2011 Chevrolet Captiva 2.0D Twin-scroll turbo 150 HP 320 NM Tork 4x4

Captiva deyince ilk aklınıza ne geliyor?


  • Kullanılan toplam oy
    54

Umutozdemir

Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
21
Panpa puanı
20
Marka
Chevrolet
Araç konu başlığında ki gibi. Captivalara fazla potansiyel bi ilgi var ama Chevroletin Türkiyeden çekilmesi insanların kafasını karıştırıyor. Sinan abi hem arabayı test etse hem de bu tip konulara değinip insanları bilgilendirirsek çok güzel olur diye düşünüyorum. Umarım otopark.com ' da benim gibi düşünür.

Herkese iyi forumlar.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,171
Beni aklıma 5 ileri otomatik oluşu geliyor. Sırf bu yüzden aynı 2.0 dizeli kullanan zafira ya yönelmiştik.
 

Umutozdemir

Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
21
Panpa puanı
20
Marka
Chevrolet
Beni aklıma 5 ileri otomatik oluşu geliyor. Sırf bu yüzden aynı 2.0 dizeli kullanan zafira ya yönelmiştik.
Evet 5 ileri, Zafira hakkında bilgim yok ama Captivalar da overdrive dişlisi var. Bu dişli şöyle çalışıyor; over-drive dişlişi tüm vites dişlilerine tek bir şafttan bağlı. Daha küçük bir dişli olmasından dolayı deviri düşürmektir amacı. Captiva da ise sadece 5. viteste iken devreye girer. Mesela 120 ile 5. vitesle giderken birden devri düşürüyor over-drive dişlisi devreye giriyor. Binevi 6. vites gibi. Yakıt tüketimini biraz olumlu etkiliyor bu da
 

Mustafak

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,266
Panpa puanı
2,555
Yaş
26
Konum
KÜTAHYA
Marka
Toyota
Babam 2010 dan beri 2008 high captiva kullanıyor 25 binde arkadaşından aldı şu an 120 binde satıp alacak araba bulamadı bu piyasada f/p aracı. Ağırlığı ve 4 çeker olması tuketime olumsuz etkiliyor
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,417
Panpa puanı
33,192
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bir süre Captiva kullanmıştım.

Araçta olumsuz gördüğüm konuların başında klima performansı geliyordu. Sanki Aveo'nun havalandırma sistemini koymuşlar gibiydi, tam kapasite çalışsa bile İstanbul'da yazın geniş hacmi soğutmaya yetersiz kalıyordu. Kapalı garajdan çıksa bile seyir halinde yediği güneşi tolere edemiyordu. Bunun dışında orta konsolun plastik kalitesi cidden çok zayıf gelmişti. Bacak yaslandığında veya virajlarda kol kalça filan değdiğinde sürekli çıtırdayan ince plastikli orta konsolu vardı. Koltuklarının kalitesine ve dış görüntüsüne hiç yakışmıyor bu durum. Benim gördüğüm bildiğim 6 ay içerisinde multimedya sistemi arıza çıkarmıştı ekstra o kadar. Multimedya demişken, o da çok kullanışsız ve kalitesizdi. Aftermarket çok belli. Dokunmatik zayıf, ışık vurduğunda okumak imkansız, ses kalitesi vasat, radyo çekişi bütün eski Opel'ler gibi zayıf.

Ben yedek parça konusunda endişe duymam. Artık dünya küçük, bir şekilde parçaları temin edilir. En kötü ihtimalle yan sanayi ürünleri her zaman olur. Servis olarak da Opel servisleri ülkedeki en yoğun talep gören yerler zaten, bitmez. :) Benim endişem şu olur: Masraf çıkarırsa tam çıkarır. Yaptırdığım son periyodik bakım zamanı servise bir Captiva vardı. Görüntüde çiçek gibi, sürücüsünün şikayeti yok saat gibi sanıyor. O yüzden muayeneye götürmüş, araba muayeneden kalmış. Servise getirip bıraktı nesi var bakın bana haber verin diye. Adam gittiğinde arkasından bir kontrol ettiler. Turbo, turbonun hortumları, motorun yağ devirdaimi komple perişan hale gelmişti. Apar topar telefonla adamı aradılar. "Senin araba alev aldı yandı" deseler daha kolay olurdu, öyle bir arama. Bayağı ağır bir masraf tutacağını söylemişlerdi miktarı duyamadım ama büyük sıkıntıya girmişlerdi. Bunların hepsinin birden dağılmasını çok yadırgamıştım. Motor&mekanik&elektronik konularında hassas olan yerlerini ve kronik sıkıntılarını bilenler yazarsa iyi olur. Arkadaşım da şu aralar düşünüyor, bu sebepler yüzünden caydırmaya çalışıyorum caydıramıyorum :)
 

Mustafak

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,266
Panpa puanı
2,555
Yaş
26
Konum
KÜTAHYA
Marka
Toyota
Bir süre Captiva kullanmıştım.

Araçta olumsuz gördüğüm konuların başında klima performansı geliyordu. Sanki Aveo'nun havalandırma sistemini koymuşlar gibiydi, tam kapasite çalışsa bile İstanbul'da yazın geniş hacmi soğutmaya yetersiz kalıyordu. Kapalı garajdan çıksa bile seyir halinde yediği güneşi tolere edemiyordu. Bunun dışında orta konsolun plastik kalitesi cidden çok zayıf gelmişti. Bacak yaslandığında veya virajlarda kol kalça filan değdiğinde sürekli çıtırdayan ince plastikli orta konsolu vardı. Koltuklarının kalitesine ve dış görüntüsüne hiç yakışmıyor bu durum. Benim gördüğüm bildiğim 6 ay içerisinde multimedya sistemi arıza çıkarmıştı ekstra o kadar. Multimedya demişken, o da çok kullanışsız ve kalitesizdi. Aftermarket çok belli. Dokunmatik zayıf, ışık vurduğunda okumak imkansız, ses kalitesi vasat, radyo çekişi bütün eski Opel'ler gibi zayıf.

Ben yedek parça konusunda endişe duymam. Artık dünya küçük, bir şekilde parçaları temin edilir. En kötü ihtimalle yan sanayi ürünleri her zaman olur. Servis olarak da Opel servisleri ülkedeki en yoğun talep gören yerler zaten, bitmez. :) Benim endişem şu olur: Masraf çıkarırsa tam çıkarır. Yaptırdığım son periyodik bakım zamanı servise bir Captiva vardı. Görüntüde çiçek gibi, sürücüsünün şikayeti yok saat gibi sanıyor. O yüzden muayeneye götürmüş, araba muayeneden kalmış. Servise getirip bıraktı nesi var bakın bana haber verin diye. Adam gittiğinde arkasından bir kontrol ettiler. Turbo, turbonun hortumları, motorun yağ devirdaimi komple perişan hale gelmişti. Apar topar telefonla adamı aradılar. "Senin araba alev aldı yandı" deseler daha kolay olurdu, öyle bir arama. Bayağı ağır bir masraf tutacağını söylemişlerdi miktarı duyamadım ama büyük sıkıntıya girmişlerdi. Bunların hepsinin birden dağılmasını çok yadırgamıştım. Motor&mekanik&elektronik konularında hassas olan yerlerini ve kronik sıkıntılarını bilenler yazarsa iyi olur. Arkadaşım da şu aralar düşünüyor, bu sebepler yüzünden caydırmaya çalışıyorum caydıramıyorum :)
Bizim 8 yıl oldu işte bu sene içinde ön suspansiyonlar ve sol porya değişti onun dışında bi masraf açmadı vardır illa bi zayıf yanı opel sayılır sonuçta
 

Umutozdemir

Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
21
Panpa puanı
20
Marka
Chevrolet
Bir süre Captiva kullanmıştım.

Araçta olumsuz gördüğüm konuların başında klima performansı geliyordu. Sanki Aveo'nun havalandırma sistemini koymuşlar gibiydi, tam kapasite çalışsa bile İstanbul'da yazın geniş hacmi soğutmaya yetersiz kalıyordu. Kapalı garajdan çıksa bile seyir halinde yediği güneşi tolere edemiyordu. Bunun dışında orta konsolun plastik kalitesi cidden çok zayıf gelmişti. Bacak yaslandığında veya virajlarda kol kalça filan değdiğinde sürekli çıtırdayan ince plastikli orta konsolu vardı. Koltuklarının kalitesine ve dış görüntüsüne hiç yakışmıyor bu durum. Benim gördüğüm bildiğim 6 ay içerisinde multimedya sistemi arıza çıkarmıştı ekstra o kadar. Multimedya demişken, o da çok kullanışsız ve kalitesizdi. Aftermarket çok belli. Dokunmatik zayıf, ışık vurduğunda okumak imkansız, ses kalitesi vasat, radyo çekişi bütün eski Opel'ler gibi zayıf.

Ben yedek parça konusunda endişe duymam. Artık dünya küçük, bir şekilde parçaları temin edilir. En kötü ihtimalle yan sanayi ürünleri her zaman olur. Servis olarak da Opel servisleri ülkedeki en yoğun talep gören yerler zaten, bitmez. :) Benim endişem şu olur: Masraf çıkarırsa tam çıkarır. Yaptırdığım son periyodik bakım zamanı servise bir Captiva vardı. Görüntüde çiçek gibi, sürücüsünün şikayeti yok saat gibi sanıyor. O yüzden muayeneye götürmüş, araba muayeneden kalmış. Servise getirip bıraktı nesi var bakın bana haber verin diye. Adam gittiğinde arkasından bir kontrol ettiler. Turbo, turbonun hortumları, motorun yağ devirdaimi komple perişan hale gelmişti. Apar topar telefonla adamı aradılar. "Senin araba alev aldı yandı" deseler daha kolay olurdu, öyle bir arama. Bayağı ağır bir masraf tutacağını söylemişlerdi miktarı duyamadım ama büyük sıkıntıya girmişlerdi. Bunların hepsinin birden dağılmasını çok yadırgamıştım. Motor&mekanik&elektronik konularında hassas olan yerlerini ve kronik sıkıntılarını bilenler yazarsa iyi olur. Arkadaşım da şu aralar düşünüyor, bu sebepler yüzünden caydırmaya çalışıyorum caydıramıyorum :)
Standart olarak dokunmatik ekran gelmiyor tüm multimedyalar aftermarket tabi taktıranın aldığı ürünün kalitesine bağlı dediğiniz gibi :)
Klima performansı bence geri de değil normal bi araba kliması ama içi geniş olduğu için bi tık ağır kalıyor. Yani mesela bi odaya 12binlik klima gidicekken 9luk taktırmışsınız gibi ama bence iş görüyor yani soğutuyor ama kapatınca çok çabuk ısınıyor içi ben de bundan yakınıyorum :)
Şimdi ben şöyle düşünüyorum sanayiye giren araba çıkamaz oraya götürürsün orası şusu var der şuraya götürürsun burası eksik der. Biz porya değiştirdik mesela balata da değişmesi gerekiyormuş gibi sadece örnek olarak.
Turbo hortumlarında evet bi sıkıntısı var kalitesiz malzeme seçmişler (bu araba ekonomik bir SUV olmayı hedeflediği için olabilir) yırtılıyor tıkanıyor deliniyor delinince ıslık sesi çıkarıyor bazen çıkarmıyor. Şöyle bişey de var arabadan arabaya ve kullanıcya değişiyor Allaha şükür bizim ki turbodan bi sıkıntı çıkarmadı arabanın bakımlı olması da önemli tabi bu durumda. Bence caydırmayın alsın kullanım kolaylığını sürüş zevkini (dinamik sürüş değil) bi tatsın beğenmezse kolaylıkla satabilir zaten. Bugün piknikten geliyorum 8 kişi 1 köpek 1 çocuk ve yüklü miktarda bagaj ile pikniğe gittik. Her şeyimizi aldı biraz sıkış tepiş oturduk orası ayrı ama başka bi sedan araba olsa sığmamız imkansızdı. Bu gibi açılardan mantıklı bi araba
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

lozlevent

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
513
Panpa puanı
745
Valla bende bu aralar captiva düşünüyorum ama yakıtı ve masrafları korkutuyor açıkçası. Birileri beni dürtse ya da geri çekse her yere gidecek gibiyim :)
 

bt

Takipçi
Stage 1
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,417
Panpa puanı
33,192
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Standart olarak dokunmatik ekran gelmiyor tüm multimedyalar aftermarket tabi taktıranın aldığı ürünün kalitesine bağlı dediğiniz gibi :)
Klima performansı bence geri de değil normal bi araba kliması ama içi geniş olduğu için bi tık ağır kalıyor. Yani mesela bi odaya 12binlik klima gidicekken 9luk taktırmışsınız gibi ama bence iş görüyor yani soğutuyor ama kapatınca çok çabuk ısınıyor içi ben de bundan yakınıyorum :)
Şimdi ben şöyle düşünüyorum sanayiye giren araba çıkamaz oraya götürürsün orası şusu var der şuraya götürürsun burası eksik der. Biz porya değiştirdik mesela balata da değişmesi gerekiyormuş gibi sadece örnek olarak.
Turbo hortumlarında evet bi sıkıntısı var kalitesiz malzeme seçmişler (bu araba ekonomik bir SUV olmayı hedeflediği için olabilir) yırtılıyor tıkanıyor deliniyor delinince ıslık sesi çıkarıyor bazen çıkarmıyor. Şöyle bişey de var arabadan arabaya ve kullanıcya değişiyor Allaha şükür bizim ki turbodan bi sıkıntı çıkarmadı arabanın bakımlı olması da önemli tabi bu durumda. Bence caydırmayın alsın kullanım kolaylığını sürüş zevkini (dinamik sürüş değil) bi tatsın beğenmezse kolaylıkla satabilir zaten. Bugün piknikten geliyorum 8 kişi 1 köpek 1 çocuk ve yüklü miktarda bagaj ile pikniğe gittik. Her şeyimizi aldı biraz sıkış tepiş oturduk orası ayrı ama başka bi sedan araba olsa sığmamız imkansızdı. Bu gibi açılardan mantıklı bi araba
Eğer öyleyse multimedya muhtemelen alırken yetkili serviste takılmış. Çünkü yetkili serviste onarım kalemi olarak kayda girmişti. Opel'in servislerinde Alpine, Pioneer vs. fiyatlarına vasat altı multimedyalar takıyorlar. Muhtemelen ondandır.
Klimayı ben de öyle hissetmiştim. İşte o yüzden sanki Aveo'nun klima&havalandırma ünitesi takılmış gibi diye betimledim. :) Fiyatları düşünülünce mantıklı da, 2. elde maalesef çok riskli buluyorum. Temel sebebi de yetkili ve özel Opel servisleri. Ben 5 yıldır kullandığım arabama Kocaeli'de bir tane işini iyi yapan servis bulamadım, mecburen İstanbul'da tanıdığım iyi bir yere götürüyorum. İyi arabaları gerçekten kötü hale getiriyorlar. Yağının cinsi farklı olsa, bir hortumunu gevşek bağlasalar filan bir dünya masraf kaçınılmaz olacak.
 

lozlevent

Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
513
Panpa puanı
745
aklınıza takılan soruları seve seve cevaplayabilirim :)
Rutin bakımları maliyet olarak ne kadardır ?
Yakıtı 8'in altını gördünüz mü ?
şanzıman sorun çıkardı mı ?
Olur olmadık masraf açar mı ?
Gidişi tatmin eder mi ?
Dışarıdan görünen o heybet, mükemmellik (bana göre) iyi ki bu arabayı almışım dedirtiyor mu?
 

Umutozdemir

Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
21
Panpa puanı
20
Marka
Chevrolet
Rutin bakımları maliyet olarak ne kadardır ?
Yakıtı 8'in altını gördünüz mü ?
şanzıman sorun çıkardı mı ?
Olur olmadık masraf açar mı ?
Gidişi tatmin eder mi ?
Dışarıdan görünen o heybet, mükemmellik (bana göre) iyi ki bu arabayı almışım dedirtiyor mu?
Rutin bakımları km ye göre değişiklik gösterebiliyor genelde hava yağ polen mazot filtreleri değişiyor. Ve küçük küçük şeyler adlarını tam bilmiyorum. 300-400 tutar belki tutmaz bile.
Evet gördüm ben zaten 8.8 L yakıyorum şehir içinde. Yazılım attırırsanız ya da VGT denen şeyi o zaman biraz daha düşüyor.
Olur olmadık kesin bişey diyemem kul yapımı sonuçta her araba çıkarabilir ama dökülme potansiyeli olan bi araba değil.
Şanzımanı hiç sorun çıkarmadı. Şanzıman yağı tercihi de CHevroletin zaten sorunsuzluk ve uzun kullanımdan yana. Başka bir yağ ile daha hızlı vites geçişleri gibi şeyler olabilir ama Chevrolet tam ortasını tercih etmiş uzun kullanım ön planda.
Gidişi gerçekten tatmin ediyor. Hızlanırken motor sesi geiyor içeri hızlandıktan sonra kesiliyor. Ben otobanda 156 HPlik 1.8 c180 , Cla ile kapıştığımı hatta geçtiğimi biliyorum. 1 defasında da e90 kasa ile 190 ile yan yana gitmiştik antalya-burdur yolunda :D gaza yapıştırdıktan sonra 5 10 saniye ibreye bakmayın içinden (atıyorum) bu araba max 130a çıkmıştır gibi düşünüyorsunuz ama 150yi çoktan geçmiş oluyor.
Arabanın içide dışı da çok güzel bana göre. İçinde ki tek sıkıntı çok fazla parça olduğu için biraz trim sesi olabilyor ama rhatsız etmez. Koltukların bağlantı noktalarına bi wd40 sıkınca cillop gibi oluyor :)
 

furkankaya585597

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,514
Panpa puanı
924
5 ileri şanzıman çok yakar. Onun dışında hantal olması ve makyajlısının 4 çeker olmaması geliyor aklıma.
 

GARAJ TV

Panpa
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,333
Panpa puanı
8,171
Captiva ile Opel in Antara 2.0 cdti cosmo modeli ile ne farkı var. Eğer çok fark yoksa bu araba piyasa çekildi diyenler ona yönelebilir.
 

Umutozdemir

Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
21
Panpa puanı
20
Marka
Chevrolet
Captiva ile Opel in Antara 2.0 cdti cosmo modeli ile ne farkı var. Eğer çok fark yoksa bu araba piyasa çekildi diyenler ona yönelebilir.
ikisi alt yapı olarak aynı kopya arabalar. Hatta yurtdışında bazı yerlerde captiva ismiyle antara kasasının satıldığını görebilirsiniz. Ama antara da ülkemizde pek yok yani captiva dan azdır sayısı. Captiva daha çok tercih edilmiş
 
Üst