215/60/17 SUV Lastik Tavsiyesi

BahadirAykt

Bahadır
Senkromeççi
Katılım
13 Ağu 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
5
Puanları
70
Yaş
28
Konum
Istanbul
Marka
Volkswagen
Merhaba,

İstanbul da yaşıyorum. Bir çok lastikçi gezdim ancak sisteme bakıp fiyat söylemekten öteye gitmiyor bilgileri, dolayısıyla buraya yazdım.

Aracım SUV Tiguan 2016. Primacy 4 lastikleri fabrika çıkışlı kullandım.

- Kamp ve tatile gittiğim için farklı yüzeylerde performans versin istiyorum. Sanıyorum lastiklerin yazdığı değerlere güven olmuyor.
- 4 Mevsim düşünüyorum ama İstanbul için ne dersiniz fikrinizi öğrenmek isterim. Daha önce kullanmadım
- Conti Cross Contact LX2 var kafamda. Marka takıntım yok sebepleriyle önerilerinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
-15 bin Km yaparım senede. Bütçe abartı olmadığı sürece fiyat performans güzel bir lastik almak isterim malum araba değiştirmek zor.

Şimdiden çok teşekkürler.
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,381
Beğeni puanı
16,762
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Crossclimate+ xl geçen aralık ayında taktırdım, temmuza kadar kullandığım süreçte gayet memnundum (il İstanbul). Yazdan sonra ne durumda olacağını merak ediyordum, referanslar iyiydi ancak aracı sattım deneyimleyemeyeceğim.

Bf goodrich advantage suv ye bakmanızı, incelemenizi öneririm. Aradığınız boyutta bulunuyor.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Conti Cross Contact LX2 hakkında hiçbir fikrim yok.
Michelin Crossclimate+ xL hakkında iyi konuşuluyor. Yalnız Michelin'in genel olarak fiyatları yüksektir.
Nokian Weatherproof SUV öneririm.
1597351892868.png


Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 SUV modeli yeni çıktı. Gen-2 binek versiyonunu kullanmıştım, Yazın kuru asfalttaki fren mesafesi dışında ömrü bitene kadar beni memnun etmişti. Ama fiyatları uçuyor.
1597352165054.png


Bridgestone Weather Control A005 modelini de iyi duydum. Yalnız bayağı gürültülü gibi. Markanın başka modellerinden edindiğim tecrübeler ve EU etiketindeki değerlere göre temel fonksiyonları iyi ama medeniyetten uzak bir lastik izlenimi verdi bana.
1597352489030.png


Edit: Yazdığım tüm lastiklerin üzerinde 3PMSF logosu var. O konuda içiniz rahat olabilir
 
Son düzenleme:

insanerunner

Murat
Senkromeççi
Katılım
21 Tem 2020
Mesajlar
14
Beğeni puanı
20
Puanları
70
Yaş
18
Konum
Kocaeli Körfez
Marka
Audi
Merhaba ben İzmit'te yaşıyorum neredeyse tıpa tıp aynı iklim hakim coğrafyamızda. 4 mevsim için birebir. Kışın bi kaç defa kar yağar o yüzden kış lastiğine gerek yok. Hem sök tak yapmayız jantlara zarar gelmez paramız cebimizde kalır. Size 4 mevsim olarak tavsiyem piyasada nadir olabilir ama orta sınıfta Hankook Dynapro Hp2 Ra33 modeli güzeldi ayrıca üst sınıf olarak sizinde bahsettiğiniz Continental Cross Contact Lx2 lastiklerini de çok beğendik hatta 6 yıl boyunca Dacia Duster'ımızda kullandık gerçekten parasının hakkını veren lastikler onca mevsim geçmesine rağmen hala çok yumuşak hamurlu lastiklerdi size model olarak Continental All Season Contact da öneririm, ayrıca yine piyasada nadir bir lastik ama bütçeniz kısıtlıysa Kumho KL21 Solus da güzel bir lastiktir bahsettiğim lastiklerin hepsi asfaltta kullanıp performansıdır
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
- Kamp ve tatile gittiğim için farklı yüzeylerde performans versin istiyorum. Sanıyorum lastiklerin yazdığı değerlere güven olmuyor.
Bence öncelikle sizin şuan kullandığınız lastikte olduğu gibi H/T tipi mi yoksa karma dediğimiz A/T tipi mi lastiğe ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor. Bahsedilen lastiklerin hemen hepsi H/T tipi yol lastikleri. Normal binek otomobil lastiklerinden tek farkı SUV araç ağırlığını taşıyabilsin diye kuvvetlendirilmişlerdir hepsi bu. Bununla birlikte bildiğimiz asfalt lastikleridir. Kamp ve tatil için gittiğiniz güzergah, yani bahsettiğiniz farklı yüzeylerin detayı önemli. Bu lastikler orada gidemez değil ama o yolların lastiği değil. Yok bana H/T tipi yol lastiği yeterli geliyor diyorsanız arkadaşların söylediği gibi seçenekler belli. Ama farklı yüzeylerde iyi performans versin şeklinde beklentiniz varsa, H/T tipi lastik bana yetmiyor diyorsanız A/T'ye geçmek gerekir ki o noktada işler biraz daha karışık.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Bence öncelikle sizin şuan kullandığınız lastikte olduğu gibi H/T tipi mi yoksa karma dediğimiz A/T tipi mi lastiğe ihtiyacınız olup olmadığına karar vermeniz gerekiyor. Bahsedilen lastiklerin hemen hepsi H/T tipi yol lastikleri. Normal binek otomobil lastiklerinden tek farkı SUV araç ağırlığını taşıyabilsin diye kuvvetlendirilmişlerdir hepsi bu. Bununla birlikte bildiğimiz asfalt lastikleridir. Kamp ve tatil için gittiğiniz güzergah, yani bahsettiğiniz farklı yüzeylerin detayı önemli. Bu lastikler orada gidemez değil ama o yolların lastiği değil. Yok bana H/T tipi yol lastiği yeterli geliyor diyorsanız arkadaşların söylediği gibi seçenekler belli. Ama farklı yüzeylerde iyi performans versin şeklinde beklentiniz varsa, H/T tipi lastik bana yetmiyor diyorsanız A/T'ye geçmek gerekir ki o noktada işler biraz daha karışık.
Tiguan A/T lastiği napsın :D Tiguan'ın bütün medeniyetini götürür, karşılığında da A/T lastiklerin sunabilecekleri imkanları Tiguan o gövdesiyle ve mekanik yapısıyla değerlendiremez. Lastiğe de yazık, araca da yazık. O yüzden yol lastiği idealdir.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Tiguan A/T lastiği napsın :D Tiguan'ın bütün medeniyetini götürür, karşılığında da A/T lastiklerin sunabilecekleri imkanları Tiguan o gövdesiyle ve mekanik yapısıyla değerlendiremez. Lastiğe de yazık, araca da yazık. O yüzden yol lastiği idealdir.
Yol lastigi zaten standart olani. Normalde ben de Tiguan kullanıyor olsam yol lastiği alırım. Çünkü sürüş şartlarım bu lastik için yeterli. Ama yol lastiği standart bir otomobile takılan lastikten daha fazlasını sunmaz farklı zeminlerde eğer ki daha iyi sürüşe ihtiyaç varsa. Lakin surus sartlarina bagli A/T lastik her turlu takilabilir. Bu aracla alakali degil surucunun beklentisiyle alakali. M/T lastik bu araca zaten olmaz. Ama All terrain lastikler hemen her turlu Suv araca uygulanabilen cok yonlu lastikler. İlla pick up ya da defender kullanmak gerekmez. Dedigim gibi bu surucunun beklentisine bagli. Subaru Forester, Dacia Duster gibi araçlarında A/T kullanan bildiğim insanlar var. Tabi ki her lastik seçiminin bir artısı eksisi vardır. Getirdiği götürdüğü şeyler vardır. Bu araçla ilgili değil, sürücünün beklentisiyle alakalı. Üretilirse 15 inç janta pilot sport cup 2 bile takılabilir. Sürücü derse ki benim şartlarım bunlar bunlar, o şartlara şu şu lastikler yeterli. Ona göre lastik seçilir.
 
Son düzenleme:

fnalkan

Düz Yol Gazcısı
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
18
Beğeni puanı
70
Puanları
185
Yaş
32
Marka
Citroen
Şuanki bindiğim araçta olduğu gibi sahip olduğum çoğu araç 17" ölçüde lastikelre sahipti.Dolayısıyla 17" konusunda bir çok deneyimim oldu. İstanbul'da yaşan biri olarak 17" Conti, goodyear, falken , michelin,nokian tecrübeleri edindim.

17" ler arasında 4 mevsim lastik bir kere kullandım (nokian) ve bir daha da 4 mevsim kullanmayacağıma kanaat getirdim ,öyle de oldu zaten.
17"ler arsında kışlık olarak hem conti,hem falken,hem goodyear kullanmışlığım var.
17"ler arsında yazlık ise en başta saydığım tüm markaların lastiklerini kullandım.


Şuan aracımın üzerindeki lastik ölçüler i sizinki ile aynı ve yine benimkinin de üzerinde fabrika çıkışlı primacy 4 var , üzerindeki lastiklerin değişim vakti geldiğinde bir sonraki lastiğim (istanbulda yaşayan biri olarak kararım çok açık ve net) : FALKEN ZIEX 310 ECORUN.

Not: Bu markalar arasında fiyat olarka en uygunu ve değerler açısından goodyear vb markaların değerleri ile yarışıyor.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

BahadirAykt

Bahadır
Senkromeççi
Katılım
13 Ağu 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
5
Puanları
70
Yaş
28
Konum
Istanbul
Marka
Volkswagen
Tiguan A/T lastiği napsın :D Tiguan'ın bütün medeniyetini götürür, karşılığında da A/T lastiklerin sunabilecekleri imkanları Tiguan o gövdesiyle ve mekanik yapısıyla değerlendiremez. Lastiğe de yazık, araca da yazık. O yüzden yol lastiği idealdir.
Öncelikle cevap veren ve zaman ayıran herkese teşekkürler. Conti yi eliyorum o zaman 950 tl gibi bir fiyatı var ama lastik kapalı kutu, yorum bulmak zor ve AT olarak geçiyor.

- Aracımla yaz kış dağlık taş yollardan geçip kamp yapma durumum var. Ama primacy 3 le bunu zor da olsa yapıyordum, demekki ciddi kötü yollar değil ama daha zorlanmadan farklı yollardan gitmek isterim. AT HT konusunu tecrübenize bırakıyorum.

- Primacy 3 ten sesi dışında memnun olduğum bir konu yok. Michelin isimden yürüyor gibi düşünüyorum ama. Cross Climate + XL modelini bulamadım internette. XL olmayan var.

- 4 Mevsim konusuna ne dersiniz? Benim yaz dış lastik değiştirip buna masraf etmek gibi bir isteğim yok. Premium bir 4 mevsim Lastik bana istediğimi verir mi ses ve En önemlisi yol tutuş konusunda?

- Bütçe konusunda da 4 sene daha aracı kullanacağım için arkama bakmayacak bir lastik arıyorum. Ayrıca ilk kez lastik değiştirdiğim için bu yazılan lastikleri nereden almak en ekonomik olur bana? İstanbul için tavsiyeniz olur mu?
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Eğer yolda kalma durumu olmadan, en azından lastiklere zarar vermeden HT dediğimiz yol lastikleriyle bu zamana kadar ki güzergahınızda ilerleyebildiyseniz HT ile devam edebilirsiniz. Lakin dediğiniz gibi bu yol şartlarından biraz daha ilerisine geçip farklı yollardan gitmeyi planlarsanız HT lastikler yeterli gelmeyebilir. AT lastik en etkili 4x4 çekiş sistemi varsa çalışır. 4x2 lastiğe de AT takılabilir. Normal HT lastikten daha iyi offroad sürüşü sağlar ama aracınız 4x2 ise ve HT lastikle öyle ya da böyle geçebiliyorsanız HT ile devam edin derim.

AT lastikler her türlü çekiş sisteminde her boyutta ki SUV araçta kullanılabilir. AT lastikler standart otomobillerde ki 4 mevsim lastik mantığındadır. Ne tam asfalt lastiğidir ne de offroad lastiğidir. Her ikisinden biraz biraz sunmayı hedefleyen lastiktir. Çamur, toprak, taş v.b yüzeylerde sağlam kalabilsin diye HT lastiklere göre biraz daha serttir. Bu da konfor düşüşüne sebep olabilir. Bu artık tamamen beklentinize kalmış. AT lastik kullanıcıları genellikle 4x4 çekiş sistemine, fazla konfor aramayanlara, yüksek hızlarla işi olmayanlara, şehir içinde ve offroad'da araç kullanmayı sevenlere yönelik bir lastik. Tabi daha detaylı avantaj ve dezavantajları için bu lastik alınmaya karar verilmeden evvel muhakkak offroad sitelerine de yahut bu konuda daha fazla tecrübesi olanlara da danışmak gerekir.

Sonuç olarak HT lastikle bu zamana kadar yolda kalmadan ilerleyebildiğiniz bölgelerde kullanmaya devam edecekseniz tekrar HT alın derim. Yok ben daha zorlu yollara da geçeceğim diyorsanız asfalt üzerinde HT lastikte bulunan bazı konfor ve yol tutuş artılarından feragat edip AT'ye geçmeniz gerekebilir. Ama dediğim üzere AT lastik en çok 4x4 sistemde tam randuman sağlar.
 
Son düzenleme:

Sirius

Panpa
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
1,310
Beğeni puanı
6,102
Puanları
4,420
Marka
Alfa Romeo
Kullanımınız %50 dağ taş %50 asfalt şeklindeyse belki A/T mantıklı olabilir diğer türlü ben 4 mevsim tercih ederdim. Aracınız AWD olsaydı o yollarda Primacy bile pek zorlanmazdı diye düşünüyorum orası ayrı.
 
Son düzenleme:

BahadirAykt

Bahadır
Senkromeççi
Katılım
13 Ağu 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
5
Puanları
70
Yaş
28
Konum
Istanbul
Marka
Volkswagen
4x4 olmadığı için zorlanıyor tabiki araç ama AT de bu durumdan dolayı tam performans alamayacağım için çok sıcak bakmadım. Sanki HT ile devam etmek daha akılcı olacak gibi.

4 Mevsim daha önce kullanmadım ama premium bir model ile güzel performans alırım gibi geliyor.

Cross Climate+ ın XL versiyonunu bulamadım, aynı şekilde Goodyear gen 3 te sitelerde yok gibi. İstanbul için bir tavsiyeniz olur mu, malum düzgün lastik satan yer bulmak çok kolay değil.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
4x4 olmadığı için zorlanıyor tabiki araç ama AT de bu durumdan dolayı tam performans alamayacağım için çok sıcak bakmadım. Sanki HT ile devam etmek daha akılcı olacak gibi.

4 Mevsim daha önce kullanmadım ama premium bir model ile güzel performans alırım gibi geliyor.

Cross Climate+ ın XL versiyonunu bulamadım, aynı şekilde Goodyear gen 3 te sitelerde yok gibi. İstanbul için bir tavsiyeniz olur mu, malum düzgün lastik satan yer bulmak çok kolay değil.
Sizin beklentinize yönelik lastiklerden biri olan BFGoodrich Urban Terrain alabilirsiniz hocam. AT tipi bir lastiktir ama hardcore şekilde değil. Daha çok şehir içinde kullanım yapanlara ve bununla birlikte arada bir araziye çıkanlara uygundur. 3PMFS ve M+S logolu, yani yasal olarak bir kış lastiği etiketine sahip 4 mevsim lastiktir. Michelin Crossclimate+ asfaltta çok başarılıdır ama Michelin'in yapısı gereği çakıl, toprak, taş üzerinde dayanıklılığı ne olur tartışılır. BFGoodrich özellikle çakıl, taş üzerinde oldukça sağlamdır. Kolay kolay deforme olmaz. Kullanıcı deneyimlerinde yazın sıcakta asfalt üzerinde yüksek hızda bile gayet iyi olduğu belirtiliyor. Konforunu da oldukça beğeniyorlar. 4x2 araçlara da çok uygundur. 70 dB ses seviyesiyle de ortalama bir ses gürültüsü sunar. Bu lastiği 4x2 şehirli suv'ları üzerinde çokça görüyorum.

Bu lastik ile ilgili kullanıcı deneyimlerinde eksi olarak sunulan iki şeyden birisi tüketimin bir miktar yüksek olduğu ve bazı zeminlerde yol gürültüsü yapabildiği.

İnternette bu lastiği araştırabilirsiniz. 4x2 suv kullanıcıları, arada bir dağ yollarına çıkmayı sevenler ve genellikle şehir içinde kullananlar oldukça tavsiye eder bu lastiği. Bir araştırabilirsiniz.
dab80bedbfced6917a6b8484bbdcaba5.jpg

eb89a6a1384ff155b315f217e1c8120b.jpg
 

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,381
Beğeni puanı
16,762
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
Cross Climate+ ın XL versiyonunu bulamadım, aynı şekilde Goodyear gen 3 te sitelerde yok gibi. İstanbul için bir tavsiyeniz olur mu, malum düzgün lastik satan yer bulmak çok kolay değil.
Vatan caddesindeki Michelin de cc+ xl vardı. Mtm lastik yanlış hatırlamıyorsam şirketin adı, bir görüşün isterseniz. Karşı taraftaysanız Altunizade'de Daloğlu lastik var o da Michelin bayisi. Her iki yaka için bu iki şirketi önerebilirim, iki yerde de birden çok alışverişimiz oldu.

Nokian'ın 4 mevsimi kış lastiğine benzer yapıda olduğu söyleniyor. İstanbul şartları için en iyisi Michelin diye bir görüş var, kullandığım süreçte de hem soğuk havada hem yazın bir aksilikle karşılaşmadım.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,413
Beğeni puanı
43,468
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba,

İstanbul da yaşıyorum. Bir çok lastikçi gezdim ancak sisteme bakıp fiyat söylemekten öteye gitmiyor bilgileri, dolayısıyla buraya yazdım.

Aracım SUV Tiguan 2016. Primacy 4 lastikleri fabrika çıkışlı kullandım.

- Kamp ve tatile gittiğim için farklı yüzeylerde performans versin istiyorum. Sanıyorum lastiklerin yazdığı değerlere güven olmuyor.
- 4 Mevsim düşünüyorum ama İstanbul için ne dersiniz fikrinizi öğrenmek isterim. Daha önce kullanmadım
- Conti Cross Contact LX2 var kafamda. Marka takıntım yok sebepleriyle önerilerinizi yazarsanız çok mutlu olurum.
-15 bin Km yaparım senede. Bütçe abartı olmadığı sürece fiyat performans güzel bir lastik almak isterim malum araba değiştirmek zor.

Şimdiden çok teşekkürler.
Bu arada önemli bir konuya değinmeyi unuttum. Mutlaka aklınızda bulunsun, A/T lastiklerin kardaki yetenekleri, sanılanın aksine kış lastikleri kadar; hatta dört mevsim lastiklerinin bir çoğu kadar bile iyi değildir. Sebebini de açıklayayım:
Kış lastiklerinin karda tutunma kabiliyetinin temelinde üzerindeki kılcal kanallarla üzerini saracak kadar kar tutmak yatar. Lastiğin üzerinde tamamen ezilmeden kaplanan kar katmanıyla zemindeki karı tutarak ilerlemeyi sağlar. Yani genel kanı olan dişleriyle kara saplanıp tutunma gibi bir durum söz konusu değildir.
A/T lastiklerde ise durum farklıdır. Kocaman dişleri ile çamurlarda mıcırlarda vs.lerde tırmalayarak tutunma konusunda çok başarılılardır. Üzerlerinde kış lastiği kadar yoğun kılcal kanallar yoktur. Bu yüzden karlı zeminde de yapabileceği tek şey karlı zemini dişleyerek tutmaktır. Maalesef bu her zaman işlemez. Çok ağır bir araç olup karı sonuna kadar ezebilirse altındaki çamurlu zemine çok güzel tutunabilir. Fakat kar kalınlığı daha fazlaysa bu sefer ilerlemeye çalışırken kar lastiğinden çok daha sert olan hamurunun da etkisiyle karı ezip tutunabileceği koşulları kaybedebilir, karı ezdikten sonra ezkaza iki tur da patinaj çekerse zemini iyice buza çevirebilir. Sona ya zincir takacaksınız, ya rampadaysanız tedirgin şekilde geriye inişe geçeceksiniz, ya da sizi kurtaracak bir araç çağıracaksınız :)

O yüzden normal dört mevsim SUV lastiklerini sizin ihtiyaçlarınız doğrultusunda ben de şiddetle öneririm.
 

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
594
Beğeni puanı
1,136
Puanları
2,020
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
4 mevsim de CrossClimate+ ı tek geçerim lakin ömrü ne kadar olur,aradığınız performansı verir mi ondan emin olamadım.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Bu arada önemli bir konuya değinmeyi unuttum. Mutlaka aklınızda bulunsun, A/T lastiklerin kardaki yetenekleri, sanılanın aksine kış lastikleri kadar; hatta dört mevsim lastiklerinin bir çoğu kadar bile iyi değildir. Sebebini de açıklayayım:
Kış lastiklerinin karda tutunma kabiliyetinin temelinde üzerindeki kılcal kanallarla üzerini saracak kadar kar tutmak yatar. Lastiğin üzerinde tamamen ezilmeden kaplanan kar katmanıyla zemindeki karı tutarak ilerlemeyi sağlar. Yani genel kanı olan dişleriyle kara saplanıp tutunma gibi bir durum söz konusu değildir.
A/T lastiklerde ise durum farklıdır. Kocaman dişleri ile çamurlarda mıcırlarda vs.lerde tırmalayarak tutunma konusunda çok başarılılardır. Üzerlerinde kış lastiği kadar yoğun kılcal kanallar yoktur. Bu yüzden karlı zeminde de yapabileceği tek şey karlı zemini dişleyerek tutmaktır. Maalesef bu her zaman işlemez. Çok ağır bir araç olup karı sonuna kadar ezebilirse altındaki çamurlu zemine çok güzel tutunabilir. Fakat kar kalınlığı daha fazlaysa bu sefer ilerlemeye çalışırken kar lastiğinden çok daha sert olan hamurunun da etkisiyle karı ezip tutunabileceği koşulları kaybedebilir, karı ezdikten sonra ezkaza iki tur da patinaj çekerse zemini iyice buza çevirebilir. Sona ya zincir takacaksınız, ya rampadaysanız tedirgin şekilde geriye inişe geçeceksiniz, ya da sizi kurtaracak bir araç çağıracaksınız :)

O yüzden normal dört mevsim SUV lastiklerini sizin ihtiyaçlarınız doğrultusunda ben de şiddetle öneririm.
Bu bahsettiğin doğru. Ama AT tipi lastiklerin de tıpkı normal bineklerde olduğu gibi hangi mevsimde is yapacagini belirten logolari var. Dişlerin kalınlığına güvenip M+S logosu olmayan AT ile kara giren kişi yanılır gerçekten. Ama bu logolara sahip AT ile binek otomobilde ki 4 mevsim bazı lastiklerin aralarında hiç bir fark yok. Hatta şöyle örnek göstereyim;

Kar performansı çok başarılı olan, M+S logolu ve 3PMFS özelliğine sahip 4 mevsim Crossclimate modeliyle yine aynı logolara sahip BFGoodrich Urban Terrain AT modeli birbirine benzer ince kanal yapısına sahip.

gallery-cross-climate-plus-2.jpg


maxresdefault.jpg


Görüldüğü üzere kar performansı yeteri kadar beğenilen crossclimate plus ile bfgoodrich urban terrain arasında kılcal çizgi olarak hiç bir fark yok. Hatta Bfgoodrich'te tek diş üzerinde 2 tane kılcal kanal var michelin'e göre.

Misal Nokian'ın 4 mevsim lastiği weatherproof ise bu ikisine göre daha çok kış lastiğine benziyor kanal yapısı bakımından. Hatta dışarıdan gören kış lastiği zanneder.
nokian-weatherproof-suv.jpg


AT tipi lastikler için belirtmiş olduğun kar performansı konusu doğru. Ama diş kalınlıklarına aldanıp kisin da is yapabilecegini gosteren logolardan yoksun AT tipi lastikle kar üzerinde iş yapmaya çalışanlar daha çok bu yanılgıya düşüyor. Bu logolara sahip AT bir lastiğin herhangi bir binek 4 mevsimden bariz farkı yok. He diğer otomobil lastiklerinde ki 4 mevsimlerden fazlasını da sunmuyor tabi. Yani kışlık lastik performansı beklememek lazım. Lakin misal BFGoodrich'in youtube'da kar üzerinde ki ilerleyişini gösteren örnek, kullanıcı videoları mevcut. Tipik bir 4 mevsim lastiği örneği sergiliyor. Aşırı zorlu karlı zeminlerde her halükarda kışlık lastik istiyor. Ama genel kullanımda binek otomobil 4 mevsimi kadar iş görebiliyor. En azından bazı modelleri kadar.

Tekrar etmem gerekirse kullanım tarzım gereği ben de Tiguan'a binek otomobil 4 mevsimi alırdım. Ama kullanım tarzının içine belli oranda arazi koşulları girdiği vakit benim önerdiğim AT tipi lastikler hardcore modeller değil. Yani pick up'ların üzerinde gördüğümüz koca koca dişli, kaya tırmanışı yapacakmış gibi görüntü veren M/T lastiklere benzer AT'lerden bahsetmiyorum. BFGoodrich Urban Terrain gibi daha softcore, çoğunluğu şehir içi kullanımına uygun, yeri geldiğinde rahatça 160-170 kmh hızlarla seyir edebilecek, 4x2'ye daha münasip ama araziye çıkılacağı zaman binek otomobillerde ki 4 mevsimlerden ( neticede direkt asfalt kullanımına yönelik. Çakıl, toprak, taş üzerinde ki sağlamlığı tabiri caizse şansa kalmış ) daha sağlam ve iş görebilen AT'lerden bahsediyorum.

Yoksa alip is makinesi kullanir gibi bu AT'lerden takilsin demiyorum
unnamed.png
 
Son düzenleme:

BahadirAykt

Bahadır
Senkromeççi
Katılım
13 Ağu 2020
Mesajlar
9
Beğeni puanı
5
Puanları
70
Yaş
28
Konum
Istanbul
Marka
Volkswagen
Bu bahsettiğin doğru. Ama AT tipi lastiklerin de tıpkı normal bineklerde olduğu gibi hangi mevsimde is yapacagini belirten logolari var. Dişlerin kalınlığına güvenip M+S logosu olmayan AT ile kara giren kişi yanılır gerçekten. Ama bu logolara sahip AT ile binek otomobilde ki 4 mevsim bazı lastiklerin aralarında hiç bir fark yok. Hatta şöyle örnek göstereyim;

Kar performansı çok başarılı olan, M+S logolu ve 3PMFS özelliğine sahip 4 mevsim Crossclimate modeliyle yine aynı logolara sahip BFGoodrich Urban Terrain AT modeli birbirine benzer ince kanal yapısına sahip.

Ekli dosyayı görüntüle 28367

Ekli dosyayı görüntüle 28368

Görüldüğü üzere kar performansı yeteri kadar beğenilen crossclimate plus ile bfgoodrich urban terrain arasında kılcal çizgi olarak hiç bir fark yok. Hatta Bfgoodrich'te tek diş üzerinde 2 tane kılcal kanal var michelin'e göre.

Misal Nokian'ın 4 mevsim lastiği weatherproof ise bu ikisine göre daha çok kış lastiğine benziyor kanal yapısı bakımından. Hatta dışarıdan gören kış lastiği zanneder.
Ekli dosyayı görüntüle 28370

AT tipi lastikler için belirtmiş olduğun kar performansı konusu doğru. Ama diş kalınlıklarına aldanıp kisin da is yapabilecegini gosteren logolardan yoksun AT tipi lastikle kar üzerinde iş yapmaya çalışanlar daha çok bu yanılgıya düşüyor. Bu logolara sahip AT bir lastiğin herhangi bir binek 4 mevsimden bariz farkı yok. He diğer otomobil lastiklerinde ki 4 mevsimlerden fazlasını da sunmuyor tabi. Yani kışlık lastik performansı beklememek lazım. Lakin misal BFGoodrich'in youtube'da kar üzerinde ki ilerleyişini gösteren örnek, kullanıcı videoları mevcut. Tipik bir 4 mevsim lastiği örneği sergiliyor. Aşırı zorlu karlı zeminlerde her halükarda kışlık lastik istiyor. Ama genel kullanımda binek otomobil 4 mevsimi kadar iş görebiliyor. En azından bazı modelleri kadar.

Tekrar etmem gerekirse kullanım tarzım gereği ben de Tiguan'a binek otomobil 4 mevsimi alırdım. Ama kullanım tarzının içine belli oranda arazi koşulları girdiği vakit benim önerdiğim AT tipi lastikler hardcore modeller değil. Yani pick up'ların üzerinde gördüğümüz koca koca dişli, kaya tırmanışı yapacakmış gibi görüntü veren M/T lastiklere benzer AT'lerden bahsetmiyorum. BFGoodrich Urban Terrain gibi daha softcore, çoğunluğu şehir içi kullanımına uygun, yeri geldiğinde rahatça 160-170 kmh hızlarla seyir edebilecek, 4x2'ye daha münasip ama araziye çıkılacağı zaman binek otomobillerde ki 4 mevsimlerden ( neticede direkt asfalt kullanımına yönelik. Çakıl, toprak, taş üzerinde ki sağlamlığı tabiri caizse şansa kalmış ) daha sağlam ve iş görebilen AT'lerden bahsediyorum.

Yoksa alip is makinesi kullanir gibi bu AT'lerden takilsin demiyorum
Ekli dosyayı görüntüle 28371
Açıkcası Urban Terrain in sundukları ve yabancı forumdaki yorumları hoşuma gitti.

Urban Terrain, Cross Climate + ve değerlerden ötürü Nokian Waterproof arasında kaldım. Nokian ın bir kaç kötü yorumunu okudum internette. Cross Climate + da ilk yıldan sonra ciddi düşüş var diyorlar ne kadar doğru bilemem.

Asıl problem Cross Climate + 1100 dediler hafta başı ve şuan 1200.
Urban Terrain i hiçbir lastikçi de bulamıyorum Eylül sonu dedi 3 lastikçi aradım.

Konu hakkında öneriniz varsa beklerim. Çok teşekkürler.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,510
Beğeni puanı
39,390
Puanları
6,820
Konum
Zonguldak
Marka
Ford
Açıkcası Urban Terrain in sundukları ve yabancı forumdaki yorumları hoşuma gitti.

Urban Terrain, Cross Climate + ve değerlerden ötürü Nokian Waterproof arasında kaldım. Nokian ın bir kaç kötü yorumunu okudum internette. Cross Climate + da ilk yıldan sonra ciddi düşüş var diyorlar ne kadar doğru bilemem.

Asıl problem Cross Climate + 1100 dediler hafta başı ve şuan 1200.
Urban Terrain i hiçbir lastikçi de bulamıyorum Eylül sonu dedi 3 lastikçi aradım.

Konu hakkında öneriniz varsa beklerim. Çok teşekkürler.
CC+ için kullanıcı yorumları daha gerçekçi olacaktır. Önceki seri CC'de yıpranma vardı. Şikayet alıyordu. CC+'da bunun üstesinden gelindi diye yorumlar duymuştum. @sputnik daha iyi bilir bunu diye düşünüyorum. Bunun yanında asfalt üzerinde çok iyi olsa da toprak, taş üzerinde bu lastiğin dayanıklılığı soru işareti. Zira bunlar asfalt lastiği olduğu için bu tarz yollarda test edilmiyorlar. Haliyle bunlara dair dayanıklılığı konusunda bir veri olmuyor elimizde.

Nokian Weatherproof, attığım görselde desenlerinden de anlayabileceğiniz üzere karlı zeminde daha başarılı çekiş için tasarlanmış bir 4 mevsim lastiktir. Kuru zeminde bu yüzden daha zayıf bulunur. CC+ ise tersi olarak ıslak ve kuru asfaltta iyi olması için tasarlanmış. Kar üzerinde weatherproof kadar iş yapamasa da hala bir yaz lastiğinden daha iyi durumda. En azından testlerde ki yorumlar bu yönde.

Urban Terrain ise bu lastiklerden ayrılan bir model. Anlattığım üzere çoğunluğu asfalt yol olmak üzere offroad zeminde de sağlam kalabilsin, belli oranda ilerleyebilsin ve 4 mevsim lastikler kadar kar performansı sunabilsin diye üretilen bir softcore AT lastiktir. Şehirli suv'larda kullanıma yönelik bir AT'dir. Bu lastiği kimler tercih ediyor ? Asfalt üzerinde yeterli tutuş ve konforu sunabilsin ama bunun yanında hafta sonları veya boş zamanlarda hafif offroad yollarda da üzmesin, parçalanma, delinme, yarılma riski olmadan ilerleyebilsin isteğinde olanların tercih edeceği bir ürün. Nereden bulunabileceğine dair bilgim açıkçası pek yok. İlla buna karar verirseniz offroad forumlarına bir göz atmanızı tavsiye ederim. Zira onlar sürekli bu işlerle ilgilendiği için satın alım kaynaklarını daha iyi biliyorlardır.

Ek bir yorum yapayım; urban terrain'i euromaster lastik satış noktalarında bulabilirsiniz tahminimce.
 
Son düzenleme:

sputnik

Peace at home, peace in the world.
Beta Programı
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
4,381
Beğeni puanı
16,762
Puanları
5,320
Konum
İstanbul
CC+ için kullanıcı yorumları daha gerçekçi olacaktır. Önceki seri CC'de yıpranma vardı. Şikayet alıyordu. CC+'da bunun üstesinden gelindi diye yorumlar duymuştum. @sputnik daha iyi bilir bunu diye düşünüyorum. Bunun yanında asfalt üzerinde çok iyi olsa da toprak, taş üzerinde bu lastiğin dayanıklılığı soru işareti. Zira bunlar asfalt lastiği olduğu için bu tarz yollarda test edilmiyorlar. Haliyle bunlara dair dayanıklılığı konusunda bir veri olmuyor elimizde.
Evet CC lerin en çok şikayet edilen yanı yıpranmasıydı. İlk yazdan sonra silgi gibi parçalandığını yazanlar vardı. CC+'yı almadan önce çok araştırdım, bu forumda da bir üye yardımcı olmuştu sağ olsun. @atoprak yardımcı olmuştu hatırladığım kadarıyla, İstanbul'da Seat Leon'da 60 bin km kullandım hâlen kullanmaya devam ediyorum yıpranma yok demişti hatırladığım kadarıyla. Dediğim gibi ikinci kışı göremeden aracı sattım, direkt kullanıcı deneyimi aktaramayacağım, lastiği aldığımdan aracı sattığım süreçte (7 ay, 8 bin km kadar) her hava şartında memnundum.
 
Üst