120k Ağır bakım öncesi- siz olsanız ne yapardınız?

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,514
Panpa puanı
9,146
Marka
Yok
@Cenk Yemin ediyorum insanları anlamak zor. Belkide biz keriziz, araba gık dediğinde servise atıyoruz kendimizi...
Bu cümle her şeyi özetliyor, kimisi aracına eşek gibi biniyor, kimisi canından bir parça gibi, tüm mesele bu ikinci elde de canından parça gibi binen insanları bulmak gerekiyor, o da bir hayli zor oluyor malesef.o_O
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,099
Panpa puanı
31,282
Konum
İstanbul
Marka
Ford
@Cenk sorma, 2 ya da 3 ay önceydi galiba. Arkadaşımın detailing garajı var. Haftada en az birgün hiç aksatmam uğrarım yanına ya muhabbet ederiz ya da yoğunsa yardım ederim, Bir müşterisinin aracını yıkama bölümüne almamı rica etti. Araç W220 S320 CDI. Kontağı çevirip motoru çalıştırmamla orta ekranda şanzıman, motor ve abs uyarılarının çıkması bir oldu. Hareket ettirmeden inip gittim yanına. Dedim böyle böyle, verdiği cevap şu oldu. "Evet abi, haberim var.". "Haberin varda, bu adam bu arabaya nasıl biniyor? Her an yolda kalma ihtimali var ve neden kalacağı da belli olmaz. Birinden biri arızayı burada çıkartsa ne yapacağız?" diye sordum. "Abi adam uyarı veren şey bozulmadan yaptırmıyor." dedi.

Araba inliyor götürün beni servise, her yerim dökülüyor diye ama Gyeon seramik kaplama yaptırıyormuş adam.

Yemin ediyorum insanları anlamak zor. Belkide biz keriziz, araba gık dediğinde servise atıyoruz kendimizi...
Vallahi hocam bizim maddi durumlar yeni araba alacak halde değil. Hem maddi durum yetersizliğinden hem de otomobil sevgimden dolayı dediğin gibi her şeyine, detayına kadar özen gösterip zamanında müdahale etmeye çalışıyorum. Ama her iki yorumunda verdiğin örnekler gibi kimisi özen gösterip 300-400 bin km'yi tertemiz buluyor, kimisi de böyle S serisi gibi bir aracı ağlatacak hale getirene kadar parçalıyor.

Bir yakınım Aytemiz'in güya yaptığı yakıt kampanyasına uyup uzun yoldayken yakıt alıyor. Ucuz mazot satıyorlar ki bayağı da alan varmış. Araç tabii dizel. Yakıtı alıyor, 1-2 saat sonra araba tekliyor, motordan garip sesler geliyor ve sağa çekiyor. Çekici gelip aracı alıyor. Enjektörlerin canına okumuş. Temizleme de kurtarmadı. Binlerce lira masrafa girdi.

Millet cins.. Kendi bilmiyor, anlatana da itibar etmiyor yahut umursamıyor. Malına kıymet vermiyor. Enjektörleri yaptırıp sattı aracı. Artık onun aracını alanın da Allah yardımcısı olsun.
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,303
Panpa puanı
2,007
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Vallahi hocam bizim maddi durumlar yeni araba alacak halde değil. Hem maddi durum yetersizliğinden hem de otomobil sevgimden dolayı dediğin gibi her şeyine, detayına kadar özen gösterip zamanında müdahale etmeye çalışıyorum. Ama her iki yorumunda verdiğin örnekler gibi kimisi özen gösterip 300-400 bin km'yi tertemiz buluyor, kimisi de böyle S serisi gibi bir aracı ağlatacak hale getirene kadar parçalıyor.

Bir yakınım Aytemiz'in güya yaptığı yakıt kampanyasına uyup uzun yoldayken yakıt alıyor. Ucuz mazot satıyorlar ki bayağı da alan varmış. Araç tabii dizel. Yakıtı alıyor, 1-2 saat sonra araba tekliyor, motordan garip sesler geliyor ve sağa çekiyor. Çekici gelip aracı alıyor. Enjektörlerin canına okumuş. Temizleme de kurtarmadı. Binlerce lira masrafa girdi.

Millet cins.. Kendi bilmiyor, anlatana da itibar etmiyor yahut umursamıyor. Malına kıymet vermiyor. Enjektörleri yaptırıp sattı aracı. Artık onun aracını alanın da Allah yardımcısı olsun.
Abi aytemiz ile ilgili soracağım bende alıyorum yaklaşık 10 kuruş daha ucuz oluyor hatta biraz daha fazla..
Ama ben ne yaptığım km de değişiklik gördüm ne de performansında sesinde. Bilmiyorum hata mi yapıyorum ama çok denedim pek bir fark görmedim. Sadece bariz fark eden türkiye petrolleri oldu çavuşbaşında ki o bariz gürültülü çalıştırıyordu bende daha almiyorum ordan..
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,099
Panpa puanı
31,282
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Abi aytemiz ile ilgili soracağım bende alıyorum yaklaşık 10 kuruş daha ucuz oluyor hatta biraz daha fazla..
Ama ben ne yaptığım km de değişiklik gördüm ne de performansında sesinde. Bilmiyorum hata mi yapıyorum ama çok denedim pek bir fark görmedim. Sadece bariz fark eden türkiye petrolleri oldu çavuşbaşında ki o bariz gürültülü çalıştırıyordu bende daha almiyorum ordan..
Her istasyon ayni olmadigi gibi her yakitta ayni oranda kotu degil kardesim. Kimi yerden alirsin hemen gosterir etkisini, kimi yerden alirsin zaman icinde gosterir. Ulkemizde zaten kaliteli yakit yok. En pahali satanlar bile kaliteli urun satmiyor. Buyuk firmalar genel anlamda temiz yakit sattigi icin tercih ediliyor daha cok. Diger firmalarda ise isin artik yakiti aldigin istasyona kalmis. Ayni marka altinda kimisi les mazot satarken kimisi ortalama kalitede satabiliyor.
 

petrich

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
455
Panpa puanı
742
Konum
İzmit
Marka
Mazda
Mazdanın bakımının 10k km de bir olması bakım maliyetlerinin artması anlamına gelmiyor. Diğer markalarda 20k bakımında 1000 tl civarı bir masraf çıkarken mazda da 10k bakımı genelde 500-600 tl civarı tutuyor yani yıllık veya 15-20k kmlik dönemde bakım maliyetleri diger markalarla aynı yere gelmiş oluyor. Bunu 2015 model mazda3 kullanıcısı ve yetkili serviste bakım yaptıran birisi olarak söylüyorum. Tabi kullanmadan daha bilgili olanlarda var aramızda.

Focus veya astra bakabilirsiniz, mazda yaşadığınız yerde düzgün servis varsa alınabilir. Bunların haricinde bütçenizin limitleri içerisindeyse 116d de alınabilir.
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,303
Panpa puanı
2,007
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Her istasyon ayni olmadigi gibi her yakitta ayni oranda kotu degil kardesim. Kimi yerden alirsin hemen gosterir etkisini, kimi yerden alirsin zaman icinde gosterir. Ulkemizde zaten kaliteli yakit yok. En pahali satanlar bile kaliteli urun satmiyor. Buyuk firmalar genel anlamda temiz yakit sattigi icin tercih ediliyor daha cok. Diger firmalarda ise isin artik yakiti aldigin istasyona kalmis. Ayni marka altinda kimisi les mazot satarken kimisi ortalama kalitede satabiliyor.
Bizim eski komşu 2012 chevrolet aveosu var vaktiyle sıfır almışlardı 5 yıldan fazladır sadece indirimli olan aytemizden aliyor arabasında da herhangi bir sıkıntı yok hala. (Şehir dışı ve ekstrem bir kaç durum hariç.) Biraz da ona güvenerek alıyorum. Eş zamanlarda şirketteki aveoyuda kullandım onun aracını da bi farklılık yoktu. Şirketteki kiralikti ve shell ile anlaşmadan dolayı sürekli shellden alıyorduk. Arabayı da sadace biz kullanıyorduk. Not : İkiside dizel uniteydi..
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Her istasyon ayni olmadigi gibi her yakitta ayni oranda kotu degil kardesim. Kimi yerden alirsin hemen gosterir etkisini, kimi yerden alirsin zaman icinde gosterir. Ulkemizde zaten kaliteli yakit yok. En pahali satanlar bile kaliteli urun satmiyor. Buyuk firmalar genel anlamda temiz yakit sattigi icin tercih ediliyor daha cok. Diger firmalarda ise isin artik yakiti aldigin istasyona kalmis. Ayni marka altinda kimisi les mazot satarken kimisi ortalama kalitede satabiliyor.
Aytemiz konusunda olay şu eğer Doco yani Aytemizin kendine ait istasyondan alırsanız sıkıntı yaşamazsınız %12 indirim ile şirket araçlarımıza alıyoruz ben de alıyorum hiç sıkıntı yaşamadık ki sebebi de bu zaten. Doco istasyonlarından alın akaryakıtta bayi artı aracı firma karı toplam %18 civarında Aytemiz %12 verebilir sorun değil yani. LPG de kar ise %30 a yakındır %10 u her istasyon rahatlıkla yapabilir fakat eğer istasyon markanın kendi istasyonu değilse yani bayi ise akaryakıtta kar max %6 LPG de %9 dur bu oran Aytemiz total gibi marka değeri düşük istasyonlarda değişir Aytemiz Doco olmasa bile bayiyi indirim yapması için destekleyebilir bunu diğer markalarda yapar Shell bp gibi fakat tekil kullanıcıya değil çoklu satışa yapar örneğin tankerle dizel satışına %5 ek kar payı daha verirler
 
Son düzenleme:

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Mazda nın bakım avantajı fiyatlardan mı değişen parçanın az oluşundan mı
Mazdanın bakımının 10k km de bir olması bakım maliyetlerinin artması anlamına gelmiyor. Diğer markalarda 20k bakımında 1000 tl civarı bir masraf çıkarken mazda da 10k bakımı genelde 500-600 tl civarı tutuyor yani yıllık veya 15-20k kmlik dönemde bakım maliyetleri diger markalarla aynı yere gelmiş oluyor. Bunu 2015 model mazda3 kullanıcısı ve yetkili serviste bakım yaptıran birisi olarak söylüyorum. Tabi kullanmadan daha bilgili olanlarda var aramızda.

Focus veya astra bakabilirsiniz, mazda yaşadığınız yerde düzgün servis varsa alınabilir. Bunların haricinde bütçenizin limitleri içerisindeyse 116d de alınabilir.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,099
Panpa puanı
31,282
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bizim eski komşu 2012 chevrolet aveosu var vaktiyle sıfır almışlardı 5 yıldan fazladır sadece indirimli olan aytemizden aliyor arabasında da herhangi bir sıkıntı yok hala. (Şehir dışı ve ekstrem bir kaç durum hariç.) Biraz da ona güvenerek alıyorum. Eş zamanlarda şirketteki aveoyuda kullandım onun aracını da bi farklılık yoktu. Şirketteki kiralikti ve shell ile anlaşmadan dolayı sürekli shellden alıyorduk. Arabayı da sadace biz kullanıyorduk. Not : İkiside dizel uniteydi..
Aytemiz konusunda olay şu eğer Doco yani Aytemizin kendine ait istasyondan alırsanız sıkıntı yaşamazsınız %12 indirim ile şirket araçlarımıza alıyoruz ben de alıyorum hiç sıkıntı yaşamadık ki sebebi de bu zaten. Doco istasyonlarından alın akaryakıtta bayi artı aracı firma karı toplam %18 civarında Aytemiz %12 verebilir sorun değil yani. LPG de kar ise %30 a yakındır %10 u her istasyon rahatlıkla yapabilir fakat eğer istasyon markanın kendi istasyonu değilse yani bayi ise akaryakıtta kar max %6 LPG de %9 dur bu oran Aytemiz total gibi marka değeri düşük istasyonlarda değişir Aytemiz Doco olmasa bile bayiyi indirim yapması için destekleyebilir bunu diğer markalarda yapar Shell bp gibi fakat tekil kullanıcıya değil çoklu satışa yapar örneğin tankerle dizel satışına %5 ek kar payı daha verirler
Benim verdigim ornekte de dedigim gibi muhtemelen istasyon kaynakli sorun oldu. Her istasyon ayni yapida degil. Temiz yakiti satani bulup ondan almak gerekiyor. Benim o yuzden tercihim temiz yakit denetimlerini Turkiye'nin hemen hemen her yerinde ki istasyonlarda saglayan, dag basinda sapa bir yerde ki istasyonundan da alsaniz kotu yakit alma ihtimalinizin dusuk oldugu akaryakit sirketleri.
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Benim verdigim ornekte de dedigim gibi muhtemelen istasyon kaynakli sorun oldu. Her istasyon ayni yapida degil. Temiz yakiti satani bulup ondan almak gerekiyor. Benim o yuzden tercihim temiz yakit denetimlerini Turkiye'nin hemen hemen her yerinde ki istasyonlarda saglayan, dag basinda sapa bir yerde ki istasyonundan da alsaniz kotu yakit alma ihtimalinizin dusuk oldugu akaryakit sirketleri.
İstasyonun yakıtından emin değilseniz dediğinizi yapmak doğru olan haklısınız astarı yüzünden pahalıya gelebilir. Onun için de şunu söyleyeyim Bp Shell Opet dediğiniz dağ başındaki istasyon olayına dikkat ediyor lakin PO öyle değil tanıdığımızın 2 PO istasyonu var biri şehir merkezinde temiz yakıt satıyor diğeri Ücra köşede eğer 200tl ve üzeri alırsanız %8 iskontolu satıyor ve bariz yakıtı sıkıntılı kendisi aracıma alacakken de söylemişti kamyon vb araçta sorun olmasa da ufak turbo dizel de sorun çıkartabilir. Lukoil var şehir merkezinde olmasına rağmen yakıtı sıkıntılı iskonto da yapmıyor kayıklardan kaçak olarak vergisiz yakıt alıp satıyorlardı 15 temmuz da 1 geceliğine %30 zam yapınca EPDK kapattı
 

arjin

Elit Apaçi
Katılım
12 Eyl 2016
Mesajlar
208
Panpa puanı
170
Konum
Bartın
Marka
Opel
Bu cümle her şeyi özetliyor, kimisi aracına eşek gibi biniyor, kimisi canından bir parça gibi, tüm mesele bu ikinci elde de canından parça gibi binen insanları bulmak gerekiyor, o da bir hayli zor oluyor malesef.o_O
Keşke satılan adamlarda titiz olsa bi dünya orijinal parça faturası servis bakım evrağı gösteriyorum bakmıyor içi temiz mi diye bakıyor lastiğe ayağıyla vuruyor bide expertizde boyasına bakıyor alıyor ben yan sanayi kullanıp 30 binde bi yağ değişsemde aynı fiyata gidecek araba bunlar yüzünden o yüzden bineceksem düzgün bakım yapmıyorum diğer türlü bakımı gelince satıyorum
 

petrich

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
455
Panpa puanı
742
Konum
İzmit
Marka
Mazda
Mazda nın bakım avantajı fiyatlardan mı değişen parçanın az oluşundan mı
Diğer markalara göre daha sık olduğu için duruma göre bazı bakımlarda sadece yağ filtre değişimi oluyor (bi bakımda işçiliğin 80tl alındığı oldu mesela) bunun maliyetide 400-500 tl tutuyor. Daha kapsamlı değişim gerektirdiği zaman fiyat daha fazla oluyor ama bu seferde iki bakımın toplam fiyatı diger markalarda tek bakımda verilen 1000 lira üzeri miktarlara denk geliyor. En azından bu bizim kullandığımız araçlarda bu şekilde clio 4 ve mazda 3 için aynı seviyelere denk geliyor.
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Diğer markalara göre daha sık olduğu için duruma göre bazı bakımlarda sadece yağ filtre değişimi oluyor (bi bakımda işçiliğin 80tl alındığı oldu mesela) bunun maliyetide 400-500 tl tutuyor. Daha kapsamlı değişim gerektirdiği zaman fiyat daha fazla oluyor ama bu seferde iki bakımın toplam fiyatı diger markalarda tek bakımda verilen 1000 lira üzeri miktarlara denk geliyor. En azından bu bizim kullandığımız araçlarda bu şekilde clio 4 ve mazda 3 için aynı seviyelere denk geliyor.
Mazda aracı daha sık görüyor bir nevi yani. Bakım maliyeti yüksek değil halede niş bir satışı olmasına rağmen böyle olunca Mazda bu konuda da kaliteli demekki adam gibi 2.el piyasası olsa Mazda 6 alınır aslında da pahalı :)
 

petrich

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
455
Panpa puanı
742
Konum
İzmit
Marka
Mazda
Mazda aracı daha sık görüyor bir nevi yani. Bakım maliyeti yüksek değil halede niş bir satışı olmasına rağmen böyle olunca Mazda bu konuda da kaliteli demekki adam gibi 2.el piyasası olsa Mazda 6 alınır aslında da pahalı :)
Aslında 2.elde özellikle 2015 modeller fiyat olarak uygunlar hatta bir ara 3 ü satıp 2.el 6 almaya niyetlenmiştik fakat o dönem temizini bulamamıştık sonra da mtvsine değer mi değmez mi diye arada kaldık.
 

atoprak

Profesör
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,341
Panpa puanı
1,861
Konum
İstanbul
Marka
Seat
Arkadaşlar,

Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.

Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...

Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..

Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...

308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor

Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Aslında 2.elde özellikle 2015 modeller fiyat olarak uygunlar hatta bir ara 3 ü satıp 2.el 6 almaya niyetlenmiştik fakat o dönem temizini bulamamıştık sonra da mtvsine değer mi değmez mi diye arada kaldık.
Ben 120 civarında diye biliyorum 2.0 vergisini de düşününce birde 100e muadil mondeo alınabiliyor 20 daha vermek istemezdim. Birde Mazda öyle güzel tasarım yapıyor ki yeni kasa yada makyajlı herneyse o kadar güzelli bana şimdiden 2015 olanın iç mekanı eski gelmeye başladı yenisini istiyorum o da haliyle çok uçuk
 

MehmetP55

Profesör
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
708
Panpa puanı
545
Mondeonun yakıtı üzmezse içlerinden en güzeli lakin size en iyi az yakan dizel yani cıtroen Peugeot Renault grubundan bakımı da uygun olanlar gelir 308 de Megane da Qashqai de az yakıyor maliyet hesabı yapıp alın derim
Arkadaşlar,

Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.

Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...

Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..

Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...

308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor

Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,099
Panpa puanı
31,282
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Arkadaşlar,

Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.

Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...

Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..

Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...

308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor

Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
Hocam bu yıllık yaptığın 50 bin km'nin ne kadarı yoğun trafikte, ne kadarı akan trafikte geçiyor ? Yani mesela ortalama hızın çok düşük şekilde mi yoksa nispeten yüksek mi çıkıyor ? Bu sorunun cevabına göre manuel - otomatik tercihi yapılabileceğin gibi yüksek km yapıyor olsan dahi akan trafikte daha çok ilerliyorsan 1.0 - 1.2 tsi motorlar da sana dizel gibi yakıt ekonomisi sunabilir.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
10,750
Panpa puanı
19,747
Konum
istanbul
Marka
Mazda
Hocam bu yıllık yaptığın 50 bin km'nin ne kadarı yoğun trafikte, ne kadarı akan trafikte geçiyor ? Yani mesela ortalama hızın çok düşük şekilde mi yoksa nispeten yüksek mi çıkıyor ? Bu sorunun cevabına göre manuel - otomatik tercihi yapılabileceğin gibi yüksek km yapıyor olsan dahi akan trafikte daha çok ilerliyorsan 1.0 - 1.2 tsi motorlar da sana dizel gibi yakıt ekonomisi sunabilir.
Qq 1.2 motorla 6.5 yakabiliyor. Vergisi dusuk bakimi ucuz. Dizele ne gerek var yahu :D
 

DouglasAdams

DOKTOR
Stage 1
Katılım
24 Mar 2017
Mesajlar
7,664
Panpa puanı
19,682
Konum
İzmir
Marka
Toyota
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-borovali-pinarbasi-toyota-2017-auris-1.8-hybrid-pre-orjinal-609127267/detay
Gibi belki seni heyecanlandıran bir farklılığa gidebilirsin.Kia-Hyundai test ettiğim ve teknik bilgim dahilinde Toyota'nın ciddi uzağındalar hibritte önermem o yüzden.Yılda yaptığın km yi göz önüne alırsak 15.000 de bir bakım aralığıyla mantıklı olabilecek gibi.3300 tl mtv var yıllık.Bakımlar 15.000 750 tl ; 30.000 batarya soğutma sıvısı değişimiyle 1000 tl; 45.000 yine 750 tl vs diye gidiyor. Uzun yol 5-5,5 Şehir içi: 5-5,5 arası geziyorlar.
 
Son düzenleme:
Üst