Motor İçi Forged Yapmak

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
Merhabalar. Önceki konularımdan görmüşsünüzdür. F32 kasa 418i aracım vardı ve gücü yetmiyordu. Aracı bugün sattık ve F30 328i alacağız kaporasını verdik bile. Arabayı yüklemek istiyoruz 100.000 KM ortalama alacağım araba. Yüklemeden önce motoru daha dayanıklı hale getirmek istiyorum. Carillo marka piston ve piston kolları buldum (forged sanırım). Piston ve piston kolları harici nereleri daha çok sağlamlaştırabiliriz?

Birde motor içi rektifiye yapmamıda önerdiler yüklemeden önce. Bunu yapmak mantıklı mı? Verdiğim paraya değer mi?
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,534
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Motoru kırana kadar binip sonra forged yapmak daha mantıklı geliyor nedense bu ülkede bana :D

Ki 328i kolay dağılan kendini sanayide sokaklara atan bir motor değil :D alın yazılım yapın , turbosunu hybrit yapın binin :) çok çok turbo kırarsınız gibi geliyor bana o motorda oda sürüşten ve dikkatsizlikten kaynaklanır gibi :D
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Bana da daha iyi motorlu bir bmw almanız daha mantıklı geliyor, motorun içinde piston ve kol genelde forgedlanır, çok ileri düzey modifiye olacaksa forged krank da gördüm, turbo da, üst kapak parçaları da. Bence size piston ve kol yeter her türlü ama değer mi değmez mi tartışılır bmwnin çok yüklenebilen motorları da var çünkü

Edit, yarım ysmalak okudum da almışsınız bile sorry
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sefa Sönmez

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yukarıda arkadaşlar yazmışlar ben de kendi düşüncemle harmanlayarak diyorum ki önce bir yazılım vb. gibi çok sert olmayan güçlendirmelerden başlarsınız, eğer yetmezse öyle güçlendirirsiniz(forged vs olarak) ama ben şahsen 328i F30 un Türkiye şartlarında stock dahi olsa çok zevkli olacağını düşünüyorum. Tabii denedikten sonra siz de karar verip ona göre hareket edersiniz.

İlla da forged e alır almaz girişeceğim derseniz, @aaygen ve @2jzihtiyar e sormak lazım yeni BMW motorlarının detayını ben pek bilmiyorum.
 

aaygen

Profesör
Beta Programı
7 Eyl 2016
332
758
1,895
İstanbul
Marka
Ford
328i'deki N20 350 HP civarına kadar forged internal istemiyor, intercooler egsoz hybrid/büyük turbo koyup 330-350 arası sağlıklı güç alınır diye düşünüyorum. İlk etapta bence kol-piston için yapacağınız masrafa değmez.

Ya da 328i'den vazgeçip E92 335i alın rahat edin.

Ekleme:
Aşağıdaki bakış açıları da çok doğru, bence 418i gibi Jetta'dan farksız giden RWD olduğunu bile hissettirmeyen bir arabadan direkt forged internal yüklü 328i'ye geçmek hata olur, sonucunda arabaya da yazık olur. Stock haliyle bi eliniz alışsın napıyor görün.
Motoru kırana kadar binip sonra forged yapmak daha mantıklı geliyor nedense bu ülkede bana
418i den 328i ye geçip neden geçer geçmez yüklüyosunuz ki önce bi stok binin zaten bi süre yetecek diğerinden sonra
 
Son düzenleme:

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,048
6,912
5,020
github.com
Marka
BMW
@Mt.Akina etiket için, teşekkür ederim
328i kağıt üstünde 245 beygir gözükse de dynoda daha fazla değerler aldığını bir kaç forumda denk gelmiştim. 0 - 100 değeri de 6.1 gibi oldukça güzel bir rakam. 418'den sonra sizi oldukça tatmin edecektir. Onun haricinde yükleme konusunda baya rahat olacaksınız bu sefer. Hem yurtdışı forumlarda hem de ülkemizde yüklenmiş güzel örnekleri var. Motor içine girmeden sadece yazılımla amiyane tabirle mini M3 sahibi olabilirsiniz. Bimmerpost.com 'da sağlıklı yürüyen çok güzel specler var orayı karıştırırsanız güzel şeyler çıkar. Aracı bindikten sonra motor kırılırsa ki hakkaten potansiyeli yüksek bir bloğa sahip, o durumda motor içine girer komple forgedlersiniz kafanızda soru işareti kalmaz.
 

TuncYcl

Profesör
8 Eyl 2016
731
1,070
2,320
28
İstanbul
Marka
BMW
230 Hp rwd araba kullanicisi olarak once sizin alismaniz cok iyi olur. Hem bu tarz isler oyle sabah birak aksam al isler de degil. Siz iyisimi forged icin bilgi sahibi olmaya bi 6 ay ayirin. bu sirada stok dahi olsa cok ogretici gecer. Coook isterseniz intercooler yazilim yapar saglikli sekilde gezersiniz. Almisken de 3.28ler 2012de deli gibi geldi ama o zamandan beri kimlerin elinde belli degil bi buji bakimi yapmanizi oneririm. arabaniz size korkutmayi birakirsa eger ufaktan baslarsiniz forged islerine. Siz arabayi forged yaptiginizda dayanimlari 350hpden 400e 500e degil dahasina kadar hazir olacagi icin, onceden de bir hedef belirlemenizi tavsiye ederim. Cunku forgede girdikten sonra turbo, pompa yakit guclendirmeleri ile cok abuk gucler zorlanacak. Daha da yazarim da bir anda guc artisi planliyorsaniz tutunmaya da calisin derim :)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Motoru kırana kadar forgedlamayın bence başta o zamana kadar radyatör gibi intercooler gibi turbo gibi soğutma hortumlarıngibi değişikliklerle başlanabilir.Sonra frene girilip.Güç için chip tunning yapılabilir.Ardından kırılırsa da forged yapılır temiz yürünür.Ha bu sırada tabi aktarma organları da yıpranıp su koyuvericektir onlar da karbon şaft vs desteklenebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sefa Sönmez

NonE

fatih
Düz Yol Gazcısı
26 Haz 2020
10
17
145
31
istanbul
Marka
Mercedes
Bu motor kırana kadar forgedlemeyin kafasını ben anlamıyorum doğrusu. motor kırılırken her zaman kol mu kırılıyor ki ? Sübap vs de zarar görebilir blok da zarar görebilir. Bence limitte modifiye yapalım kırılırsa yeniden yaparız kafası yerine limite yakın olsun o da işinizi görür baktınız olmuyor sıralı 6 bir bmw alırsınız veya forged devam.

Sonuçta kimse kusura bakmasın ama bmw 6 silindirden başlıyor. Alacağınız güçlerde aynı oranda olacaktır. N kasa kodlu o motorda yüksek basınçlı yakıt pompası arızası meşhur diye biliyorum mutlaka gözden geçirin.

Komik olan şey ise yazılımlı 328 asla bir ''mini m3'' olamaz. Ondan önce 335i ve 340 lar var. Türkiye'de 150 hp beygir araba hızlı olunca yazılımlı 2.0 bmw mini m3 oluyor haliyle.

konuya cevap olarak ise motor içine girince gömlek,kol,yatak,sübap,sübap yayları,enjektör,yakıt pompası,intercooler,yağ soğutucu,spor egzos vs bir sürü şey olabilir. Bunlara ek olarak arabanın yolda iyi gitmesi için spor yay,büyük fren kiti,kule gergisi,viraj denge çubukları,hafif jantlar gibi bir sürü şey de gerekecektir.

İyi sürüşler dilerim şimdiden.
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,048
6,912
5,020
github.com
Marka
BMW
Komik olan şey ise yazılımlı 328 asla bir ''mini m3'' olamaz.
Neresi komik anlamadım da alice harikalar diyarında mı yaşıyoruz benim mi haberim yok. Ben de biliyorum 6 silindirli 40i makineye bin tavsiyesi vermeyi ama aradaki fiyat ve mtv farkından haberiniz yok belli ki. Aradaki farkı da süspansiyonlara viraj denge çubuklarına frenlere harcarım, size komik gelse de "mini M3" sahibi olurum.
Bu motor kırana kadar forgedlemeyin kafasını ben anlamıyorum doğrusu. motor kırılırken her zaman kol mu kırılıyor ki ? Sübap vs de zarar görebilir blok da zarar görebilir. Bence limitte modifiye yapalım kırılırsa yeniden yaparız kafası
Belli ki üstte yazılanları hiç okumamışsınız. Bloğu kıracak kadar bir güç artışı kimse tavsiye etmedi. Stage 1 yazılımla da hangi araba blok kırmış bi gösterin de biz de öğrenelim.
 

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
Komik olan şey ise yazılımlı 328 asla bir ''mini m3'' olamaz. Ondan önce 335i ve 340 lar var. Türkiye'de 150 hp beygir araba hızlı olunca yazılımlı 2.0 bmw mini m3 oluyor haliyle.
Instagram'da @m3.28i sayfası var. Bildiğim kadarıyla güvenli şekilde yazılım vesaire 350 beygirde aracı ve minimum 400 beygire kadar çıkarmayı planlıyor. İstenilirse neden olmasınki? Zaten düz bir M3 431 beygir.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,534
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Bu motor kırana kadar forgedlemeyin kafasını ben anlamıyorum doğrusu. motor kırılırken her zaman kol mu kırılıyor ki ? Sübap vs de zarar görebilir blok da zarar görebilir. Bence limitte modifiye yapalım kırılırsa yeniden yaparız kafası yerine limite yakın olsun o da işinizi görür baktınız olmuyor sıralı 6 bir bmw alırsınız veya forged devam.

Sonuçta kimse kusura bakmasın ama bmw 6 silindirden başlıyor. Alacağınız güçlerde aynı oranda olacaktır. N kasa kodlu o motorda yüksek basınçlı yakıt pompası arızası meşhur diye biliyorum mutlaka gözden geçirin.

Komik olan şey ise yazılımlı 328 asla bir ''mini m3'' olamaz. Ondan önce 335i ve 340 lar var. Türkiye'de 150 hp beygir araba hızlı olunca yazılımlı 2.0 bmw mini m3 oluyor haliyle.

konuya cevap olarak ise motor içine girince gömlek,kol,yatak,sübap,sübap yayları,enjektör,yakıt pompası,intercooler,yağ soğutucu,spor egzos vs bir sürü şey olabilir. Bunlara ek olarak arabanın yolda iyi gitmesi için spor yay,büyük fren kiti,kule gergisi,viraj denge çubukları,hafif jantlar gibi bir sürü şey de gerekecektir.

İyi sürüşler dilerim şimdiden.

Farklı bir kafa bizimkisi , motor kırıldığında neresi kırıldı diye bakarsın ona göre yapacağın FORGED kısımlarına önem ve özveri gösterirsin , biz burada arkadaşa tutup sonuna kadar zorla , aracın ağzına et , bir an önce motoru kır , forged yap demiyoruz , sizin anlama durumunuzla şekliniz ile alakalı bir sorun var aslında .

Size hayat toz pembe bence :D Kimse kusura bakmaz , kafanız çok güzelmiş güle güle kullanın , umarım sıralı 6 silindir bir bmw sahibi olursunuz :) .

Neresi komik geldi anlamadım ama yaşadığınız ülke TR ve siz tekrar hoş geldiniz , ya gözünüz kör görmüyorsunuz yada idrak edemiyorsunuz , affola ama durum bu :). Bir çok kişi destekler ki bizler Hyundai i10'a bile mini M3 deriz ;) çünkü o çıkardığı motor sesi ve devir çevirmesi hoşumuza gider.
 
Son düzenleme:

Sefa Sönmez

Sefa Sönmez
Taklacı Güvercin
4 Nis 2020
55
7
495
24
Türkiye/İstanbul
Marka
BMW
Aracın kondisyonuna km’sine göre değişir. 20-30 bin km deki bir aracı rektefiye etmek de bence fazladan para harcamak olur.Ama ömrünün çoğunu yapmışsa, ya da yıpranmışsa güçlendirmeden önce illaki rektefiye edilmesi iyi olur.Bir daha açmamak için.
100.000 KM'de ortalama, 328i'ler normal kullanılmıyor ve motoru çok yükleniyor zorlanıyor sonra hatasız, oynanmamış diye satıyorlar dendi. Bende buna dayanarak yaptırmak istedim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım