2005 Renault Laguna 2 1.9 dCi Privilege Testim

Sonuna kadar sabırla okuyan herkese şimdiden teşekkürler :)

Dış: Araç liftback tasarıma sahip. Bu segmentin kralı olmak için sedan olmak gereklidir bu ülkede. Birazda belki bu sayede bugün alınabilecek en mantıklı araba olarak kalabilmiştir kim bilir? Renonun D ve E segmentte sürekli isim değiştirmesi maalesef bu kategoride kendisini vag grubuna rakip yapamadı. 2. Elde yurdum insanının üretimi bitmiş arabalara öcü gibi bakması bunun en büyük kanıtı sanırım. Misal vaktiyle üretilmiş olan Concorde modeli aynı isimle bu günlere gelse eminim piyasayı siler süpürürdü.

Konumuza dönelim biz. Makyajlı kasası bildiğiniz megane 2 gibi gözüküyor lakin ph1 laguna 2 tamamen özgün bir tasarıma sahip. Diğer markadaşlarıyla benzer hiçbir çizgisi yok. Ülkemize standart 205 60 16 jant lastik kombiniyle geliyor. Yurtdışında 17 jant seçeneği mevcut. Hatta çamurluk yapısı sebebiyle 18 jantı dahi görüntüsü kaldırabiliyor. 1.6 benzinli modellerde full paketini alsanız dahi pek çoğunda kapak jantla gelmesi de renonun tuhaf işlerinden olsa gerek. Expression yani orta paketten dıştan en büyük farkları dış çıtaların daha açık renk olması, krom kapı kolları ve monogramlar diyebilirim. Birde güncel araçlarda bir nimet gibi ekstra parayla satılan balık sırtı antenimiz var. Exp paketlerde anten arka cam rezistansının içine gömülüdür. Birde boynuz kulağı geçti derler megane 2 c segment olsa dahi baktığınız zaman daha modern bir araç gibi duruyor doğruya doğru. Ben Laguna sahibi olarak ön yüzü hariç kalan hiçbir yerini aşkla sevmiyorum. Beni kendine bağlayan içi :)


Motor ve performans: 1.9 dci 120bg 270nm 0-100 10.7sn

Opel ve Mitsubishi modellerinden de tanıdığımız trafic modelinde de kullanılan son derece dayanıklı ve sorunsuz bir motoru bulunuyor. 105-130 bg aralığında çeşitli güç seçenekleri olsa da en yaygın olan 120bg lik seçenek. Ufak bir yazılım yardımı ile 0-100 değeri kadranda 8 küsür saniyelere, son hızıda yine kadranda 205 km/h ten 230 lara kadar çıkabiliyor ve aşırı keyifli bir araç haline geliyor. Fren sistemi gayet yeterli ve cüsseyi güzel durdurabiliyor. Disk çapını net hatırlamıyorum lakin fulence ve megane 3 modellerinden daha büyük ön diskleri olduğunu, hatta arka disklerinin ise güncel bazı modellerin ön disklerinden büyük olduğunu hatırlıyorum. Yakıt tüketimi fabrika verisi şehir dışı 4.8 karışık 5.6 şehir içi 7.2 lakin ben karma tüketimde depo fulleyerek yaptığım ölçümlerde 6 lt bir karma tüketim değerine ulaştım. Önceki lagunamda uzun yolda yol bilgisayarı ortalamam 4.4 olmuştu.


Bagaj: 430 lt gibi gayet yeterli bir bagaj var. Yükleme eşiği göreceli bence ideal başkası sevmeyebilir. Bagaj içinde 1 adet 12v soket, aydınlatma, 2 adet ufak organizer bölme, 4 adet file vb kullanım için hareketli metal yüksük, birde cabasse müzik sisteminin ana ünitesi var. O konuya içerde değineceğim. Bagaj kapağının iç kısmında her iki yanda da tutacaklar mevcut. Toyota testinde eleştirdiğim bir durumdu bunda böyle. Bagaj bakalitleri de dahil her yerin altında bolca yalıtım malzemesi kullanılmış durumda.


Arka Koltuklar ve konfor: Arkada oturan yolcular için kolçağın arkasında bir havalandırma yok. Bu aracın 2001 yılında üretiminin başladığını unutmayalım. Arkada oturanlar için 1 adet 12v priz 1 adet küllük mevcut. Ayrıca arkada işlevsel bir kol dayama da düşünülmüş. Kol dayamanın içinde 2 bardaklık bir bölme ve yine birşeyler koymak için ufak bir alan bulunuyor. Boyum 1.74 ve diz ve baş mesafesi görüldüğü gibi. Bu günün pek çok tavanı basık modelinden bile daha alçak duruyor Laguna. Çok uzun boylular da pek rahatsız olmazlar. Üçüncü koltukta şaft tüneli çok abartı yüksek olmasa dahi oturak bölümü yüksek ve benim bile kafam tavana bildiğiniz yapıştı kıpırdamakta zorlandım. Yani üçüncü koltuk çocuklar için. Yetişkinler seyahat edemez. Arka koltuk sırtlıklar 60/40 oranlarında katlanabiliyor. 2 koltukta isofix bölmeleri mevcut. Arka panzotta ve arka yan kapılarda makam perdeleri mevcut. Camları birebir örtmeseler de güneşten epeyce koruyor yani işlevseller. Arka kapı gözleri uzunlamasına iyi. Eni biraz dar gibi ama iş görür fazla büyük olmamakla birlikte epey malzeme alır. Günümüz pek çok modelinden daha büyük. Ayrıca kapı içi cepler halıflex kaplı. Arka kapılarda deri olan kısım harici sert plastikten yapılmış. Perdeyi koyan Fransız kaplamasından çalmış. Bu herifleri anlamak zor. Koltuk sırtlıklarında cepler var klasik. Ayrıca arkadaki yolcular içinde ön koltuk altı ve kapı eşiklerinde ambiyans aydınlatmaları mevcut. Arka camlar tam otomatik tek dokunuşlar inip kalkabiliyor. Bu gün bile bu tarz şeylerin nimet olduğunu düşünürsek bravo renoya.


Ön koltuklar konfor ve malzeme kalitesi: Ön koltukların ikisinde de elektrik desteği ısıtma vs mevcut ama koltuklarda hafıza maalesef bulunmuyor. Opsiyonel bir donanım genelde v6 motor seçeneğinde gelen bir özellik. Keza aynalarda da hafıza bulunmuyor. Aynalar içeriden katlanabiliyor. Isıtma özellikleri var. Ön camlarda doğal olarak tek dokunuşla inip kalkabiliyor. Ön bölümde kapı cepleri yine halıflex kaplı. Ayrıca küçük gözler orta konsolun içi ve torpido gözünün içide yine ses ve kaymayı önleyen kadifemsi bir kaplama ile kaplanmış. Torpido gözü açınca yavaşça iniyor. Hayatımda gördüğüm en ufak torpido gözlerinden birine sahip. Hiç kullanışlı değil ama cücük kadar göze soğutma koymuşlar. Ufak olduğundan içine koyduğunuz içecekleri gerçekten soğuk tutmayı başarıyor. Torpido gözünün bu kadar kötü olmasının sebebi arkasında polen filtresi (kabin filtresi)nin olması. Torpido kapağında 1 adet kalem tutucu ve 2 adet bardak koyulabilecek bölme var. Direksiyon vites topuzu ve körükler orjinal deriden üretilmiş. Ön kapı alt eşikleri sert plastikten. Onun haricinde videoda bahsettiğim her nokta ya dokulu bir malzeme ile kaplanmış ya da torpido üzerindeki yumuşak malzemenin aynısıyla kaplanmış. Ön taraf gerçekten sınıfının üzerinde bir malzeme kalitesine sahip. Ön iki koltukta da yükseklik ayarı var. Manuel koltuklu modellerde oturma pozisyonu çok daha aşağıya konumlandırılabiliyorken elektriklilerde bi tık daha yüksekte kalıyor. Ama megane 2 kullananlar bilir belki ondan çok daha alçakta bir oturma pozisyonu var. Direksiyonda yükseklik ve ayrıca derinlik ayarı mevcut ideal sürüş pozisyonu rahatlıkla bulunuyor. Radyo kumandaları ve ön küllük birer kapakla gizlenmiş. Kapaklar tek dokunuşla otomatik açılabiliyor. Ayrıca teyp yanında yine tek dokunuşla açılabilen bir bardaklık ve yine teybin üzerinde ufak bir göz var. Yalnız günümüz telefonları sığmıyor. Vaktiyle baya işe yarar bir gözmüş. O ufak gözün ön kısmındaki hafif çıkıntı içindekilerin kayıp düşmesini azda olsa önlüyor. Şahsen bunca kaliteli malzeme arasında onunda içinin kaydırmaz malzemeyle kaplı olmasını isterdim. Kol dayama çok büyük rahatlık pozisyonu gayet ideal. Sabit ancak hem vites kontrolü sırasında hem de kullanırken aşırı derecede rahatlık sağlıyor. Ayrıca kol dayamanın içi 2 bölme. Alt kısmının derinliği muazzam. Kolum neredeyse dirseğime kadar içine girebiliyor. Ayrıca içinde 12v priz mevcut. Araçta orta ve üst paketlerde dijtal çift bölmeli klima standart olarak sunuluyor. Soğutma düzeyi iyi. Ben manuel klimaların daha pratik olduğunu düşünüyorum. Klima panelinin kullanımı gözü yoldan ayırmadan çok zor. Alışmak imkansız gibi ben sevmiyorum. Ama iki bölgeli olması dönemine göre güzel bir artı. Klima sisteminde ayrıca zehirli gaz algılama ve ortam hava kalitesini ve nemi ölçme gibi özellikler var. Klima otomatikteyken buğulanma algılanınca otomatik giderme gibi güzel artıları var. Sunroof 9 kademe ve hem içe hem dışa doğru hareket edebiliyor. Yine kumanda yardımıyla camlar ve sunroof tek dokunuşla dışarıdan kapatılabiliyor. Şoför tarafında kapı üstünde tavanda içi sünger kaplı birde gözlük kabı bulunuyor. Dörtlü flaşör ve dışarıdan kapı kilitleme tuşu kolçağın hemen üzerinde rahat bir yerde konumlandırılmış. Start stop tuşunun yeri biraz saçma. Megane 2 deki gibi kartı soktuğumuz yerin yanıbaşında olsa daha pratik olurmuş. Yeri çok saçma bir noktada. Bu arada belirtmeden geçmeyelim Laguna 2 dünyadaki ilk anahtarsız otomobil. Keza bildiğim kadarıyla dünyadaki ilk eller serbest model. Bu araçta da eller serbest giriş ve kilitleme mevcut. Ama Fransızlar ne düşünmüşler bilmem eller serbest çalıştırma maalesef bulunmuyor. Makyajlı kasalarda var ama. Ayrıca arabada sesli uyarı ssitemi var. Zamanında baya olay olan Türkçe sesli uyarı sistemi 100 civarı uyarıyı sürücüye konuşarak yapabiliyor. Bu seslendirmeyi kapatabiliyorsunuz. İç dikiz aynası otomatik kararan tipte. Far ve yağmur sensörleri mevcut. Ayrıca xenon far, far yıkama ve otomatik far yükseklik ayarıda haliyle bulunuyor. Ön kapı gözleri arkalara göre biraz daha enlice. Haricinde birer kapaklı gözde mevcut. Telefon sığmıyor ama ufak tefek anahtar ruhsat vs koyulabilir. İçleri ses yapmayı önleyen malzeme ile kaplı.


Müzik sistemi: 8 adet hoparlör bulunuyor. 4 bass 4 adette tiz. Bazı modellerde yurtdışında navigasyon sistemide mevcut. Cabasse marka bir ses sistemi var. Hoparlörler megane 2 ile aynı lakin ses kalitesi megane 2 den fersah fersah daha yüksek. Ön bölümdeki parça cd changer ve kumanda tuşlarını barındırıyor. Yaygın bir efsane arka bagajdaki parçanın amfi olduğunu söylese de (yakın zamana kadar bende öyle biliyordum) aslında o parça teybin ta kendisi. Neden öyle yapılmış bilmiyorum ama o dönem renolardaki teypler 4x15w çıkış gücüne sahipken lagunadaki sistem 4x40w güce sahip. Hani usb de oynatsa ses sistemi aratmaz yükseklik baslar tizler gayet iyi ve kolayına bozulmuyor. Tizlerin 2 si torpido üzerinde diğer 2 si ise arka kapılarda bulunuyor. Bu da keza büyük nimet malumunuz yeni araçlarda. Cabasse nin kendisiten bir nimet ben öyle düşünüyorum. Ama usb siz ne kadar dayanabilirim bilmem. Teypte aux özelliği var ama bağlantısı yoktu. Kendim yapıp kabloyuda orta konsolun içine monte ettim.


Güvenlik ve sürüş: ABS ASR ESP ve acil fren destek sistemi mevcut. Ayrıca ön yan ve perde ve arka baş olmak üzere 8 adet hava yastığı bulunuyor. Sadece privilege pakette esp mevcut. Sert fren esnasında 4 lüleri yakıyor. ESP sistemi modeline göre gayet hızlı. Tam kapanıyormu bilmiyorum ama kapatma tuşu var ve kapatınca esp sistemi devre dışı diye söylüyor. 10 km hızın üstüne çıkınca kapıları otomatik dışardan kilitliyor. Ayrıca düğme panelinde arkadaki çocuk güvenliği için bir kilitleme butonu mevcut. Bu sayede benimki gibi eşkıyalar canları sıkılınca arabadan inmeye kalkamıyorlar ayrıca aynı sistem arka camlarıda kilitleyebiliyor. :D Direksiyon sistemi elektrik destekli hisdrolik sistem. Yani ruhsuz keskin değil hisli hiç değil tek yaptığı arabaya yön vermek o kadar. Süspansiyon kimine göre yumuşak kimine göre sert. Bence orta halli, olması gerektiği gibi lakin çok derin çukurlarda darbelerde ses yapabiliyor. O da yıpranmış amortisörlerimden olabilir bilmiyorum. Yol tutuş güzel kolayına arkasını bırakmıyor ama bir miktar yatma hissi var. Koltukların yanal destekleri biraz yumuşak. Oturak kısmı bilhassa iyi sabitlemiyor gibi hissediyorum. Motor sesi dizellerde düşük devirlerde benzinlilerde ise 100km hızdan sonra kabine biraz fazla geliyor. Rüzgar sesi hemen hemen hiçbir hızda rahatsız edici seviyelerde değil ama 120 gibi duyulabiliyor. Benim sunroofun ufak bir ayarsızlığı var ondan dolayıda olabilir bilemiyorum. Hız sabitleme sisteminin altyapısı var lakin ayar düğmeleri yoktu. Ben gerekli malzemeleri alıp sadece soketi sokete takarak sistemi kullanmaya başladım. Clip cihazıyla açmaya dahi gerek kalmadı.







Yazılımlı laguna örnek kadran videoları (Eski aracım)

 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,494
1
4,796
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Kronik sorunlarını yazmayı unutmuşum :)

Cam halatlarının klipsleri hemen her sene içinde garanti 1 veya 2 tanesi bozulur. Sık kullanıldıklarından ekseriyetle ön taraflar gider. Bir bakmışsınız hiç olmadık zamanda cam düşmüş ya da açmışsınız ama bir türlü kapanmıyor.
Gösterge de beliren esp arızası veya akü de sorun var bildirimi mesela genelde kadrandaki bir soğuk lehimden kaynaklanır. Sadece lehim tazelemek yeterli olur.
Koltuk altı soketlerdeki temassızlık renolarda sıkça görülen bir durumdur. Laguna da da olmazsa olmaz dimi ama :)
Radyo ekranındaki yazıların silinmesi yarım okunması vb durumlar var ise kenarına 250 tl cik sıkışmış demektir. Hiç şaşmaz tüm laguna 2 lerde ya olmuştur ya da olacaktır.
Far yüksekliğini ayarlayan xenonlu araçlardaki far yükseklik sensörünün bacağının kırılması genelde laguna 2 ph1 kasalara özgü bir durumdur. Zaten makyajlı kasalarda metal ayaklı bir sensör tercih edilmiş. Komik gibi duran ama orjinalinden çok daha sağlam çözümleri var. Özellikle alt takımın alacağı sağlam bir darbe zaten gevremek için fırsat kollayan sensörün kolunu bacağını halletmeye yetecektir.
Arka torsiyon burçlarının gacırdaması sorunu aslında çokta sorun olmayan ömürlü parçaların ömrünün nihayete ermesi durumundan ibaret. Lakin laguna daki parça bozulunca sevimsiz bir ses çıkardığı için birazda adı çıkmış oluyor.

Yine aklıma geldikçe ilavelerimi yazmaya çalışırım.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım