Arkadaşlar,
Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.
Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...
Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..
Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...
308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor
Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...