Merhabalar,
Bir süredir foruma üyeyim ancak Garaj konusuna başlık açma fırsatım olmamıştı. Bugün arabayı yıkayınca bir iki fotoğraf çekip paylaşmak istedim.
Aracım 2013 model, Aralık 2013 trafiğe çıkışlı. RCZ’nin 1.6 THP otomatik olan 156 beygirlik versiyonu. Ağustos 2019’da 46.000km’deyken almıştım. Şuanda 60.000km’de.
“Neden Peugeot ya da neden RCZ?” derseniz, üniversite öğrenciliği zamanlarımda bir yandan da part-time işlerde çalışarak, 2 yıl para biriktirerek aldığım bir 106 Quiksilver’ım vardı.(Hatırlıyorum 2011 yılında 11.250 liraya almıştım.) Ailede de zamanında hem ‘98 hem 2003 model 406 olmuştu. O nedenle Peugeot’ya karşı hep bir sempatim olmuştur. RCZ de ben 106’ıma bindiğim dönemde piyasaya çıkmış ve tasarımıyla beni çok etkilemişti. O zamanlar hayalini kuruyordum. Seneler sonra yaklaşık 1.5 sene önce RCZ’ye kavuşmuş oldum.
Aracım tamamen stock. Tasarımını beğendiğim için ekstra bir şey yapma ihtiyacı duymadım. Yalnızca RCZ R’nin ön çıtalarını servisten satın alarak monte ettirdim. (Normalde önü düz siyah oluyor Evolution’ların.) Performans anlamında da bana yeterli oluyor. Yazılım vb. bir şey de yapmadım.
Performans demişken 1.6 THP motorun bu versiyonu 240nm tork ve 156 hp üretiyor. 0-100’ü 8.3 saniye. Maksimum sürat ise otomatik şanzımanlı olanlarda 213 ile sınırlandırılmış. Şanzıman ise 6 ileri. Kağıt üzerinde şaşırtacak değerler olmasa da aracın yol tutuşu ve direksiyon hissiyatıyla birleştiğinde beni mutlu ediyor. Virajlı dağ yollarında kullanmaktan çok keyif alıyorum. Hem virajlarda hem de yüksek süratlerde araç çok güven veriyor.
Konfor beklentisi olanlar için ise doğru bir tercih olmayacaktır. Çok sert bir araç değil ancak spor bir araba, 19” jantlar ve ince yanak lastiklerle aşağı yukarı tahmin edebilirsiniz. Arka koltuk hem diz mesafesinden hem de arka cam tasarımından dolayı oturulabilir değil. RCZ’yi direkt iki kişilik bir araç olarak görebilirsiniz. Zorlarsanız yolcu koltuğu en öndeyken, yolcu arkasına kısa boylu biri oturabilir. Ama şöför arkası imkansız.
Tüketime gelecek olursak karma olarak 7.2-7.5 litre yakıyor. İstanbul gibi bir yerde devamlı şehir içi kullanımda 10-10.5 litreleri görebiliyor. Uzun yolda ise 5.5-6 litrelere kadar düşebiliyor kullanıma bağlı olarak.
Servis konusuna gelecek olursak periyodik bakım maliyetlerinin normal olduğunu düşünüyorum. Maslak’ta özel Peugeot servisi bir ustam var. 106 zamanından beri ona giderim. Öte yandan yedek parçaları biraz pahalı olabiliyor. RCZ 2015’te üretimi sonlanmış bir model. Sirkülasyonu çok olan periyodik bakım malzemelerinin fiyatları normalken her zaman değişmeyen parçalar nispeten pahalı oluyor. Örneğin 208 bagaj için bir aslan armasını 50liraya alabiliyorken RCZ olunca fiyat 300 liraya çıkıyor. Onun dışında Türkiye’de olmayan parçalarsa maksimum 2 haftada Fransa’dan geliyor. (Pandemi sebebiyle şuan 1 ayı bulabiliyor.)
Önceki kasasında şanzımanla ilgili “kronik” bir sorunun olduğu yazılır çizilir. Ancak keyfi değiştirdiğim bir kaç parça dışında araç beni üzmedi. Bakım konusunda hassasım. Arabaya da biraz evlat muamelesi yapıyorum. RCZ’lerde şöyle ya da böyle problem vardır gibi bir şey söyleyemiyorum.
Aslında pandemi öncesi aracımı satıp, RCZ R alma gibi bir düşüncem de vardı. Ancak piyasa malum. R fiyatları 200-235 bin liralardan 400 bin liralara geldi. O fiyatlara çıkınca da arabamla yola devam etmeye karar verdim. Sonuç olarak arabamı seviyorum ve keyif alarak kullanıyorum. Dilerim herkes gönlündeki araca binme fırsatını bulur.
Şimdilik bu kadar. Merak edilen bir şey olursa yanıtlamaktan memnuniyet duyarım.
Herkese iyi forumlar.
Bir süredir foruma üyeyim ancak Garaj konusuna başlık açma fırsatım olmamıştı. Bugün arabayı yıkayınca bir iki fotoğraf çekip paylaşmak istedim.
Aracım 2013 model, Aralık 2013 trafiğe çıkışlı. RCZ’nin 1.6 THP otomatik olan 156 beygirlik versiyonu. Ağustos 2019’da 46.000km’deyken almıştım. Şuanda 60.000km’de.
“Neden Peugeot ya da neden RCZ?” derseniz, üniversite öğrenciliği zamanlarımda bir yandan da part-time işlerde çalışarak, 2 yıl para biriktirerek aldığım bir 106 Quiksilver’ım vardı.(Hatırlıyorum 2011 yılında 11.250 liraya almıştım.) Ailede de zamanında hem ‘98 hem 2003 model 406 olmuştu. O nedenle Peugeot’ya karşı hep bir sempatim olmuştur. RCZ de ben 106’ıma bindiğim dönemde piyasaya çıkmış ve tasarımıyla beni çok etkilemişti. O zamanlar hayalini kuruyordum. Seneler sonra yaklaşık 1.5 sene önce RCZ’ye kavuşmuş oldum.
Aracım tamamen stock. Tasarımını beğendiğim için ekstra bir şey yapma ihtiyacı duymadım. Yalnızca RCZ R’nin ön çıtalarını servisten satın alarak monte ettirdim. (Normalde önü düz siyah oluyor Evolution’ların.) Performans anlamında da bana yeterli oluyor. Yazılım vb. bir şey de yapmadım.
Performans demişken 1.6 THP motorun bu versiyonu 240nm tork ve 156 hp üretiyor. 0-100’ü 8.3 saniye. Maksimum sürat ise otomatik şanzımanlı olanlarda 213 ile sınırlandırılmış. Şanzıman ise 6 ileri. Kağıt üzerinde şaşırtacak değerler olmasa da aracın yol tutuşu ve direksiyon hissiyatıyla birleştiğinde beni mutlu ediyor. Virajlı dağ yollarında kullanmaktan çok keyif alıyorum. Hem virajlarda hem de yüksek süratlerde araç çok güven veriyor.
Konfor beklentisi olanlar için ise doğru bir tercih olmayacaktır. Çok sert bir araç değil ancak spor bir araba, 19” jantlar ve ince yanak lastiklerle aşağı yukarı tahmin edebilirsiniz. Arka koltuk hem diz mesafesinden hem de arka cam tasarımından dolayı oturulabilir değil. RCZ’yi direkt iki kişilik bir araç olarak görebilirsiniz. Zorlarsanız yolcu koltuğu en öndeyken, yolcu arkasına kısa boylu biri oturabilir. Ama şöför arkası imkansız.
Tüketime gelecek olursak karma olarak 7.2-7.5 litre yakıyor. İstanbul gibi bir yerde devamlı şehir içi kullanımda 10-10.5 litreleri görebiliyor. Uzun yolda ise 5.5-6 litrelere kadar düşebiliyor kullanıma bağlı olarak.
Servis konusuna gelecek olursak periyodik bakım maliyetlerinin normal olduğunu düşünüyorum. Maslak’ta özel Peugeot servisi bir ustam var. 106 zamanından beri ona giderim. Öte yandan yedek parçaları biraz pahalı olabiliyor. RCZ 2015’te üretimi sonlanmış bir model. Sirkülasyonu çok olan periyodik bakım malzemelerinin fiyatları normalken her zaman değişmeyen parçalar nispeten pahalı oluyor. Örneğin 208 bagaj için bir aslan armasını 50liraya alabiliyorken RCZ olunca fiyat 300 liraya çıkıyor. Onun dışında Türkiye’de olmayan parçalarsa maksimum 2 haftada Fransa’dan geliyor. (Pandemi sebebiyle şuan 1 ayı bulabiliyor.)
Önceki kasasında şanzımanla ilgili “kronik” bir sorunun olduğu yazılır çizilir. Ancak keyfi değiştirdiğim bir kaç parça dışında araç beni üzmedi. Bakım konusunda hassasım. Arabaya da biraz evlat muamelesi yapıyorum. RCZ’lerde şöyle ya da böyle problem vardır gibi bir şey söyleyemiyorum.
Aslında pandemi öncesi aracımı satıp, RCZ R alma gibi bir düşüncem de vardı. Ancak piyasa malum. R fiyatları 200-235 bin liralardan 400 bin liralara geldi. O fiyatlara çıkınca da arabamla yola devam etmeye karar verdim. Sonuç olarak arabamı seviyorum ve keyif alarak kullanıyorum. Dilerim herkes gönlündeki araca binme fırsatını bulur.
Şimdilik bu kadar. Merak edilen bir şey olursa yanıtlamaktan memnuniyet duyarım.
Herkese iyi forumlar.