Dostlar,
Kafam karışık, umarım derdimi ve endişelerimi en yalın şekilde anlatmayı başarabilirim.
Aracım 2015 model Golf tdi Dsg... yılda gayet hatırı sayılır, 50k ya yakın yol yapıyorum kendi işim için.
Araç şu anda 111k km de. Periyodik bakımları yetkili serviste, zamanında yapıldı bu güne kadar. Bakım masrafı dışında hiç sorun çıkarmadı. Sadece fabrikasyon nedenli bir sorundan, 72k km de şanzıman değişti. Volan değişmedi, kavramanın değiştiğini de sanmıyorum (fatura da ayrı kalem olarak gözükür diye düşünüyorum). 300tl maliyet çıktığı için bunı masraftan saymıyorum(iyi niyet işledi).
Son bir haftadır motordan soğuk, sıcak her durumda gelen bir şıkırtı sesi var. Bu sabah bildiğim biz özel servise gittim. Bir heyecan ile fan kayışındandır dedik ama boşa çıkartmamıza rağmen ses kesilmedi. Triger kayış, bilyalar veya su pompasından gelmesi %100 gibi... yani ağır bakımı önceye çekmek lazım. Bunun üzerine çok acelesi olmayan bir volan, kavrama (e 100k km yi geçmiş bir kavrama değişir, normaldir) ve 60k km yapmış lastikler için, çokta büyük olmayan bir lastik masrafım gözüküyor.
Araba işleriyle fiili olarak uğraşan bir arkadaş, “hiç bir şey yaptırma, öyle, piyasasının biraz daha altından sat, sonra emin ol başak şeylerde çıkartacak” diyor...
Aracı işe gidip gelirken kullanıyorum. Mesafem uzun olduğu için bu km oldu ve görünürde 2019 da da gidip geleceğim.
Biraz Dsg den dolayı yetkili servise bağlı kalmak, canımı sıkıyor.. birde bu maliyetler üst üste gelince acaba düşük km de, beni yetkili servise mahkum etmeyecek başka bir araç mı alsam diye düşünüyorum.
Borçalanma gibi bir durumum yok, yine 2nci el düşünüyorum. Vw grubundan sıkıldığım için sanırım başka markalara öncelik vereceğim . Bütçe olarak 120-130k düşünüyorum.
Tabiki ağır bakımı yaptırıp, diğer maliyeleride ekleyip atacı sürmeyede devam edebilirim.. ama kafa karışıklığımda biraz bu noktada ... volan ve maliyetli bir kavrama gibi başka büyük masraflar çıkartırmı ?
Siz ne dersiniz ? Ne yapmalı ?
Kafam karışık, umarım derdimi ve endişelerimi en yalın şekilde anlatmayı başarabilirim.
Aracım 2015 model Golf tdi Dsg... yılda gayet hatırı sayılır, 50k ya yakın yol yapıyorum kendi işim için.
Araç şu anda 111k km de. Periyodik bakımları yetkili serviste, zamanında yapıldı bu güne kadar. Bakım masrafı dışında hiç sorun çıkarmadı. Sadece fabrikasyon nedenli bir sorundan, 72k km de şanzıman değişti. Volan değişmedi, kavramanın değiştiğini de sanmıyorum (fatura da ayrı kalem olarak gözükür diye düşünüyorum). 300tl maliyet çıktığı için bunı masraftan saymıyorum(iyi niyet işledi).
Son bir haftadır motordan soğuk, sıcak her durumda gelen bir şıkırtı sesi var. Bu sabah bildiğim biz özel servise gittim. Bir heyecan ile fan kayışındandır dedik ama boşa çıkartmamıza rağmen ses kesilmedi. Triger kayış, bilyalar veya su pompasından gelmesi %100 gibi... yani ağır bakımı önceye çekmek lazım. Bunun üzerine çok acelesi olmayan bir volan, kavrama (e 100k km yi geçmiş bir kavrama değişir, normaldir) ve 60k km yapmış lastikler için, çokta büyük olmayan bir lastik masrafım gözüküyor.
Araba işleriyle fiili olarak uğraşan bir arkadaş, “hiç bir şey yaptırma, öyle, piyasasının biraz daha altından sat, sonra emin ol başak şeylerde çıkartacak” diyor...
Aracı işe gidip gelirken kullanıyorum. Mesafem uzun olduğu için bu km oldu ve görünürde 2019 da da gidip geleceğim.
Biraz Dsg den dolayı yetkili servise bağlı kalmak, canımı sıkıyor.. birde bu maliyetler üst üste gelince acaba düşük km de, beni yetkili servise mahkum etmeyecek başka bir araç mı alsam diye düşünüyorum.
Borçalanma gibi bir durumum yok, yine 2nci el düşünüyorum. Vw grubundan sıkıldığım için sanırım başka markalara öncelik vereceğim . Bütçe olarak 120-130k düşünüyorum.
Tabiki ağır bakımı yaptırıp, diğer maliyeleride ekleyip atacı sürmeyede devam edebilirim.. ama kafa karışıklığımda biraz bu noktada ... volan ve maliyetli bir kavrama gibi başka büyük masraflar çıkartırmı ?
Siz ne dersiniz ? Ne yapmalı ?