Fiesta 1.0 EcoBeast

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
Severek kullandığım aracım, 2013 model Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 5 ileri manuel. Aracın ilk sahibiyim gerek motor sesi gerek yol tutuş karakteri sebebiyle oldukça memnun kaldım bugüne kadar. Araba kullanmayı öğrendiğim araç bu olduğu için şanslı hissediyorum, oldukça hisli bir araç olduğunu düşünüyorum. Hem kenarda bir anı olarak durması adına hemde sizlerle paylaşmak adına konuyu açıp fotoğraf ve videolarını eklemek istedim.

Araç espsiz olarak gelen son modellerden, titanium x donanımına sahip.

Araç üzerinde yaptığım değişiklikleri sıralamak gerekirse;

Zetec S arka difüzör
Tek taraftan çift çıkış egzoz
Orta susturucu iptali
Stage 1 Yazılım
Okuma, ayak ve plaka lambaları led dönüşümü+Sinyaller canbus led dönüşüm
Carplay+Geri görüş kamerası

IMG_2145.jpg

IMG_20200324_185737.jpg


Stock 0-100 hızlanma değeri, son hız olarak gpste 183 görebildim (gps eğim düze yakın)
Screenshot_20190912-013520.jpg

Dyno'da stage 1 yazılım sonrası elde edilen değerler
IMG-20200122-WA0002.jpg


OBD Gps ölçümüm ve multimedya sistemim(ölçüm yine gps eğim düze yakın alanda test edildi)
Başlıksız-1.jpg


Küçük bir sticker tasarımıyla final

IMG_20200410_201211.jpg





Yorumlarınızı bekliyorum, vaktinizi ayırdığınız için teşekkürler.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Yazılım + 1,0 acayip boostlu motorların öncülerinden olan motorla bu kadar sağlıklı ve temiz verilerle yürüyor oluşunu görmek hoş oldu. İyi sürüşler kazasız belasız keyifle. Yalnız o rs mavi kaliperleri görünce dayanamadım güldüm şimdiden affet.d
 
  • Beğeni
Tepkiler: cleartdragon

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
Yazılım + 1,0 acayip boostlu motorların öncülerinden olan motorla bu kadar sağlıklı ve temiz verilerle yürüyor oluşunu görmek hoş oldu. İyi sürüşler kazasız belasız keyifle. Yalnız o rs mavi kaliperleri görünce dayanamadım güldüm şimdiden affet.d

Yazılım konusunda şüphelerim vardı fakat doğru ellerde oldukça iyi bir iş çıkmış oldu, kaliper olayı çok anlık gelişmişti; şu boya tutar bu boya tutmaz diye duyarken, paslı gözükmemesi için boyamıştım o boya hala atmadı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,617
1
64,386
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
1.0 ecoboost bilinçli ellerde ne güzel hale gelmiş :)


Maşallahı var aracınızın, kazasız belasız sürüşler diliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: cleartdragon

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
Yazılım konusunda ben olumlu düşünmüyorum maalesef.Blok 140 olanla aynı diye biliyorum ancak özellikle yağ ve motor suyu soğutması bu güç için yetersiz olacaktır ara gazlama da sıkıntı olmaz büyük ihtimalle ancak otoban gazlamaları ve yokuşlarda ciddi bir termal stres binecektir motora şahsen ben yokuşta yada otoban da çok mu ısındı diye aklımı kurcalayacağına stock binmeyi tercih ederim ama yarış serisi yağlarla ve motor suyu sıcaklığını sürekli takiple sağlıklı binilebilir gibi.Bu arada detaylı bakmadım ama turbo ve pistonların 140 ile aynı olduğunu varsayıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: cleartdragon

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
Yazılım konusunda ben olumlu düşünmüyorum maalesef.Blok 140 olanla aynı diye biliyorum ancak özellikle yağ ve motor suyu soğutması bu güç için yetersiz olacaktır ara gazlama da sıkıntı olmaz büyük ihtimalle ancak otoban gazlamaları ve yokuşlarda ciddi bir termal stres binecektir motora şahsen ben yokuşta yada otoban da çok mu ısındı diye aklımı kurcalayacağına stock binmeyi tercih ederim ama yarış serisi yağlarla ve motor suyu sıcaklığını sürekli takiple sağlıklı binilebilir gibi.Bu arada detaylı bakmadım ama turbo ve pistonların 140 ile aynı olduğunu varsayıyorum

Çok nadir istisnalar hariç yazılım hertürlü daha fazla stres demek motor için dediklerinize katılıyorum. Biraz ihtiyaçlar doğrultusunda karar vermek lazım, benim için sonucu keyifli oldu. Ben yüksek süratlarda gezen biri değilim, özellikle araç segmenti dolayısıyla yüksek hızda olmak epek konforsuz ve güven vermiyor. Daha çok sık bakımlar ve kontrolleri ihmal etmeyip uygun koşullarda 0-100 , 80-120, 100-160 süreler almayı, virajlı yollarda aracı biraz sert kullanmayı seviyorum.

Araçta, 140hp olan versiyonla fark olarak turboda kullanılan materyalde alaşım farkı ve şanzımanda fark gözüküyor. Egzoz sıcaklığını araç ekranından obd yoluyla takip edebildiğim için turbo sıcaklığı kontrol edilebilir bir faktör. Fakat şanzıman konusuna gelirsek, bilinçsiz kullanımla epey hızlı kavrama bitebilir, bu şanzımanlar özellikle torka olan hassasiyetleriyle meşhurlar ama stock 140lık araçlarda farklı bir şanzıman kullanılıyor. Özellikle kalkış gibi tam yükteki durumlarda kavramanın aksadığını gözlemleyebiliyorum ona göre dikkat etmeye çalışıyorum. Benzer uygulama yapacaklara faydalı olabilir okumayı ihmal etmeyin.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
bu kadar çok yazılım ve modifiye düşmenı olmayın arkadaşlar :)

Bir tane yağ sıcaklık sensörü ve EGT sensörü taksanız, bu sıcaklıklar hep gözünüzün önünd eolursa, kafanız kesinlikle daha rahat olur.

Bir de özellikle IAT'yi takip edin. Sıcak havalarda falan gazladıkça IAT artıyorsa sıkıntı yaratabilir. Ona da intercooler'ı büyüterek çare bulursunuz.
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
bu kadar çok yazılım ve modifiye düşmenı olmayın arkadaşlar :)

Bir tane yağ sıcaklık sensörü ve EGT sensörü taksanız, bu sıcaklıklar hep gözünüzün önünd eolursa, kafanız kesinlikle daha rahat olur.

Bir de özellikle IAT'yi takip edin. Sıcak havalarda falan gazladıkça IAT artıyorsa sıkıntı yaratabilir. Ona da intercooler'ı büyüterek çare bulursunuz.

Değerleri görünce kafa rahat oluyor, iat ciddi manada yükselmeye özellikle 160km hızlardan sonra başlıyor, denemeler hariç pek uğradığım bir hız değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Değerleri görünce kafa rahat oluyor, iat ciddi manada yükselmeye özellikle 160km hızlardan sonra başlıyor, denemeler hariç pek uğradığım bir hız değil :)
araçtaki cooler yapısı nasıl, yerine ne takılabilir hiç bilmiyorum. Ama universal olarak aliex'ta falan satılan yaklaşık 6lt ölçülerindeki bir cooler takarsan çok rahat edersin.

Stock cooler ile gaza bastıkça iat artarken, büyük cooler ile gaza bastıkça iat düşer. İmkan varsa, muhakkak değerlendir derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cleartdragon

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
araçtaki cooler yapısı nasıl, yerine ne takılabilir hiç bilmiyorum. Ama universal olarak aliex'ta falan satılan yaklaşık 6lt ölçülerindeki bir cooler takarsan çok rahat edersin.

Stock cooler ile gaza bastıkça iat artarken, büyük cooler ile gaza bastıkça iat düşer. İmkan varsa, muhakkak değerlendir derim.

Araçta orjinal orjinal coolerında problem oluşmuştu araç stockken, onu yenisiyle yenileyince sonra giremedim o işe. Aslında güzel bir cooler ve downpipela 160hp gibi değer çıkıyor deniyor. Kısmet olursa neden olmasın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
Youtube görüntü formatına daha uygun bir video hazırladım, ilk mesajı düzenleyemiyorum, burada dursun.
 

cleartdragon

Efe Zorba
Taklacı Güvercin
14 Mar 2020
10
22
295
27
Tekirdağ
Marka
BMW
Aracımın bakımını,

Shell Helix Ultra 5w20 yağ
Ford Hava Filtresi
Ford Yağ Filtresi
Ford Otosan Polen Filtresi
Ford Motorcraft 3x Buji

İle tamamladım, aracın z rotu ve termostat kütüğünün değişmesi gerekiyor. Şimdilik bu eksiklikleri kaldı
IMG_20201003_133244.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım