15 bin liralık Doğan'ı 50 bin liraya sattı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cagdas Cag

Panpa
Destekçi
Katılım
10 Şub 2017
Mesajlar
2,841
Beğeni puanı
6,726
Puanları
4,520
Marka
Audi
15 bin liralık Doğan'ı 50 bin liraya sattı


Elazığ'da fabrikadan çıkan lastikleri üzerinde duran 9 bin 131 kilometre de olan 15 yaşındaki Otomobil, 50 bin liraya alıcı buldu.

Elazığ’ın Maden ilçesinde yaşayan İlker Çağıran, 2002 model fabrikadan çıkan lastikleri üzerinde bulunan 9 bin 103 kilometredeki Doğan marka otomobilini satışa çıkardı. Sosyal medyadan da aracına 40 bin lira teklif edilmesi üzerine Çağıran, otomobilini internette 2. el araç satış sitesine koyarak 50 bin lira fiyat belirleyip alıcısını beklemeye başladı. 2 yıl boyunca aracı kapalı garajında muhafaza eden Çağıran, o sürede sadece 28 kilometre yaptı ve aracı 1 defa dışarı çıkarttı. Aracı, internette gören Trabzonlu bir iş adamı ise 50 bin liraya aldı.

Aracının 2002 model olduğunu belirten İlker Çağıran, “Ben bu aracı 9 bin 103 kilometredeyken aldım. Aracımın sıfırından beri fabrika lastiklerine varıncaya kadar her şeyi orijinal ve 50 bin TL’ye satmak istiyordum. Aracımız internette 1 milyona varan izlenim gördü. Ben bundan dolayı mail ve telefonlara cevap veremez oldum. Aracımla ilgilenen vatandaşlar bir şekilde bana ulaştı. Aracımı ismini vermek isteyemeyen Trabzonlu bir iş adamına sattım. Kendisi 2 arkadaş gönderdi. Çekici vasıtasıyla aracımız Trabzon’a gidecek” dedi.

Aracını kendisinin istediği fiyata sattığını aktaran Çağıran, “Aracım istediğim fiyata satılmasaydı saklayacaktım. İnşallah alan kişi bizim gibi aracımızı muhafaza eder. Bu araç 15 yıl sonunda 9 binli kilometrede. Aracımız bugüne kadar hiçbir şekilde bir gece bile dışarıda kalmadı. Araca fabrikanın koymuş olduğu ilk motor yağını bile ben değiştirdim. Fabrikadan çıkan araçlar 10 binde bir motor yağı değişir. Araç 10 bine gelmemesine rağmen motor yağını değiştirdim. Şuan aracın 20 bine kadar motor yağı değişmeyecek. Ancak alan kişide kilometre yapmaması için aracı çekici Trabzon’a götürecek. Bunun sebebi de aracın 10 bin kilometreyi varmaması için. Şu anda araç 9 bin 131 kilometrededir" dedi.

Sadece aracı saklamış olduğu garajda mekanik aksamlarında sıkıntı olmaması için ileri geri yaparak kullandığını aktaran Çağıran, 3 yılda 2. defa dışarı çıkardığını kaydetti.

Trabzon’da bir iş adamı tarafından aracın kendisine teslim etmek için görevlendirildiğini vurgulayan Ferdi Öztürk ise aracı alan ve satan her iki tarafa hayırlı olmasını diledi.

Öte yandan aynı marka ve model kilometresi yüksek araçların piyasada 15 bin liraya satıldığı öğrenildi.

Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/15-bin-liralik-dogan-i-50-bin-ekonomi-2551011/
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,515
Beğeni puanı
39,398
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Klasik otomobil desem değil, zamanının üstünde bir mekanik aksamı - altyapısı var sürüşü falan 10 numara bir araç desem değil, nesli tamamen tükenmiş ve yollarda hiç göremediğimiz bir model desem değil.. Değil yani, bu otomobil hiç bir şey değil. Binip gittiğin eski bir otomobil işte. Alana da satana da hayırlı uğurlu olsun ama bu aracın 50 bin lira edeceğini düşünün zihniyeti hiç bir zaman anlayamayacağım.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bu araba yatırım amaçlı alınmış. Şu anda klasik değil ama bu şekilde bir örneğini bulmak da mucize gibi bir şey. Bir süre sonra eskidiğinde klasik olacak ve o zaman çok daha değerli bir araç olacak. Kim ne derse desin Kuş Serisi, Türk otomotiv endüstrisinde yıllarca üretilmiş bir araçtır ve bu haberdeki araç da son üretilenlerden biri. İleride gerçekten çok değerli olacaktır.
... ama bu aracın 50 bin lira edeceğini düşünün zihniyeti hiç bir zaman anlayamayacağım.
Beni hiç anlamayacaksın hocam :)
Bu arada kabul edelim ki bu araba az yakan bir motora sahip olsa forumda sallayan bir sürü kişi şu anda "ama az yakıyor" diyerek Kuş Serisi almanın peşinde olurdu :) Güvenlik derseniz de Golf Mk1 kadar, Ford Festiva kadar, Suzuki Swift GTi kadar yürüyen tabuttur; daha kötü değil. =)
Keşke mevcut kullanıcı profili daha düzgün olsa... Yolda sokak köpeği gibi düz yolda çapraz giden hacı muratları görmekten ben de hiç haz etmiyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,515
Beğeni puanı
39,398
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Bu araba yatırım amaçlı alınmış. Şu anda klasik değil ama bu şekilde bir örneğini bulmak da mucize gibi bir şey. Bir süre sonra eskidiğinde klasik olacak ve o zaman çok daha değerli bir araç olacak. Kim ne derse desin Kuş Serisi, Türk otomotiv endüstrisinde yıllarca üretilmiş bir araçtır ve bu haberdeki araç da son üretilenlerden biri. İleride gerçekten çok değerli olacaktır.

Beni hiç anlamayacaksın hocam :)
Bu arada kabul edelim ki bu araba az yakan bir motora sahip olsa forumda sallayan bir sürü kişi şu anda "ama az yakıyor" diyerek Kuş Serisi almanın peşinde olurdu :) Güvenlik derseniz de Golf Mk1 kadar, Ford Festiva kadar, Suzuki Swift GTi kadar yürüyen tabuttur; daha kötü değil. =)
Keşke mevcut kullanıcı profili daha düzgün olsa... Yolda sokak köpeği gibi düz yolda çapraz giden hacı muratları görmekten ben de hiç haz etmiyorum.
Vallahi hocam bu mantıkla bakıldığında yaşı dolan, yaşı geçen her otomobil klasik otomobil kategorisine sokulabilir. Benim anlayışıma göre bir otomobilin klasik olabilmesi için o otomobilin ihtiyarlamasından daha başka kriterlere de sahip olması gerekiyor. Doğan marka otomobilin Türk yapımı bir araç olması elbette klasik olması adına küçük de olsa bir etkendir ama 1966'da üretilen Anadol'u aynı sebepten ötürü klasik otomobil kategorisine çoğu kimse sokmuyor. Murat 124'ü, 131'i de keza öyle.. Bu otomobilleri alıp saklayanlar yahut ileride klasik olur diyenler bir elin parmağını geçmez. Oysa Zonguldak'ta bile oldukça görüyorum bu otomobilleri kullananları. Doğan'ı eğer ki klasik otomobil olarak alıp saklayacaksa bu zat, bunun tek sebebi olarak şimdiki şahinci kitlenin bu modele verdiği değer ve yaptıkları ölçüsünde saklayacak. O sebeple; bu kullanıcı kitlesinin ( yay kesen, pavyona döndüren, zindan film takan, çakma xenon koyup abartı egzozla milleti rahatsız eden tayfa ) klasik otomobil olarak göreceği bir aracı ben kendi adıma en azından klasik otomobil kategorisine sokmazdım. Tabii bu sadece şahsi fikrim, niyetim kimsenin beğenisini eleştirmek değil :)
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,472
Beğeni puanı
16,223
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Marka
Aston Martin
Orijinal yağ olsaymış 50 edermiş de bu şekilde 50 vermem
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,515
Beğeni puanı
39,398
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
2002 Model temiz bir Saab'ın bulunma ihtimali mi daha yüksek, yoksa Doğan'ın mı? :D Bu, otomobil piyasasında daha büyük sürprizdir.

Bu arada Anadol STC-16 modeline veya Böcek'e klasik demeyen de insafsızdır :)
Aslında benim için doğan ve şahin gibi araçlar da yeri gelir klasik olabilirdi. Neticede Anadol, serçe, 124, 131 gibi araçlara klasik gözüyle bakıyorum. Ama bu saydığım otomobilleri klasik diye isimlendirmeyen zihniyet, apaçi görünümlü doğan ve şahinleri klasik olarak isimlendirince ve ona göre fiyatlandırma yapınca bana bir haller oluyor :D

Normal şartlarda belki kimse katılmaz ama mk1 99 model focus gerek yaşı itibariyle, gerek global anlamda c segmentine ilk bağımsız süspansiyonu indiren model olması itibariyle, gerek o günden bugüne üretilen bir çok c segment otomobilden daha zevkli ve eğlenceli bir sürüş deneyimi yaşatabiliyor olması itibariyle ileride herhangi bir şahin ya da doğan'dan daha fazla klasik otomobil olmayı hak ediyor benim gözümde. Hani belki kendi düşüncemi biraz daha net aktarabilmişimdir bu örnekle :D
 
Son düzenleme:

Patri

Profesör
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
258
Beğeni puanı
437
Puanları
1,395
Bu otomobil klasik değil gelecekte de klasik olmayacak. Verilen 50 bin TL, alıcı kişinin arabaya yüklediği değeri gösteriyor. Geçmişte iyi anılarında bir doğan vardır, ilk aracıdır, unutamamıştır, ona bindiğinde iyi bişeyler hissediyodur falan :) Yoksa doğan beş para etmez bir araç :)
 

Mehmet

Profesör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
5,850
Beğeni puanı
12,555
Puanları
4,970
Renginden ötürü mu 50 kağıt istedi acaba
 

assettocorsaa

Profesör
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
686
Beğeni puanı
1,267
Puanları
2,270
15-20 sene sonca anca değerlenir. 50 liralık arsa alıp koysa daha iyi yatırım olurdu.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Aslında benim için doğan ve şahin gibi araçlar da yeri gelir klasik olabilirdi. Neticede Anadol, serçe, 124, 131 gibi araçlara klasik gözüyle bakıyorum. Ama bu saydığım otomobilleri klasik diye isimlendirmeyen zihniyet, apaçi görünümlü doğan ve şahinleri klasik olarak isimlendirince ve ona göre fiyatlandırma yapınca bana bir haller oluyor :D

Normal şartlarda belki kimse katılmaz ama mk1 99 model focus gerek yaşı itibariyle, gerek global anlamda c segmentine ilk bağımsız süspansiyonu indiren model olması itibariyle, gerek o günden bugüne üretilen bir çok c segment otomobilden daha zevkli ve eğlenceli bir sürüş deneyimi yaşatabiliyor olması itibariyle ileride herhangi bir şahin ya da doğan'dan daha fazla klasik otomobil olmayı hak ediyor benim gözümde. Hani belki kendi düşüncemi biraz daha net aktarabilmişimdir bu örnekle :D
Focus Mk1 zaten dediğin gibi kült bir araç. Eskimedikleri için hala aktif olarak bolca gözüküyor, o yüzden klasik olamadılar :)

Bu otomobil klasik değil gelecekte de klasik olmayacak. Verilen 50 bin TL, alıcı kişinin arabaya yüklediği değeri gösteriyor. Geçmişte iyi anılarında bir doğan vardır, ilk aracıdır, unutamamıştır, ona bindiğinde iyi bişeyler hissediyodur falan :) Yoksa doğan beş para etmez bir araç :)
Şimdi meşhur klasiklerden bir örnek olarak vosvosu düşünelim. Birkaç yıl öncesine kadar Meksika'da üretimleri devam etti. Dünyanın dört bir yanında hippi gençlerimizin, çıtı pıtı hanım kızlarımızın, hayatla barışık güleryüzlü beylerimizin arkadaş gibi gördükleri arabalardır, Meksika'da üretimlerinin durdurulmasındaki temel sebeplerden biri ise güvenlik normlarını karşılamaması. Bunun yanında deli gibi benzin tüketmesi, hararete yatkınlığı, Şahin'i mumla aratacak frenleri, hızlı giderken rüzgara dayanamayıp kapanan dikiz aynaları, aşırı dar arka koltuğu gibi büyük handikapları vardır. Halbuki bu araba zamanında Almanya'da demiryollarında gidebilecek iz açıklığı ile bambaşka fonksiyonlar için üretildi. Bugün ise canım cicim Herbie oldu :) Hatta o kadar büyük bir marka oldu ki, VW yıllar sonra New Beetle üretti.

Kuş Serisi bir araba bir gün kült bir filmin baş karakteri olursa o zaman bakın nasıl klasik oluyor =) Mevcut araç sahipliğinin zaman içerisinde azalarak bitmesi ve Herbie tarzı algı değişimiyle bu arabalar Fiat'a yeni Regatta, yeni 131, veya Egea projesi gibi ilerde yeni bir kuş serisi ürettirebilir.
 
Son düzenleme:

SerkanErdem

Profesör
Katılım
24 Eki 2016
Mesajlar
139
Beğeni puanı
65
Puanları
1,035
Yaş
33
Konum
Istanbul
Yani sevenidir almıştır ama çok mantıksız be abi. ne biliyim çok parası var bu insanların herhalde
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,954
Beğeni puanı
9,107
Puanları
4,570
Yaş
32
Konum
İstanbul
Param olsa alırdım, net. Saate, yarış atına, b.ka püsüre bir dünya para veren insanlar var Doğan'a neden verilmesin. S2000'e 150.000 tl verenler varken hem de :D
Yeter ki diriliğini korusun araç, ileride kesinlikle çok para edecek. Apaçi tayfaya göre Doğan'a bakmaya gerek yok, onların araçları 5 etmez. Ama bu tür örnekler bir elin parmaklarını geçmez.
 

SwedishMetal

Panpa
Katılım
9 Ara 2016
Mesajlar
679
Beğeni puanı
1,270
Puanları
2,520
Yaş
23
Konum
Antalya
Marka
Volvo
2002 Model temiz bir Saab'ın bulunma ihtimali mi daha yüksek, yoksa Doğan'ın mı? :D Bu, otomobil piyasasında daha büyük sürprizdir.

Bu arada Anadol STC-16 modeline veya Böcek'e klasik demeyen de insafsızdır :)
Bence ikisininde temizini bulmak kolay degil. Vermek istedigim mesaj farkliydi benim ama..
 

Onemanband

Fatih
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
943
Beğeni puanı
2,723
Puanları
3,520
Konum
İstanbul
Marka
Ford
15 sene sonra klasik olacak diye bir Tofaş'a 50bin TL vermem.

Şu arabanın gittiği fiyatı hatırlayan varsa demek istediğimi anlayacaktır.
İlla büyük paralar verilecekse şunun gibi arabalara verilebilir pekala, ama bu habere konu olan arabayı alan abi gibi insanlara ya nasip olmaz, olsa da bu gibi otomobillerin peşinde koşmazlar. Bu haberi okuyunca bende alan razı satan razı izlenimi oluştu. Tamamen ticari bir kaygı gibi. alayım ilerde değerlenince satarım kafasına itiraz ediyorum ben. Bu kafadaysa eğer, bir şahine ne olursa olsun 50bin TL veren kerizdir.
 

thestig

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
391
Beğeni puanı
818
Puanları
1,845
1966'da üretilen Anadol'u aynı sebepten ötürü klasik otomobil kategorisine çoğu kimse sokmuyor. Murat 124'ü, 131'i de keza öyle..
Hocam yalnız 124 ve 131 tüm dünyada ve ülkemizdeki klasik otomobil camiasında klasik olarak kabul edilen araçlar. Hatta 131 T Stopların valiliğe bağlı resmi dernekleri bile var :).
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst