KAPALI 350.000 TL'ye Otomatik Hatchback Araç Önerileriniz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mechanic1

Araba
Taklacı Güvercin
29 Kas 2021
27
8
295
Türkiye
Marka
Opel
Max 350.000 TL ye şehir içinde binmelik otomatik arıza çıkarmayacak 100.000 km civarını geçmeyecek bir hachback araba bakıyorum benzinli olması öncelikli ama dizel de olsa olur
Corsa ve fiesta var ama boş paket almak istemiyorum mümkünse dolu olmalı

Corsa için 1.2 ve 1.4 motor var araştırdım kadarıyla

Fiesta için ise sadece 1.4 var birde 1.6 ları var ama fiyat olarak bütçeme aşıcak gibi duruyor

Bu araçlardan hangisini almak daha mantıklı olur hangisi daha masrafsız olur arıza anlamında

Özellikle fiesta kaldı aklımda ama çok fazla bir bilgim de yok

Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
4 ileri, 6 ileri 8 ileri tork konvertörlüleri, 7 ileri çift kavramayı, CVT'yi bolca kullanmış biri olarak şehir içi aracı olarak kullanacak biri için çok da fark edeceğini düşünmüyorum. Benim umurumda olmazdı en azından. Tehlike senaryolarında bir anda kick down yapıp, saniyenin 5'te 1'inin önemli olduğu senaryolarda tabii bir çift kavrama gibi olmayacaktır, 220'yl tek el viraj kasarken pedal geri bildirimleri istenilen tepkiyi vermeyecektir ama öyle bir araç aramıyormuşsunuz zaten.

Çift kavramalar şehir içi yoğun senaryolar için bir tork konvertörlü sağlamlığı sunmaz. Ancak ona göre de -özellikle 4 ileri olanları- yakıt tüketimi bir miktar fazla olur. Ford'un powershift'i ezelden beri sorunlu olarak bahsedilen şanzımanlar, onu direkt elerdim. Corsa'da tork konvertörlü-atmosferik kombinasyonuyla son derece müsrif (1.4 motorla TK geliyordu). 2016 yılı ve üzeri Peugeot 208 bakarsanız onlarda tam otomatik 6 ileri bulabilirsiniz. Fotoğraflardan anlaşılıyor, vites yolu P-R-N-D olanlar 6 ileri TK, vites kolu ortada durup 4 yöne oynatılabilenler tek kavrama. Citroen ve DS'de 6 ileri bayağı sonra geldi sanırım onlarda bulacaklarınız 4 ileri olacaktır. Kia Rio'da 4 ilerinin yanında 6 ileri olanlar da var. Yanlış hatırlamıyorsam onlar 2018'den itibaren vardı. Fiyatları ne durumda bilgim yok bayağıdır piyasayı takip etmiyorum.

Bir de güvenli ve birçokları aksini iddia etse de şehir içi sürüşlerde akıcılığıyla gayet iyi olan CVT seçenekler var. CVT bakarsanız Nissan dışındaki Japon araçlarına bakmanızı öneririm.

Tek kavrama hakkında diyebileceğim bir şey yok. Kullanıcıları/kullanmış olanlar değerlendirebilir.
Dizel alacaksanız zaten ağırlıklı olarak tek kavrama seçeneklerle karşılaşacaksınız.

Alabileceğin en iyi şey 4 ileri Tork konvertörlü Fiesta.

Benim bir lafım var. D segment üstü ya da Premium binmiyorsan otomatik bakmayacaksın hemşerim 😁

Bu lafı çürüten EAT8 ve EDC oldu sadece.

Onun dışında hala B - C segment araba alan , parayı çalışarak kazanan adamı kıllandıran mevzular bunlar 😅

Anca şehir içi arabası olarak kapının önüne koyacaksın 15lt / 100KM yakacak , 90'la giderken 4000 devir dönecek umrunda olmayacak.

Easytronic'ten gir , 4 ileriden çık , Kuru kavrama DSG'ye uğra , MCP'yi gör , CVT'den dolaş..

Bi ZF8HP değil , Bi 9G - tronic değil , Bi DQ250 DSG değil.

Değil işte canım kardeşim , Justin Bieber'ım , birtanem , sol yanım değil 🤣
Eskiden 1.33 CVT şanzımanlı Yaris kullanıyordum, 100'le giderken 1900 devir çeviriyordu. İstanbul'da köprü trafiği olmayan senaryolarda 7-7.5 lt civarında dolaşıyordu.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Alabileceğin en iyi şey 4 ileri Tork konvertörlü Fiesta.

Benim bir lafım var. D segment üstü ya da Premium binmiyorsan otomatik bakmayacaksın hemşerim 😁

Bu lafı çürüten EAT8 ve EDC oldu sadece.

Onun dışında hala B - C segment araba alan , parayı çalışarak kazanan adamı kıllandıran mevzular bunlar 😅

Anca şehir içi arabası olarak kapının önüne koyacaksın 15lt / 100KM yakacak , 90'la giderken 4000 devir dönecek umrunda olmayacak.

Easytronic'ten gir , 4 ileriden çık , Kuru kavrama DSG'ye uğra , MCP'yi gör , CVT'den dolaş..

Bi ZF8HP değil , Bi 9G - tronic değil , Bi DQ250 DSG değil.

Değil işte canım kardeşim , Justin Bieber'ım , birtanem , sol yanım değil 🤣
Dsg fani degilim tk ve cvt guvenli limanlarina gittim hep ama bugun dsg dagilirsa maliyeti 15 milyar. Ortalama 80 bin km gitti cevremde genelde . Onca sene sol ayagimi sevdigimden makul fiyat yine.
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
4 ileri, 6 ileri 8 ileri tork konvertörlüleri, 7 ileri çift kavramayı, CVT'yi bolca kullanmış biri olarak şehir içi aracı olarak kullanacak biri için çok da fark edeceğini düşünmüyorum. Benim umurumda olmazdı en azından. Tehlike senaryolarında bir anda kick down yapıp, saniyenin 5'te 1'inin önemli olduğu senaryolarda tabii bir çift kavrama gibi olmayacaktır, 220'yl tek el viraj kasarken pedal geri bildirimleri istenilen tepkiyi vermeyecektir ama öyle bir araç aramıyormuşsunuz zaten.

Çift kavramalar şehir içi yoğun senaryolar için bir tork konvertörlü sağlamlığı sunmaz. Ancak ona göre de -özellikle 4 ileri olanları- yakıt tüketimi bir miktar fazla olur. Ford'un powershift'i ezelden beri sorunlu olarak bahsedilen şanzımanlar, onu direkt elerdim. Corsa'da tork konvertörlü-atmosferik kombinasyonuyla son derece müsrif (1.4 motorla TK geliyordu). 2016 yılı ve üzeri Peugeot 208 bakarsanız onlarda tam otomatik 6 ileri bulabilirsiniz. Fotoğraflardan anlaşılıyor, vites yolu P-R-N-D olanlar 6 ileri TK, vites kolu ortada durup 4 yöne oynatılabilenler tek kavrama. Citroen ve DS'de 6 ileri bayağı sonra geldi sanırım onlarda bulacaklarınız 4 ileri olacaktır. Kia Rio'da 4 ilerinin yanında 6 ileri olanlar da var. Yanlış hatırlamıyorsam onlar 2018'den itibaren vardı. Fiyatları ne durumda bilgim yok bayağıdır piyasayı takip etmiyorum.

Bir de güvenli ve birçokları aksini iddia etse de şehir içi sürüşlerde akıcılığıyla gayet iyi olan CVT seçenekler var. CVT bakarsanız Nissan dışındaki Japon araçlarına bakmanızı öneririm.

Tek kavrama hakkında diyebileceğim bir şey yok. Kullanıcıları/kullanmış olanlar değerlendirebilir.
Dizel alacaksanız zaten ağırlıklı olarak tek kavrama seçeneklerle karşılaşacaksınız.


Eskiden 1.33 CVT şanzımanlı Yaris kullanıyordum, 100'le giderken 1900 devir çeviriyordu. İstanbul'da köprü trafiği olmayan senaryolarda 7-7.5 lt civarında dolaşıyordu.
Cvt de nissan onaylandi saglam bu arada :/
 

nıneleven

Profesör
9 Nis 2021
568
687
1,520
Tekirdağ
Marka
Porsche
@sputnik Ben o 90'la giderken 4000 devir olayını 4 ileri Tork Konvertör için söylemiştim. CVT'de oranların güzel olması şaşırtıcı değil.
@Salior CVT sağlam canım. Sağlamlığına laf eden yok onun.

Ya yukarıda yazdığım hunharca bir genelleme bu arada. Çok ciddi olarakta yazmadım. Arada yine çürüten modeller var tabii ki.
Son zamanlarda biraz otomatik düşmanı gibi oldum 🤣 Şey yapmayın. Yani benim arabalarım da otomatikti ama hiç ''ihtiyaç'' olarak bakmamıştım.

Golf 7 mal karşılığı gelmişti hadi onu geçelim , A4'ü ben kendim almıştım. Onda da Türkiye'de mecbur zaten Quattro istiyorsan DQ250 geliyor.

Astra'nın da 2020 Makyajlılarında mecbur kalıyorsun biraz Manuel'e.

Makyajlı 1.4T 3 silindir , 145 HP + CVT
Makyajlı 1.5D 3 silindir dizel + 9 ileri Tam otomatik. O güzel ama ben dizel istemiyordum.
Makyajlı 1.2T 3 silindir + 145 HP + Manuel.

E şimdi güç 1.4'le aynı , vergi avantajı var , bir de 1.4'ler CVT olunca en iyi seçenek 1.2 T + Manuel oluyordu ister istemez 😁

Tabi ben böyle almadım bu sefer. Ucuz diye aldım ama 🤣 Yani ''SIFIR KM'' olarak bayiden 2020 Makyajlı Astra alsaydım da alacağım araba bu olurdu 😜
Tabi o zamanki fiyatlarıyla Astra almazdım herhalde. Neyse oraya da girersek iş çok karışır 😅

Konunun içine ettim biraz özür dilerim. 4 ileri Tork Konvertör Fiesta yerine 1.33 +CVT Yaris daha güzel o zaman. Fiyatları da yakındır herhalde.
Yaris çok daha zevksiz bir araba diyoolaaadı Otopark editörleri ama bu piyasada takılmaya gerek yok öyle şeylere.

Leon'da testlere göre el arabasıydı hani nerede ? Benim Astra K , Leon'a 5 sallar virajda ama herkes Leon peşinde ? 🤣
 
Son düzenleme:

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
14 Şub 2018
2,006
3
4,828
4,270
24
Highway to Hell
Marka
Hyundai
Biz yine kaldık tork konvertörlüye herhalde 😔 ama onlarda gerçekten eski tip 4 ileri yakıt performans bayağı kötü olacaktır

Aman diyeyim yanından dahi geçmeyin,11 senelik bir deneyimimiz var hayatımda kullandığım en sürücü odaksız şanzımandır kendisi.Ne yakıt tüketimi ne performansla işim olur,kaya gibi olsun ben yolda kalmayayım diyorsanız ancak alınır.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ford'da nispeten sorunlu olmayan 2 tip powershift var; birincisi 1.5 tdci motorlarda kullanılan versiyon, diğeri ise yeni nesil 2.0 eb ve tdci motorlarda kullanılanlar. Haricindekilerde sorun çıkma ihtimali çok yüksek. Özellikle atmosferik + powershift kombinasyonunu direkt eleyin. 1.0 ecoboost + powershift olsa bir ihtimal önerebilirdim.
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Cvt de nissan onaylandi saglam bu arada :/
Çok sorun yaşayan oldu güvenip gidip alamam, almayı düşünmeyeceğimi de önermem. Maşallah diyelim.

@sputnik Ben o 90'la giderken 4000 devir olayını 4 ileri Tork Konvertör için söylemiştim. CVT'de oranların güzel olması şaşırtıcı değil.
@Salior CVT sağlam canım. Sağlamlığına laf eden yok onun.

Ya yukarıda yazdığım hunharca bir genelleme bu arada. Çok ciddi olarakta yazmadım. Arada yine çürüten modeller var tabii ki.
Son zamanlarda biraz otomatik düşmanı gibi oldum 🤣 Şey yapmayın. Yani benim arabalarım da otomatikti ama hiç ''ihtiyaç'' olarak bakmamıştım.

Golf 7 mal karşılığı gelmişti hadi onu geçelim , A4'ü ben kendim almıştım. Onda da Türkiye'de mecbur zaten Quattro istiyorsan DQ250 geliyor.

Astra'nın da 2020 Makyajlılarında mecbur kalıyorsun biraz Manuel'e.

Makyajlı 1.4T 3 silindir , 145 HP + CVT
Makyajlı 1.5D 3 silindir dizel + 9 ileri Tam otomatik. O güzel ama ben dizel istemiyordum.
Makyajlı 1.2T 3 silindir + 145 HP + Manuel.

E şimdi güç 1.4'le aynı , vergi avantajı var , bir de 1.4'ler CVT olunca en iyi seçenek 1.2 T + Manuel oluyordu ister istemez 😁

Tabi ben böyle almadım bu sefer. Ucuz diye aldım ama 🤣 Yani ''SIFIR KM'' olarak bayiden 2020 Makyajlı Astra alsaydım da alacağım araba bu olurdu 😜
Tabi o zamanki fiyatlarıyla Astra almazdım herhalde. Neyse oraya da girersek iş çok karışır 😅

Konunun içine ettim biraz özür dilerim. 4 ileri Tork Konvertör Fiesta yerine 1.33 +CVT Yaris daha güzel o zaman. Fiyatları da yakındır herhalde.
Yaris çok daha zevksiz bir araba diyoolaaadı Otopark editörleri ama bu piyasada takılmaya gerek yok öyle şeylere.

Leon'da testlere göre el arabasıydı hani nerede ? Benim Astra K , Leon'a 5 sallar virajda ama herkes Leon peşinde ? 🤣
:D Onu da kullandım, Peugeot 308 1.6vti 4 ileri tk, üstteki tüketime benzer senaryolarda 10.5-11 litre falan tüketiyordu (yakıttan sattım zaten). Devir bandını hatırlamıyorum.
Yazdıklarım sadece tüketim ve şanzıman sağlamlığı odaklı, şehir içi fıtı fıtı sürüş denmiş zaten, sürüş zevki arayanlar ona göre seçeneklere yönelip ona göre de bazı şeyleri göze almalı.
 
Son düzenleme:

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Çok sorun yaşayan oldu güvenip gidip alamam, almayı düşünmeyeceğimi de önermem. Maşallah diyelim.


:D Onu da kullandım, Peugeot 308 1.6vti 4 ileri tk, üstteki tüketime benzer senaryolarda 10.5-11 litre falan tüketiyordu (yakıttan sattım zaten). Devir bandını hatırlamıyorum.
Yazdıklarım sadece tüketim ve şanzıman sağlamlığı odaklı, şehir içi fıtı fıtı sürüş denmiş zaten, sürüş zevki arayanlar ona göre seçeneklere yönelip ona göre de bazı şeyleri göze almalı.
Bunlar hep reno oyunlari…
 

Mechanic1

Araba
Taklacı Güvercin
29 Kas 2021
27
8
295
Türkiye
Marka
Opel
Arkadaşlar merhaba yine ben fiyatta biraz üste çıkmaya karar verdik biraz borçla VS ile max 450k olacak şekilde araç bakıyoruz
Corsa lar var 1.4 otomatik düşük km de
Fakat astra larda var hem 1.4t hemde 1.6 atmosferik otomatik iki motor seçeneğide ve böyle olunca corsa yerine astra almak çok daha mantıklı geldi
Sadece 1.4 turbo larda kronik kronik piston kırma sorunu vardı bu sorun ne oldu acaba bilgisi olan var mı ve şanzıman olarak nasıl ais üretimi şanzıman olması lazım diye biliyorum ama kroniği var ise yazarsanız çok iyi olur
Farklı önerilerede açığım
Şimdiden herkese teşekkürler
 

Mechanic1

Araba
Taklacı Güvercin
29 Kas 2021
27
8
295
Türkiye
Marka
Opel
Corsa e 1.4 lerde donanım sıralaması tam olarak ne bir türlü anlamadım bu konuda da bilgisi olan birisi bilgilendirirse çok iyi olur
(otomatik şanzıman ve motor kroniği VS var mıdır)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım