4 motion arteon un arkadan tahrik vermemesi

ciftvanoss

Taklacı Güvercin
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
52
Panpa puanı
27
Konum
girne
Marka
Renault
merhabalar selamlar herkese,youtube da dolanırken kışın kayan arabalar ile ilgili bir video ile karşılaştım ve videonun içeriğinde komik şeyler oluyor, umke aracının kayması,çoğu araç kulanıcısının inatla frene abanarak kayması(olay yerindekilerin frene basma diye bağırmasına rağmen), angaralı birinin fluence ile durumu sıfır çizerek kurtarması gibi ama en çok dikkatimi çeken ilk 10 saniyedeki 4 motion arteon oldu, çok dik yokuş olmaması ve 4 tane kış lastiği bulunmasına rağmen araç arkadan tahrik etmiyor,sadece önden çekiş sağlıyordu, çok az bi arkadan çekiş sağlasa araç çıkıcak ama araç öylece yolda kaldı,beni baya bi şaşırttı,yorumlarınız nelerdir merak ediyorum, acaba esp yi kapatmak mı lazımdı dicem ama tam kapatılamıyor zaten vag grubunda esp.
videonun linki:
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
4motion önden tahrik prensibine sahip bir sistem. Önce gücü ön tekerleklere aktarıyor. Belirli bir süreden sonra araç hareket edemezse ondan sonra arkalara ya da tutunmanın olduğu diğer herhangi bir tekerleğe gücü veriyor. Çoğu yeni nesil 4 çeker gibi bir prensibe sahip. Fakat bu sistemin olumsuz yol koşulunu algılayıp ona göre hangi lastiğe ne kadar güç vereceğini anlaması, ayarlaması belirli bir süreyi gerektiriyor. Videonun başında gösterilen kısım ve süre bunun için yetersiz. Lastiklerinin kondisyonu iyi ise video biraz daha ilerleseydi dengeli gazla aracı kaldırırdı. Tabi videodan belli olmuyor ama her karlı zemin de aynı değil. Karın iyice sıkıştığı zeminde awd sistem de olsa lastiğin özellikleri aracı kaldırmada etkendir. Yine karlı zeminin altı buz ise bu da etkendir. Aracın çekiş sistemi yeterli gelse de lastikler yeterli gelmeyebilir. Performans odaklı bir kış lastiği ise ( ki arteon'un ebatlarda genelde performans odaklı kış lastiği takılır ) karlı zemin performansı düşüktür. Youtube'da 4motion arteon için diagonal testler mevcut. Çok etkili bir sistem olmasa da o tarz hafif meğilli karlı yüzeyde kalacak kadar da etkisiz bir sistem değil.
 
Son düzenleme:

Onemanband

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
878
Panpa puanı
2,482
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Oradaki şartları bilmeyen orada araba kullanamaz kolay kolay hocam. Gerçi bilenler de kullanamıyor gördüğünüz üzre :)
Görüntülerden anladığım kadarıyla orada en az 3-4cm buz üzerine yeni yağmış bir kar var. o gece yağan kar da donacak, ertesi gün tam gün çıkan güneş bir miktar eritip akşama doğru ve gece ayazıyla birlikte buz kalınlığını artıracak ve bu böylece kış boyunca devam edecek.

Hepsinde kış lastiği vardır oradaki araçların. Ama en çok petlas ve lassa satılır. birçok kış lastiği kar ya da doğrudan buz üzerinde ortalama çekiş gücü sağlayabiliyor, kış şartlarında sürüş hakkında bilgisi olan zaten problem yaşamıyor. ama bu şekilde cam gibi buz üzerine yeni yağan kar lastik diş aralıklarını doldurunca ekstra kayganlaşıyor. bu videodaki hava şartlarında oradaki abiler gibi düşüp kolumu kırdığım için iyi bilirim :D
 

Toprak38

Reis
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,432
Panpa puanı
7,042
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
arabanın yürümediğini anlayacak kadar vakti yok sanırım bas çek yapıyor sürekli sürücüsü
 

ciftvanoss

Taklacı Güvercin
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
52
Panpa puanı
27
Konum
girne
Marka
Renault
4motion önden tahrik prensibine sahip bir sistem. Önce gücü ön tekerleklere aktarıyor. Belirli bir süreden sonra araç hareket edemezse ondan sonra arkalara ya da tutunmanın olduğu diğer herhangi bir tekerleğe gücü veriyor. Çoğu yeni nesil 4 çeker gibi bir prensibe sahip. Fakat bu sistemin olumsuz yol koşulunu algılayıp ona göre hangi lastiğe ne kadar güç vereceğini anlaması, ayarlaması belirli bir süreyi gerektiriyor. Videonun başında gösterilen kısım ve süre bunun için yetersiz. Lastiklerinin kondisyonu iyi ise video biraz daha ilerleseydi dengeli gazla aracı kaldırırdı. Tabi videodan belli olmuyor ama her karlı zemin de aynı değil. Karın iyice sıkıştığı zeminde awd sistem de olsa lastiğin özellikleri aracı kaldırmada etkendir. Yine karlı zeminin altı buz ise bu da etkendir. Aracın çekiş sistemi yeterli gelse de lastikler yeterli gelmeyebilir. Performans odaklı bir kış lastiği ise ( ki arteon'un ebatlarda genelde performans odaklı kış lastiği takılır ) karlı zemin performansı düşüktür. Youtube'da 4motion arteon için diagonal testler mevcut. Çok etkili bir sistem olmasa da o tarz hafif meğilli karlı yüzeyde kalacak kadar da etkisiz bir sistem değil.
haklısınız ama faklı bir forumumu belirteceğim; dsg kış koşullarında insanı çok zorluyor, 1.6 tdi golfte hafif yumuşak karda bile ilk tepkimesinin sert olmasından kaynaklı ilk kalkışlarda çok problem yaşamışlığım var. çekiş konusuna gelirsem,insanın göz açıp kapayana kadar yüzlerce kere çekiş kontrolü yapabilen sensörler varken videoda 2 saniye civarında gücün arkaya verilememesi kabul edilemez bence, ilk kalkışta 4 tekerleğin de aynı anda hareket etmesi ile 2 tekerin hareket etmesi arasında çok fark var,araba olduğu yerden kalktıktan sonra arka tekerler tahrik etse bile üstüne düşen görevin yarısını yapmış olur,yani demek istediğim: madem önden çeker mantığı ile çalışan 4 motion üretiyorsun ,ilk kalkışta 4 tekerlekten tahrik versin, araç belli bir hız veya kayması bittiğinde, arka tahriği kessin ,önden çekere dönsün,lazım olursa tekrardan arkadan tahrik vermeli.
 

Toprak38

Reis
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,432
Panpa puanı
7,042
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
araç biraz cebelleşmiş hafif yan dönmüş,izlerden belli
Yani bilemiyorum benim bu konudaki bilgim de bu videoda görünen kısım da yorum yapabilmem için yetersiz. Ama bu yarı otomatiklerin karda buzda ilk kalkış tepkisi de garip belki 4 çekere ihtiyacı bile olmaz kalkışı yumuşak yapabilse (tabi düzgün bir lastikle)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,379
Panpa puanı
32,150
Konum
İstanbul
Marka
Ford
haklısınız ama faklı bir forumumu belirteceğim; dsg kış koşullarında insanı çok zorluyor, 1.6 tdi golfte hafif yumuşak karda bile ilk tepkimesinin sert olmasından kaynaklı ilk kalkışlarda çok problem yaşamışlığım var. çekiş konusuna gelirsem,insanın göz açıp kapayana kadar yüzlerce kere çekiş kontrolü yapabilen sensörler varken videoda 2 saniye civarında gücün arkaya verilememesi kabul edilemez bence, ilk kalkışta 4 tekerleğin de aynı anda hareket etmesi ile 2 tekerin hareket etmesi arasında çok fark var,araba olduğu yerden kalktıktan sonra arka tekerler tahrik etse bile üstüne düşen görevin yarısını yapmış olur,yani demek istediğim: madem önden çeker mantığı ile çalışan 4 motion üretiyorsun ,ilk kalkışta 4 tekerlekten tahrik versin, araç belli bir hız veya kayması bittiğinde, arka tahriği kessin ,önden çekere dönsün,lazım olursa tekrardan arkadan tahrik vermeli.
Karlı koşulda otomatik vites kullanımı bambaşka bir olay. Zaten karlı zeminde kalkış yapılacaksa, otomatik vites kullanılacaksa kesinlikle önce manuel moda alınmalı ki araç üst vitese geçiş isteğinde olmasın. İkincisi debriyajla aracı ayarlama imkanı olmadığından dengeli gaz daha fazla önem arz edecektir. Onu da iyi ayarlamak gerekiyor. Üçüncüsü ise manuel - otomatik fark etmez, ilk kalkışta hareket etmek zorsa esp yahut çekiş kontrol kapatılarak denenmeli.

Awd sistem konusunda ise söylediğim gibi 4motion'ın çalışma prensibi bu. İlk güç her zaman öne verilir. Sistem bunun işe yaramadığını algıladığı anda güç başka yerlere aktarılır. Yani sistemin beceriksizliğinden ziyade üretimi, yapısı bu. Sizin dediğiniz gibi ilk kalkışta 4 tekere de güç verebilmesi için ya araç içinde bununla ilgili seçim yapabileceğimiz bir tuş olmalı ya mühendislik aşamasında yazılımsal olarak ilk kalkış sırasında daima 4 tekere güç verilecek şekilde ayarlanmış olmalı ya da direkt sürekli 4 çeker olarak üretilmeli.

Burada ilk yorumumda bahsettiğim gibi lastiklerin tutunma kabiliyeti ne düzeyde, zemin ne düzeyde, olayın devamında neler oldu onu tam idrak edemediğimiz için sistemin direkt suçu var diyemiyorum. Neticede piyasada ki çoğu yeni nesil awd araç da çalışma prensibi olarak 4motion'dan bariz farklı değil.
 

hakikionur

Profesör
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
460
Panpa puanı
1,141
Yaş
26
Marka
Volvo
vw 4 çekerlerinde arkaya mil mi koymuyormuş rezalet :D #4motiongate :D:D
aklıma şu geldi ;
"yakında kokusu çıkacak olan olay. müşteriler showroom'da araçların kapısını kapattıklarında bir düğme tetikleniyor ve tok_kapi_sesi.wav sesi hoparlörden veriliyormuş. türkiye'deki satışlarına emisyon hilesinden daha fazla zarar verecektir.
28.09.2015 12:35 battuta "
 
Üst