Harika Çocuk | 1998 Ford KA 1.3

btuerdl

Batu Erdal
Asfalt Kurutucu
7 Tem 2019
7
27
595
23
Marka
Ford
Herkese selamlar Otopark ailesi. Ben de kendi aracımı tanıtmak istedim. Hikayesini, benim için önemini ve tecrübelerimi elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Zamanını ayırıp okuyan herkese şimdiden çok teşekkürler.

Yıl 2017, o sıralar Ankara’da yaşıyoruz. Acil bir şekilde o zamanki aracımız olan Opel Meriva’nın yanına ikinci araç ihtiyacımız oldu ve aramaya başladık. Bir sürü seçenek vardı ama bütçemiz kısıtlıydı ve ucuz bir şey bakmak zorundaydık. En çok düşünülenler Megane 1, Laguna 1, Twingo, Micra, Corsa B ve tabiki Ka olmuştu. Düşündük taşındık ve Ka almaya karar verdik. O sıradaki Ankara’nın en ucuz Ka’sını gözümüze kestirdik (11.000 TL). Tabi arabanın hem mekanik olarak hem kaporta olarak masrafları vardı. Benim de arabalara olan ilgim, sevgim ve o dönemler hazırlandığım makine mühendisliği bölümünü birleştirince biz bu kötü kondisyona rağmen arabayı almaya karar verdik. Babamla konuştuk. Biz uğraşırız, düzeltiriz; düzeltemediğimiz yerde sanayiye gideriz diye anlaştık. Hem ben de bir şeyler öğrenirim, pratik olur. Her şeyden öte eğlendiğim bir şey arabalarla uğraşmak, o yüzden keyfim yerinde. Ben üniversiteyi kazanınca da ben alacaktım, hem üstünde çalışmalık bir oyuncak hem de ayağımı yerden kesecek ve sürmesi zevkli bir makine olacaktı elimde. Arabayı alırken planımız böyleydi ve çok şükür böyle de oldu.

20170410_160726766_iOS.jpg
(Aldığımız gün noterden eve gelirken)

Arabayı 10 Nisan 2017 günü teslim aldık. Alırken plakasını değiştirmemiştik, 60 plaka olarak kalmıştı (35 KA almak istiyordum, fakat fırsat olmadı ve Şubat 2020’de rastgele 35 plaka yaptık.). Abs’siz, tek hava yastıklı olan modeliydi. Aytozu grisi boyasının üzerinde güneş yanıkları vardı. Sağında solunda sürtme izleri vardı. Tavanı karbon fiber görünümlü mat siyah kaplamayla kaplanmıştı. Camlarına koyuca bir film çekilmişti, içerisi zindan gibiydi. Önceki sahibi berberdi. Bize; “1 ay kullandım, arkadaşlarım ‘Hehehe, bu arabaya mı biniyorsun?’ diye dalga geçmeye başladılar, o yüzden satıyorum” demişti. İnansam mı bilememiştim çünkü aldığımız fiyat piyasanın altındaydı ve arabada bilmediğimiz bir şey çıkma ihtimali çok yüksekti. Alırken ekspertiz yaptırmadık. Sadece motor ustasına götürdük, motorunda bir sıkıntı yok dendi ve aldık. Hala neresi boyalı neresi değişmiş bilmiyorum, komple boyatacak olursam ekspertize götürmeyi düşünüyorum.

Mekanik olarak da birkaç eksiği vardı. Seyir halindeyken durmak veya vites değiştirmek için her debriyaja basışımızda stop ediyordu. Ara sıra trafikte zora soktuğu da oluyordu bu sorunun. Ufak bir araştırmada anladım ki Ka’lardaki kronik hız sensörü problemi bizimkinde de vardı. Kaputu açıp baktığımda hız sensörüne giren 3 kablodan biri kopmuştu. Yenisini almadan tamir etmeyi deneyelim dedik. O zamanlar orijinal mi orijinal bir BMW 315’i olan bir komşumuz vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 1984 model olmalı. O abimiz de ustaların arabaya bakmak istememesinden dolayı yavaş yavaş kendi arabasının ustası olduğunu söylemişti. Derdimizi anlattık ve Ka ile ilk uzun yolumuz (Ankara-İzmir) öncesi hız sensörünün kopmuş olan kablosunu lehimledik. Böyle böyle, küçük küçük adımlarla ben de arabayı tanıdım ve yavaş yavaş ustası haline geliyorum diyebilirim. Tabi daha çok yolum var :D

1588928086247.png

(Jant kapakları yokken gözüme daha güzel geliyor.)

MOTOR VE PERFORMANS

Küçük Ka’mızın 1.3 litre 4 silindirli Endura-e motoru fabrika verisi 60 Hp güce ve 99 Nm torka sahip. Okuduğuma göre aynı motoru Anadol da kullanmış. Bu motor bloğu döküm olması sebebiyle hararete biraz daha dayanıklı. Hararet demişken şunu da belirtmeliyim arabada hararet ve devir göstergesi yok. Devir göstergesi çok can alıcı değil ama hararet göstergesi önemli olduğu için bir tane kablosuz obd2 cihazı edindim ve bilgileri oradan görebiliyorum.

Bu ufaklık tamı tamına 890 kilogram. Bu yüzden 60 beygir gücü az da olsa hissedilebiliyor. Hızlanma konusunda pek bir iddiası yok. Özellikle yokuş çıkarken şehir içi ve şehir dışı tıkanabiliyor. Beygir gücü olarak verdiği açığı ağırlığıyla kapatıyor. Fabrika verisi azami hızı 155km/sa. Forumlarda, gruplarda 170-180 km/sa yaptığı videolar mevcut ama ben 140’ın üstünü pek tavsiye etmem. Yakıt tüketimi ise az. Tüpe gerek yok. Ben tüpe karşı birisi olarak eğer motor elden geçecek olursa tüpü söktürmeyi düşünüyorum. Tüpte şehir dışı 7-7,5 litre, şehir içi 9 litre civarında; benzinde ise okuduklarımdan yola çıkarak karma 6,5-8 arasında değişiyor diyebilirim.

1588928158901.png
1588928232078.png

1588928287835.png
(Ufak çaplı Karadeniz turumuzdan birkaç fotoğraf.)

YOL TUTUŞ

Yukarıda arabanın yavaş olduğunu söyledim evet ama bu kesinlikle zevkli bir sürüşü baltalamıyor. Limitleri, gücüne göre yüksek. Sahip olduğu 60 beygirle birlikte size inanılmaz zevkli anlar yaşatıyor. Yol tutuşu genel olarak çok iyi. Kafası çok güzel tutunuyor. Çok abartmadan üstüne gittikçe ya da ani hareketlerde hafif hafif arkasını bırakıyor. Yere yakın ve uzunluk olarak küçük olması, arabanın go kart hissine yakın bir his vermesini sağlıyor. 60 beygiriyle hızlanabildiğiniz kadar virajdan viraja atabiliyorsunuz. Çoğu zaman ıslak zeminde hızlı girip kaymasını beklediğim virajlarda kaymadı. Yan yana, Ka’mın limitlerine yakın hızlarda, viraja girdiğim C, D segmenti arabalar karşısında boyun eğmedi, onlar yavaşladı biz girdiğimiz hızda çıktık. Babamdan da tozlu Ankara yollarında hızlı girdiği virajlarda arkasının geldiğini, refüje doğru giderken topladığını dinledim. Limitlerine alıştıktan sonra güven veriyor, sürdükçe süresiniz geliyor. Yol tutuşunun iyi olmasının yanında gücü de az olduğu için limitlerine ulaşmak zor. Bu başlığı bitirmeden frenlerden de bahsedeyim. Önlerde ufak (239 mm) diskler, arkada da kampanalar var. ABS olmadığı için arabayı ilk aldığımızdan alışana kadar daha temkinli sürdüm. Ama kolay alıştım ve kısa bir sürede kızaklamaya başlamadan yapılabilecek en sert freni yapabilir hale geldim. Kilosunu (890 kg) da göz önüne alırsak freni yeterli diyebilirim. Çok zorlamadım ama birkaç sert frenden sonra ısınıp biraz laçkalaşması muhtemel. Dozajına kolay alışılıyor ve yeterli güveni veriyor.

1588928400780.png

KONFOR

Açıkçası benim çok bir konfor beklentim yok. Ama değinilmesi gereken bir konu o yüzden biraz anlatacağım. Araba benim beklediğimden biraz daha sert. Dışardan bakınca özellikle arkası biraz basık gibi görünüyor. Süspansiyonların çalışma aralığı kısaymış gibi çukurlarda içerde biraz hareket ediyorsunuz. Siz şoför olarak olacakları tahmin ediyorsunuz ve hazırlıklı oluyorsunuz fakat yanınızdaki yolcu yola bakmıyorsa biraz sarsılabiliyor. Derin çukur ya da yüksek tümsek dışında engebeleri absorbe edebiliyor. Yani şehir içinde üzmüyor diyebilirim.

Gelelim uzun yola. Buraya konforu etkileyen bir not bırakmam gerekiyor. Benim arabamda yine kronik denilebilecek bir problem olan kalorifer musluğu bozulmuş. Önceki sahiplerinden biri de iptal edip boruları düz bağlamış. O yüzden kaloriferde sıcak soğuk ayarı yok. Motor nasılsa her zaman o hava geliyor içeri. Ben de hararet olursa anlayabilmek ve biraz da olsa arabayı rahatlatabilmek için kaloriferi 1 ya da 2 konumunda açıyorum. O yüzden genelde camlar 2-3 parmak açık oluyor. Bu da uzun yolda ses olarak konforumu düşürüyor. Mart ayında; bir hafta içinde önce 1100 km (Trabzon-İstanbul), sonra yaklaşık 500 km (İstanbul-İzmir, körfezi dolaşmalı, parasız yoldan gelmeli. Hem vakit sıkıntım yoktu hem de sürmeyi sevdiğimden yolun tamamına vereceğim para kadar bir de vapur bileti almak istemedim.) yol yaptım. Koltuklar yanal destekleri çok iyi olmasa da rahat sayılabilir fakat Trabzon’dan İstanbul’a giderken son 50-100 km gibi koltuk iyice sert hissettirmeye başladı. Direksiyon yüksek hızlarda (110-130) biraz yumuşak kalıyor. Ama ben genelde uzun yolculuklarda kendim kadar (64 kg) hatta bazen daha fazla yük aldığımdan dolayı güvensiz hissettirmiyor. Yanımdan hızlı araba geçtiğinde de kolay kolay etkilemiyor beni. Tek sıkıntı yokuşlarda çok kolay tıkanıyor. 110 ile girip 60 ile çıktığım yokuşlar oluyor (Tabi ben çok zorlamıyorum, yavaşlamaya razı geliyorum. Yoksa hemen bir vites küçültüp gaza otursanız benim kaybettiğim hızın yarısı kaybedersiniz.). Bu yokuşlar 1100 kilometrelik yolculukta yolumu 1 saat kadar uzattı. Bunu da konfora eksi olarak yazabiliriz.

1588928434942.png
(Trabzon-İstanbul yolunun son kilometreleri.)

1588928810320.png
(İçindeki normal suyu boşaltıp, antifriz doldurduğum gün. Yerler o yüzden ıslak.)

Eveet gelelim sonuç kısmına. Güç eksikliği, yol tutuşu zevkinden dolayı sorun değil. Zaten imkanlarım kısıtlı ve ilk arabam olduğu için çok seviyorum. Olabildiğince objektif anlatmaya çalıştım ama eksileri bile kendine aşık ediyor. Sanki kusursuzmuş gibi görüyorum. Fotoğraflarda belli oluyor, kaporta masrafları var. Sağında solunda azar azar çürükler var. Komple boya yaptıracağım gibi duruyor. Ufak tefek masraflarından harçlıklarımın yettiklerini ve becerebildiklerimi yapıyorum. Şu Korona döneminde de İç tarafta boyanması gereken yerleri hallediyorum. Hoparlör kapakları yok ve döşemeyle birlikte satılıyormuş. Yeni döşeme ihtiyacı olmadığı için oralara sineklik tarzı şeylerden güzel görünecek kapak yapmaya çalışacağım. Üst kapak contası değiştireceğim. Uzun yolda çok az bir yağ eksiltme sorunu var. Gözle görünür kısmı tam subap kapağıyla bloğun arasından geliyor gibi. Büyük ihtimalle üst kapak contası sorunu çözecek. Çözmezse bir ustaya gideceğiz gibi duruyor. Ömrünün sonuna yaklaşan rölanti valfini de değiştirmeyi düşünüyorum. Youtube’den Ford Ka ile ilgili video çeken bir kanal var. Çoğu sorumun cevabını oradan bulup hallettim. Onun dışında 1.6 StreetKa motoru da hayallerim arasında. Hatta belki ufak bir turbolu bile olabilir :D Öğrenciliğimin bittikten sonra işe girene kadar erteleyeceğim, o yüzden yakın zamanda hayata geçecekmiş gibi durmuyor. Şehir içinde sıkıntı olmuyor ama eğer o swapı yapabilirsem şehirler arası yolda hem araba hem ben çok rahatlayacağız.

Bizim hikayemiz de böyle. Sorularınız olursa memnuniyetle cevaplarım. Bu forumda aranızda olmaktan çok mutluyum. Hepinize iyi forumlar dilerim 😊

1588928562323.png

1588928942110.png
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Maşallah, sonunda bi ford ka geldi foruma :D Hararet göstergesi için içeride montajlayabileceğiniz güzel bir boşluk, motorda da sensörünü koyacağınız uygun bi yer ile civalı gösterge bağlayıp harareti sürekli gözünüzün önünde tutmanızı önerebilirim, önemli şeyler bunlar :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Merhaba öncelikle hoşgeldiniz, Ford Ka’lara zamanında çok bakmıştım hatta çift airbagli absli bir 98 Model e pazarlık da yapmıştık nasip olmadı onun yerine Clio I almıştık. Ama her zaman merak ve heves etmişimdir Ford Ka’ya.

Yazınızı okudum, hız sensörü ve rölanti valfi Ka’larda kronik dediğiniz gibi ve Ford Ka’ların Endura(aka. 1.3 Kent) motoru LPG yi pek sevmiyor. Yağ yakma, üfleme gibi sıkıntıları olabiliyor ama o segmentte tatlı bir otomobili o fiyatlara aldıktan sonra insanın gözünde olmuyor açıkçası.

Aytozu Ford’lara en çok yakışan renklerden biri, bu arada Babanızla birlikte limitleri deneme kısmınız beni şaşırttı keza bizimkisi çok korkar virajdan savrulmadan, şanslısınız :) .

Jantları griye boyayabilirseniz güzel bir görüntü çıkabilir ya da orijinal Ka jantlarını bulursanız çok yakışacaktır, farlar da hafif solmuş, plastik diye hatırlıyorum eğer öyle ise bir pasta cila uygulamasıyla biz bizim Golf’e 1 yıl daha katmıştık parlaklık konusunda :)

Dar ve sık virajlarda hantal C ve D segmenti Ka’nın eline su dökemez( ama yokuş aşağı olması lazım :) )

Bu arada Ankara’da çok bilindik bir Ford Ka çetesi var şehir dışından berbat araçları alıp iki göz boyayıp satıyorlar adamlarla kaç defa tartıştık biz, umarım onların aracı değildir öyle bile olduğunu varsaysak şu an güzel ellerde kıymet biliyor :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: btuerdl ve Kagan

btuerdl

Batu Erdal
Asfalt Kurutucu
7 Tem 2019
7
27
595
23
Marka
Ford
Maşallah, sonunda bi ford ka geldi foruma :D Hararet göstergesi için içeride montajlayabileceğiniz güzel bir boşluk, motorda da sensörünü koyacağınız uygun bi yer ile civalı gösterge bağlayıp harareti sürekli gözünüzün önünde tutmanızı önerebilirim, önemli şeyler bunlar :)

Evet, tanışma başlığındaki yazımda Ford Ka'nın olmadığını duydum ve hemen bir yazı hazırladım :D Yazıda bahsettiğim obd2 cihazı geçici çözüm. Dediğiniz gibi bir hararet göstergesi kafamda var. Ertelememin sebebi ise kendim yapmak istiyorum ve batırmamak için hala araştırıyorum. Eğer o güveni kendimde toplayamazsam mecbur birine gideceğiz :D Öneriniz için teşekkürler, en kısa zamanda halledilecek :)



Merhaba öncelikle hoşgeldiniz, Ford Ka’lara zamanında çok bakmıştım hatta çift airbagli absli bir 98 Model e pazarlık da yapmıştık nasip olmadı onun yerine Clio I almıştık. Ama her zaman merak ve heves etmişimdir Ford Ka’ya.

Yazınızı okudum, hız sensörü ve rölanti valfi Ka’larda kronik dediğiniz gibi ve Ford Ka’ların Endura(aka. 1.3 Kent) motoru LPG yi pek sevmiyor. Yağ yakma, üfleme gibi sıkıntıları olabiliyor ama o segmentte tatlı bir otomobili o fiyatlara aldıktan sonra insanın gözünde olmuyor açıkçası.

Aytozu Ford’lara en çok yakışan renklerden biri, bu arada Babanızla birlikte limitleri deneme kısmınız beni şaşırttı keza bizimkisi çok korkar virajdan savrulmadan, şanslısınız :) .

Jantları griye boyayabilirseniz güzel bir görüntü çıkabilir ya da orijinal Ka jantlarını bulursanız çok yakışacaktır, farlar da hafif solmuş, plastik diye hatırlıyorum eğer öyle ise bir pasta cila uygulamasıyla biz bizim Golf’e 1 yıl daha katmıştık parlaklık konusunda :)

Dar ve sık virajlarda hantal C ve D segmenti Ka’nın eline su dökemez( ama yokuş aşağı olması lazım :) )

Bu arada Ankara’da çok bilindik bir Ford Ka çetesi var şehir dışından berbat araçları alıp iki göz boyayıp satıyorlar adamlarla kaç defa tartıştık biz, umarım onların aracı değildir öyle bile olduğunu varsaysak şu an güzel ellerde kıymet biliyor :)

Hoşbuldum teşekkürler, inşallah bir gün sahip olursunuz. Sorunsuz bulursanız, pişman olmayacağınızı garanti edebilirim.

Aracı ilk aldığımızda düzenli yağ kaçağı vardı dediğiniz gibi. Üfleme değildi ama yine de korkutmuştu. Bir usta subap kapağının öndeki iki cıvatasını sıktığında bir süre kesilmişti. Problemi o mu çözdü yoksa bir yerde birikip kendi kendine mi durdu bilmiyorum ama şu an uzun yola çıkmadığım sürece damla yağ eksiltmiyor maşallah. Yine de ilk ustayı görüşümde bahsedeceğim kaçak konusundan.

Rengini ben de çok seviyorum. Komple boya olursa renk değişimi aklımdan geçti ama başka bir renk yakıştıramadım. Siyah tampon ve aytozu gri güzel bir kombinasyon. Ka jantının da peşindeyim. Ara sıra ilana düşüyor ama ya kondisyonu hoşuma gitmiyor ya da şehir olarak o an gidemeyeceğim uzaklıkta oluyor ve alamıyorum. Bu yaz farlar için zımpara, pasta cila ve son olarak vernik de planlarım arasında.

Babam da sevdi diyebilirim aracı. Yanında mk2 Leon varken Ka'yı alıp çıktığı çok olmuştur. Ailecek arabadayken hep temkinli sürer ama yalnızken biraz daha heyacanlı kullanıyor sanırsam 😂

Valla alırken çok sorgulama fırsatımız yoktu, aceleye geldi. Ama üç yıldır üzmedi çok şükür. Elimden geldiğince iyi bakıyorum, ben de onu üzmüyorum, ufak hediyeler veriyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Toprak

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Renk, siyah tampon ve teneke jantın uyumu harika güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: btuerdl

btuerdl

Batu Erdal
Asfalt Kurutucu
7 Tem 2019
7
27
595
23
Marka
Ford
Renk, siyah tampon ve teneke jantın uyumu harika güle güle kullanın.

Teşekkür ederim. Hava şartlarından jantların boyası dökülebiliyor. Şu an solda kapak yok, sağda boya döküldüğü için kapaklar takılı. İlk fırsatta boyayıp kapakları çıkaracağım :D Ka jantı alma planım olmasa bir takım teneke jant istiyor aslında
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Merhaba öncelikle hoşgeldiniz, Ford Ka’lara zamanında çok bakmıştım hatta çift airbagli absli bir 98 Model e pazarlık da yapmıştık nasip olmadı onun yerine Clio I almıştık. Ama her zaman merak ve heves etmişimdir Ford Ka’ya.

Yazınızı okudum, hız sensörü ve rölanti valfi Ka’larda kronik dediğiniz gibi ve Ford Ka’ların Endura(aka. 1.3 Kent) motoru LPG yi pek sevmiyor. Yağ yakma, üfleme gibi sıkıntıları olabiliyor ama o segmentte tatlı bir otomobili o fiyatlara aldıktan sonra insanın gözünde olmuyor açıkçası.

Aytozu Ford’lara en çok yakışan renklerden biri, bu arada Babanızla birlikte limitleri deneme kısmınız beni şaşırttı keza bizimkisi çok korkar virajdan savrulmadan, şanslısınız :) .

Jantları griye boyayabilirseniz güzel bir görüntü çıkabilir ya da orijinal Ka jantlarını bulursanız çok yakışacaktır, farlar da hafif solmuş, plastik diye hatırlıyorum eğer öyle ise bir pasta cila uygulamasıyla biz bizim Golf’e 1 yıl daha katmıştık parlaklık konusunda :)

Dar ve sık virajlarda hantal C ve D segmenti Ka’nın eline su dökemez( ama yokuş aşağı olması lazım :) )

Bu arada Ankara’da çok bilindik bir Ford Ka çetesi var şehir dışından berbat araçları alıp iki göz boyayıp satıyorlar adamlarla kaç defa tartıştık biz, umarım onların aracı değildir öyle bile olduğunu varsaysak şu an güzel ellerde kıymet biliyor :)
ben o çeteyi biliyorum sanırım ya, 3 tane vardı ilanda iyi görünüyorlardı ve fiyatı da uygundu bilemedim şimdi acaba yanlarından mı geçtim 😅
 
  • Haha
Tepkiler: Mt.Akina

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Güle güle kullanın. "Benim arabanın başına bir hal gelirse ne alabilirim" sorumun cevapları arasında her zaman bulunan bir seçenektir. Çok da sevdiğim bir araçtır. Sıkıntılarıyla karşılaştıkça yazmaktan çekinmeyin. Sorunları hakkında ne kadar çok bilgim olursa o kadar hazırlıklı yaklaşırım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: btuerdl

btuerdl

Batu Erdal
Asfalt Kurutucu
7 Tem 2019
7
27
595
23
Marka
Ford
Güle güle kullanın. "Benim arabanın başına bir hal gelirse ne alabilirim" sorumun cevapları arasında her zaman bulunan bir seçenektir. Çok da sevdiğim bir araçtır. Sıkıntılarıyla karşılaştıkça yazmaktan çekinmeyin. Sorunları hakkında ne kadar çok bilgim olursa o kadar hazırlıklı yaklaşırım :)

Teşekkür ederim. Yazıda kronik sorunlara değinmeyi unutmuşum ama başıma gelen sorunları yardımlaşmak ve forumda araba hakkında bilgi olması amacıyla yazacağım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

tyln

Profesör
10 Eki 2016
351
689
1,845
Marka
Renault
kazasız belasız sürüşler.Allah tekerinize daş değdirmesin :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: btuerdl
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım