3 yıl ve 36 bin km'dir Tucson 1.6 T-GDI 4x4 DCT Elite Plus kullanıyorum, öncelikle daha önce de pek çok konuda da bahsettiğim "şanzıman ısındı" konusuna değinmek istiyorum. İlk aldığımızda aşırı zorlamaya gerek kalmadan bu uyarıyı verebiliyordu, P'ye alıp soğumasını beklemeniz gerekiyordu, bildiğim kadarıyla bunu yapmazsanız da kitlenip kalıyordu (uyarı çıktığında P'ye alıp beklediğim için ben hiç karşılaşmadım). Ancak 2016 yaz aylarında yapılan güncelleme ile bu sorun çözüldü, en azından bir daha hiç karşılaşmadım. Eskisinden çok daha zorladığım zamanlar da oldu, yine de uyarı, kitlenme vs. bir sıkıntı yaşamadım.
Geçtiğimiz ocak ayında bir pazar günü Kartepe'ye gitmek gibi bir hata yaptık, 1760 kg'lık araç + 4 kişiyle birlikte 10 km dik yokuşu yaklaşık 1.5 saatte çıktık, sadece sonlara doğru çok hafif titremeye başladı ancak koku yapmadı. 10 km sonunda da hiç durmadan anayoldan ayrılıp Kuzu Yayla Tabiat Parkı'na 2 km'lik ağır karlı bir tırmanış daha yaptık ve bir önceki cümlede belirttiğimden başka bir sorunla karşılaşmadık.
Biraz uzun oldu fakat bu şartlar altında yolda kalmadıysam İstanbul trafiğinde sıkıntı yaşamanızın mümkün olmadığını detaylı bir şekilde anlatmak istedim. Hafif arazi, kar ve çamur şürüşleri dışında ağır araziye girmeyecekseniz şanzımanı dert etmenize gerek yok. Makyajlı Tucson'un yol bilgisayarına şanzıman sıcaklığı ve çekiş göstergesi de kondu zaten, Sportage'da da varmır muhtemelen. Aklınıza takılan ya da genel olarak araçla ilgili merak ettiğiniz başka bir şey de varsa tecrübem dahilinde cevaplamaya çalışırım.