Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Otoparkta çekilmiş videoyu çok beğendimmm :) süper eğlenceli olsa gerekk
Beğenmene sevindim, kapalı otoparkta kolonlar büyük ve arası dar olduğundan biraz gergindim.Zaten ilk zamanlardı(kazaktan anlaşılacağı üzere-kış) alışma sürecinden sonra şimdi daha rahatım.


Aaa şey bi tur binebilir miyim sayın Sierra ya :D

Başım gözüm üstüne gel bin kim istese bindirdik, turladık, kullandırdık bile. :)

Geçen geldiğinde saatler denk düşmedi belki ben iadeyi ziyaret ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Beğenmene sevindim, kapalı otoparkta kolonlar büyük ve arası dar olduğundan biraz gergindim.Zaten ilk zamanlardı(kazaktan anlaşılacağı üzere-kış) alışma sürecinden sonra şimdi daha rahatım.




Başım gözüm üstüne gel bin kim istese bindirdik, turladık, kullandırdık bile. :)

Geçen geldiğinde saatler denk düşmedi belki ben iadeyi ziyaret ederim.
Kısmet bakalım :) , çok beğendim cidden keyifli duruyor yanda oturmak bile yeterli gelirdi eminim , yine yolum düşer belli mi olur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Arkadaşıma araç bakarken araç bulma bakma/baktırma emeği mahiyetinde, ben istemesem de bana aldığı araçtaki R11 Flash çadırı hediye etti sağolsun.

Araba çadırını daha önce hiç kullanmamıştım, çadırın altı direk muşamba-naylon değil altında kaplama olarak koruyucu bir ince yalıtım malzemesi var.



Normalde çadır boyayı yakar, boyayı inceltir, nem tutar paslandırır, çizer gibi söylemleri bilmeme rağmen hem buralarda yaz mevsiminde yağmur olmadığı için hem de güneşten korumak için kullanmaya karar verdim.Zaten mahallenin kedileriyle de bir süredir başımız dertte idi.

Deneyimlerimi şöyle açıklayabilirim.İlk bir kaç gün çok zorlandım, tek başıma toparlamam uzun sürdü(5dk civarı) fakat zamanla alıştım şu an yaklaşık 1-1.5 dk da düzgün açıp yine 2 dk civarında toplayabiliyorum.Çadırın üstü tozlandığı için üstüm başım toz oluyordu ilk zamanlar fakat toplama pratiğini çözdükçe o tozlanma da minimuma indi.

Kısa vadede faydaları güneşten ve kedilerin tırnaklarından, çisinden, kuş b.kundan koruyor.Ayrıca arabayı uzun süre çadırın altında tutsanız dahi tekrar yıkamanıza yani sık sık yıkamanıza gerek kalmıyor çünkü kirlenmiyor.Tabii bir de aracın eski olduğu çok belli olmadığı için hırsızlara karşı bir önlem oluşturduğu da faydaları arasında.



Uzun vadede ise inceliyorum şimdilik bir ofsayt yok, üstüm başım tozlanıyor, biraz da geç toparlanıyorum, ama halimden memnunum eğer sıkıntı oluşturursa paylaşacağım.




Son olarak uzattım biliyorum ama inşallah çalmazlar hediye çadırı.

İyi geceler.


Edit: Evet, arabanın tamamını kapatmadı çünkü sanırım Flash veya Hatchback araç ölçülerine göre olduğu için sanırım, ikinci el malzeme sonuçta uymayabiliyor.
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Arkadaşıma araç bakarken araç bulma bakma/baktırma emeği mahiyetinde, ben istemesem de bana aldığı araçtaki R11 Flash çadırı hediye etti sağolsun.

Araba çadırını daha önce hiç kullanmamıştım, çadırın altı direk muşamba-naylon değil altında kaplama olarak koruyucu bir ince yalıtım malzemesi var.



Normalde çadır boyayı yakar, boyayı inceltir, nem tutar paslandırır, çizer gibi söylemleri bilmeme rağmen hem buralarda yaz mevsiminde yağmur olmadığı için hem de güneşten korumak için kullanmaya karar verdim.Zaten mahallenin kedileriyle de bir süredir başımız dertte idi.

Deneyimlerimi şöyle açıklayabilirim.İlk bir kaç gün çok zorlandım, tek başıma toparlamam uzun sürdü(5dk civarı) fakat zamanla alıştım şu an yaklaşık 1-1.5 dk da düzgün açıp yine 2 dk civarında toplayabiliyorum.Çadırın üstü tozlandığı için üstüm başım toz oluyordu ilk zamanlar fakat toplama pratiğini çözdükçe o tozlanma da minimuma indi.

Kısa vadede faydaları güneşten ve kedilerin tırnaklarından, çisinden, kuş b.kundan koruyor.Ayrıca arabayı uzun süre çadırın altında tutsanız dahi tekrar yıkamanıza yani sık sık yıkamanıza gerek kalmıyor çünkü kirlenmiyor.Tabii bir de aracın eski olduğu çok belli olmadığı için hırsızlara karşı bir önlem oluşturduğu da faydaları arasında.



Uzun vadede ise inceliyorum şimdilik bir ofsayt yok, üstüm başım tozlanıyor, biraz da geç toparlanıyorum, ama halimden memnunum eğer sıkıntı oluşturursa paylaşacağım.




Son olarak uzattım biliyorum ama inşallah çalmazlar hediye çadırı.

İyi geceler.


Edit: Evet, arabanın tamamını kapatmadı çünkü sanırım Flash veya Hatchback araç ölçülerine göre olduğu için sanırım, ikinci el malzeme sonuçta uymayabiliyor.

Çadır olayını bende çok merak ediyorum özellikle kar yağışında ve yoğun güneşte , güncellemelerini takipteyim , ha birde markası modelidir bir şeyi var mıdır bu çadırın? :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Çadır olayını bende çok merak ediyorum özellikle kar yağışında ve yoğun güneşte , güncellemelerini takipteyim , ha birde markası modelidir bir şeyi var mıdır bu çadırın? :)

Henüz yağmur ve kar yağmadı, ama olduğu zaman altını kontrol edeceğim nem var mı yok mu diye.Yoğun güneş olayı da şöyle burada yoğun güneşi görüyor, tabii ki Adana sıcağı ile bir olmaz fakat çok sıcaklarda çadırın altından kaportayı yokladığımda aşırı bir yanma el değmeme durumu olmadı.Marka model konusunda da dediğim gibi hem ikinci el hem de hediye geldiği için marka-model bilmiyorum.Etiketlerini yoklarım eğer etiket bulamazsam çadırın altındaki(iç yüzeyindeki) koruma malzemesinin fotoğrafını atarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Henüz yağmur ve kar yağmadı, ama olduğu zaman altını kontrol edeceğim nem var mı yok mu diye.Yoğun güneş olayı da şöyle burada yoğun güneşi görüyor, tabii ki Adana sıcağı ile bir olmaz fakat çok sıcaklarda çadırın altından kaportayı yokladığımda aşırı bir yanma el değmeme durumu olmadı.Marka model konusunda da dediğim gibi hem ikinci el hem de hediye geldiği için marka-model bilmiyorum.Etiketlerini yoklarım eğer etiket bulamazsam çadırın altındaki(iç yüzeyindeki) koruma malzemesinin fotoğrafını atarım.

Harika olur :) Takipteyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford

fujiwara

Panpa
2 Tem 2020
456
1,477
2,695
İstanbul
Marka
Opel
Gösterge hata payı ile birlikte 0-140 denemesi, çok fazla redline’a girmeden.Sanırım hata payı ile birlikte 9.5-10 sn lerde.

Görüldüğü üzere düz bir yolda yapıldı.


Yakın zamanda GPS ile tekrar denenebilir.
105'e kadar ölçüp 9.7 buldum. Ha bu arada fena ciğer sesi var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
105'e kadar ölçüp 9.7 buldum. Ha bu arada fena ciğer sesi var.
Aynen, sanırım 10 sn civarları diyebiliriz.Zaten fabrika verisi 9.5 veya 9.8 olması lazım.

Karbüratörlü 2.0 ve üstü eski teknoloji araç gibi ses çıkarıyor, herhalde 8 valf yüksek hacim atmosferikler böyle :D böğürtülü.

Tanıdıklar hep diyor bir açık hava yapalım diye de bunlar Ford aman :S hava girişine müdahaleye gelmez küser vallahi rölanti sapıtır.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
91 model bilmem kaç bin km olan araçla uzun yolun ilk aşamasını başarıyla tamamladık.Detayları dönünce aktaracağım şimdilik iyiyiz :).



Selamlar buralılara :)

91 model bilmem kaç bin km olan araçla uzun yolun ilk aşamasını başarıyla tamamladık.Detayları dönünce aktaracağım şimdilik iyiyiz :).



Selamlar buralılara :)

Evet döndüm, herhangi bir problem yaşamadım ama hani çevremde çok büyütülmesi dolayısıyla gözüm korktuğu için giderken korka korka gittim, yaklaşık 80-90 km/h ortalama gidiş olurken dönüşte artık aracı tam manasıyla tanımanın da etkisiyle 110-130 km/h arasında da dönüş oldu.



Gelelim detaylara, yaklaşık 650 küsür km de 270₺’lik yakıt yaktım(Kamp malzemeleri 3 kişi tam yük bagaj+arka koltuklardan birinin işgali), fullemeden fullemeye bir hesap değil ama hesap kitap içeren takribi bir tüketim verisi diyebilirim, sonuçta yol bilgisayarı yok :). Litre bazında ise hesapladığımda 100 km de ortalama 6-6.5 litre yakmış gibi gözüküyor.(Benzinin litre fiyatı 6.72). Ama yine tekrarlıyorum hassas bir ölçüm değil. Buna ek olarak giderken gerçekten aşırı uslu gidildiği için böyle bir veriyi verdiğini düşünüyorum.Ayrıca aracın kasası hafif olduğu için ve motorda büyük olduğu için çoğu zaman gaz pedalına az bir etkiyle araç akıyor.



Konfor-yalıtım vb. gibi durumları bir tık daha iyi anlama şansım oldu.

Öncelikle araçta rüzgar sesi çok yoğun değil, beni irrite etmedi ve dönemindeki araçların kutusal tasarımını düşündüğümde başarılı buldum.

Yalıtım konusunda ise şunu diyebilirim yol sesini beklediğimden az almak beni şaşırtı :).

Süspansiyon konforu ve ek olarak yol tutuş hakkında daha önceki sayfalarda yazdığım gibi sert yazmıştım halen daha sert hissediyorum, skalası çok dar eşik hemen bitiyor sönümlemede bam güm oluyor-yüksek süratte şehir içinden bir tık daha az ama yine de var.



Fakat yanal kuvvetlerde yani viraja girişlerde eğer yüksek süratteyseniz yatma hareketini yapıyor ama bu yatma hareketi o yıllardaki araçlarda olan sürekli hava da geziyor veya işte her virajda böyle yapıyor diye bir durum yok, o yıllardaki yatma mesela viraja girer girmez başlarken Sierra’da ise bu yatma ancak siz zorladığınızda veya aracın size uyarı sinyali verdiğinde geliyor.Bir nevi güvenlik ihtarı gibi davranıyor.Yani ilginçtir aynı sert virajı 115 le döndüğünüzde yatma ibaresi olmadan sıkı bir şekilde dönerken azıcık bir farkla 125 e çıktığınızda mesela birden sinyal verecek yatma yapıyor, şehir içlerinde bunu bu kadar deneyimlememiştim, demekki uzun yolda virajlarda yumuşadığı da oluyormuş :).Belki bundan dolayı rahatsız olacak olanlar olacaktır ama ben aracın yatarak sinyal vermesini seviyorum, aşırı olmadıkça tabii :).



En büyük eksi olarak söyleyebileceğim tek şey motor sesi, motor sesi 2500 devirde son viteste iken rahatsız etmiyor, 100-110 arasına tekabül ediyor zaten ama eğer 3000 deviri geçer veya burada uzun süre durursanız(120km/h ve üstüne denk geliyor), şehrin içinde tatlı gelen böğürtülü ve ciğerli 2.0 sesi başınızı ağrıtabilir.Ben motor sesini sevdiğimden rahatsız olmadım ama bir başkası olsa tek şikayeti o olurdu.



Kısacası rüzgar sesi, yol sesi yalıtımı beni segmentine ve yaşına göre şaşırttı ve çok başarılı buldum.Fakat motor sesi biraz yüksek süratlerde fazla geliyor ve bence motor içini yalıtım konusunda eğer daha iyi şekilde yapsalardı eminim 92 model değil de 98 model bir herhangi bir premium olmayan D segmenti seviyesinde sessizlikte uzun yol yapılacağını düşündüm, tabii şu bam güm eden dar skalanın da halledilmesi şartıya. Yani yaklaşık 1997-2000 model bir premium olmayan D segmenti seviyesinde bir uzun yol konforu sunacakken motor yalıtımı ve dar süspansiyon skalası ile sınıfta kalmış diyebilirim ama kendi yaşındaki araçları düşündüğüm de daha iyisini beklemek abartmak olur :) belki abisi E segmenti Ford Scorpio’yu kullanmak lazım muhtemelen bu saydıklarım onun hanesinde artıya dönmüştür.
 

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Evet döndüm, herhangi bir problem yaşamadım ama hani çevremde çok büyütülmesi dolayısıyla gözüm korktuğu için giderken korka korka gittim, yaklaşık 80-90 km/h ortalama gidiş olurken dönüşte artık aracı tam manasıyla tanımanın da etkisiyle 110-130 km/h arasında da dönüş oldu.



Gelelim detaylara, yaklaşık 650 küsür km de 270₺’lik yakıt yaktım(Kamp malzemeleri 3 kişi tam yük bagaj+arka koltuklardan birinin işgali), fullemeden fullemeye bir hesap değil ama hesap kitap içeren takribi bir tüketim verisi diyebilirim, sonuçta yol bilgisayarı yok :). Litre bazında ise hesapladığımda 100 km de ortalama 6-6.5 litre yakmış gibi gözüküyor.(Benzinin litre fiyatı 6.72). Ama yine tekrarlıyorum hassas bir ölçüm değil. Buna ek olarak giderken gerçekten aşırı uslu gidildiği için böyle bir veriyi verdiğini düşünüyorum.Ayrıca aracın kasası hafif olduğu için ve motorda büyük olduğu için çoğu zaman gaz pedalına az bir etkiyle araç akıyor.



Konfor-yalıtım vb. gibi durumları bir tık daha iyi anlama şansım oldu.

Öncelikle araçta rüzgar sesi çok yoğun değil, beni irrite etmedi ve dönemindeki araçların kutusal tasarımını düşündüğümde başarılı buldum.

Yalıtım konusunda ise şunu diyebilirim yol sesini beklediğimden az almak beni şaşırtı :).

Süspansiyon konforu ve ek olarak yol tutuş hakkında daha önceki sayfalarda yazdığım gibi sert yazmıştım halen daha sert hissediyorum, skalası çok dar eşik hemen bitiyor sönümlemede bam güm oluyor-yüksek süratte şehir içinden bir tık daha az ama yine de var.



Fakat yanal kuvvetlerde yani viraja girişlerde eğer yüksek süratteyseniz yatma hareketini yapıyor ama bu yatma hareketi o yıllardaki araçlarda olan sürekli hava da geziyor veya işte her virajda böyle yapıyor diye bir durum yok, o yıllardaki yatma mesela viraja girer girmez başlarken Sierra’da ise bu yatma ancak siz zorladığınızda veya aracın size uyarı sinyali verdiğinde geliyor.Bir nevi güvenlik ihtarı gibi davranıyor.Yani ilginçtir aynı sert virajı 115 le döndüğünüzde yatma ibaresi olmadan sıkı bir şekilde dönerken azıcık bir farkla 125 e çıktığınızda mesela birden sinyal verecek yatma yapıyor, şehir içlerinde bunu bu kadar deneyimlememiştim, demekki uzun yolda virajlarda yumuşadığı da oluyormuş :).Belki bundan dolayı rahatsız olacak olanlar olacaktır ama ben aracın yatarak sinyal vermesini seviyorum, aşırı olmadıkça tabii :).



En büyük eksi olarak söyleyebileceğim tek şey motor sesi, motor sesi 2500 devirde son viteste iken rahatsız etmiyor, 100-110 arasına tekabül ediyor zaten ama eğer 3000 deviri geçer veya burada uzun süre durursanız(120km/h ve üstüne denk geliyor), şehrin içinde tatlı gelen böğürtülü ve ciğerli 2.0 sesi başınızı ağrıtabilir.Ben motor sesini sevdiğimden rahatsız olmadım ama bir başkası olsa tek şikayeti o olurdu.



Kısacası rüzgar sesi, yol sesi yalıtımı beni segmentine ve yaşına göre şaşırttı ve çok başarılı buldum.Fakat motor sesi biraz yüksek süratlerde fazla geliyor ve bence motor içini yalıtım konusunda eğer daha iyi şekilde yapsalardı eminim 92 model değil de 98 model bir herhangi bir premium olmayan D segmenti seviyesinde sessizlikte uzun yol yapılacağını düşündüm, tabii şu bam güm eden dar skalanın da halledilmesi şartıya. Yani yaklaşık 1997-2000 model bir premium olmayan D segmenti seviyesinde bir uzun yol konforu sunacakken motor yalıtımı ve dar süspansiyon skalası ile sınıfta kalmış diyebilirim ama kendi yaşındaki araçları düşündüğüm de daha iyisini beklemek abartmak olur :) belki abisi E segmenti Ford Scorpio’yu kullanmak lazım muhtemelen bu saydıklarım onun hanesinde artıya dönmüştür.

Sabah sabah iyi geldi böyle bir yol macerası okumak , hadi bakalım nice güzel yolculuklara sierra ile :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Zaman geçtikçe bir tık daha rahatlıyorum, biraz boş vaktim bulunuyordu. Lifte kaldırıp kafamızdaki soru işaretlerini silelim dedim.

Şanzıman yağımız çok çok azalmış, şanzıman yağımız değiştirildi-tamamlandı denilemeyecek kadar azalmış çünkü. 50₺

Diferansiyel yağımızı kontrol ettirdik, herhangi bir drama söz konusu değil, zaten kaçak vesairemiz de yoktu.Ama kontrol ederken diferansiyelin üstüne biraz akıttılar umarım geçer.:)

Son olarak da yağ tapamızın geçen bakımda yalama olduğunu fark etmiştik, belirli bir süre teflonla idare ettirsek de sonra yine içim rahat etmedi gönlüm el vermedi tekrar düzgün dikkatli olarak klavuz açılarak ve çapaklar temizlenerek tapamızı tam manasıyla hallettik. Bu da 150₺’ma mal oldu, karter açarız diye karter contası bulup almıştım(70₺’ye) fakat gerek kalmadı.Zaten usta karteri açarsak traversi falan indirmem gerekir dedi, böylesi benim adıma bir tık daha iyi oldu, karterin içini de bir güzel temizlediler ellerinden geldiğince.

Zift işine gireyim dedim fakat hem ustamız çok yoğundu hem de diğer fiyat aldığım yerlerin standart bir işçiliği olmaması üzerine bir tık daha geri adım attım.

Kimisine soruyorum her yeri izole ederek(egzoz manifold tekerler jantlar vs.) çamurluk içlerine kadar yaparım dedi ama fiyatı uçuk söyledi başkaları ise tabiri caizse “yalap şap” tarif edip ucuza hallederim dedi. Dolayısıyla onu biraz ileri tarihe erteledim ne yapayım. :S

Günün fotoğrafı.





Bu arada gittiğim ustadan biraz bahsetmek istiyorum daha önceden 1990’larda 2000’lerde rallilerde yarış takımlarında görev almış. Yarıştığı araçların çerçeveli fotosu vardı, buraya atıyorum şimdi. Ben de plaka üstünden biraz araştıracağım bakalım neler olmuş. :)



Ama maalesef artık motorsporlarının fabrikatörlerin elinde olduğunu ve gerçekten gönüllü olan insanların yapamadığını söylüyor.Ben de bu araçların Historic’inin yaklaştığını ve bir daha denemeyi düşünür müsün dediğim de ise maliyetlerden bahsetti :(.


Kapının önü arkası yer gök Sierra zaten 2.3 Stoker yapılanın da tutun da beyaz Turbolu olana ondan tutun da liftin sağındaki 3 kapılı liftbacke kadar. :) Genllikle böyle olduğunda en stok binen benmişim gibi hissediyorum hep.hatatat


Sabah sabah iyi geldi böyle bir yol macerası okumak , hadi bakalım nice güzel yolculuklara sierra ile :)

Teşekkürler :)Bu arada Asil gün geçtikçe çadırı daha az kullanıyorum hem pratik olmuyor hem de boyaya zarar vermesinden endişeleniyorum.Bir de burada havalarında hafiften soğumasıyla pek gerek kalmıyor. Ama kavurucu sıcaklarda yine kullanacağım.

2.0 çoh yakar yegnim 1.6 alaydın diyen dayılar üzgün hatatat

:D o dayılar yüzünden çekiniyorduk yıllardır(ömrümüzü yediler demek yanlış olmaz bence), aşırı bir kasa ağırlığı yoksa büyük motorlu araçlar da az yakabilir özellikle uzun yolda.

İyi günler herkese.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Biraz değişiklikler oldu, yaklaşık 2 haftadır günlük tempoya döndüm.Haftanın 6 günü günde en az 20 km yapıyorum. Şu ana kadar herhangi bir drama yaşamadım şeytan kulağına kurşun.Aksilik olmazsa böyle devam gibi gözüküyor.

Bu arada araç senesini dün doldurdu, 550₺ Zorunlu Trafik Sigortası tuttu.Motorsiklet vari bir tutar çıktığı için mutluyum.

1992 model araçla günlük tempo şu ana kadar iyi gidiyor.

Araçta lpg olmadığı için yakıtı şuanlık deniyorum, ilginçtir basmama bağlı olarak çok değişiyor(tabii ki değişir diyorsunuz da aşırı bir fark oluyor gibi hissediyorum), sürüş karakterimi değiştirmek zorunda kalıyorum, günlük git-geller sırasında zaten trafikte de daha fazlasına lüzüm olmuyor. Depodan depoya yakıt hesaplamalarını da en kısa zamanda açıklayacağım.

İyice ısındık.


Iphone 6 ile çekildi.














 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
28 yaşındaki bir araçla, günlük kullanım tecrübelerini daha detaylı olarak bekliyoruz. Günlük kullanılabilir mi? Yoksa bir hobi arabası mı olmalı? Karşılaşılabilecek zorluklar neler?
Yaklaşık 3 hafta oldu, haftanın 6 günü günlük 20 km net yol yapıyorum.Hafta sonları da bazen 20 km daha yaptığım oluyor.Neredeyse 140 km yapıyorum haftalık, trafiğe şehir içine giriyorum, kısa bir süre dur-kalk yapıyorum ama ortalama seyir hızım 40-50 km/h'lerde oluyor. Şu an yakıt problem oluşturuyor gibi gözüküyor, her hafta yaklaşık 50 ile 80 tl arası benzin alıyorum(benzin yaklaşık 6.88 civarı), 2 hafta önce 50 tl yeterken bu hafta 80 tl oldu.Sürüş karakterimi değiştirmezsem yakıyor.Bunların haricinde ise gidiş-dönüşlerde araç düzensizlik yapmıyor, istop ettim, çalışmadı gaz yemedi, hararet yaptı sıkıntısı yaşamadım, ayrıca marş motorum zayıf olmasına rağmen soğuktan veya başka bir sebepten dolayı ikinci kez marşa bastığım olmuyor. Çok nadir de olsa marş motorum zayıf olduğundan dolayı ikinci kez bastığım oluyor yer yer(fakat marş motorun bir tur dönünce geri alıyor). Bunların haricinde aracımda yağ tapasını ve yağ müşürünü değiştirdikten sonra çok rahatladım(konuya yazmıştım), yağ su, kaçırma sıkıntım yok. Geçen kış antifiriz'i değiştirdikten sonra bir miktar su eksiltmem vardı, yaza doğru normalleşti.

Kısacası 3 haftadır günlük ondan önceki haftada uzun yol yaptım belki koca 1 yıl boyunca yaşamadığım tempoyu son 1 aydır yapıyorum drama yok.Fakat kışı bekliyorum, kışın çeşitli problemlerle karşılaşabilirim.Böyle bir durumda ise eğer haftanın 6 günü çalışıyorsanız değiştireceğiniz parçayı önceden alıp elinizde bekletmeniz lazım(fren balatası gibi rutin parçalardan bahsetmiyorum, onları gidip bir Ford parçasından alabiliyorsunuz, ama Ankara'da belirli Ford parçacıları var Sierra üzerine de çalışan bazıları hiç bakmaz). Bunlar harici dediğim gibi çok mutluyum, sıkıntım yok ben dedikçe tepki çekiyor gibi hissediyorum ama doğru olanı yazıyorum, belki başka Sierra'da sıkıntı yaşarsınız.91 model 29 yaşında araçtan(91 sonu olduğu için ruhsatta 1992) eğer ki sıfır gibi trim sesi dahi olmasın vb gibi bir beklentileriniz varsa zaten yanlış yere bakıyorsunuz arkadaşlar.

Demediğim bir şey var mı diye tekrar okudum, sanırsam dediğim gibi kışı bekliyorum.LPG takmayı düşünmüyorum çünkü biliyorum takar takmaz arızalarla uğraşıp araçtan soğuyacağım böyle bir şeye ne vaktim var ne de ruhsal dayanımım. Yakın zamanda altını pütürletmek istiyorum koruma amaçlı-çürük sıkıntım olduğundan değil- fakat maalesef aldığım fiyatlar çok uçuk en olmadı iki kriko 3-5 kutu sprey ile Pazar günü kendim girişeceğim gibi geliyor.

Merak eden kişilere her zaman anlatırım.
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Yaklaşık 3 hafta oldu, haftanın 6 günü günlük 20 km net yol yapıyorum.Hafta sonları da bazen 20 km daha yaptığım oluyor.Neredeyse 140 km yapıyorum haftalık, trafiğe şehir içine giriyorum, kısa bir süre dur-kalk yapıyorum ama ortalama seyir hızım 40-50 km/h'lerde oluyor. Şu an yakıt problem oluşturuyor gibi gözüküyor, her hafta yaklaşık 50 ile 80 tl arası benzin alıyorum(benzin yaklaşık 6.88 civarı), 2 hafta önce 50 tl yeterken bu hafta 80 tl oldu.Sürüş karakterimi değiştirmezsem yakıyor.Bunların haricinde ise gidiş-dönüşlerde araç düzensizlik yapmıyor, istop ettim, çalışmadı gaz yemedi, hararet yaptı sıkıntısı yaşamadım, ayrıca marş motorum zayıf olmasına rağmen soğuktan veya başka bir sebepten dolayı ikinci kez marşa bastığım olmuyor. Çok nadir de olsa marş motorum zayıf olduğundan dolayı ikinci kez bastığım oluyor yer yer(fakat marş motorun bir tur dönünce geri alıyor). Bunların haricinde aracımda yağ tapasını ve yağ müşürünü değiştirdikten sonra çok rahatladım(konuya yazmıştım), yağ su, kaçırma sıkıntım yok. Geçen kış antifiriz'i değiştirdikten sonra bir miktar su eksiltmem vardı, yaza doğru normalleşti.

Kısacası 3 haftadır günlük ondan önceki haftada uzun yol yaptım belki koca 1 yıl boyunca yaşamadığım tempoyu son 1 aydır yapıyorum drama yok.Fakat kışı bekliyorum, kışın çeşitli problemlerle karşılaşabilirim.Böyle bir durumda ise eğer haftanın 6 günü çalışıyorsanız değiştireceğiniz parçayı önceden alıp elinizde bekletmeniz lazım(fren balatası gibi rutin parçalardan bahsetmiyorum, onları gidip bir Ford parçasından alabiliyorsunuz, ama Ankara'da belirli Ford parçacıları var Sierra üzerine de çalışan bazıları hiç bakmaz). Bunlar harici dediğim gibi çok mutluyum, sıkıntım yok ben dedikçe tepki çekiyor gibi hissediyorum ama doğru olanı yazıyorum, belki başka Sierra'da sıkıntı yaşarsınız.91 model 29 yaşında araçtan(91 sonu olduğu için ruhsatta 1992) eğer ki sıfır gibi trim sesi dahi olmasın vb gibi bir beklentileriniz varsa zaten yanlış yere bakıyorsunuz arkadaşlar.

Demediğim bir şey var mı diye tekrar okudum, sanırsam dediğim gibi kışı bekliyorum.LPG takmayı düşünmüyorum çünkü biliyorum takar takmaz arızalarla uğraşıp araçtan soğuyacağım böyle bir şeye ne vaktim var ne de ruhsal dayanımım. Yakın zamanda altını pütürletmek istiyorum koruma amaçlı-çürük sıkıntım olduğundan değil- fakat maalesef aldığım fiyatlar çok uçuk en olmadı iki kriko 3-5 kutu sprey ile Pazar günü kendim girişeceğim gibi geliyor.

Merak eden kişilere her zaman anlatırım.
Bugün bol ve kesik kesik yağışlı bir gün oldu ama dün iki kutu gri motip pütür aldığım için(60₺) bugün aracın altına yatmaya niyetlenmiştim bir kere... yağışlı olduğu için aracın altını yıkayamadım-yerin kuru olması, sonrasında açan güneşin sebebi :)- fakat kuru hem sert bir fırça hem de oto yıkama fırçası ile alttaki tozlu tabakayı elimden geldiğince tozunu aldım.Sonrasında ise kendi imkanlarımla kriko vurup takoz attım. Maskeleme işi ise görülen seviyede oldu. :) Sağ ve sol ön kriko ayakları, stepne havuzunun altına gri pütür atıldı. En azından bu kış biraz daha rahat bir şekilde uyuyabileceğim.Neden kısmi olarak atıldı diyenler olacaktır illaki fakat eğer kısmi olarak yapmasaydım herhangi bir dükkanda yaptırmaya kalksam bana maliyeti 500-600₺ leri bulacaktı böylelikle hem biraz tasarruf hem de biraz DIY oldu diyebilirim. Ayrıca çürük problemim olmadığı için kısmi olarak uygulamayı uygun gördüm.1.5 kutu gitti bu dediğim yerlere.

Herkese iyi akşamlar.







Antifirizi de dün değiştirildi(60₺).
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,645
2
9,531
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Bugün bol ve kesik kesik yağışlı bir gün oldu ama dün iki kutu gri motip pütür aldığım için(60₺) bugün aracın altına yatmaya niyetlenmiştim bir kere... yağışlı olduğu için aracın altını yıkayamadım-yerin kuru olması, sonrasında açan güneşin sebebi :)- fakat kuru hem sert bir fırça hem de oto yıkama fırçası ile alttaki tozlu tabakayı elimden geldiğince tozunu aldım.Sonrasında ise kendi imkanlarımla kriko vurup takoz attım. Maskeleme işi ise görülen seviyede oldu. :) Sağ ve sol ön kriko ayakları, stepne havuzunun altına gri pütür atıldı. En azından bu kış biraz daha rahat bir şekilde uyuyabileceğim.Neden kısmi olarak atıldı diyenler olacaktır illaki fakat eğer kısmi olarak yapmasaydım herhangi bir dükkanda yaptırmaya kalksam bana maliyeti 500-600₺ leri bulacaktı böylelikle hem biraz tasarruf hem de biraz DIY oldu diyebilirim. Ayrıca çürük problemim olmadığı için kısmi olarak uygulamayı uygun gördüm.1.5 kutu gitti bu dediğim yerlere.

Herkese iyi akşamlar.







Antifirizi de dün değiştirildi(60₺).
Ne güzel ilgilenmeler aynen devam :) bildirim düşünce mutlu oluyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Gösterge hata payı ile birlikte 0-140 denemesi, çok fazla redline’a girmeden.Sanırım hata payı ile birlikte 9.5-10 sn lerde.

Görüldüğü üzere düz bir yolda yapıldı.


Yakın zamanda GPS ile tekrar denenebilir.
105'e kadar ölçüp 9.7 buldum. Ha bu arada fena ciğer sesi var.

fotoğraf yükle


fotoğraf yükle



fotoğraf yükle

Kapı çıtaları için folyo, ince sarı kaplamalı sis farı. 150₺ ye mal oldu komple.


Kapı çıtaları ve sis farımızla birlikte hem güncel görüntüyü paylaşayım hem de Speedometer adlı uygulama ile GPS üzerinden aldığım 0-100 sonuçlarını paylaşayım istedim.

Yormamak adına 6 bin devir üstünü çevirmedim-6600 de elektrik kesiyor diyorlar- 3 kere koştum, 0–130 140 oldu.Aynı yol üstünde(eski videodaki yol) hem gidiş hem dönüş aldım.Yani eğim farkı söz konusu da değil buyrun veriler ve fotoğraflar.(Bu arada çeyrek mil kısmında hata var sanırım 14 :S )

@fujiwara GPS ile karşılaştırdım, kadran ile arasında tam 10km/h fark var :)










 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Ben Sierra'ya sert demiş olsam da siz inanmayın. hatatat Darbe emişi ve sönümlemesi sert olsa da hızlı girilen virajlarda dönemindeki diğer rakipleri(190E-E30 etc. etc.) gibi o da yatıyor, yani stok düzenle biraz helvayız, Renault'lardan sonra taş gibi de neyse😁.Hareketli fotoğraflar için @Sirius'a teşekkürler, anı olarak kalsın. Bu arada Sinan Bey'in de dediği gibi ''ben bişi yapmıyorum kanka araba yapıyor''.


Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.










dip not.boyutu çok yüksek üstüne tıklayarak gerçek çözünürlükte görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

kenblock

Panpa
Beta Programı
24 Ocak 2017
5,267
1
9,392
4,970
kocaeli
Ben Sierra'ya sert demiş olsam da siz inanmayın. hatatat Darbe emişi ve sönümlemesi sert olsa da hızlı girilen virajlarda dönemindeki diğer rakipleri(190E-E30 etc. etc.) gibi o da yatıyor, yani stok düzenle biraz helvayız, Renault'lardan sonra taş gibi de neyse😁.Hareketli fotoğraflar için @Sirius'a teşekkürler, anı olarak kalsın. Bu arada Sinan Bey'in de dediği gibi ''ben bişi yapmıyorum kanka araba yapıyor''.


Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.










dip not.boyutu çok yüksek üstüne tıklayarak gerçek çözünürlükte görebilirsiniz.
Sizi yan görmüşler ??? oldumuşimdi

Maşallah makinaya
 
  • Haha
Tepkiler: fujiwara
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım