13 Aralık EuroNcap testleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
SAMİMİYETSİZSİN EURONCAP :D
Yahu bu araba döneminin rakipleri Fiesta, Corsa C filan 4 yıldız alırken, 5 yıldız almıştı araba. Bu ne şimdi :D
Aha dayıya sor.
Çalışanın mesaisi bitmiş de ertesi gün yıldızı girmeyi mi unutmuş ne iştir bu :)
@123456mtn =)
2005'te rakiplerinin önünde 5 yıldız almış Punto :D
https://www.euroncap.com/tr/derecel...ndirmeleri/tr/results/fiat/grande-punto/15665

Sıfır vereceklerse hak eden araçlara versinler. Arabanın hala testlerde en ufak bir şasi deformasyonu var. Yolcu kabini hala sağlam kalıyor. Önden çarpmalarda kapılar kasmıyor, camlar patlamıyor. Bu sanki standartları değiştirdiklerini göstermek için bir acayip dikkat çekme çalışması olmuş. Günah geçisi olarak da 10 yıldan uzun süredir üretilen bir model seçmişler. Geyik başlığında arka arkaya Duster ile birlikte paylaşıldı, durumu hala Duster'dan daha iyi. :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Punto'yu artık satmayın, yeni bir model çıkarın demek istemişler sanırım.
Zaten artık son araçları satıyorlar malum, hatta tek motor seçeneği bıraktılar. O yüzden üretici çok kazan kaldırmaz deyip onu öne sürmüşlerdir. :) Direk "eski araba almayın, eski arabalar kötü, yeni araba alın" çalışması olmuş.
 

Bebebiskuvisi

Profesör
9 Eyl 2016
432
736
1,645
Zaten artık son araçları satıyorlar malum, hatta tek motor seçeneği bıraktılar. O yüzden üretici çok kazan kaldırmaz deyip onu öne sürmüşlerdir. :) Direk "eski araba almayın, eski arabalar kötü, yeni araba alın" çalışması olmuş.
Eşimde Punto var, biz şimdi bu arabayı nasıl satacağız :) Golf arabasına bile en az 1 yıldız veren adamlar gidip 0 vermişler.
 

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Alfa Romeo Giuletta 2010 da teste alındığında sınıfının en iyisiydi %96 gibi bir puanla şimdi %75 almış aynı araba. Eğer zamanın en güvenli arabalarından biri böyleyse şuanda ölüm makinelerine biniyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve bt

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
EuroNcap neye göre değerlendirdiği önemli aslında işin detayını aynı zamanda test edilen 2 tane Kia stonic gösteriyor
https://www.euroncap.com/tr/results/kia/stonic/29605 (güvenlik paketli) 5 yıldız almış
https://www.euroncap.com/tr/results/kia/stonic/29604 3 yıldız

İkisi de aynı araba yani aynı şase sahip ama aralarında güvenlik paketi sayesinde 2 yıldızlık fark var.
Bu güvenlik paketinde ne var?
Aeb Yaya
Aeb Şehiriçi
Aeb Şehirler arası (aeb nedir bilmiyorum bilen varsa yazarsa sevinirim :) )
Şerit yardımcı sistemi

Kısacası bu 4 donanım 2 yıldızı etkiliyor.Anlaşılan olmayanları direk düşürmüşler.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,771
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Geyik başlığında da söylemiştim. Fiziksel olarak ayakta durabilen, kabini koruyabilen ve deformasyonu normal standartlarda olan otomobillerin yıldızını düşürmüşler. Safety assist denilen güvenlik ekipmanlarının otomobillerde standartlaştırılması ölçüsünde de yıldızları çoğaltmışlar. Yani anlaşılan o ki otomobillerin artık fiziksel olarak kabin içini tam anlamıyla koruması, yüksek puanlar alabilmesi için kesinlikle yeterli değil. Bu aracın fiziksel bütünlüğü yanında güvenlik ekipmanı da istiyorlar belli ki. Bunu anlatmak içinde punto'yu harcamışlar.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,911
2
24,208
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Yalnız bu standartların bizim için gereksiz yüksek ve pinpirikli olduğunu düşünüyoruz da.Şunu şöyle düşünün.Ya bizim gibi bilen araştıran tipler bile Yüksek standart ve insanlık seviyesinin gerisinde kaldıysa? Genel geçer bir test kuruluşuna eyyy davos gibi çıkış yapmanın anlamı yok bence.Standartlar çok yükseliyor.Punto da 2.derece ülkelere satılan araba pozisyonuna düşmüştür doğal karşılamak lazım bence.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,771
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Yalnız bu standartların bizim için gereksiz yüksek ve pinpirikli olduğunu düşünüyoruz da.Şunu şöyle düşünün.Ya bizim gibi bilen araştıran tipler bile Yüksek standart ve insanlık seviyesinin gerisinde kaldıysa? Genel geçer bir test kuruluşuna eyyy davos gibi çıkış yapmanın anlamı yok bence.Standartlar çok yükseliyor.Punto da 2.derece ülkelere satılan araba pozisyonuna düşmüştür doğal karşılamak lazım bence.
Aslına bakarsan safety assist dediğimiz ekipmanların araçlarda iyiden iyiye standartlaştırılması gerekliliğine ve bunun da önemli olduğuna dikkat çekilmeye çalışılması kesinlikle güzel bir şey. Fakat bizim gibi otomobillerin acayip pahalı olduğu, özellikle güvenlik ekipmanlarının çoğunlukla opsiyon olarak satın alınabildiği, bunları aldığımız vakitte vergi diliminde bir üst seviyeye çıkan fiyatlandırmaların bulunduğu ülkelerde haliyle otomobillerin salt fiziksel kabin güvenliği kısmı daha ön plana çıkıyor. Bizim sahip olduğumuz otomobil piyasası gereği opsiyon olan bu pahalı güvenlik ekipmanları henüz genele yayılamadı ülkemizde. O sebeple ekipmansız yahut ekipmanı az şekilde de olsa kabin içini yeterince koruyabilen otomobillerin harcanmaması gerekiyor.
 
Son düzenleme:

ali_tremonti

Panpa
8 Eyl 2016
1,610
1,940
2,570
26
front offset te meganın tavanı buruşurken giulietta da kapılar bile yerinden oynamıyor.. tamam aktif ve pasip güvenlük sistemleride artık göz önünde bulunduruluyor ama bence insanları yanıltabilir bu mevzu
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Yalnız bu standartların bizim için gereksiz yüksek ve pinpirikli olduğunu düşünüyoruz da.Şunu şöyle düşünün.Ya bizim gibi bilen araştıran tipler bile Yüksek standart ve insanlık seviyesinin gerisinde kaldıysa? Genel geçer bir test kuruluşuna eyyy davos gibi çıkış yapmanın anlamı yok bence.Standartlar çok yükseliyor.Punto da 2.derece ülkelere satılan araba pozisyonuna düşmüştür doğal karşılamak lazım bence.
Sayın Doktor , iyi ki bunu yazdın. Bakalım düşüncelerim sana uyacak mı?

Forumdaki tek doktor olarak, insan fizyolojisini en iyi bilen muhtemelen sensindir. İnsan hayatının dayanımı, yani insanlığın dayanıklılığı otomobillerin ilk yapımından beri ciddi bir değişikliğe uğradı mı? Bence hayır.

O zaman diyorum ki, bu kriterler insanların hayatına verilen zararlara göre koyulsun. Bacağı mı kırılıyor, eksi puan, başı mı yarılıyor, eksi puan. Bana ne araba yamulmuş bilmem ne... Benim için önemli olan insan hayatı. İnsanlar bu geçen yıllar içerisinde çelikten yapılmadığına göre, kriterlerin değişmesinin mantığı nedir? Vur arabayı 70 km/h hızla duvara, hiç bir şey olmadı mı? 5 yıldız. kolu bacağı mı kırıldı? 4 yıldız. Başına ciddi bir darbe mi geldi? 3 yıldız. gibi gibi gidecek. Ölüm mü söz konusu: 0 YILDIZ. Bu kadar ya.

Sürüş asistanlarını standartlaştırmaya mı çalışıyorlar? Gitsinler ayrıca bir inceleme yapsınlar onlar için. Onları da normal testin yanına ek olarak sunsunlar.

Benim karşı olduğum durum, yahu daha dün 5 yıldız dediğiniz araba şu an 0 yıldız aldı. Biz size nasıl güvenelim? Ne oldu, o zaman insan hayatı değerli değildi de şu an mı değere bindi?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım