Genellikle sıkıştıra sıkıştıra gitmiyorsan bence de gerek yokQq 1.2 motorla 6.5 yakabiliyor. Vergisi dusuk bakimi ucuz. Dizele ne gerek var yahu
Genellikle sıkıştıra sıkıştıra gitmiyorsan bence de gerek yokQq 1.2 motorla 6.5 yakabiliyor. Vergisi dusuk bakimi ucuz. Dizele ne gerek var yahu
Hee... Şimdi eğer Crossover gibi yüksek araçlara geçilecekse benim de şiddetli bir tavsiyem olur. 1.79 boy ve 170küsür kilolu biri olarak, son yıllarda kendi arabam dışında ön tarafına inip binerken en rahat ettiğim araç açık ara Fiat 500x. "Fiat almam" diye kestirip atanlara bile bir gidin bakın inceleyin diye öneri götürüyorum çünkü araba Fiat kalitesinin çok üstünde. Alfa Romeo ile ortak parçalar var. Güvenlik olarak da IIHS testlerinden TSP+ alabilecek sağlamlıkta. Düz vitesli 1.6multijet'ini de kullanmıştım. Yol tutuş yerden yüksek bir araba gibi değil, sağa sola yığılması yok ve bağımsız arka süspansiyonun da etkisiyle bayağı iyi bir yol tutuşu var. Bakım aralıklarının 20.000 km olması da yol yapacak kişiler için ayrı bonus. Arka yaşam hacmi ve bagaj B sınıfı seviyesinde ama ön koltuklar ve sürüş çok rahat. Oyuncak arayanlar için yüksek donanımları da gayet başarılı. CHR'a inip binerken küçük sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Qq ise sürüş ve iç mekan kalitesi konularında vasattır.Arkadaşlar,
Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.
Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...
Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..
Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...
308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor
Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
@atoprak demek istediğinizi anladım, ama nacizane tavsiyem yukarıda kalın yazılmış yere dikkat etmeniz, fazla km yaptığınız belli o sebepten dolayı manuel bir araç öneremeyeceğim, fakat az yakan benzinli ve tork konvertörlü-cvt otomatik kombinasyonuna dönüp 308'den de daha ucuz seçeneklere yönelebilirsiniz.Ama yok daha ucuzu da saçma sapan araçlar olur binmeye değmez derseniz, ilanı atılan 90 küsür bin tl lik 308'lerde ideal(aşırı pahalı değil), lakin dediğim gibi ben senede 50 bin km yaptığım aracın olabildiğince ucuz olmasına dikkat ederdim, belki 60 bin tl lik düşük km de benzinli otomatik araçlar çok daha mantıklı olacaktır.Arkadaşlar,
Konu bambaşka yerlere evrilmiş lakin hepsi çok değerli içerikler.. bir nevi 2nci el pazarının kronolojisi çıkmış. Hepsinde haklısınız... yani araçların neye göre değerlendirildiği, bizim ne kadar titizlenip baktığımız araçların, bazen ne kadar basit değerlendirmelerle elimizden çıktığı gibi dramlar mağlesef bu işlerin içinde olunduğumuz sürece olacak.
Bu gün tamirci bir arkadaşla ayak üstü sohbet ediyorken, “nasılsın abi” diyince, “ben iyiyimde bı araba ara ara böyle canımı sıkıyor” dedim... verdiği cevap ilginçti “abi ben tamirciyim, elimden hallice araç geçti... ne zaman bir arabaya titizlenip, gözüm gibi baksam o araba ya arıza yaptı, ya yolda bıraktı... ne zaman başka bir aracı kafama takmadan kullandım, o araç beni hiç yarı yolda bırakmadı” ... bunu demesiyle birlikte aklıma geçen gün konuştuğum bir arkadaşım geldi... kendisi pek arabadan anlamaz... şirket aracı Megane 4 edc si var ve o şanzıman, “araç geri geri gidip, tam durmadan atılan birinci vitese” dayanıyor... o arabaya hiç bişi olmuyor .... yani belkide sorun bizde ... belkide ağır bakımı yaptırıp, volanı hiç kafaya takmadan, baskı balata zangırdamaya başlayıp, kökünü görene kadar kullanmak lazım... ama işte yaparmıyız.. zor... bu foruma girenler yapmaz, biz yapmayız...
Km si düşük bir arabada alsam, yapacağım km ile değer kaybı yaşatacağı aşikar... bu sebeple, aslında bir bütçe problemi olmamasına rağmen çok fazla para harcamak ta istemiyorum..
Opel için olumsuz yorumlar var.. özellikle Astra da insanın canını sıkan tarzda küçük problemler ve kötü bir distributör durumundan şikayet ediliyor... Mazda içinde Dizel ünitede bazı sıkıntılar varmış... bir çok kişide yaşanmışlık olmuş.. pek nahoş durumlar okudum bir kaç cx3 ve mazda 3 sahiplerinden...
308 için çok kronik, negatif ve büyük bir sorun göremedim. Sanırım bu segmette 308 benim için en makulu olacak .. tertemiz, orta donanımlısı bile bana yeterli gibi...benim için yegane problemi arabaya binerken zorlanmam (bu farklı direksiyon konumlarıyla deneyeceğim... olmadı zaten günde 1 kez binip, 1 kez iniyorum) ve arka koltuk ki genelde kullanılmıyor
Diğer opsiyonlar ise bambaşka şeyler ... direk manuel vitese dönüp D segmentine geçmek , belki Mondeo, Superb (VW grubundan sıkıldım ama en azından özel sevise gider) veya daha da başka bir seçenek olarak Nissan qq(1.5 dci) düşünebilirim gibi... QQ nın benim için en caZip tarafı, boyumun uzun olmasıdan ötürü o araca inip binmenin benim için çok daha kolay olması ...
Zaten Qq dışında dizel olup çok para harcanmadan alınabilecek bir Crossover da pek yok sanırım...
Hocam bu yıllık yaptığın 50 bin km'nin ne kadarı yoğun trafikte, ne kadarı akan trafikte geçiyor ? Yani mesela ortalama hızın çok düşük şekilde mi yoksa nispeten yüksek mi çıkıyor ? Bu sorunun cevabına göre manuel - otomatik tercihi yapılabileceğin gibi yüksek km yapıyor olsan dahi akan trafikte daha çok ilerliyorsan 1.0 - 1.2 tsi motorlar da sana dizel gibi yakıt ekonomisi sunabilir.
@atoprak demek istediğinizi anladım, ama nacizane tavsiyem yukarıda kalın yazılmış yere dikkat etmeniz, fazla km yaptığınız belli o sebepten dolayı manuel bir araç öneremeyeceğim, fakat az yakan benzinli ve tork konvertörlü-cvt otomatik kombinasyonuna dönüp 308'den de daha ucuz seçeneklere yönelebilirsiniz.Ama yok daha ucuzu da saçma sapan araçlar olur binmeye değmez derseniz, ilanı atılan 90 küsür bin tl lik 308'lerde ideal(aşırı pahalı değil), lakin dediğim gibi ben senede 50 bin km yaptığım aracın olabildiğince ucuz olmasına dikkat ederdim, belki 60 bin tl lik düşük km de benzinli otomatik araçlar çok daha mantıklı olacaktır.
Edit: Şimdi piyasaya baktım da 308 Allureler'den daha ucuza alınabilecek doğru düzgün otomatik araba yok Hatta biraz bakındıktan sonra 308'lere para olsa da alsak dediğim doğrudur.Micra'lar var 60 bin tl'ye ama onda da segment düşüyor bilmiyorum düşünür müsünüz?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...016-cvt-micra-kazasiz-hatasiz-636291540/detay
Manuel tercih edeceksen kesinlikle D segment öneririm. Manuel ile otomatiğe nazaran gelecek konfor eksikliğini D segment ile kapatabilirsin. En azından manuel kullandığına değer hocam.Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...
Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.
Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir
Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-auris-1.8-hybrid-pre-orjinal-609127267/detay
Gibi belki seni heyecanlandıran bir farklılığa gidebilirsin.Kia-Hyundai test ettiğim ve teknik bilgim dahilinde Toyota'nın ciddi uzağındalar hibritte önermem o yüzden.Yılda yaptığın km yi göz önüne alırsak 15.000 de bir bakım aralığıyla mantıklı olabilecek gibi.3300 tl mtv var yıllık.Bakımlar 15.000 750 tl ; 30.000 batarya soğutma sıvısı değişimiyle 1000 tl; 45.000 yine 750 tl vs diye gidiyor. Uzun yol 5-5,5 Şehir içi: 5-5,5 arası geziyorlar.
Hibrit aurisin yalıtımı benzinlilerine göre daha iyi yalıtımda.İç mekan ufak farklılıklar içeriyor.En doğrusunu yaparsın bence de galeride bir bakmaklaDüşünmedim değil. Belli ki yakıt olarak benim aracımla neredeyse aynı yakacak tek kusuru mtv si .... Biraz lastik gürütültüsü ve pekte hoş olmayan bir iç mekanı var ama neticede düşünülebilir... bayiye gidip, bira mıncıklayıp bir test sürüşü yapmam lazım
Aslinda qq da durum bilindigi gibi degil son kasanin 1.2 yakit tuketimi 6.5 birde yalitimi cok iyilestirilmis. Yol tutusu guzel ama ic kalitesi golf ten sonra uzebilir onu belirteyim. Ama iste onun suyu kotu bunun soyle kotu diye diye 30 yasinda arabaya bineriz bu gidisleBenim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...
Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.
Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir
Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
@atoprak Yine vag olacak ancak eski otomobilim oldugu icin yaziyorum. 130k bandinda sifir km A3 1.0 tfsi alinabilir. Yakit tuketiminin dizelden pek farki yok. Bayiden bir fiyat alin derim.
Hocam,
Bir kere benzinli ... tdi ile 150-160 la dönsem bile arabanın 7 yaktığı olmuyor.. genellikle araçlarımı sakin kullanırım ama yıllardan beri “aman az yaksın, ekonmi yapayım” gibi bir ayak disiplinimde yok.
Üstüne üslük o araç yeni ve garantili olacak, haliyle aynı bakımı VW den %30 daha pahallıya yapan bir üreticinin servisine bağlanmış olacağım.
O paraya çıkacaksam benim bir değişiklik yapıyor olmam lazım, Crossover veya D segmenti gibi..VW grubundan da çok sıkıldım. 0km Golf 6, Leon Mk3, Polo Tdi ve birde şimdiki aracım oldu gruptan... hani baydım artık. Belki devasa ve düz vites bir Superb kaldırır bünye ki o da zaten daha üst sınıfta ...
Yakın arkadaşım aldı A3, 125k ya. Tamam, içi golften baya farklı ve hoş ama insan köklü değişiklik istiyor bir yandan..
Benim güzergahım çol belli, net ... sabahları Avrasya üzerinden Tuzla, akşamları 3ncü köprü üzerinden Halkalı... ikiside ortalama 1.5 saat e yakın sürüyor ... ama mesafe farklarından dolayı sabahları ortalama hızım 40km civarı, akşamları ise 80 civarı... yalnız akşamları yoğun sayılabilecek trafikten sonra ortalama 120-140 arası, genellikle CC açık bir 3ncü köprü dönüşüm oluyor... he tabi araba dizel olduğundan, yumuşak kullansam da öyle özel bir tüketim kasışım yok... sabahları 4.7-5.3 arası akşamları da 5.5lt ile eve giriyorum...
Bir keresinde servisten ikame 1.2 Jetta almıştım, manueldi... sadece biraz daha dikkat ederek o zaman 6lt gitmiş, 6.2 ile de dönmüştüm.
Yüksek bir araç (qq veya 3008 gibi) ile yakıt tüketiminin 50k km de canımı sıkmaması için biraz fazla gayret göstermem lazım gibi... özellikle otoban sürüşlerinde hem konforu kaybederiz, hemde tüketiriz gibi geliyor.. bir bu araçların şanzımanı dsg gibi değil, özellikle qq otobanda kafa ütüleyebilir ve cvt nin tüketim handikapı çıkabilir
Orta dolululta olmayan, 90k civarına alınabilecek temiz, makyajlı dizel 308 sanırım en ideali.. veya 110 a dolu (allure) bir araç takip edilebilir.. manuel e kayıp 1.5 dci bir qq en azından yakıttan üzmez... tabi manuel olunca o paraya kocaman bir superb de bulunabilir gibime geliyor ...
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.