2001 model Ford Fiesta Flair 1.25

gOkO60

Profesör
22 Ara 2016
102
385
1,835
Herkese merhaba. Kıvrak ufaklık Ford ka mızı Fiesta ile takas ettik (üste 3.5 verdim). Araç yaklaşık 10 gündür bende. Genel olarak araçtan bahsetmek istiyorum.

Tasarım:
Üretildiği yıllar göz önüne alındığında kötü bir tasarımı olduğunu söyleyemeyiz ancak dış tasarımı sıradan ve hatta yer yer sıkıcı bir araç. Düşük omuz çizgileri, dik a sütunu, düz tasarımış bagaj camı nedeniyle değişik bir arka tasarım ve yine dümdüz bir tavan tasarımından dolayı çok hoş bir tasarımı olmasa da genel manada sevimli ve fena durmayan bir dış tasarımı var. İçeriye geçtiğimizde ise bu sıkıcılık yerini üçgen formlu, Fordun o yıllarda binek araçlarında kullandığı güzel tasarımla karşılaşıyoruz. Üç kollu direksiyon sinidi, rahat okunan gösterge, güzel görünen havalandırma kanalları, kapı kaplamaları v.s. ile içeride daha hoş bir ortam mevcut.

İç mekan ve malzeme kalitesi:
Aracın içinde genel olarak sert plastik kullanılsa da kalite o yıllara göre oldukça iyi. Mesela kapı içleri kumaş kaplama ve üst taraflar yumuşağa yakın bir malzemeden yapılmış. Ön koltuklar oldukça rahat ve şoför koltuğunda yükseklik ayarı da mevcut. Direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarının olmaması üzücü ama ideal sürüş pozisyonuna yakın bir pozisyon elde edebildim. Yakın diyorum zira gaz pedalı biraz dik konumlandırılmış bu yüzden belli bir süre sonra rahatsız edebiliyor. Vites topuzu konumu da fena değil. Arka diz mesafesi biraz kısıtlı ancak 1.80 üzeri değilseniz arkada sıkıntı yaşamadan yolculuk edebilirsiniz. Şaft tüneli yüksek ve boyutları gereği arkada 3 kişi seyahat etmek istemeyebiliriniz.. Araçta malzeme gözleri çok kısıtlı, kapı içler dar ve arka kapılarda göz yok. Torpido oldukça geniş ve vitesin önünde 1 tane büyük, arkasında da bir tane küçük olmak üzere iki göz var. Vitesin önündeki göz oldukça kullanışlı. Bir de direksiyonun solunda bir göz var, bu göz aynı zamanda sigorta kutusunun kapağı.

Kullanım-konfor:
Aracın motoru oldukça sessiz ve titreşimsiz çalışıyor. Hidrolik direksiyonu günümüze göre biraz sert sayılabilir ama kullanıcıyı zorlamıyor. Park manevralarında kullanımı güzel. Araçta ön camlar otomatik ama arkalar manuel çevirmeli. Süspansiyon konforu yeterli düzeyde hatta beni şaşırttı. Keskin darbeleri yeterince absorbe edebiliyor ancak ön süspansiyonun çalışma aralığı çok çok düşük. O konforlu gidiş süspansiyonun başedemeyeceği bir zemin ile karşılaşırsa(ki Türkiyede böyle yerler çok fazla) güm diye vurabiliyor. Arka süspansiyonlar önlere göre daha geniş çalışma aralığına sahip ancak görece olarak daha yumuşak. Arkaya 3 kişi bindiğinde araç resmen çöküyor ama çalışmasında bir problem olmuyor.

Araç yol gürültüsü konusunda vasat diyebiliriz özellikle Ford ka dan sonra ise harika diyorum :) Rüzgar gürültüsü de 100 km civarında rahatsız etmeye başlıyor ama buna eskiyen fitiller de sebep oluyor olabilir. Kısa şanzıman oranlarından ötürü 100 km hızla giderken yaklaşık 2800 devir çeviren motorun gürültüsü az da olsa içeri sızıyor. Hız arttıkça içerideki gürültü oranı katlanarak artıyor ama çok rahatsız etmiyor.

Motor-Şanzıman-performans:
Aracın 1.25 litre benzinli motoru 75 beygir güç ve 110 nm döndürme değerlerine sahip. Boş ağırlığı 980 kg olan araç için bu motor oldukça yeterli. Kısa vites oranları sayesinde de özellikle şehir içinde ve ışıklarda oldukça performanslı hissettiriyor. Şanzımanın geçişler yumuşak ve yolları net, sadece geri vitese takarken bazen sıkıntı olabiliyor.

Yol tutuş:
Aracı aldığımdan bu güne 3 defa zorladım ve yol tutuşunu oldukça beğendim. Gel gelelim önceki Ford Ka kadar direkt bir direksiyonu yok, ka biraz daha çevik ve net bir araçtı. Bu araçta ise genel olarak yol tutuş limitleri senesine göre oldukça yüksek. Özellikle hızlı girilen 90 derecelik virajlarda aracı kafadan kaydırmak oldukça zor, ayak gazdan çekilince ise hafifçe arkayı bırakması güzel. Kontra sınırını geçmediğim sürece oldukça eğlenceli bir kullanımı var. Ani şerit değişimlerinde arka taraf biraz oynak, saçmalarsanız dağıtabilirim diyor ama uzun yolda orta hızlarda girilen virajlarda bir çok yeni aracı şaşırtabilecek bir yol tutuşu var. Yüksek hız yapmadığım için o durumlarda ne yapacağını bilmiyorum(130 km üstü viraja girmedim, canım kıymetli hehehe :D ) Salınım olayı genel olarak az, aracın genel tutuş limitleri oldukça iyi.

Donanım:
Elektrikli ön camlar, merkezi kilit (ben kumandalı yaptırdım), ön-arka sis farları, sürücü koltuğu yükseklik ayarı ve sürücü airbagi. Sanırım başka donanım yok :D

Tüketim:
16 sübapli 1.25 litre motor üretildiği yıllar göz önünde bulundurulduğunda yeterli tutumlulukta. Şehir içi 7-9 litre benzin ve 10 litre lpg tüketimi var(dikkat etmeden) Şehirler arası benzinle deneyemedim (zaten denemem de 5.5TL olmuş :D ) ama lpg de 70 liralık lpg ile 325 km gidiyor. bu da yaklaşık 6 litreye denk geliyor sanırım. Yani lpg ile tüketimi gayet hojdir.(Diğer aracım Captiva ve şehir içi 50-60 kuruş tüketimi var :D )

Kullanım maliyetleri:
Beyler araba 2001 model yani sanayi sever bir yaşta :) Bu yüzden ufağı tefeği dert etmemek gerek diye düşünüyorum. Ben aracı aldığımda kalorifer çalışmıyordu. Motor yeni yapılmış olmasına rağmen yağ kaçağı vardı, hız göstergesi çalışmıyordu ve sinyaller ara sıra çalışmıyordu.
Kalorifer sistemi 50 TL ye halloldu, yağ kaçakları üst egzantirik keçesinden geliyormuş, motor yeni olduğu için sübap ayarı ve üst kapak sıkımı yapıldı, yağ ve filtreler değişti, ön balatalar değişti hepsi işçilik dahil 300 lira civarı tuttu.
Çalışmayan kadran olayında ise hız sensörü kopmuştu, yenisini aldım ancak o da çalışmadı, elektrikçiler sensörün bozuk olduğunu söyledi(şans işte) onu gönderip yenisini takacağım.
Sinyal kolu komple değişti(110 TL, far,sinyal,silecek kolu ve 4 lü flaşör bir arada) ancak sorunun sinyal kol takımından değil de sinyal rölesinden olduğu sonradan anlaşıldı ve yanlış teşhis sonucu 110 Tl bana patladı. Bu masrafların dışında keyfi olarak park sensörü, uzaktan kumandalı merkezi kilit, pioneer teyp, condence ön mid takımı, arka oval hoparlörler, silecek değişimi v.s. gibi şeyler de yaptırdım. Aracın uzun vadede sorun çıkarmayacağını düşünüyorum. Ha birde 2 tane yeni lastik aldım 260 Te Le. Bunlar beklediğim masraflardı o yüzden hiç kafama takılmadı, bineceksek bakımlı olacak, olmalı...

Sonuç:
Bana yaklaık 17 bin Tl ye mal oldu araç ama içime sindi. Bu fiyat aralığında(16-20) kesinlikle tercih edilebilir. Araç hakkında çok fazla tecrübem yok ama 2 haftadır oldukça memnunum. Bunlar da fotolar:

fiesta1.jpg
fiesta2.jpg
fiesta3.jpg
fiesta4.jpg
fiesta5.jpg
fiesta6.jpg
 

gOkO60

Profesör
22 Ara 2016
102
385
1,835
Sağolun arkadaşlar. Araç 2. aracımız aslında eşimin aracı ama kullanması çok zevkli ve diğer araç şehir içinde pek pratik olmadığı için ben kullanıyorum genelde.
 

mustafa.e

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,884
8,361
4,570
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah. Yazınız da gayet güzel olmuş fiesta almayı düşünen birisi için gayet yardımcı olur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: gOkO60
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım