2014 Megane RS 265 Cup

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Yaklaşık 2 senedir, hunharca modifiye ettiğim Polo GTI'ımı satıp yerine RWD, manuel ve kilitli diferansiyeli olan güçlü bir araç almak istiyordum ama hem yüklü poloyu satmak zor hemde bu kriterleri kafamdaki bütçede karşılayan araçlar ya eski ya da bir şeyleri eksikti. Baktığım araçlar;
E46 M3 : Eski ve çoğunun kmler yüksek, temiz denilebilecekler pahalı
E86 Z4M : Uygun fiyatlı 2 adet denk geldi ancak denk geldiği zaman alamadım, iyi bir seçenekti sadece biraz uğraştırabilirdi
E92 M3 : Genel olarak pahalı ve binmesi de masraflı
Mx-5 ND 2.0 Power Sport : 2016 yazında birçok bayiyi aradım, çoğu 2.0 getiremeyiz dedi. Bir tanesi 8-9 ay sonra gelir dedi benimde kafam o yatmadı o yüzden bu da kaldı, sonradan zaten fiyatı uçtu gitti, 2016 yazında 160bin tl idi sıfırı, yakın zamanda 250 civarına gelmişti şimdi 30. yıl versiyonu için 350-400'lerden bahsediliyor. Bir de kısa süre sonra revizyonlu model çıkacağının haberleri geldi ve ilk partideki araçların şanzımanının dayanıksız olduğu haberleri çıktı falan ondan dolayıda biraz soğuk kaldım hep. Bu araç için planım bir süre stock binip BBR GTI Bolt-on turbo kit takmaktı, 250hp 1000kg gayet keyifli bir araç olurdu.
Genel olarak z4 3.5i, z4 2.8i, 335i, 335d : Kilit yok ve 3'lerin yüzü çok eski, manuelde yoktu sanırım bakarken
428i : Hızlı ve yeni bir araç ama biraz pahalı ve yine kilit yok, çoğu xdrive gelmiş, birde evde 420d cabrio var yani çok benzer bir araç olmuş olacaktı

Kilit durumu aslında çözülebilirdi ama sanırım BMW alacaksam M olsun diye şartladım birazda kendimi ama neyse hiçbiri olmadı zaten :)

Bir de araya bir 4C Spider karıştı çok yakın zamanda ama onunla da fiyatta anlaşamadığımız için olmadı malesef. Şimdi tabi E92'ye pahalı diyosun 4C nerden çıktı diyenler olucaktır ama 4C'deki durum satılan aracın 2750km'de olması, spider olması ve novitec ecu'ya sahip olup avrupadaki benzer araçlarla aynı fiyatta olması idi. Bu yurtdışına oranlı fiyat avantajının dışında aracın yürütme masrafları da düşük çünkü kendisi hafif ve minik bir araç olduğu için lastikler küçük, frenler küçük, motor küçük ve giulietta 1.75tbi ile temelde aynı. Yani hem nadir ve değerli bir araç hemde pahalı olmasına rağmen binmesi çok masraflı olmayan bir araç hem de sürüş keyfi bir hayli yüksek bir araçtı.

Konu aracımıza gelirsek, bir gece yine oyun sonrası discordda araba bakarken arkadaş (1M videosundan tanıyacağınız soğuk kanlı mühendis Kerim) bu aracı attı. Ben FWD istemiyorum kafasında olduğum için çok ilgilenmedim ama daha sonra bir de aracın pistteki test videosunu attı. Videodan sonra arabayı biraz daha inceledim ve parçaları takan kişininde ciddi araştırma yaparak ve para harcayarak güzel parçalar takmış olduğunu gördüm. O cuma akşamının gazı ile gaz veren Kerimle Pazar günü arabaya bakmaya gittik.

BOaP99.jpg


Aracın beni etkileyen yönleri;
Fabrikasyon Recaro Sportster koltuklar
Farbikasyon R.S. Monitor 2.0
Oz Ultraleggera jantlar
KW Clubsport Coilover
Fabrikasyon LSD
Bol bol sertleştirilmiş yürüyen bağlantı parçası
Yağ soğutucu
Forge Blowoff'un sesi
Egzozun RS moddaki patırdamaları

Yani araç bu durumda aradığım kriterlerin RWD olmak dışındakileri karşılıyordu ama öyle baktığımız zaman Leon Cupra, Type-r falan karşılıyor. Bunun beni çeken tarafı üzerindeki opsiyonlar ve parçalar oldu, aracın para harcanacak bir kısmı yoktu, fiyat olarak Leon Cupra veya FK8 Type-r'dan daha uygundu ve kendi çapında nadir bir araçtı.
İlk günkü etkileşimden 1 hafta sonra aracı aldım, aşağıdaki de noter çıkışı arabaya ilk oturuşum. Polo ile karşılaştırınca Megane 2 yıl daha yeni olmasına rağmen daha eski gözüküyor ama teknolojik bakımdan polodan baya önde, bu da baya hoşuma gitti. Araçta polodan fazla olarak anahtarsız giriş, navigasyon (telefondakinden daha iyi olamasa da) ve bluetooth var.

lQqjzk.jpg


Aracın şu anda bir kaç problemi var ve hem pist günlerinin iptal olmasından hem de çok ilgilenecek vakit olmamasından genelde garajda yatıyor ancak bu sene aracın eksiklerini kapatıp pistte iyi bir süre çıkarmayı hedefliyorum, konuyu da araca bir şeyler yaptıkça güncelleyeceğim.

N33cS2.jpg
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Maşallah diyim de nazar değmesin, zaten kabiliyeti bilinen bir araba bide üstüne harika parçalar eklenmiş güle güle kullanın.
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,278
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Yanlış bilmiyorsam Nurburgring'e gitmek üzere özenle hazırlanmış bir araçtı. Nadir olmasıyla ve üzerinde ki parçalarla çok özel gerçekten.
Maşallah, kazasız belasız sürüşler dilerim.
 

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,809
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
Araç Ozan Süzgün'deyken Burak Ertem videosunu çekmişti, üstündeki eklentilerin her biri ayrı kalite gerçekten ve arabanın kabiliyetine kabiliyet katan parçalar. Kazasız belasız güzel günlerde gazlama dileği ile.
 

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Çok teşekkür ederim, evet aracı Ozan abi hazırlamış daha sonra Type-R ile takas etmiş ve ben almadan önce bir süredir galeride duruyordu. Aracı aldığımda hızından çok memnun değildim ve internetten aracın stock basınçlarını araştırdım, Rs monitorden ara ara basınçları kontrol ettim ve baya bir uyumsuzluk gördüm. İnternette stock 265 için basınç 1,25 yazıyordu ama benim araba yazılımlı olmasına rağmen hiç oralara bile çıkamıyordu hatta bazen 0,80 bastığı bile oluyordu. Bunun üzerine arkadaşlar ile forge blow off u açıp bakmaya karar verdik. Blow off un içerisinde basınç gelen tarafta bir kapak var, kapağın üstünde küçük bir yay var, küçük yayın üzerinde piston ve onun üzerinde de büyük bir yay var. Bu düzende altta kalan ve kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayan küçük yay kırılmış ve bundan dolayı kapak yamuk oturuyormuş, bundan dolayı da araç basınç kaçırıyormuş.

P71kEQ.jpg


Şu anda yurtışından sipariş ettiğim servis kiti ile bu problemi düzelttim ancak özellikle pistte baya bir ısınma ve dolayısıyla basınç düşmesi yaşıyorum. Pistte stock basıncının altına düştüğü bile oluyor, bu durum ile ilgili intercoolerı değiştirmeyi ve methanol kit takmayı düşünüyorum. Araçla hedefim istanbul parkta 2,20'nin altına inmek.
 

Shendelzare

Onur Badur
Asfalt Kurutucu
5 Haz 2020
20
86
685
31
Istanbul
Marka
Renault
Eski bir pist videosunu yeni konu açmadan buraya bırakayım,


Araçtan alınan RSReplay verileri;
2.32,91 için : https://www.renaultsport.com/rsreplay/#!/run/replay/9609#g-force-meter
2.32,40 için : https://www.renaultsport.com/rsreplay/#!/run/replay/9604#g-force-meter

04:25 te başlayan 2 hotlap'imin süreleri 2.32,91 ve 2.32,40. Bunlardan sonra bir soğutma turu attım ancak sonrasında seansta kırmızı bayrak çıktı ve pite döndük. Tekrar çıktığımızda 2.33,51'lik bir tur attım ve lastiklerden dolayı tekrar soğutma attım ama o soğutma turunun sonunda seans bitti zaten.
Araçta açıkça basınç problemi yaşıyorum şuanda çünkü ara ara kontrol ettiğim kadarıyla basıncım 1-1,1 civarında geziyordu ama stage 1 için bacınç değeri 1,4-1,5 civarlarında olmalı. Şu anda gördüğüm değerler aracın stok basıncı olan 1,25'ten bile düşük, bu sorunun fazla ısınmadan olduğunu düşünüyorum ve çözünce hızlanacağıma inanıyorum. Şu anda araç Polo GTI'ım ile aynı veya belkide daha yavaş hissettiriyor. Harry's Laptimer ile Polo'nun turlarını ve bunun turlarını karşılaştırınca da gerçekten hızlar yakın gözüküyor.
Birde lastiklerim geçen sefer çok ısınıp şişmişti bundan dolayı önleri 2 bar arkaları 1,8bar yaptım ısınınca 2,5-2,3 olsun diye ama önler ısınıp 2,5 oldu arkalar 2,1'de kaldı Önlere de 2,5 fazla gelmiş gibi duruyor çünkü lastikler aşağıda görüldüğü gibi ortadan parçalanmış.

gPpOQQ.jpg


DOm7ay.jpg
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım