Ancak VAG’ın Audi’de Q7’yi çıkarmasıyla birlikte satışları dramatik düşen bir araç oldu Touareg. Hala daha da Q7’den pahalı fiyata sahip. 2milyon seviyesinde de doğal olarak zor oluyor satışlar.
Teşekkürler. Türkiye açısından düşünürsek ilk zamanlar tutmasında birçok etmen var. Güncel olarak aracı Doğuş getiriyor, ancak araç ilk piyasaya çıktığı zamanlar Doğuş dışında da ithal edilmiş araç sayısı oldukça fazla. Ayrıca her geçen yıl mtv-ötv oranları ve döviz kurlarının artması ve birçok müşterinin araba yerine markaya para vermeyi tercih etmesinden satış rakamları olarak Türkiye'de yok seviyesine geldi. Yurtdışında satış rakamları ne durumda bilmiyorum ancak üretimi devam ettiğine ve 3. nesline geldiğine göre VW açısından başarılı bir araç denilebilir. Aracın ilk piyasaya çıktığı dönem vurguladıkları gibi Land Rover Discovery, Land Cruiser gibi offroad odaklı ve X5, XC90 ve Q7 gibi asfalt odaklı SUV'ler arasında orta yolu bulmasıyla, SUV piyasasında oldukça özel bir yere sahip.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Touareg'in 5 Litre V10 dizeli efsanedir. Hatta sanırım o yıla kadar seri üretimde olan en güçlü dizel diye biliyorum. Güle güle kullanın aracınız çok güzel maşallah. Kazasız belasız inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

Ön cam açmanın çalışmaması ve arka kapının da kilitlenmemesi sebebi ile uzun bir işlem ile kapılar söküldü. Ön cam otomatiğinde halat gibi bi parça çürüyüp kopmuş o nedenle çalışmıyormuş, o parça değiştirildi. Sökme işlemini aşama aşama görebilirsiniz, önce iç trim ardından çerçeveyle beraber cam yukarı doğru kaldırılarak sökülüyor. Bu kapı tasarımı yalnızca Touareg, Cayenne (iki aracın kapı panelleri aynı) ve birkaç Audi modelinde kullanılmış ustanın söylediğine göre.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım