1 Aralık 2018 Cumartesi Günü Kocaeli Kartepe'deydik :)

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Video gayet keyifli olmuş yolda kalma kısmı hariç tabi, izlerken gerildim :D Etkinlik duyurusu olursa okullar bitmeden İzmir'e dönmeden imkan dahilinde bende katılmak isterim hem Lassa Multiwaysleride test etmiş oluruz :D

15-16 Aralık rallikros finali içinde bir etkinlik planlanabilir aslında :)

Önümüzde bir adet Pickup, arkamızda bir adet Kia'nın SUV'ı olunca o gerginlik ikiye katlandı. :D Okullar bitmeden güzel bir etkinlik olabilir aslında, tabi final-büt zamanları hepimize uyuştuğu taktirde çok keyifli olur. :) Dört mevsimdi galiba bahsettiğin model, hocam hiç zannetmiyorum. O gerginliği yaşamamalısın. :D

15-16 aralık bilgim yoktu, şimdi araştıracağım. Ben katılamasam bile katılanlar arasında çok güzel bir plan olur bu. :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,002
7
51,299
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
...Ben Corsa ile geleceğini duyunca "acaba neler olacak" diye çok düşündüm. Onay seslendi "BT kalmış!" :D Yüzdün yüzdün kuyruğuna kadar geldin, tam son anda kaldın...
Coşkuyla bağırmış da, son çare planım sizin yanınıza yürüyerek gelip itmek için sizi çağırmaktı. Tabii siz bunu bilmeden BT KALMIIIŞ :D
Benim arabanın lastik çapı orijinal. Orijinal ebatı 155/80R13 pek bulunmadığından 175/70R13'e geçtim. Ön tamponda orijinal lip olduğu için çok alçak. Geçen sene taktırdığım karter koruyucuya da güvendim biraz, o da altta kar ezdi.
Siz vakitli geldiniz, çok iyi ettiniz. Zamanlamanız çok doğruydu. Koşullar ağırlaştığında ana yolda tüm tuzlamalara rağmen yoğun şekilde kar oluyor. O zamanlarda çıkış değil de iniş çok çok sıkıntılı oluyor. Haberlere teaser olacak sahnelerle kayaa kayaa kayaaa patlamalar oluyor. Arabayı kara saplayarak durmacalar filan o zaman ciddi düşünülüyor işte.

Paspas işi çok eski yöntemlerdendir. Geçmişte bugünkü kadar kış lastiği mevzuları yokken, bazen bahçeden çıkmak için bile paspasları kullanmamız icap ederdi.:) Sizin de aklınızda bulunsun. Paspas olmasa bile varsa bagajdan branda gibi büyük kumaş parçalar çıkarıp kar çorabının yaptığı işi yaptırabilirsiniz.
 

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
749
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
10:34 arkalar torsiyon olsun bu yollarda sıkıntı yok. Asıl o karda kaldığımız yolun kuru (ve şu ankinden daha az çukurlu) hallerinde fark yaratıyor bağımsızlar :) Yoksa bu ana yollar tam Fiesta st, 205gti, 206rc, Clio rs gibi fındık araba yolları..
13:20 'de Egea'dan sonra arabayı kara sokmasan daha giderdin be Furkan. Direksiyonu sağ sol yaptıra yaptıra karı ezerek kazıyarak giderdin. :) 100 metre sonra yine kalırdın o ayrı :D Devletimiz o yol için pek çaba sarf etmiyor. :) Bu arada ben de birine yol vermek zorunda kaldığım için öyle kara soktum arabayı, o yüzden kaldı. Arabanın ortası da ön arkayla beraber oturunca lastik filan kâr etmiyor, çaresiz kalıyorsun.
Onay mahvetmiş hakikaten he. Ah Onay...:D:D Coupé arabanın şu özverisi nasıl da yalan olmuş :p

Aklınızda bulunsun, böyle kaldığınız kalkışlarda gerekirse 2. vitesle kalkışı da deneyin. Hem gücü yere vermesi daha dengeli oluyor, hem de kar ezilmemiş ve kalınlığı makul ise yüksek hızla yeri kazıyabiliyorsunuz.


Ben nasıl kaldım ben de onu anlatayım:
Videonun sonundaki yoldan devam ettik. Biz yoldaki çukurları vs.leri nispeten daha iyi biliyorduk. Ben de o çukurları hiç sevmiyorum, arabamın canına okur normalde. Tamponumun çok alçak olup sürekli yolun ortasındaki temizlenmemiş karı süpürerek kopma ihtimali de cabasıydı. O yüzden tekerlek izlerinden değil de tercihen direk kardan gittim. Temiz karlar da bahsettiğim çukurlar için tampon görevi yaptı. Güzel güzel durma hızına gelsem bile devam ediyordum filan. Bunlar iyi hoş...
Ama...fakat...lakin... Karşıma mk3,5 Focus çıktı. Adam beni görür görmez R yapıp devam etmeye başladı sağolsun. İyi de gidiyordu. Çukurlara filan da girdi arada, ona ben de üzüldüm ama yapacak bişi yok... Sonra Furkan'ın arabasını soktuğu gibi yolun diğer tarafında olan bir açıklığa geldik. O kadar geri geri gitmiş adama bir de şuraya sen giriver demek olmazdı. Ben girdim. Sonra yola zar zor çıktım ama ilerleyemedim. Uzaktan Tucson'u, Kangoo'yu görmüştüm hatta. O anda yedeğin yedeği son çare planı kafamda hemen sizi de katarak yaptım.:D (Neyse ki gerek kalmadı)
Furkan'ın yaptığı gibi yavaş ve yüksek tempoda denemeler yemedi. Geriye gelip hızımı alıp geleyim derken gerizekalı sürücüsü olan yaz lastikli bir Doblo arkaya tam dibime geldi ve o da kaldı. Benim geriye gidip hız almamı kafadan o engelledi. Önce tekerleklerden birine paspas attım, 1 adım öyle ilerledim. Gerisinde bu işlemi tekrar etmeye gerek kalmadı. Arkadaş vardı yanımda, inip 1 metre kadar o itti. Sürücüsüz 900kg arabanın avantajı işte orada çalıştı. Tek kişi itmek için yeterli oluyor :p Oradan kurtulunca da yanınıza gelene kadar durmadım. Arkadaş arkamdan elde paspasla yürüyerek geldi sağolsun. :)
Kurtulma esnasında ön ve arka tamponu çok zorladım ama büyük hasar yok. Dönüş için geri manevra sırasında da aşağı doğru gömülmem bir miktar sıkıntı yarattı ama oradan da kurtuldum. Bu arada benim lastiklerin de kar performansı 3. kışında %70'e filan inmiş. Diğer mevsimlerde dişlerini hunharca harcadığım içindir, kızamam.
Dönüş yolunda uykusuzluğumun da etkisiyle artık iyice yorulmuşum onu hissettim. Onay benim önümde de bol bol durdu ama ateşle oynuyordu haberi yok. Yeri geldi direksiyon 1 tur dönük vaziyette 20 metre kayarak durdum arkasında. KAÇ PARA BİR TUCSON TAMPONU:D

Dejavu gibi izledim videoyu eline sağlık Furkan. Hepinizin de eline ayağına sağlık. :)
Ben çıkamadığımız yerde macera olsun diye kara girdim özellikle, açıkçası ciddiye almadım orayı. Debelendikçe bütün gövde kaymaya başladı, daha fazla zorlamak istemedim ben de. Biraz geri gidip yolu ortalasam o bayırı baya bir çıkardım muhtemelen ama ileride bizi nelerin beklediğini bilmediğim için dönmek daha mantıklı geldi. O yolda 3 araç arka arkaya gitmek ve gidemediğimiz yerde geri dönmeye çalışmak ayrı eziyet çünkü :)

Arabalarda hangi lastikler vardı?
Tucson'da Nokian WR A4'ler vardı.
 

Onay Kalkan

Profesör
8 Eyl 2016
415
749
1,695
29
Sakarya
Marka
Hyundai
Coşkuyla bağırmış da, son çare planım sizin yanınıza yürüyerek gelip itmek için sizi çağırmaktı. Tabii siz bunu bilmeden BT KALMIIIŞ :D
Benim arabanın lastik çapı orijinal. Orijinal ebatı 155/80R13 pek bulunmadığından 175/70R13'e geçtim. Ön tamponda orijinal lip olduğu için çok alçak. Geçen sene taktırdığım karter koruyucuya da güvendim biraz, o da altta kar ezdi.
Siz vakitli geldiniz, çok iyi ettiniz. Zamanlamanız çok doğruydu. Koşullar ağırlaştığında ana yolda tüm tuzlamalara rağmen yoğun şekilde kar oluyor. O zamanlarda çıkış değil de iniş çok çok sıkıntılı oluyor. Haberlere teaser olacak sahnelerle kayaa kayaa kayaaa patlamalar oluyor. Arabayı kara saplayarak durmacalar filan o zaman ciddi düşünülüyor işte.

Paspas işi çok eski yöntemlerdendir. Geçmişte bugünkü kadar kış lastiği mevzuları yokken, bazen bahçeden çıkmak için bile paspasları kullanmamız icap ederdi.:) Sizin de aklınızda bulunsun. Paspas olmasa bile varsa bagajdan branda gibi büyük kumaş parçalar çıkarıp kar çorabının yaptığı işi yaptırabilirsiniz.
Bu arada coşku yanlış anlaşılmasın, yardıma gidelim şeklinde seslendim :) Zaten sana doğru gelirken kurtulmuştun, ben de seni yavaşlatmamak için hızlıca yoldan çekildim :)
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Coşkuyla bağırmış da, son çare planım sizin yanınıza yürüyerek gelip itmek için sizi çağırmaktı. Tabii siz bunu bilmeden BT KALMIIIŞ :D
Benim arabanın lastik çapı orijinal. Orijinal ebatı 155/80R13 pek bulunmadığından 175/70R13'e geçtim. Ön tamponda orijinal lip olduğu için çok alçak. Geçen sene taktırdığım karter koruyucuya da güvendim biraz, o da altta kar ezdi.
Siz vakitli geldiniz, çok iyi ettiniz. Zamanlamanız çok doğruydu. Koşullar ağırlaştığında ana yolda tüm tuzlamalara rağmen yoğun şekilde kar oluyor. O zamanlarda çıkış değil de iniş çok çok sıkıntılı oluyor. Haberlere teaser olacak sahnelerle kayaa kayaa kayaaa patlamalar oluyor. Arabayı kara saplayarak durmacalar filan o zaman ciddi düşünülüyor işte.

Paspas işi çok eski yöntemlerdendir. Geçmişte bugünkü kadar kış lastiği mevzuları yokken, bazen bahçeden çıkmak için bile paspasları kullanmamız icap ederdi.:) Sizin de aklınızda bulunsun. Paspas olmasa bile varsa bagajdan branda gibi büyük kumaş parçalar çıkarıp kar çorabının yaptığı işi yaptırabilirsiniz.

Bize ihtiyaç olmadan Corsa'nın ve senin azminle çıktınız tabi hemen. Haberin geldiği an da olumlu haberinde geldi bize. :D İyi ki ön tamponuna zarar gelmedi, bahsettiğin ortada ki kar birikinti yüksekliği hiç az değildi.

Sabah 5.30 gibi kalkmak hiç hoş değildi ama dediğin doğrultuda buna değdi cidden. Ben o yolda kalabalık bir trafik varken kalmak istemem, kalmasam bile keyifli olmaz o kadar insanla dip dibe seyir halinde bulunmak. Ben vurmasam arkamdan birisi kayaa kayaa kayaaa patlatır. Aman hocam 3 ay bekledim arabamı, öyle bir durumda kalbime hançer saplanmış gibi acı hissederim tekrar bekleyeceğim için. İnerken sıkıntı olacağını hiç düşünmemiştim ama kalabalıkta cidden sıkıntı olur. :D

Hatırlıyorum büyüklerimi, akrabaları. Bahçe ya da garaj önü bayırdan çıkmak için çakıl ya da paspas atarlardı, çok işe yarar bir sistem. Artık böyle ani durumlarda benim de aklımda bulunacak. :)
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
@bt ninde dediği gibi daha ağır koşullarda bile kartepeye çıkarken kış lastiğiyle kalmak genellikle çok zordur fakat tuzlama ve araçların yarattığı slush inişte aşırı yavaş sürekli temkili davransanız bile absyi devreye sokup çokça kaymaya neden oluyor kalabalık iniş trafiğinde bu yüzden vurmamak için kara saplanan çok fazla araç oluyor.

Eğer tekrar bir kartepe etkinliğiniz olursa ve müsait olursam katılmak isterim.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Sizden görünce canım çekti bu gün bende çıktım
 

Ekli dosyalar

  • DDE2FBA7-1B6E-46AC-9C63-5B3F661D7A64.jpeg
    DDE2FBA7-1B6E-46AC-9C63-5B3F661D7A64.jpeg
    271.8 KB · Görüntüleme: 29

Basri Amca

Panpa
Beta Programı
20 May 2018
2,277
3,893
4,070
İstanbul
Marka
Ford
Ahh ahh torsiyonlu focusum ile aranız da gelmek isterdim fakat önümde bir çok etken vardı..
Birincisi kar lastiklerini bu hafta alacak olmam
İkincisi haftasonu olan derslerim :(
 

FurkanKarka

Panpa
Destekçi
2 Haz 2017
910
3,104
3,820
27
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Ahh ahh torsiyonlu focusum ile aranız da gelmek isterdim fakat önümde bir çok etken vardı..
Birincisi kar lastiklerini bu hafta alacak olmam
İkincisi haftasonu olan derslerim :(

Kar lastikleri olmadan çok güç olurdu, bizim araba ile giderdik fakat derslerinin durumu mümkün hale getirmemiş. Artık tekrarında denk gelmesini umuyorum, daha çok etkinlik var. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,027
3
4,915
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Bu arada dikkatimi çeken şeylerden biri de şu iletişim olayı oldu,haberleşmeyi nasıl hallettiniz :D
 

Diaspolis

Panpa
Destekçi
Beta Programı
27 Ara 2017
2,557
1
5,978
4,270
Baya doluyor fakat çok temizlik yapılmış gördüğüm kadarıyla arkadaşlardan. Biz Uludağ’a kaçalım en iyisi :)
Aslında geçen hafta siz çıkmadan önceki bir iki gün gibi bastırmış kar daha öncesinde pek yoktu o zaman da tam açmadılar sanırım şimdi bir de haftasonu istanbuldan oraya ufak çaplı bir göç yaşanır sanıyorum mecbur açacaklar. :) Uludağ da güzel diyorlar daha önce uludağın eteğine kadar çıktım ama daha yukarısını bilmiyorum orası da denenmeli :)

Bu arada dikkatimi çeken şeylerden biri de şu iletişim olayı oldu,haberleşmeyi nasıl hallettiniz :D
Zello diye uygulama yükledi herkes telefonlara telsiz uygulaması internet üzerinden telsiz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım