Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Vallahi bravo, tebrik ediyorum.Yalıtım anlamında gelişmeleri nasıl hissettin?Malzemeleri montajlamak vs. vs. kaç iş saati vakit harcadın?Gerçekten de gıpta ediyor ve nazarımın değmemesi için maşallah diyorum.

Bu arada kırılan tırnaklar vs oldu mu?Bir de kişisel olarak anlamlandıramadığım bir kaç husüs var yanlış anlamazsan, yahu piste giren adam arabayı soyar hardcore bişiler dener yolda seke seke gider. :D Sen yalıtıma vs. girmişsin, yineleyerek tebrik ediyorum.
 
Son düzenleme:

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Vallahi bravo, tebrik ediyorum.Yalıtım anlamında gelişmeleri nasıl hissettin?Malzemeleri montajlamak vs. vs. kaç iş saati vakit harcadın?Gerçekten de gıpta ediyor ve nazarımın değmemesi için maşallah diyorum.

Bu arada kırılan tırnaklar vs oldu mu?Bir de kişisel olarak anlamlandıramadığım bir kaç husüs var yanlış anlamazsan, yahu piste giren adam arabayı soyar hardcore bişiler dener yolda seke seke gider. :D Sen yalıtıma vs. girmişsin, yineleyerek tebrik ediyorum.

Öncelikle eski pro ceed den kalan bir foto ile sözlerime başlamak istiyorum :D (bugün snapchat cloudda buldum)







Polo’da tahminim 80-90 kg civarı hafiflemişti, Polo’yu çok daha fazla söktüm ama :)

Bu işe neden başladım?

Sunroof mekanizmasına tavani içerden söküp erişip temizleyebilmek için.

Sökmeye bi başladım, sonra yürü ya kulum kim tutar seniye bağladım, baktım piste gidicem hafiflik olsun derken birçok parçayı sökmüş bulundum.

Pistten önce Sinan abiyle teste çıktık bi, baktım frenler kötü, arabaya bi kaç söktüğüm parçaları ekleyip süre yapmaktan vazgeçtim.

Ankara’ya dönmeden İstanbul’da yalıtımcıya güvenip aldım malzemeleri, boş boş toplamak olmazdı, o kadar sökmüşüm :)

Bu süreçte dağınıklığıma katlanmak zorunda kalan anacığıma teşekkürler, karım falan olsa boşardı :D

Nası topladım?

Sökmek aşırı kolaydı, kia dan tecrübeliyim tabi. Sökerken 1-2 tırnak falan kırmışımdır, vites topuzu kırıldı, onu şu an 3D printerda basıcaz, çizimlerini yaptık, rezalet bir kalitesi vardı topuzun, GTI falan yazcam topuza, güzel olcak :)

Toplamak... tam bir eziyete dönüştü, sunrooflu arabada tavan çerçevesi var sunroofun içine giren ve sökülmesi gereken zilyon parça. Sökmesi zor, toplarken tam yerine otursun diye sevgili babamdan destek alarak 3 saat uğraştım, 64 yaşında adamı soktuğum durum hoş değil :(

Kafayı yesem de taktım, devamı çatır çutur gelir dedim, 1 hafta sürdü mına koyim... 8-6 çalışıyorum, 7 de eve geliyorum zaten. Enerji yaratıp karanlıkta çalışmak çok zor oldu.

B sütunları çok zor oturdu, kemer yükseklik ayarı çalışmıyor, oturtamadım tam karşılığını, başlarım böyle işe dedim sonra sabırlı bir zamanımda söker düzgün takarım dedim, 1-2 tırnak orda hallemişimdir ama yalıtım sayesinde parça gram kıpırdamıyor.

C sütunlarında kemer vidaları yanlış oldu ama sağlam, alt bağlantı ile üst bağlantı vidaları ters oldu ama onu da sabırlı bir zamanımda değişirim inş :D

A sütunları tam oturmadı ama yalıtım yüzünden oturmadı.

Vida hiç artmadı :D zaten aşırı bi vida yoktu, her şeyi metal tırnakla çözmüş volkswagen, trim sesi çıkmasın diye bohunu çıkarmışlar :D ben birkaç tanesimi kırarak tırnak optimizasyonu yapmış oldum :D her bulduğum trimin içini köpükle kapladım.

Sonuç şöyle:

Arabanın arka kısmı kütüphane gibi, amortisör sesi takır tukur gelirken artık hiç gelmiyor, yol sesi arka kısımdan gelen sıfıra yakın diyebilirim, artık arabanın sadece ön kısmından ses geliyor. Kapı fitillerine destek atacağım biraz, davlumbaz içlerini de kapladım mı epey iyi bir yalıtımım olacak.

Benim arabam keyfime uygun olmalı, gündelik bindiğim arabam sonuçta, toplasan 30 kg bile eklemedi yalıtım, önem vermiyorum o yüzden.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Ayrıca bu işlemlerin hepsini elbette tek başıma yapmadım.

Mertcan adlı arkadaşım sağolsun yalıtıma epey yardım etti. O da astra gtc sahibi, kendi arabasına yapacak şimdi.

Hasan Ali canım kankam, çok yardımcı oldu, onu da yakında Big Turbo yapıcaz, turbo alındı beklemede kalın (1.6 mjet linea 200 hp olcak :D)

Vw cc 2.0 tsi konusundan tanıdığınız Berkin malzeme ve tam takamadığım konularda epey yardımcı oldu sabır gösterip

Forumdan ve otopark üyesi olarak tanıdığınjz Enes Turhan arkadaşımın da epey yardımını aldım.

Kısacası epey yardım aldım, hepsine buradan teşekkür ediyorum.
 
Son düzenleme:

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,279
16,180
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Cam tavanı bilmesem de polonun yalıtımı oldukça iyiydi.2010 polo 2010 c serisnden iyi yalıtımı var desem burdan bir çok kişi bana sallıcak ama polo iyidir.heralde şu anda dünyada en kötü yalıtıma sahip 3 araca sahibim.clio 301 ve micra.301 de bırakın yalıtım malzemesini bagaj içi kapı içini adamlar boyamamışlar bile kumlu duruyor.üstteki yazılardan bol bol not aldım nispet değil ama malatyada güzel geniş bir kapalı garajım var.yardımcı olabilirsen bende clioya yalıtım yapmak istiyorum.denk geldikçe sorarım sana.eline sağlık
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Cam tavanı bilmesem de polonun yalıtımı oldukça iyiydi.2010 polo 2010 c serisnden iyi yalıtımı var desem burdan bir çok kişi bana sallıcak ama polo iyidir.heralde şu anda dünyada en kötü yalıtıma sahip 3 araca sahibim.clio 301 ve micra.301 de bırakın yalıtım malzemesini bagaj içi kapı içini adamlar boyamamışlar bile kumlu duruyor.üstteki yazılardan bol bol not aldım nispet değil ama malatyada güzel geniş bir kapalı garajım var.yardımcı olabilirsen bende clioya yalıtım yapmak istiyorum.denk geldikçe sorarım sana.eline sağlık
Aslında memnundum arabanın yalıtımından, sadece neden daha iyi olmasın dedim :) Yol göstermek babında seve seve yardımcı olurum :) Uzmanı değilim ama tecrübem var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
Aslında memnundum arabanın yalıtımından, sadece neden daha iyi olmasın dedim :) Yol göstermek babında seve seve yardımcı olurum :) Uzmanı değilim ama tecrübem var.
Hocam benim aracın yalıtımı da gayet yeterliydi ama neredeyse her gün otobana çıktığımdan neden daha iyi olmasın dedim. 4 tekerin davlumbazına da içten yalıtım yaptım (metal üzerine). Malzeme olarak zaten bir defa yapacağım diye piyasadaki en iyi ürünü aldım. Henkel'in Teroson markası. Üst sınıf araçlarda kullanılan malzemenin aynısı, Alman üretimi. Tek farkı perakende almış oluyorsunuz. SP100 denen ürünü (altı bitüm, üstü aluminyumlu bir kumaş ile kaplı. Suya-çamura vs. dayanıklı ve üstü boyanabiliyor. Yangına karşı dayanıklı ve akma-kokma kesinlikle yapmıyor. Kullanım yeri dikey yüzeyler). Bunu aşağıdaki fotoda olduğu gibi 4 tekerin de kabine bakan kısmına yapıştırdım. Üstünü de sprey boya ile siyaha boyadım. Hiç sırıtmadı.
Daha sonra yine aynı markanın SP200'ü ile (bu da değişik bir sünger. su-yağ-yakıt-alev hepsine dayanıklı) davlumbazın plastiğini arkadan kapladım.
Benim arabanın altı davlumbazlar dahil komple pütür kaplı orjinal olarak. Buna rağmen bu yaptığım işlemin çok faydasını gördüm. Lastikler lassa ve ses değeri yüksek. Buna rağmen güzel asfaltlarda lastik sesi artık bir gürültü etkeni olmaktan çıktı. Sadece derinden bir motor sesi ve rüzgar duyuluyor. Kaba asfaltlarda da öncekine oranla güzel bir iyileşme mevcut.

Yani demem o ki, kabin içinde kullanılan malzemelerin kalitesinin pek fark edeceğini sanmıyorum. Ama lastik sesi gibi, arabadaki gürültünün bir numaralı kaynağını izole etme işini bence bir defa yapın, tam olsun. Fiyatı pahalı gelecektir ama işçiliği siz yaptığınız için bir hayli tasarrufunuz olacak zaten:).Aşağıya bir kaç fotoğraf ekliyorum.
VQvNoR.jpg

QPZNDr.jpg
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Hocam benim aracın yalıtımı da gayet yeterliydi ama neredeyse her gün otobana çıktığımdan neden daha iyi olmasın dedim. 4 tekerin davlumbazına da içten yalıtım yaptım (metal üzerine). Malzeme olarak zaten bir defa yapacağım diye piyasadaki en iyi ürünü aldım. Henkel'in Teroson markası. Üst sınıf araçlarda kullanılan malzemenin aynısı, Alman üretimi. Tek farkı perakende almış oluyorsunuz. SP100 denen ürünü (altı bitüm, üstü aluminyumlu bir kumaş ile kaplı. Suya-çamura vs. dayanıklı ve üstü boyanabiliyor. Yangına karşı dayanıklı ve akma-kokma kesinlikle yapmıyor. Kullanım yeri dikey yüzeyler). Bunu aşağıdaki fotoda olduğu gibi 4 tekerin de kabine bakan kısmına yapıştırdım. Üstünü de sprey boya ile siyaha boyadım. Hiç sırıtmadı.
Daha sonra yine aynı markanın SP200'ü ile (bu da değişik bir sünger. su-yağ-yakıt-alev hepsine dayanıklı) davlumbazın plastiğini arkadan kapladım.
Benim arabanın altı davlumbazlar dahil komple pütür kaplı orjinal olarak. Buna rağmen bu yaptığım işlemin çok faydasını gördüm. Lastikler lassa ve ses değeri yüksek. Buna rağmen güzel asfaltlarda lastik sesi artık bir gürültü etkeni olmaktan çıktı. Sadece derinden bir motor sesi ve rüzgar duyuluyor. Kaba asfaltlarda da öncekine oranla güzel bir iyileşme mevcut.

Yani demem o ki, kabin içinde kullanılan malzemelerin kalitesinin pek fark edeceğini sanmıyorum. Ama lastik sesi gibi, arabadaki gürültünün bir numaralı kaynağını izole etme işini bence bir defa yapın, tam olsun. Fiyatı pahalı gelecektir ama işçiliği siz yaptığınız için bir hayli tasarrufunuz olacak zaten:).Aşağıya bir kaç fotoğraf ekliyorum.
VQvNoR.jpg

QPZNDr.jpg

Sizin işlem de güzel olmuş hocam, elinize sağlık, ben size danışabilirim birkaç konuda.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Staj da bitti, mezun ve işsizim. E dedim napalım, arabaya vakit ve nakit ayıralım:

Bildiğiniz üzere frenden çok çektim pistte, bu işi acil olarak çözmem lazımdı, peki ne yaptım? ATE Power Disc ve ATE Seramik balata aldım(1400₺). Diğer seçeneklerim Ferodo set(800₺), servisin orj parça seti(1500₺) ya da EBC set (2500₺) almaktı ama ATE en mantıklısı oldu benim için.



Öncelikle Başkent Balata İbrahim abiye tüm emeklerinden dolayı teşekkür ederim, normalde kendisi parça satış işinin müdürü olmasına rağmen benim aracımla özel olarak ilgilendi. Aracınıza disk balata arıyorsanız Türkiye’nin her yerine gönderim yapıyor ve adımı verirseniz uygun fiyattan size yardımcı olacaktır.



Öncelikle balata durum tablosunu atayım, genel kültür olsun:



Disk balatamızı aldık, lifte gittik ve disk balata 73 bindeki arabada böyle, disk hala orijinal, balata 2. Set:





Paslanmış poryamız ve tel vızvızla temizlenmesi:





Poryamızda artık pas yok ve bakır katkılı gres ile ısıya ve korozyana karşı tam koruma sağlanıyor:







Power Diskimiz:



Aslında İbrahim abi kaliper taşıyıcının da kanallarını temizledi vızvızla ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum, anlayacağınız her şey kitabına uygun yapıldı

Montajımız tamam:





Fren işimiz tamam, geriye kalan fren güçlendirme işlemleri Booster Performance Erhan abi tarafından yapılacak, bayramdan sonraya erteledik, bu ara biraz yoğun. Neler yapılacak?

D2 çelik ön fren hortumları
Sis farı iptal edilip fren soğutma yapılacak
Motul RBF660 fren hidroliği konulacak

Pistte tek seansta sağ ön lastiğim harap olmuş, zaten balon da yapmışım, geriye kalan lastikler tertemiz, hava sıcaktı ama arabayı çok zorlamamıştım, zaten gelen süre yoğun trafikle 2.48, pistte yol lastiği çok çabuk ruhuna el fatiha çekiyor, burada bi upgrade e gittik:





Semi slick piyasası bu ara sıkıntılı, bulmak çok zor oluyor lastik. Ben de bulmuşken 215/40 R17 Tw:80 Nankang AR1 aldım 2 tane(adet 800 tl), niye 2 tane çünkü stokta 2 adet vardı. Piste girmeden muhtemelen arkalara da Kumho V70 alırım, alamazsam da çok takmam kafaya çünkü arkalar hiç yıpranmıyor pistte.



İlerleyen dönemlerde arabanın altyapısına oynamaya devam edeceğim, bol bol araç yüklendiği için bol bol çıkma parça var. Bulursam:

ST (kw v2 eşiti) Coil (sıfırı 7100 tl)
Araç gergileri
Poliüretan burç
Intercooler
Oil catch can(hala gelmedi, sabırla bekliyorum)

Aracın gücü bana yetiyor, sadece 150 km/s sonrası yetmiyor ama oralara pek ihtiyacım yok. Motora kalıcı bir zarar gelmedikçe motor açmayı düşünmüyorum. Şu an sadece aracı sıkınca normalin üstünde bir yağ yakma var, onu gerekli yağ ile minimum a indirdim. Zamanı gelince forgedlarız inşallah :)


Arkadaşlar arabayı satmadığım ve en azından satmayı düşünmediğim için şaşkınsınız biliyorum, sat şunu al üstüne az bi miktar koyarak dediğiniz bi araba bulursanız hemen satıp alcam. Piyasanın parama göre en mantıklı arabasını aldığım için satmayı hiç ama hiç düşünmüyorum. Artık araba değiştirmek yerine arabama para gömmek daha keyifli geliyor.
 

lmter224

Asfalt Kurutucu
13 Eyl 2019
121
90
510
İstanbul
Konuyu baştan sona okudum eline emeğine sağlık üşenmeden yazıp benim gibi GTI alacaklara öncü olmuşsun. Son durum nedir? Bende 2014 GTI almayı düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Evet, en son anladığım kadarıyla AR1 leri almışım. AR1'den sonra Shell 5w40 yağ koydum, muhteşem bir yağ, aşığım aşık, silikon içeren yapısı sayesinde segmanı aşınmış araçlarda boşlukları doldurarak mucizeler yaratıyor. 4000 km de sadece 0.7L yağ eksiltmiş, şimdilik aracın motoruyla ilgili bir sıkıntımız yok.

30 Eylül'de Track Turk İzmit Körfez Track Day'e gideceğim.

Frenlerden genel anlamda mutsuzum. Basma kuvveti çok düşük, arabada bi sıkıntı mı var çözemiyorum.

Çelik fren hortumu, fren soğutma ve Motul RBF660 yapalım diye yola çıktık, sağ sis farının arkasında cam suyu deposu varmış, o yüzden projemiz iptal oldu.

Elimizde D2 marka çelik fren hortumu vardı, uzun geldi, sağa sola sürter aşınır delinir riskini alamadık, orj kaldı hortumumuz :( hiç bir yerde hortum bulamadım

RBF660 fren hidroliği koyduk 4-5 ay önce koyduğum dot 5.1 i döküp.

Oil catch can im 2.5 ay sonra ulaştı şükür, montajını bu hafta yaparım muhtemelen.

Şimdilik 2 adet semi slick e sahibim, sağ arka lastiğim yarıldı geçenlerde, sağ ön lastik pistten dolayı haşat durumdaydı, dedim semi slickleri takma zamanı :) ilk başta sadece arkaya taktım, arka taraf oynaktı, ray gibi oldu, artık esp bile çalışmıyor, şimdi pist tarihi yaklaştı diye öne aldım. Gitmeden 215/40 R17 adet semi slick bulursam 10 numara 5 yıldız olacak ama hiç bir yerde yok.

Davlumbaz içlerine de yalıtım yaptım mı bu iş tamam :) Kışın bir şey yapmam zaten arabaya.

Arabamı seviyorum, Allah kısmet ederse uzun süre birlikteyiz :)
 
Son düzenleme:
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım