125-200-250cc başlangıç ve devamı

125-200-250cc?


  • Kullanılan toplam oy
    28

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Merhaba arkadaşlar bir sorum var size sormak istedim özellikle utku reyise @surmeklazim soracağım. Allah izin verirse yaza doğru motosiklet almayı planlıyorum. Motosiklet almadan eğitime gideceğim ve ne motor alırsam ekipmanı da tam alacağım burada sıkıntı yok. Kafama takılan kısım hangi cc'yle başlamam benim için daha iyi olur onu kestiremiyorum. 125cc alıp onla km'ler yapıp kendimi geliştirsem çok iyi olur farkındayım ama 125in yük altında gidişinin epey düşmesi beni trafikte tehlikeye düşürür gibi geliyor uzun yolda sollamalarda, rampalarda vs. Onun yerine ktm rc200 ya da duke 200 daha mantıklı geliyor. Hem aşırı bi güç yok hem de rampalarda vs daha iyi olur gibi bi de güzel lastik takarsam mis gibi olur :D bu noktada rc250 ve duke 250 kafamı karıştırıyor çünkü abs, kaydırmalı debriyaj ve en önemlisi iyi lastikle geliyor. Bunlar acemilik zamanımda hayatımı kurtaracak şeyler çünkü. Son olarak da motoru aldıktan sonra tekrar değiştirme şansım olacağını pek sanmıyorum en az 3-4 yıl maddi olarak o yüzden de 250 kafamı kurcalıyor.
Bilen abilerimden kardeşlerimden tavsiye düşünce bekliyorum zevkli forumlar :) :)
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,347
3,278
3,770
24
Antalya
Marka
Hyundai
Hocam sen bile durumu anlattığınla özetlemişsin. 125 yetmez 250, o yetmez 600, o yetmez 1000 sonrada bilmeyen adam gaza gelip açıyor gazı sonra patlıyor. Aman diyeyim.

Benimde tecrübem yok ama sağ elime hâkim olurum motoru hatmedene kadar diyorsan 250 ile başlanabilir.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Evet aea'yı 4 yıldır takip ediyorum onun sayesinde çok şey öğrendim. Ama tecrübem sıfır değil aea skuteri trafiğe odaklanmak için öneriyor ama benim aklım vitese falan gitmeyeceği için ona gerek yok diye düşünüyorum. Ybr125 sürdüm zorlanmadan öğrendim teorisini iyi öğrendiğim için. Tabi araba kullanmayı bilmem ve şehir içinde trafikte bisiklet kullanmam epey işime yaradı çünkü motor ikisinin karışımı gibi bir şey.
Hocam sen bile durumu anlattığınla özetlemişsin. 125 yetmez 250, o yetmez 600, o yetmez 1000 sonrada bilmeyen adam gaza gelip açıyor gazı sonra patlıyor. Aman diyeyim.

Benimde tecrübem yok ama sağ elime hâkim olurum motoru hatmedene kadar diyorsan 250 ile başlanabilir.
Ben istesem de 600lük alamam zaten kısa süre içerisinde ki almam da zaten tecrübem eğitimim olmadan :D
 

EmreBHZ

Profesör
8 Eyl 2016
672
1,274
2,270
Bu işin ustası değilim ama 125 cc eğer kullanacağın yer büyük şehirse ve rampa varsa sıkıştırmalarda nefesi yetmez 200 cc 250 cc motora bağlı çünkü kimi motor 200 cc daha iyi yürüyor kimi 250 cc ama 250 gibi gitmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

surmeklazim

Profesör
Moderatör
Yayın Yönetmeni
8 Eyl 2016
70
273
1,210
32
İstanbul
Valla ben bir sene neredeyse her gün ulaşımımı çin malı 150cc bir motosiklet ile sağladım, gücünün yetmediği yere girmedim, yarım saat otobüsün, kamyonun arkasında gittiğim çok olmuştur, 125cc bence her zaman en ideal başlangıç hacmidir. 200cc diyip geçme, ortalama bir 200c motosikletin 0-100'ü neredeyse spor sayılabilecek bir otomobil kadardır. Duke 125 bu konuda bence çok ideal, standart abs mevcut ki başlarda bir çok yerde işine yarayacaktır. Ayrıca daha hiç 3-4 sene boyunca ilk motosikletine binen birini görmedim, bir şekilde değişir o motosiklet :D. Sana tavsiyem, yaza böyle bir planın varsa şimdiden yavaş yavaş ekipmanları almaya başla, çünkü şuan 500tl ye aldığın kaskı yaza 600den aşşağı alamıyorsun. Ben Variant'ımı fuardan 1080tl ye almıştım, şuan 2000'lere gelmiş...

Bir de ufaktan bahsetsem problem olmaz herhalde; Sinan reis ile birlikte motosiklet üzerine uzun soluklu bir projeye başlayacağız gibi, baya işine yarayacak videolar gelecek eğer sponsor bulunabilirse:)
 

İstanbullu

Panpa
8 Eyl 2016
7,345
10,782
4,770
İstanbul
Marka
Hyundai
Valla ben bir sene neredeyse her gün ulaşımımı çin malı 150cc bir motosiklet ile sağladım, gücünün yetmediği yere girmedim, yarım saat otobüsün, kamyonun arkasında gittiğim çok olmuştur, 125cc bence her zaman en ideal başlangıç hacmidir. 200cc diyip geçme, ortalama bir 200c motosikletin 0-100'ü neredeyse spor sayılabilecek bir otomobil kadardır. Duke 125 bu konuda bence çok ideal, standart abs mevcut ki başlarda bir çok yerde işine yarayacaktır. Ayrıca daha hiç 3-4 sene boyunca ilk motosikletine binen birini görmedim, bir şekilde değişir o motosiklet :D. Sana tavsiyem, yaza böyle bir planın varsa şimdiden yavaş yavaş ekipmanları almaya başla, çünkü şuan 500tl ye aldığın kaskı yaza 600den aşşağı alamıyorsun. Ben Variant'ımı fuardan 1080tl ye almıştım, şuan 2000'lere gelmiş...

Bir de ufaktan bahsetsem problem olmaz herhalde; Sinan reis ile birlikte motosiklet üzerine uzun soluklu bir projeye başlayacağız gibi, baya işine yarayacak videolar gelecek eğer sponsor bulunabilirse:)

Aea Barkin ile Pulsar arasi yok. Aralari cok kotu. Sinan bey pulsar ile görüşse işi baglar. Reklam icin cok para harciyorlar.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Valla ben bir sene neredeyse her gün ulaşımımı çin malı 150cc bir motosiklet ile sağladım, gücünün yetmediği yere girmedim, yarım saat otobüsün, kamyonun arkasında gittiğim çok olmuştur, 125cc bence her zaman en ideal başlangıç hacmidir. 200cc diyip geçme, ortalama bir 200c motosikletin 0-100'ü neredeyse spor sayılabilecek bir otomobil kadardır. Duke 125 bu konuda bence çok ideal, standart abs mevcut ki başlarda bir çok yerde işine yarayacaktır. Ayrıca daha hiç 3-4 sene boyunca ilk motosikletine binen birini görmedim, bir şekilde değişir o motosiklet :D. Sana tavsiyem, yaza böyle bir planın varsa şimdiden yavaş yavaş ekipmanları almaya başla, çünkü şuan 500tl ye aldığın kaskı yaza 600den aşşağı alamıyorsun. Ben Variant'ımı fuardan 1080tl ye almıştım, şuan 2000'lere gelmiş...

Bir de ufaktan bahsetsem problem olmaz herhalde; Sinan reis ile birlikte motosiklet üzerine uzun soluklu bir projeye başlayacağız gibi, baya işine yarayacak videolar gelecek eğer sponsor bulunabilirse:)

Çok teşekkür ederim reis cevabın için dediklerin önemli benim için :) sinan reisle de projenizi merakla bekliyorum inşallah sponsor bulabilirsiniz :D
 

Mertcan

Profesör
8 Eyl 2016
1,731
892
1,920
İstanbul
Marka
Volkswagen
Valla ben bir sene neredeyse her gün ulaşımımı çin malı 150cc bir motosiklet ile sağladım, gücünün yetmediği yere girmedim, yarım saat otobüsün, kamyonun arkasında gittiğim çok olmuştur, 125cc bence her zaman en ideal başlangıç hacmidir. 200cc diyip geçme, ortalama bir 200c motosikletin 0-100'ü neredeyse spor sayılabilecek bir otomobil kadardır. Duke 125 bu konuda bence çok ideal, standart abs mevcut ki başlarda bir çok yerde işine yarayacaktır. Ayrıca daha hiç 3-4 sene boyunca ilk motosikletine binen birini görmedim, bir şekilde değişir o motosiklet :D. Sana tavsiyem, yaza böyle bir planın varsa şimdiden yavaş yavaş ekipmanları almaya başla, çünkü şuan 500tl ye aldığın kaskı yaza 600den aşşağı alamıyorsun. Ben Variant'ımı fuardan 1080tl ye almıştım, şuan 2000'lere gelmiş...

Bir de ufaktan bahsetsem problem olmaz herhalde; Sinan reis ile birlikte motosiklet üzerine uzun soluklu bir projeye başlayacağız gibi, baya işine yarayacak videolar gelecek eğer sponsor bulunabilirse:)
Umarım sponsor bulunur hocam
 

HenLeys

Profesör
9 Eyl 2016
85
63
1,010
Konuyu hortlatayım :D aynı planları ben de yapıyorum ama malum ankara soğuğu ve yağışlardan dolayı nisan-mayıs gibi binmeye başlamayı planlıyorum. Genellikle okula gidip gelmek için kullanıcam motoru onun dışında uzun yol yapma planım yok ama ankarada eskişehir ve konya yollarını bilen varsa sanki 125lik ile ara sıra sıkıntı çekerim gibi geliyor. Motoru almadan ehliyeti alıcam ve hondanın da sürüş eğitimine katılmayı planlıyorum. Ayrıca çok gaza gelen biri değilimdir elime hakim olurum gibi geliyor. @surmeklazim sizce mt-25, pulsar 200 ns veya duke200 ya da 250 den birini tercih etsem sıkıntı çıkar mı?
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ben bu konuda düşündüm. 10 beygirlik ybr125'le 2 kişi 100km hıza çıkabiliyor ve aşırı zorlanmıyor hatta üstüne eşyaları da yükleyip uzun yol da yapılabiliyor. Yani karbüratörlü 10 beygirlik makine bile yeterliyken enjeksiyonlu ve 15 beygir olan duke 125 haydi haydi yeter :D ağırlık beygir oranı yaptığımızda 1300kiloluk ve 150beygirlik bir otomobile denk geliyor azımsanacak bi rakam değil :D bu yüzden duke125 almayı düşünüyorum ben de yazın hem abs(kapatılabiliyor diye biliyorum) de var acemilikte iyi olur :D konya yolu eskişehir yolunu da biliyorum orada da yetersiz kalacağını zannetmiyorum sonuçta 100km hızlara zorlanmadan çıkabiliyor makine :D
Hem de 250lilikler artık 30küsür beygir. Gazı açarsam kafama geçer mi korkusuyla sürmektense kendimden emin şekilde sürmeyi tercih ederim ben :D
 

HenLeys

Profesör
9 Eyl 2016
85
63
1,010
Böyle diyince mantıklı geliyor ama işin para kısmında ise işte 2-3 bin tl fark olunca insan almışken onu alayım diyor. Neyse ben mt125 e yöneleyim biraz o zaman. Zaten malzeme kalitesi ve görünüşü mt25 den daha güzel :D
 

surmeklazim

Profesör
Moderatör
Yayın Yönetmeni
8 Eyl 2016
70
273
1,210
32
İstanbul
Konuyu hortlatayım :D aynı planları ben de yapıyorum ama malum ankara soğuğu ve yağışlardan dolayı nisan-mayıs gibi binmeye başlamayı planlıyorum. Genellikle okula gidip gelmek için kullanıcam motoru onun dışında uzun yol yapma planım yok ama ankarada eskişehir ve konya yollarını bilen varsa sanki 125lik ile ara sıra sıkıntı çekerim gibi geliyor. Motoru almadan ehliyeti alıcam ve hondanın da sürüş eğitimine katılmayı planlıyorum. Ayrıca çok gaza gelen biri değilimdir elime hakim olurum gibi geliyor. @surmeklazim sizce mt-25, pulsar 200 ns veya duke200 ya da 250 den birini tercih etsem sıkıntı çıkar mı?

Ybr 125 ile Türkiye'den Japonya'ya gitmiş adam var, bence Eskişehir-Konya yolunu da gidiver bi zahmet :D Pulsar 200ns tavsiye ederim, kolay kolay üzmez fiyat/performans motosikletidir.
 

HenLeys

Profesör
9 Eyl 2016
85
63
1,010
Ahaha ankara apaçi dolu. Trafikte makas atan, sıkıştıran, sollama yapan ağır vasıtalar filan :D pulsarın performansı güzel zaten. Peki mt125 ve pulsar arasında artık hangisini denk getirirsem almaya çalışıyım. Zaten kyk bursu ile alacam çok pahalı olmasın :D bi de ekipmanları toplamaya başlıycam yavaştan. Agv k3 ya da nolan n86 almayı düşünüyorum artık kafam hangisinde rahat ederse. Kask önerin var mı 800-1000 tl arasında fiyat/ koruma olarak ?
 

cyberbatu

Elit Apaçi
30 Eyl 2016
72
43
970
bence motora odaklanmaktan ziyade, motorsiklet kullanmayı öğrenmeye odaklan. Motorda dikkat edeceğin trafik kuralları, fizik kuralları ve virajlar arabalardan çok farklı..

hangi motor olursa olsun kullanmayı bilmiyorsan çok zorlanırsın korkarsın tutkundan soğursun.. tabiki en önemlisi ekipman.. alıcağın motordan 2bin tl düşüğünü al ve o parayı ekipmana kullanmalısın

motora nasıl alışırsan öyle gider.. scooter mi vitesli mi ona karar ver. pulsar ns200 kullandım. gaz tepkisi virajları rahat oturuşu yeni başlayanlar için ideal..

duke 200 egzoz sesi çok arazi tipi.. zamanla seni rahatsız eder. görseli iyi ama oturuş pozisyonu ve pedalları çok kötü yapılmış

ne motor alırsan al hemen lastikleri değiştir. lastikler çok önemli
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım