Arabadan kar etmek zaten imkansiz100 bin'e 2.el 75.000 km'de insignia alsam 3 yıl sonra 150.000 km'de satsam zarar eder miyim?
Bir de kolay satabilir miyim?
Peki diyelimki aldiniz 2 sene sonra sattiniz 20 milyar kar ile satacak haliniz yok. 10 diyelim biz fazla fazla tok kapi sesli bi araba ise.Temiz bir arac alıp siz de temiz bakarsanız hicbir araçtan zarar etmezsiniz
Sizinki insignia'nin değer kazanması değil, TL'nin 1,5 senede olağan dışı değer kaybetmesi.1.5 sene önce aldığım Insignia'yı aldığım fiyatın 20-25 bin lira üzerine satabiliyorum şuanda, üstelik 10 bin km kullanmama rağmen. Karar sizin.
2-3 ay önce 75e sıfır aldığımız egeayı şuan 80-82ye ilana koysam anında gider, ama 3 aylık arabayı aldığımızdan pahalıya sattığımız halde en az 5bin tl sıfırı için tekrar eklememiz gerekiyorsa buna değerlenme-kâr etme diyemeyiz bence.1.5 sene önce aldığım Insignia'yı aldığım fiyatın 20-25 bin lira üzerine satabiliyorum şuanda, üstelik 10 bin km kullanmama rağmen. Karar sizin.
Araba almaya niyetlenmiş arkadaş bunları biliyordur sanırım.Peki diyelimki aldiniz 2 sene sonra sattiniz 20 milyar kar ile satacak haliniz yok. 10 diyelim biz fazla fazla tok kapi sesli bi araba ise.
Yillik bakimi vergisi benzini zaten bastan eksi.
E 10 milyar pahaliya gittide alinacak arabada 10 pahalandi. Tabi enflasyonu isin icine daha katmadim paranin degeri ayni kalmadi vs girmiyorum
Arabadan her zaman zarar edilir.kapinin onunde yatirin yine zarardasiniz hatta.
100 bine aldım 3 yıl sonra 120 bine sattım kar ettim gözüyle bakarsanız zaten ticari bir bakış olmaz.enflasyon ,kur ,piyasa, TL'nin değeri hepsini değerlendirmek lazım.100 bin'e 2.el 75.000 km'de insignia alsam 3 yıl sonra 150.000 km'de satsam zarar eder miyim?
Bir de kolay satabilir miyim?
Peki şu an insignia yı satıp almak isteyeceğiniz araç 1.5 sene önceki fiyatı ile aynı mı? En basiti.1.5 sene önce aldığım Insignia'yı aldığım fiyatın 20-25 bin lira üzerine satabiliyorum şuanda, üstelik 10 bin km kullanmama rağmen. Karar sizin.
Bu mantıkla bugünün Türkiye sinde siz hiç zarar etmezsiniz1.5 sene önce aldığım Insignia'yı aldığım fiyatın 20-25 bin lira üzerine satabiliyorum şuanda, üstelik 10 bin km kullanmama rağmen. Karar sizin.
Sizinki insignia'nin değer kazanması değil, TL'nin 1,5 senede olağan dışı değer kaybetmesi.
Benim bahsettiğim o mevzu değil, Insignia piyasasının sanılanın aksine yavaş ya da değer kaybettirici bir durumda olmadığını anlatmak.Sizinki insignia'nin değer kazanması değil, TL'nin 1,5 senede olağan dışı değer kaybetmesi.
Ben otomobilleri bir yatırım aracı olarak görmüyorum zaten, amacım binmek.2-3 ay önce 75e sıfır aldığımız egeayı şuan 80-82ye ilana koysam anında gider, ama 3 aylık arabayı aldığımızdan pahalıya sattığımız halde en az 5bin tl sıfırı için tekrar eklememiz gerekiyorsa buna değerlenme-kâr etme diyemeyiz bence.
Ayrıca biz krediyle aldığımız için hepten zarar zaten. Nakit parayla alan da arabayı ihtiyaç olarak değil yatırım olarak alıyorsa faize yatırsın zaten daha çok getirisi olur
Yanlış anlaşılmasın dediğim araba almak saçma demiyorum. Değerlenmeyecek onu demek istiyorum. Yoksa ihtiyaçsa ve seviliyosa herkesin en doğal hakkıdır herhangi bir arabayı almak
Sorunu anlamadım.Peki şu an insignia yı satıp almak isteyeceğiniz araç 1.5 sene önceki fiyatı ile aynı mı? En basiti.
Hangi mantık?Bu mantıkla bugünün Türkiye sinde siz hiç zarar etmezsiniz