dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Merhaba arkadaşlar.zamanında sıfır aldığım sonra babama bıraktığım sonra tekrar aldığım ve bir daha bırakmak zorunda bırakıldığım gözbebeğimle sizi tanıştırmak istiyorum.çok şükür araba artık benim üzerime bundan sonra da satmayı falan düşünmüyorum ama beyin yıkama başlıyor en az 2 kişiye aldırma hevesim var.cümle düşüklüğünün fazlaca olucağı bu araç tanıtımında fazla teknik veri bulamıyacaksınız .
üretildiği dönemler boyunca uluslararası fiyat kalite endeksinde 4 sene boyunca listenin hep birinci sırasında olduğunu belirtmek istiyorum(benzinli ve dizel araçların olduğu listede).
Aracım 2012 model benim yüzümden 2013 ocak trafiğe çıkışlı üretildiği dönemin en full aracıdır.
Aracın özelliklerine gelicek olursak
Abs asr esp hız sabitleyici ve sınırlayıcı
Eco modu
Anahtarsız giriş ve çalıştırma
Tam boy stepne
Otomatik klima
Far ve yağmur sensörü
Gerçekten çok kaliteli park sensörü(sorana anlatırım)
Katlanır yan ayna
Çok yumuşak olmasada yumuşak ve desenli ön konsol
İç piyanoblack döşeme
Navigasyon (bir tuşu özellikle çok güzek bastığınız anda rakım dahil bulunduğunuz konumun tüm özelliklerini çıkarıyor.)
Yükseklik ayarlı kol dayama
Bass reflex müzik sistemi
Bluetooth aux usb
Belki unuttuğum bir çok özelliği vardır.
Tüm özelliklerini burdan bulabilirsiniz
Aracın performansı tüm benzinli 1.4 lerden iyi(biri çıkıp tsi tfsi ile kıyaslamaz inşallah)
7 yaşında bir arabaya göre çok modern duruyor ve hissettiryor.
Gereksiz piyano black detaylar arabanın heryerinde parmak izi ya da leke kalmasına imkan sağlıyor.makyajdan sonra onların tamamını kaldırdılar.
2015 fiesta
2018 polo
2018 ibiza
Corsa
2014 aveo
2011-2018 micra gibi birçok b segmenti arabam oldu.komşunun arabasına bindim sevmedim muhabbeti değil
Fiestanında yeri ayrıydı desemde clio fiyatına göre saygıyı ve alkışı hakediyor.0.100 12 saniye diyor ama youtube videoları ve kendi sürüşümde bunun çok daha altını yakaladım.
Videodada 12 saniyeymiş çaktırmayın.
Videoda da görüldüğü gibi araba çok güzel ve tatlı devir çeviriyor.
Aracın bildiğim bir kaç özelliğine gelicek olursak
5 vites manuel
Yokuş kalkış destek sistemi
135 tork
90 beygir.
Aynı senelerde üretilen polo 85 beygir 132 tork
Corsa ise 90 beygir 130 tork üretiyor.
Rakipleri torkunu 4750-5500 devir bandında verirken clionun en güzel yanı 1750 devirden 2250 devire kadar torkun tamamını alabiliyorsunuz.
Araçla ilgili ekpertiz ş.......liği dışında bir sorun yaşamadık.onada bu yaz dava açıcaz bilirkişi bekliyoruz
Araç şu an 60 bin kmde tamamını uzun yolda yaptı .hala fabrika lastiği var üstünde .
Babamda yakıt tüketimi 5.1 iken bilmişlik yapıp geçen hafta aracı alınca yakıt tüketim verisini sıfırladım son 2 bin km ortalama 5.5.
Bu motor renaultlarda son dönemde sadece symbollerde kullanılıyordu ama dacia stepwayde hala daha aktif olarak kullanılan bana göre güzel bir motordur.
Neyse aracın bir kaç iç detay fotosu atayım.özellikle aracı temizletmeden önce çektim fotoları piyano siyahı döşemelerin nasıl pasaklı durduğunu görün istiyorum.
Bu arada aracın kronik sorunu start stop sisteminin kafayı yemesi.anlatmaya çalışayım kırmızı ışıkta dururken ayağınız frende basılı halde iken start stop devreye girdikten sonra tam debriyaj yapıp aracın tam çalışmasını beklemek ve hiç bişey yapmamak zorundasınız.mesela debriyaja basarken frenden ayağımı çekeyim yada vitesle oynatayım derseniz araba tam 30 saniye kendini stop ediyor hiçbişey yapamıyorsunuz..kırmızı ışıkta büyük bir şehirde tamamen kavga sebebidir.
Araç çağının ötesindeydi(görünüş ve donanım olarak) yol tutuş konusunda yine bence çok başarılı işler çıkarıyor.
Buda şu an da herkesin önerdiği ibiza mesela
Ohh diğer arabalarada çamur attığıma göre yazıyı yavaştan bitireyim
Araç manuel araç düşünen 50 bine kadar araba arıyan yılda çok az farketmez yol yapan yapmayan.güzel görünüşlü bir araba isteyen herkes için ideal bir araçtır.
Bu aracın 3 paketi var joy touch ve icon(üretildiği yıl bazında)
Ben özellikle icon olanı öneririm.2012 ekim kasım üretimlerinde katlanır ayna ve arka cam otomatiği yok ilk üretim ekim ve aralık sonrası üretimlerde bu özellikler yine standart olarak var sanırım 2015 sonrasında o sorunlu start stopu da kaldırdılar.
Araç 90 la uzun yolda 3.5-4 litre
110 ile uzun yolda 4.5-5 litre
130 ile 5.5 litre tüketiyor.
İstanbul şehir içi 7 yi kolay kolay görmezsiniz.
10864E9C-0AB4-4BDE-A350-214634F32113.jpeg
37AA9338-9B4B-4648-B073-99A1358F2979.jpeg
B13B19EE-A853-4367-8AE9-557E480A4557.jpeg
D4A202E3-B602-4427-A049-AF185D2AFBC9.jpeg
D7722258-B475-43CE-AB6E-07DEB58A00C8.jpeg
5771ED95-10B0-40AD-A983-8F08E02C06A8.jpeg
C8F92CE0-F7F9-4DA3-ADE6-1CC2F6AE6EEA.jpeg
DA787C92-EAB8-45E9-B93D-0597F377962F.jpeg
A3A5568F-DBC5-41F5-9F40-C8DAAA78E94C.jpeg
E6BDBC7E-0C7B-49DC-A020-D9965711D6AB.jpeg


Aracın bir hatası da kalçalı yapısı nedeniyle depoyu fullediğinizde şamandıra takılı kalıyor ilk 400(dörtyüz km) depo kendini full gösteriyor sonra yakalıyabilirseniz gösterge inanılmaz düşüyor.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Normalde plaka gizleme olayım yoktur ama araç 3-4 ay daha babamda kalıcak o yüzden kapatayım.
5004F593-ECB2-4943-892E-2B58FDCE7213.jpeg

Araç kendisinden neredeyse 20 cm uzun astradan sanki biraz daha heybetli duruyor.güncel kocaman olmuş dediğimiz polodan 1 cm uzun.sınıfının en küçük aracı micra karşısında ise boyut olarak bir abi gibi duruyor.
F54DE255-6B07-40A2-A0B0-CB45AF1E3E65.jpeg
9716D1E4-C606-4FE9-871E-8402EFE3F4AF.jpeg
B418D54C-5BFC-44BA-B83F-CCC2611FD67A.jpeg
1576301D-33A9-4B67-BE76-9DEA32E232D6.jpeg
641E0390-53DE-4703-928D-23CEF3EB5FC4.jpeg
88F77136-F9E3-4F69-8A68-E30C1BCF2815.jpeg
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,350
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Aynı renk aynı motor bir düşük donanım arkadaşta var. Geçenlerde triger değişim zamanı geldiğinde öğrendik ki, Kocaeli yetkili servisi şimdiye kadar hiç 0,9tce trigeri değişmemiş :D Bu da ülke gerçeği olarak küçük bir bilgi olsun :p

Tasarımı dışında pek ısınamadığım bir model. Ama kesinlikle pek çok konuda saygıyı hak ediyor. En çok sinir olduğum konu çekiş kontrolünün kapatılamıyor oluşu. Karlı zeminde nasıl zeminde gittiğini anlayıp kendi kendine kapatmasını beklemek gerekiyor :)

Güle güle kullanın.
 

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
13 Ocak 2017
215
131
1,135
25
Istanbul
Marka
Renault
Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık bende de 1.2 atmosferik olanı var kısmetse bir ara garaj bölümünde bende deneyimlerimi aktaracağım. Sizin depo sorununuz için belki çözüme ulaşabilir diye bir önerim var youtube da clio 4 gizli özellik videosu var 16 17 dk uzunluğunda orada arabaya bluetothlu obd çipi bağlayıp ddt4all programıyla yakıt deposu için göstergeyi düzenleme kısmı var araçta standart olarak depo 45 lt olsada panel 40 litreye göre ayarlanmış bide depoyu gırtlak doldurursanız sür Allah sür çubuk en üstten düşmüyordu o şekilde ben 45 litreye göre ayarladım kademeleri ne de olsa doğru göstermesi en iyi seçenektir belki yardımı olur sizin sorununuza da
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve dthhasan

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
Beta Programı
13 Ocak 2017
215
131
1,135
25
Istanbul
Marka
Renault
Aynı renk aynı motor bir düşük donanım arkadaşta var. Geçenlerde triger değişim zamanı geldiğinde öğrendik ki, Kocaeli yetkili servisi şimdiye kadar hiç 0,9tce trigeri değişmemiş :D Bu da ülke gerçeği olarak küçük bir bilgi olsun :p

Tasarımı dışında pek ısınamadığım bir model. Ama kesinlikle pek çok konuda saygıyı hak ediyor. En çok sinir olduğum konu çekiş kontrolünün kapatılamıyor oluşu. Karlı zeminde nasıl zeminde gittiğini anlayıp kendi kendine kapatmasını beklemek gerekiyor :)

Güle güle kullanın.
Zorlu durumda sigorta ne güne duruyor mis gibi abs esp asryi tek sigortaya bağlamışlar çekiyorsunuz kardan kurtulayıp derken başka bir yere giriyorsunuz artık kardan çıkmak gibi bir probleminiz kalmıyor. hatatat
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve dthhasan

FocusMonster

Profesör
Beta Programı
9 Ara 2018
701
864
1,770
Elinize sağlık çok detaylı ve güzel anlatmışsınız. Merak ettiğim ve size sormak istediğim birkaç soru var.

Renault’un bu motoru dikkatimi çekiyor. İnternetten videolarına baktım yokuşta çıkarken zorlanma falan olmuyor. Ama bazı kişiler hala “yaaa 0.9 motor yokuş çıkamaz” gibisinden eskiden kalma şeyler söylüyor. İşte bu noktada aklıma şu soru geliyor. Aracın piyasası, satarken ne yaşatacağı hakkında ne düşünüyorsunuz? Ben şahsen böyle bir araca binerim. Ama malum, ülkemiz şartlarında arabayı alınca kolayca satabilir miyiz diye araştırmak zorunda hissediyorum.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Aynı renk aynı motor bir düşük donanım arkadaşta var. Geçenlerde triger değişim zamanı geldiğinde öğrendik ki, Kocaeli yetkili servisi şimdiye kadar hiç 0,9tce trigeri değişmemiş :D Bu da ülke gerçeği olarak küçük bir bilgi olsun :p

Tasarımı dışında pek ısınamadığım bir model. Ama kesinlikle pek çok konuda saygıyı hak ediyor. En çok sinir olduğum konu çekiş kontrolünün kapatılamıyor oluşu. Karlı zeminde nasıl zeminde gittiğini anlayıp kendi kendine kapatmasını beklemek gerekiyor :)

Güle güle kullanın.
İşte bir hata daha.aracın kitapçığında triger zinciri değişim gerektirmez motorla birlikte ömrünü tamamlar tarzı trajik bir cümle yazıyor aslında.300 bin diye okumuştım ama kaynak belirtemiyorum umarım havada kalmaz.arabayı bakıma verdiğimizde 5. Yıl 24 bin kmde izmir mais aracın trigerini sökmüştü.cimere yaptığımız şikayet sonucu hem servis parasını aldık hem bedava bir servis kazandık(ama o son servise gidişimizdi o bedavaya gitmedik).ülkedeki en büyük reno bayilerinden birinin durumdan haberi yoktu.
Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık bende de 1.2 atmosferik olanı var kısmetse bir ara garaj bölümünde bende deneyimlerimi aktaracağım. Sizin depo sorununuz için belki çözüme ulaşabilir diye bir önerim var youtube da clio 4 gizli özellik videosu var 16 17 dk uzunluğunda orada arabaya bluetothlu obd çipi bağlayıp ddt4all programıyla yakıt deposu için göstergeyi düzenleme kısmı var araçta standart olarak depo 45 lt olsada panel 40 litreye göre ayarlanmış bide depoyu gırtlak doldurursanız sür Allah sür çubuk en üstten düşmüyordu o şekilde ben 45 litreye göre ayarladım kademeleri ne de olsa doğru göstermesi en iyi seçenektir belki yardımı olur sizin sorununuza da
Onu artık son kez kendime aldığımda yaparım ekran görüntüsü aldım.bi denerim en azından.
Elinize sağlık çok detaylı ve güzel anlatmışsınız. Merak ettiğim ve size sormak istediğim birkaç soru var.

Renault’un bu motoru dikkatimi çekiyor. İnternetten videolarına baktım yokuşta çıkarken zorlanma falan olmuyor. Ama bazı kişiler hala “yaaa 0.9 motor yokuş çıkamaz” gibisinden eskiden kalma şeyler söylüyor. İşte bu noktada aklıma şu soru geliyor. Aracın piyasası, satarken ne yaşatacağı hakkında ne düşünüyorsunuz? Ben şahsen böyle bir araca binerim. Ama malum, ülkemiz şartlarında arabayı alınca kolayca satabilir miyiz diye araştırmak zorunda hissediyorum.
Öyle diyenlerden konuşanlardan hızlıca uzaklaşıyoruz.kayınçomun volvo 1.6 dizel aracı var.adana kozan 7 virajlarıydı sanırım orda benim 1.0 arabama bindiğimde kağnı gibi gideriz ben volvoda vites düşürüyorum demişti.biz 7. Vitesten 6 ya düşmedik hiç.motorun ömürü konusunda bişey diyemem ama verimi konusunda düşük hacim turbolular çok güzel.sonuçta satmıyacağım için soranlara dizel diyorum ben.haa gidişinden belli diyorlar geçiyorum.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Bende de 2015 dci edc icon var. Söylediğin kapılardaki piano blackler bende yok onun değişmesi bencede çok yerinde bir karar olmuş. Start&stoptaki bahsettiğin olayı yeni öğrendim bende neden kaldırdılar diye merak ediyordum benim aracımda yok. Şamandıra konusunda da benim ilk 100-150 km yerinden oynamıyor daha sonra düşmeye başlıyor yakıt göstergesi.

Bence de fiyat performans olarak gayet verdiğinin karşılığını alıyorsun ben alırken rakiplerinde özelliklerin çeyreği bulunmazken fiyatları en az 6-7 bin lira fazlaydı şuan az gözüken bu fark o zamanlar %10 daha pahalı anlamına geliyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Arabayla 2 kişi bagaj ve arka koltuk dolu(toplam muhtemelen 90-55-60 kilo ağırlık ile.).
Bodrum salda 290
Salda ereğli 501 km
Ereğli adana 215 km.
Yol teptim desem yeridir.Toroslara tırmanış dahil hiç üzmedi.yalnız arabada bir sıkıntım var.çalıştırmak için start tuşuna bastığımda araç ilk çalışırken 2200 devir bandına çıkıp biraz hırlayıp devir 900 e düşüyor.
Bu arada sabah 7 de çıkıp uzun molalarla akraba ziyaretleri ile gece 22 de bitti yolumuz.116 km sabit hızla, otobanda ise 130 sabit hızla yol boyu hiç dur kalka girmeden klima açık 5.2 yaktı.
Arabanın son 5500 km sinin ortalama hızı 75 desem sadece uzun yolda kullanıldığını direk belirtmiş olurum sanırım.85 km üzerinde aşırı rüzgar sesi alıyor camı açınca ses azalıyor ama klima açık gelmek zorunda kaldık başım zonkladı yalan yok.aracın yol tutuşu oldukça başarılı ,bi ara 70 cruse dayken nerdeyse 90 derecelik bir dönüş yaptığımda inanılmaz bir çığlıkla bizi sarstı hoş olmadı yapmayın 😁.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Arabayla 2 kişi bagaj ve arka koltuk dolu(toplam muhtemelen 90-55-60 kilo ağırlık ile.).
Bodrum salda 290
Salda ereğli 501 km
Ereğli adana 215 km.
Yol teptim desem yeridir.Toroslara tırmanış dahil hiç üzmedi.yalnız arabada bir sıkıntım var.çalıştırmak için start tuşuna bastığımda araç ilk çalışırken 2200 devir bandına çıkıp biraz hırlayıp devir 900 e düşüyor.
Bu arada sabah 7 de çıkıp uzun molalarla akraba ziyaretleri ile gece 22 de bitti yolumuz.116 km sabit hızla, otobanda ise 130 sabit hızla yol boyu hiç dur kalka girmeden klima açık 5.2 yaktı.
Arabanın son 5500 km sinin ortalama hızı 75 desem sadece uzun yolda kullanıldığını direk belirtmiş olurum sanırım.85 km üzerinde aşırı rüzgar sesi alıyor camı açınca ses azalıyor ama klima açık gelmek zorunda kaldık başım zonkladı yalan yok.aracın yol tutuşu oldukça başarılı ,bi ara 70 cruse dayken nerdeyse 90 derecelik bir dönüş yaptığımda inanılmaz bir çığlıkla bizi sarstı hoş olmadı yapmayın 😁.

Rüzgar sesi şikayeti üzerine serviste iyileştirme yaptırmış mıydın aracına çünkü ilk aldığımda aynı sorun vardı serviste ön camlardaki plastiği sökerek bir işlem uygulandıktan sonra belirgin bir fark oluşmuştu.
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Rüzgar sesi şikayeti üzerine serviste iyileştirme yaptırmış mıydın aracına çünkü ilk aldığımda aynı sorun vardı serviste ön camlardaki plastiği sökerek bir işlem uygulandıktan sonra belirgin bir fark oluşmuştu.
Yaptıkları bu aslında.kendim yapıcam.
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Yaptıkları bu aslında.kendim yapıcam.
Biliyorum kendim uğraşmamak adına aldıktan 2 hafta sonra serviste yaptırmıştım. Geçen sol kapıyı içten silerken biraz ayarsız davranınca hafif kaldırdım o parçanın orta kısmını 140-150 gibi ıslık sesi geliyor elimle bastırınca geçiyor :D
 

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Biliyorum kendim uğraşmamak adına aldıktan 2 hafta sonra serviste yaptırmıştım. Geçen sol kapıyı içten silerken biraz ayarsız davranınca hafif kaldırdım o parçanın orta kısmını 140-150 gibi ıslık sesi geliyor elimle bastırınca geçiyor :D
Ya benim 2012 model servise gitsem şu anda yardımcı olmazlar
 

petrich

Profesör
7 Eyl 2016
536
880
1,820
İzmit
Marka
Mazda
Ya benim 2012 model servise gitsem şu anda yardımcı olmazlar
Ben 2015 yılında aracı teslim almadan önce biliyodum sorunu aldıktan 2 hafta sonra müsait olduğumda iyileştirme yapılmıştı. Aracın bakımı yakın tarihteyse bakımı yaptıracağınız renaulttan anlayan her hangi bir yerde de çözeceklerdir kolaylıkla çünkü herkes farkında ve çözümü biliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
1 ay kadar 1.5 dci Clio kullanmıştım ve genel olarak b segmenti tecrübem olmamasına rağmen iyi hissettirmişti lakin bunda icon olmasının rolü büyük ben de dolu almayi tavsiye ederim.
Yazınız için teşekkür ederim özellikle fiyat avantajı nedeniyle bu motoru merak ediyordum çoğu soruya cevap buldum sormak istediğim birkaç soru var
1. Bakım fiyatları ve aralığı ?
2. Bakım harici bir sorunla karşılaştınız mı motor ömür olarak nasıl hissettiriyor ?
3. Yazıda çok yer vermemişsiniz ama diğer B segmentleri ile her yönüyle kıyasladığınız uzun uzun bir yazı yazarsaniz ? çok memnun oluruz diye düşünüyorum çünkü herhalde B segmentinde sizin kadar tecrübelisi daha gelmez :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
1 ay kadar 1.5 dci Clio kullanmıştım ve genel olarak b segmenti tecrübem olmamasına rağmen iyi hissettirmişti lakin bunda icon olmasının rolü büyük ben de dolu almayi tavsiye ederim.
Yazınız için teşekkür ederim özellikle fiyat avantajı nedeniyle bu motoru merak ediyordum çoğu soruya cevap buldum sormak istediğim birkaç soru var
1. Bakım fiyatları ve aralığı ?
2. Bakım harici bir sorunla karşılaştınız mı motor ömür olarak nasıl hissettiriyor ?
3. Yazıda çok yer vermemişsiniz ama diğer B segmentleri ile her yönüyle kıyasladığınız uzun uzun bir yazı yazarsaniz ? çok memnun oluruz diye düşünüyorum çünkü herhalde B segmentinde sizin kadar tecrübelisi daha gelmez :)
Bakımı renault 20 binde bir diyor ama ben km gözetmeksizin 6 ayda bir yağ ve filtre yılda 1 ise tüm filtreleri değiştirirm.bakım için renault servisinden 711 tl fiyat aldık.şu ana kadar sarf malzeme dışında bir gider çıkarmadı(yağ filtreler balatalar dışında herşey hala orjinal fabrika çıkışı parçalar lastik bile).
Motor ömrü konusunda büyük konuşmak istemiyorum ama bundan sonra bu araçla yılda 2-3 bin kmyi geçmeyi pek planlamıyorum diğer araçları kullanıcam.downsizing motorlar güven vermiyor ama bu motora biraz güveniyorum tekrar ediyorum çok güçlü 3. Vitesi var 120 yi falan rahat görüyor 3. Viteste.b segmentleri arasında(micra ev arkadaşımın i 20 si,abimin ibizası,kendi fiesta polo aveo corsa ve micramla kıyaslarsam açık ara en dolusu(oyuncaklısı) en kötü yalıtıma sahip araba da yine bu.özellikle 130 la giderken arka koltukta oturan biriyle sohbet etme imkanınız yok.arka koltuk sırtlığı biraz fazla dik.arka görüş açısı polo i 20 micra ve ibizaya göre çok daha kötü.aracın içi biraz klostrofobik.klima gücü hemen hemen hepsinde aynı.viraj kabiliyeti olarak yüksek hızlara ve makasa çok çıkmadığım için bişey diyemem ama burdada corsa aşırı kötüydü polo fiesta clio arası pek fark yok.darbe sönümlemelerinde yine bir fark olduğunu düşünmüyorum.iç mekan biraz dar 2012 yılında (jazz hariç) en yüksek bagaj hacmine sahip arabaydı.bizimki 2012 olmasına rağmen güncel 2019 kasayla sadece bir tampon farkı olduğu için 13 yaşına geldiğinde bile 2. Nesil clio olucak bunun avantajını sonuna kadar kullanıcam.kolay kolay eskimiyecek bir tasarımı var yılda 30 bin adet(aşağı yukarı diyelim) satsa bile güncel görünüşünü koruyor bir bıkkınlık yaratmadı.tipik reno olduğuniçin iç mekanda kromaj plastiklerde aşınma var ama araba 63 binde direksiyon hala sıfır duruyor.biz arabaya iyi baktık alır almaz kılıf taktık navigasyon koruyucusu hala duruyor diğer arabalar nasıldır bilemiyorum.
Triger zincirini öğrendim değişim hiçbir zaman gerektirmiyor 300 bin diyor kitapçığındada motor rektefiyeye gittiğinde değişmesi lazımmış.ben memnunum şehir içi için çok güzel start stop anahtarsız giriş ve çalıştırma dahil çok güzel özellikleri var.kalite hissi olarak poloya yaklaşamıyor seat leondan daha az trim sesi var(belkide rüzgar sesi bunu maskeliyordur).yakıt tüketimi 90 sabit hızla 3.9 a kadar düştü.ama elazığdan malatya yada ankaradan eskişehir tarzı yollarda 2 bile yakabilir çünkü o yollar yokuş aşağı ve dümdüz 😁.adana torosları 2 kere sol şeridi kamyon tıkayıp bizi 40 düşürmesine rağmen o yokuşta bile kendini toparlayıp 90-100 e hızlıca ulaşabiliyor.
 

MehmetP55

Profesör
3 Kas 2018
707
559
1,220
Bakımı renault 20 binde bir diyor ama ben km gözetmeksizin 6 ayda bir yağ ve filtre yılda 1 ise tüm filtreleri değiştirirm.bakım için renault servisinden 711 tl fiyat aldık.şu ana kadar sarf malzeme dışında bir gider çıkarmadı(yağ filtreler balatalar dışında herşey hala orjinal fabrika çıkışı parçalar lastik bile).
Motor ömrü konusunda büyük konuşmak istemiyorum ama bundan sonra bu araçla yılda 2-3 bin kmyi geçmeyi pek planlamıyorum diğer araçları kullanıcam.downsizing motorlar güven vermiyor ama bu motora biraz güveniyorum tekrar ediyorum çok güçlü 3. Vitesi var 120 yi falan rahat görüyor 3. Viteste.b segmentleri arasında(micra ev arkadaşımın i 20 si,abimin ibizası,kendi fiesta polo aveo corsa ve micramla kıyaslarsam açık ara en dolusu(oyuncaklısı) en kötü yalıtıma sahip araba da yine bu.özellikle 130 la giderken arka koltukta oturan biriyle sohbet etme imkanınız yok.arka koltuk sırtlığı biraz fazla dik.arka görüş açısı polo i 20 micra ve ibizaya göre çok daha kötü.aracın içi biraz klostrofobik.klima gücü hemen hemen hepsinde aynı.viraj kabiliyeti olarak yüksek hızlara ve makasa çok çıkmadığım için bişey diyemem ama burdada corsa aşırı kötüydü polo fiesta clio arası pek fark yok.darbe sönümlemelerinde yine bir fark olduğunu düşünmüyorum.iç mekan biraz dar 2012 yılında (jazz hariç) en yüksek bagaj hacmine sahip arabaydı.bizimki 2012 olmasına rağmen güncel 2019 kasayla sadece bir tampon farkı olduğu için 13 yaşına geldiğinde bile 2. Nesil clio olucak bunun avantajını sonuna kadar kullanıcam.kolay kolay eskimiyecek bir tasarımı var yılda 30 bin adet(aşağı yukarı diyelim) satsa bile güncel görünüşünü koruyor bir bıkkınlık yaratmadı.tipik reno olduğuniçin iç mekanda kromaj plastiklerde aşınma var ama araba 63 binde direksiyon hala sıfır duruyor.biz arabaya iyi baktık alır almaz kılıf taktık navigasyon koruyucusu hala duruyor diğer arabalar nasıldır bilemiyorum.
Triger zincirini öğrendim değişim hiçbir zaman gerektirmiyor 300 bin diyor kitapçığındada motor rektefiyeye gittiğinde değişmesi lazımmış.ben memnunum şehir içi için çok güzel start stop anahtarsız giriş ve çalıştırma dahil çok güzel özellikleri var.kalite hissi olarak poloya yaklaşamıyor seat leondan daha az trim sesi var(belkide rüzgar sesi bunu maskeliyordur).yakıt tüketimi 90 sabit hızla 3.9 a kadar düştü.ama elazığdan malatya yada ankaradan eskişehir tarzı yollarda 2 bile yakabilir çünkü o yollar yokuş aşağı ve dümdüz 😁.adana torosları 2 kere sol şeridi kamyon tıkayıp bizi 40 düşürmesine rağmen o yokuşta bile kendini toparlayıp 90-100 e hızlıca ulaşabiliyor.
Bakım aralığı ve fiyatı güzelmiş. Kullanmama sebebiniz düşük hacimli oluşu olarak algıladım işte burası pek hoş değil. Yalıtımı inşAllah yukarıda bahsettiğiniz işlemle düzelir zira ben 1 ay kullanımımda bir sıkıntı görmemiştim. Yazınız için teşekkür ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Bakım aralığı ve fiyatı güzelmiş. Kullanmama sebebiniz düşük hacimli oluşu olarak algıladım işte burası pek hoş değil. Yalıtımı inşAllah yukarıda bahsettiğiniz işlemle düzelir zira ben 1 ay kullanımımda bir sıkıntı görmemiştim. Yazınız için teşekkür ederim
Yalıtım anlamında ön camdaki kelebek camın çıtasını elimle bile bastırdığımda ses kesiliyor aslında baya baya düzeltir bu işlem.bizim evde 3 araba var şu anda o yüzden çok kmsi artsın istemiyorum az değil yılda 25 k km yapıyoruz önceliğimiz en azından satılana kadar diğer araçlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetP55
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım