2020 Toyota Supra

3a4a1339823838a2c56bd97291f2d859.jpg

FT-1 konseptinin ortaya çıkmasından beş yıl sonra Toyota, nihayet dünyaya yepyeni bir Supra getirdi. Uzun bir bekleme dönemiydi ama beşinci nesil Supra A90’ın beklemeye değdiğini söyleyebiliriz. Yeni Supra, dışarıdan çok kaslı bir görünüme sahip. FT-1 konseptinin etkileri dış tasarımınında önemli rol oynuyor.

İç mekanında ise Supra, yeni Z4 Roadster’dan fazlaca izler taşıyor. BMW ile oldukça fazla ortak parça kullanıldığını görüyorsunuz. FT-1 konseptinden ilham alan bir iç mekan daha güzel olurdu ama bu iç mekan da fena durmuyor.
2839ca5db1545e857692378a8c88f361.jpg
312499622a0fcdbd93d70deef6bc0958.jpg


Bugüne kadarki en hızlı Toyota markalı seri üretim otomobil: 0-96 km/h hızlanması 4.1 saniye

2020 Toyota Supra, BMW cephesinde bulunan 3.0 litrelik turbolu sıralı 6 silindir makine ile piyasaya sürüldü. Bu motor 340 PS güç ve 494 Nm maksimum tork gibi etkileyici bir değer üretebiliyor.

8 ileri tork konvertörlü şanzımana ve vites değiştirme kulakçıklarına sahip olan Supra, sıralı 6 silindirli motoruyla 0-96 km/h hızlanmasını yaklaşık olarak 4.1 saniyede tamamlıyor. Son hızı ise elektronik olarak 250 km/h’e limitlendirilmiş.

Yeni Supra, seri üretim olarak Toyota’nın en hızlı aracı olucak. Yeni Supra ayrıca 2.0 litrelik turbolu, sıralı 4 silindirli makineye de sahip olucak. Bu motor 197 PS ve 258 PS güç üretebilecek.

Toyota, Supra’nın arkadan itiş olması, düşük ağırlık merkezi ve 50:50 ağırlık dağılımı sayesinde “heyecan verici bir güç, hassasiyet ve çeviklik karışımı” bir sürüş sunacağına söz veriyor.

Normal ve Spor sürüş modları, aktif arka diferansiyel

2020 Toyota Supra, Normal ve Spor olmak üzere 2 sürüş modu sunacak. Spor modu, çekiş ve stabilite kontrol sistemlerine müdahalesinin yanı sıra gaz tepkisini keskinleştiricek, direksiyonun ağırlığını arttırıcak ve şanzımanın keskinliğini arttırıcak. Aynı zamanda aktif diferansiyelin daha agresif bir şekilde ayarlanmasını sağlayacak ve egzoz sesini yükseltecek.

Aktif diferansiyelden bahsedersek, yanal torku kontrol etmek için bir elektrik motoru ve çok plakalı kavramalar kullanılıcak. Diferansiyel, hızlanma ve frenleme altında viraj alırken arka tekerlekler arasındaki tork dağılımını değiştiricek ve dengeli bir sürüş sağlayacak. Toyota’ya göre bu sistem aynı zamanda understeer ve oversteeri azaltarak nötr bir kullanım sağlayacak.

Supra, hem hassas yol tutuşu hem de sürüş kalitesini arttırdığı söylenen çift eklemli yaylı gergi ön süspansiyona ve çok kollu arka süspansiyona sahip.

Supra, önde 255/35 R19 ve arkada 275/35 R19 boyutlarında Michelin Pilot Super Sport lastikleriyle standart olarak gelen 19 inç dövme alaşımlı jantlara sahip olacak. Fren gücü, 4 pistonlu Brembo kaliperler ile 348mm ön disklerle sağlanacak.
a8d992b50081d0ef1272bf433f9ca2ef.jpg


Standart Adaptif Değişken Süspansiyon

Daha önce sürüş kalitesinden bahsettiğimiz Supra’da adaptif değişken süspansiyon standart olarak geliyor. Normal ve Spor olmak üzere 2 modu mevcut.

Fiyatı ne kadar olacak?

Toyota, ABD’de Yeni Supra’nın başlangıç fiyatını 49.990 $ olarak belirledi. Mümkün olan en kısa sürede almaya istekli olanlar ise başlangıçta 1500 adet üretilecek olan başlangıç seviyesi Launch Edition için 55.250 $ dolar ödeyecek. ABD’de satışlar yaz aylarında başlayacak.
ca6c0f01eb29fb73ec97e048728985fd.jpg


Kaynak: http://garajtv.com/supra/
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,193
45,772
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Iki dev marka arasinda ortak kullanim olacaksa boyle olsun isterim. Toyota sahip oldugu deneyim ve guc ile zaten guzel bir supra uretebilirdi. Ama bu arac da bence gayet guzel bir yorum olmus. Ustelik bmw gibi bu isin piri bir firma araciligiyla olmasi ayri guzel. Firmalar modellerini sacma sapan ticariye, suv'a cevirirken Supra'ya bu sekilde de olsa sahip cikilip yorumlanmasi bence gayet guzel.
 

AYKUL

Asfalt Kurutucu
30 Eyl 2018
69
123
610
İstanbul
Marka
Skoda
Jeremy Clarkson bir araba için "tasarlaya tasarlaya bitirememişler" demişti.Bu da onun gibi her yerinde bir girinti-çıkıntı, her yerinde farklı bir çizgi.Bence gözgyoruyor.Bir yanım bu arabayı sevmek istiyor ama sevmedim.
 

hondapower

Profesör
3 Şub 2017
735
1,058
2,270
İstanbul
Marka
Honda
Hiç supra ismine yakışır bir tasarım olmamış. İç kısmın bmw den geldiğini anlamak zaten hiç zor değil. Davul direksiyonu alıp üzerine 2 tuş 1 toyota amblemi koymuşlar. Gürcüden 300 400 liraya gelir o direksiyon. ben bu tasarımı bir kalıba sokmak istesem makyajlı gt86 falan derim anca. bir firma anca bu şekil sıkabilirdi kendi topuğuna.
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
Tasarım ve boyut olarak arka tasarım hariç dediklerinize kesinlikle katılıyorum fakat Toyota sportiflik açısından artık baya uzak kaldı bunun içinde arge yatırımı çok uzun sürerdi mantıklı bi hamle olmuş 50-50 ağırlık dağılımı vs ile ama BMW motoru yerine daha ciğerli güzel bi makine beklerdim heleki Supra ile 4 silindir kulağa hiç hoş gelmiyor fakat yinede görüşümü bildireyim beğendim
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Direksiyon hariç iç mekanı da beğendim, arabayı da beğendim. Zaren bmwyi de severim, bence güzel olmuş. Bmw den alınmasa çok pahalı olurdu büyük ihtimal yenisini üretmek. Bmw supra da olrdu yani.
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,911
2
24,208
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Beyler az sakin ya. Supra her kasa değiştiğinde eskisine o kadar çok bağlanılan muhafazakar yapıyla ''Hate&Love'' taraftarlarıyla yaşadı. 2jz bin son nesli çıktığında yeter rakiplerinden geri kalıyor bu motor diye ortalık inlemiş.Sert eleştirilere maruz kalmış.Ben daha kundakta bile değilken bu arabalarla insanlar modifiye ve 1000 hp leri hayal etmiş.Şimdi ağzımızın suyu aka aka bakılan çoğu motorun dengenin handling in basit ve efektif yolunun olabileceğini hissettirmiş baş modellerden birinin ismini taşıyor.Tüm Dünya'daki spor araba ve araba severler olarak BMW altyapısı ve motoru kullanılmasını yanlış buluyoruz.Ancak 3 yıl sonra bu tasarımıyla kullanımıyla bu motoruyla neler yapabileceğini bilemezsiniz.Supra ruhunu yansıtmıyor diyorsunuz ya.
İlk kasa çıktığında Celica çakması
İkinci kasa çıktığında neden tek egzantrikli ya bu motor
Üçüncü kasa çıkınca e hala turbolamadınız
Dördüncü ve son makyajıyla neden kasa değişmediniz çok geride kalıyorsunuz serzenişleri yedi.
5.jenerasyonu da Avusturya'da Z4 ile üretilecek ve onla kardeş olacak diye eleştiriliyor.Eleştirilmesin demiyorum tabiki bir araba hatalarıyla ve yaptıklarıyla ruhunu kazanır.Ancak Supra isminin ruhunun öldüğünü o ring tavafından sonra konuşalım diyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve fksarall
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım