1990 Ford Taunus 2.0 GLS

Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Geldik o malum şarkıya forumdaşlarım. Biraz heyecanlı bir an bu benim için bir kaç yıldır takip ettiğim tek foruma ilk arabamı tanıtmak ve aynı zamanda ilk garaj başlığımı açmak için klavye başına geçtim. Öncelikle zahmet edip okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim. Kahveleri hazırladınız mı? Başlıyorum.
Bütün ailemiz araba manyağı öncelikle bunu belirtmem lazım. Dayım İzmir' de emlak işiyle uğraşan ve zor geçinen bir adam. Bir kaç yıl önce Denizim bu arabaya senin araban gözüyle bakıp öyle biniyorum bir iş patlattığım an arabayı sana vericem olum ona göre planını programını hazırla dedi. Kanımıza girdi bir kere motora şu para gider, kaportaya şu gider, elektriğe vs vs.. diye aylarca muhabbetini yaptık. Üniversiteye başladığım sene koştur, ev tut, Isparta' ya alış derken unuttum araba işlerini. 3. haftada bir fabrika gezisi sırasında telefonum çaldı, Denizim araban hazır istediğin zaman gel İzmir' den al doya doya bin oğlum dedi dayıların gülü :) Arabanın alınış hikayesi böyleydi.
İzmir' e gittim ve ilk fotoğraf


Babam arabayı Aydın/Didim' e aldı götürdü. Ben de hemen ıspartada ehliyete yazıldım tabi sonuçta artık arabam vardı. Fırsat buldukça Didim' e kaçıp arabayla zaman geçirmek bana resmen terapi gibi geliyordu. Didim' den 1 2 kare



ilk yıkama ( ARK Kağan kanalının Didim' de arabayı makinayla yıkadığı tek yer ve aynı makina)


Bu arada Ispartadan Manavgata asıl memleketime de kaçıyordum ara sıra. Hatta gelişlerimin birinde 1 tane daha taunus aldım. Bunun hikayesi çok farklı binmeye değil parça amaçlı alındı araç. Buyrun


Didim bölgesini sadece yaşayanlar bilir sanayisi çok kıt ve kısır bir yerdir. Babamın da işleri istediği gibi olmayınca hem arabayı adam gibi yaptırmak hem de özel mevzulardan dolayı iş, aile vs. babamla atladık 550km yol yaptık Didim'den Antalya/Manavgat' a. Yola çıktığımızda bir tekleme sorunu yaşadık sadece 1. bujinin yerinden biraz çıkmış oldugunu fark ettik penseyle itekleyip devam ettik. Antalya civarlarında bu tekleme devam etti yaklaşıp 30 km daha yapıp tanıdık dükkanına çektik aracı. Bütün bujilerin param parça olduğunu gördük ve gerekli ortam ayarlamarını yaptıktan sonra ve usta bulunduktan sonra sanayiye çektik arabayı, arkasından da hurda olanı tabi.


Beyaz arabadan şanzıman, tüp beyni, westinghouse ve bir kaç parça daha aldım. Bir kaç parçasını satıp harçlık yaptım. Bilmem böyle denk geldi. Zaten en sonunda da ustamıza verdik arabayı işçilik ücreti olarak.
Öyle böyle derken arabamız bitti. İlk gün sübap yedik. İkinci gün götürdüğümde yarım motor yapılacak dediler. Ufak çaplı bir kalp krizi sonrasında Sibop yuvalarına çelik yüzük yaptırıp tekrardan topladık arabayı.

Sadece Antalya sıcağını bilenler anlar.


Sezon ortası kopan debriyaj teli sonucu bir kaç gün ilk okul okuduğum okulun arkasında yatırdık arabayı gelip gidip kontrol ettim manyak gibi.


Bir kaç hafta sonra arızalanan marş dinamosu sonucu yolda kaldık. Moraller bozuk tabi

Gelelim biraz eğlenceli kısma. Marş dinamosu bozukken Antalya' ya jant lastik almaya gittik. Şimdiki ebat 185/60/13. Aldığımız ebat önler 195/50/15, arkalar 185/60/15


Okullar açıldı ve Isparta' ya geldim. Lastiklerim bariz bitik olduğu ve arkalar sürttüğü için yeni Lastik aldım. Hepsini 195/50/15 yaptım arkalar 27mm küçüldü. Yine sürtmeler var ama eskiye göre çok az.




Eğer sorularınız olursa mutlulukla cevaplarım. Şimdilik benden bu kadar 17.10.2018 saat gece 3.37 civarları. İyi günler :)
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,440
Panpa puanı
34,449
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
Emek harcayarak, üniversite harçlıklarından kenara koyarak, bulduğun öteki taunustan parça satarak parça toparlamaya çalıştığın bu taunusu ilgiyle izliyorum. Hayallerinin peşinden koşmayı bırakma adamım :)
 

FurkanKarka

Panpa
Stage 1
Katılım
2 Haz 2017
Mesajlar
885
Panpa puanı
2,966
Yaş
23
Konum
İstanbul, Zonguldak
Marka
Renault
Konuya hemen kantinden bitki çayı alarak geldim. Bu aracın konusunu merak ediyordum. :) Öğrencilik ile birlikte kontrollü bütçeyle yapılan iş en keyiflilerinden olmuştur. Emek kokuyor desem abartmış sayılmam. Özellikle parça olarak alınan Taunus ilgimi çekti, parçası kullanılacağı araç özel bir değere sahip olmuş sizin için. Bu konuyu takip ediyorum, daha çok fotoğraf görmeyi umuyorum. Aracın içinden de görelim fotoğrafları. :)
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Biraz aldığım öbür taunustan bahsedeyim. Arabanın sahibi 0 ayarında dosemesini motor mekaniği yaptırıyor, muayeneye bir gidiyor şase numarası silik. Haydaa oluyor ve arabayı bizim bir tanıdığımıza satıyor. Ben de sanziman ararken babam bu adamin numarasını verdi bir ara bakayım diye. Gittim görüştüm komple arabayı almaya karar verdim. Haziran sonlarına doğru oluyor bu olay daha ise girmemisim, cebimde kuruş param yok. Far, stop, kapı döşemeleri, gibi bir kaç parça söktüm face gruplarında paylaşıp sattım ve cebime güzel para koydum. Sanayiye çekince de koltuklarını söktük, karburatorunu aldık komple bizimkinin 2 katı performansindaymis, Westinghouse, tüp beyni ve bir kaç parça daha kullandık. Ustaya verdim arabayı.
Şöyle bir enstantene var, sanayiye giderken arkalı önlü bizim parça niyetine aldığımız 1.6 gt ye yetişemedik :(
Seneye yaptırmak istediğim şeyler: Öncelikle kaporta boyaya girmem lazım komple altta çürük var 1 2 tane.
Aldığım duyumlara göre mondeo Mk1 2.0 136 beygir lik motor taunus sanziman ina tam uyum sagliyormus. Bütçem ve motor denk gelirse swap yapmak istiyorum. Zira performans azken yakıt tüketimi şehir içi 15 litre, şehir dışı 9 litre LPG var. Bu beni aşıyor.
Döşeme olarak şuan biraz sırıtıyor araba 1.6 gt den aldığımız koltuklar gri kapı dosemelerimiz mavi falan. Onlara bir ayar verilecek. Başka yapacak hiç bir şeyimiz kalmadı belki jantlari değişirim ama küçük bir ihtimal.
 

BatuhanYildirm

Asfalt Kurutucu
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
59
Panpa puanı
147
Konum
Ankara
Tüm aşamalarını bildiğim,yeri geldiğinde fikir alılvrrişi yaptışımız ailemizin projesi olan araba :) Kardeşim her monuda destekçinim Ankara'da ki parça destekçin olmaktan gurur duyuyorum :D seneye bambaşka bir Taunus ile görüşmek üzere :)
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Tüm aşamalarını bildiğim,yeri geldiğinde fikir alılvrrişi yaptışımız ailemizin projesi olan araba :) Kardeşim her monuda destekçinim Ankara'da ki parça destekçin olmaktan gurur duyuyorum :D seneye bambaşka bir Taunus ile görüşmek üzere :)
Çok teşekkür ederim abicim. Yeni bir jant bulursam ankarada ararım seni :D
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Geçenlerde radyatör yedek su deposunu açtığımda içindeki suyun bitmiş olduğunu gördüm. Daha önceden içinde 3 litre kırmızı antifiriz 3 litre de su vardi.
Bitik olduğunu görünce 1 lt yesil antifiriz bulabildiğim için yeşil aldım doktum. bir daha baktığımda yedek su deposundaki antifirizin tekrar bitmiş olduğunu gördüm. Bu sefer de kırmızı bulduğum için 1 litre daha kırmızı ekledim. Dün baktığımda yedek su deposundaki antifirizin yine bitmiş olduğunu gördüm. Radyatör içindeki su da böyle çamurlu çamurlu. Radyatör yeni sislendi devirdaim yeni. Bana ne tavsiye edersiniz? Komple suyu boşaltıp içine bol miktarda erikli su döküp tekrar boşaltıp komple kırmızı antifiriz koyasım var.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,052
Panpa puanı
34,795
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Geçenlerde radyatör yedek su deposunu açtığımda içindeki suyun bitmiş olduğunu gördüm. Daha önceden içinde 3 litre kırmızı antifiriz 3 litre de su vardi.
Bitik olduğunu görünce 1 lt yesil antifiriz bulabildiğim için yeşil aldım doktum. bir daha baktığımda yedek su deposundaki antifirizin tekrar bitmiş olduğunu gördüm. Bu sefer de kırmızı bulduğum için 1 litre daha kırmızı ekledim. Dün baktığımda yedek su deposundaki antifirizin yine bitmiş olduğunu gördüm. Radyatör içindeki su da böyle çamurlu çamurlu. Radyatör yeni sislendi devirdaim yeni. Bana ne tavsiye edersiniz? Komple suyu boşaltıp içine bol miktarda erikli su döküp tekrar boşaltıp komple kırmızı antifiriz koyasım var.
Hiç boşa öyle zahmetlere girme. Önce kaçağı bulmak gerek. Öncelikle sadece motor çalışırken mi eksiltiyor yoksa yatarken de eksiltiyor mu onu tespit etmek gerekiyor. Birkaç gün arabayı düz ve kuru zeminde yatırıp su haznesini ve arabanın altında zemini kontrol etmek gerek. Yattığı yerde de eksiltiyorsa ıslak yerden bir tahmin yürütülebilir. (hortum, plastik kap, radyatör, devirdaim pompası artık hangilerinin hizasına denk geliyorsa)

Plastik kapta çatlak, kaçak vs. varsa kolay. Değiştirilir geçilir. Hortumlar da aynı şekilde. Bunlar maliyet olarak düşük parçalar.
Radyatörde işler biraz değişir ama onun da onarımı DIY şeklinde mümkün. Eski radyatörler bakırdır ve onarılabilir parçalardır. Ama 80'lerde 90'larda onlar kalmadı, muhtemelen alüminyumdur. Alüminyuma kaynak vs. yapılmadığı için teorik olarak değişim dense de onarılabilir. Neyse, eğer radyatördense söküp eve getirip küvet/duşakabin artık nerede duş alıyorsanız oraya koyun. Alt kapağını ve müşür yuvasını tıkayıp, içine de su doldurup bekleyin. Kaçak yeri varsa kendini bir süre sonra belli eder. Üstteki koruyucu ve ısı iletici plakaları azıcık aralayarak kaçak olan yeri (tabii suyu boşalttıktan sonra) piyasadaki kuvvetli macun kaynak ve yapıştırıcılarla onarmak mümkün. Biz Şahin'in radyatörünü "404 Plastik Çelik" ürünüyle onarmıştık, şimdi "Sun-Fix" diye bir ürün var, muhtemelen onunla daha bile rahat olur. Benzer başka ürünler de vardır illa ki.
Devirdaim pompasından kaçak varsa orada işler karışır. Öncelikle parçanın kendisi zaten maliyetli. Bir de arabasına göre yeri farklı oluyor. Bazı arabalarda triger kayışından güç alır, öyle durumda sizin el sürmemeniz gerekir. Sente atmasın diye motoru komple kilitleyip dikkatli şekilde değişmesi gerekir. El değmişken triger kayışını da değiştirmekte fayda vardır. Ama Şahin'lerdeki gibi V kayışından güç alıyorsa işler biraz daha basit olur. V kayışı ve devirdaim pompası değişir, işlem hallolur.

Ama unutma, hangi onarımı yaparsan yap araba lpg'li. Yüksek ısı altında çalışacağı için yazdığım tüm olası arızalar sık sık yaşanacaktır. Harareti sürekli takipte kal.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Hiç boşa öyle zahmetlere girme. Önce kaçağı bulmak gerek. Öncelikle sadece motor çalışırken mi eksiltiyor yoksa yatarken de eksiltiyor mu onu tespit etmek gerekiyor. Birkaç gün arabayı düz ve kuru zeminde yatırıp su haznesini ve arabanın altında zemini kontrol etmek gerek. Yattığı yerde de eksiltiyorsa ıslak yerden bir tahmin yürütülebilir. (hortum, plastik kap, radyatör, devirdaim pompası artık hangilerinin hizasına denk geliyorsa)

Plastik kapta çatlak, kaçak vs. varsa kolay. Değiştirilir geçilir. Hortumlar da aynı şekilde. Bunlar maliyet olarak düşük parçalar.
Radyatörde işler biraz değişir ama onun da onarımı DIY şeklinde mümkün. Eski radyatörler bakırdır ve onarılabilir parçalardır. Ama 80'lerde 90'larda onlar kalmadı, muhtemelen alüminyumdur. Alüminyuma kaynak vs. yapılmadığı için teorik olarak değişim dense de onarılabilir. Neyse, eğer radyatördense söküp eve getirip küvet/duşakabin artık nerede duş alıyorsanız oraya koyun. Alt kapağını ve müşür yuvasını tıkayıp, içine de su doldurup bekleyin. Kaçak yeri varsa kendini bir süre sonra belli eder. Üstteki koruyucu ve ısı iletici plakaları azıcık aralayarak kaçak olan yeri (tabii suyu boşalttıktan sonra) piyasadaki kuvvetli macun kaynak ve yapıştırıcılarla onarmak mümkün. Biz Şahin'in radyatörünü "404 Plastik Çelik" ürünüyle onarmıştık, şimdi "Sun-Fix" diye bir ürün var, muhtemelen onunla daha bile rahat olur. Benzer başka ürünler de vardır illa ki.
Devirdaim pompasından kaçak varsa orada işler karışır. Öncelikle parçanın kendisi zaten maliyetli. Bir de arabasına göre yeri farklı oluyor. Bazı arabalarda triger kayışından güç alır, öyle durumda sizin el sürmemeniz gerekir. Sente atmasın diye motoru komple kilitleyip dikkatli şekilde değişmesi gerekir. El değmişken triger kayışını da değiştirmekte fayda vardır. Ama Şahin'lerdeki gibi V kayışından güç alıyorsa işler biraz daha basit olur. V kayışı ve devirdaim pompası değişir, işlem hallolur.

Ama unutma, hangi onarımı yaparsan yap araba lpg'li. Yüksek ısı altında çalışacağı için yazdığım tüm olası arızalar sık sık yaşanacaktır. Harareti sürekli takipte kal.
Abi bu arabanın termigi sıfır alındı. Radyatör sislendi bakımı yapıldı öyle takildi. Ne bileyim bu kadar ekisltmesi bana tuhaf geldi. 2 hafta içinde 2 litre antifiriz saçma bir olay. Gazdan çok antifiriz yakıyoruz :D durdugu yerde cok bakıyorum altında bir sıvı vs olmuyor. Yarın bu içindeki çamurlu sıvıyı komple boşaltıp 5 litre antifiriz geri kalanı erikli su yapasım var. Yine çamurlu çamurlu olup eksiltirse kafayı yerim.
Edit. Hararet hiç calismiyordu. Şimdi müşürü aldım taktik fakat bir tuhaf çalışıyor. Antalya sıcağında bile yarıyı göstermedi hiç :D onun hakkında bir fikrin varsa dinlerim. Benim mantığım almadı o olayı ya çalış ya da çalışma. Neden yanlış calisiyonki
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,052
Panpa puanı
34,795
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Abi bu arabanın termigi sıfır alındı. Radyatör sislendi bakımı yapıldı öyle takildi. Ne bileyim bu kadar ekisltmesi bana tuhaf geldi. 2 hafta içinde 2 litre antifiriz saçma bir olay. Gazdan çok antifiriz yakıyoruz :D durdugu yerde cok bakıyorum altında bir sıvı vs olmuyor. Yarın bu içindeki çamurlu sıvıyı komple boşaltıp 5 litre antifiriz geri kalanı erikli su yapasım var. Yine çamurlu çamurlu olup eksiltirse kafayı yerim.
Edit. Hararet hiç calismiyordu. Şimdi müşürü aldım taktik fakat bir tuhaf çalışıyor. Antalya sıcağında bile yarıyı göstermedi hiç :D onun hakkında bir fikrin varsa dinlerim. Benim mantığım almadı o olayı ya çalış ya da çalışma. Neden yanlış calisiyonki
Radyatörün kaçak arızası 5 saniyelik bir iş. Yeni radyatör değil sonuçta, tüm parçalar yıpranıyor.
Hararet göstergesi hakkında fikrim ise şöyle: Araba hararet yapıyor da termostat göstermiyorsa pis arızadır. Termostatın oraya su iyi gitmiyor olabilir. Hararet gerçekten yükselmeden erken müdahaleyle fan çalışıp soğutma çabasına giriyorsa o zaman da müşür yazlık sıcak iklime göre bir müşürdür, 80'lik filandır veya direk hatalı üretim kalitesiz yan sanayidir. Bu ihtimali de koyuyorum çünkü eski arabalar için yedek parçanın kalitelisini bulmak maalesef çok zor.

Bu soğutma sıvısı eksiltme konusunu tamamen çözüme kavuşturmadan hiç boşuna antifriz masrafına girme. Yine yapacaktır.
 

alfhonso

İnfazcı
Yönetici
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
20,440
Panpa puanı
34,449
Yaş
30
Konum
Denizli
Marka
Opel
bizim taunus revizyonundan bi sene kadar önce aynı miktarda olmasa da su eksiltme bizde de vardı. radyatör şişlendi temizlendi vs daha da arttı asdfafd delikleri açmışız hepten :p sonra şu delik tıkayıcı maddelerden kattık o bizi epey götürdü. Revizyon sırasında da sıfıra yakın bi radyatör bulduk onu taktırdık. kırmızı antfriz bizim aliminyüm radyatörlere ağır gelir deler deniyor. Revizyondan sonra benim alfaya aldığım kırmızı antfrizden artmıştı, babam komple taunusa boşaltmış. Yeni radyatör aramaya başlayalım dedim ama bir şey olmadı :D
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
2,983
Panpa puanı
3,683
Yaş
20
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Yarın belki son susturucu iptali yaptırabilirim bakalım bakalım. Bir de çift yuvarlak egzoz çıkışı düşünüyorum.
Ek bilgi 3000 deviri ispartaya geleli 1 ay oldu daha hiç geçmedim.
 
Üst