Öncelikle herkese iyi günler diler saygı ve sevgilerimi sunarım.Bir hususta bilgilerinize danışmak ve fikirlerinizi almak istiyorum.Günümüzde birçok firma farklı 4 çeker sistemleri kullanıyor.Bunların Torsen,Haldex,Elektronik destekli sistemler vs. gibi farklı türevleri mevcut.Sistemlerdeki farklılıklardan ötürü de kullanışlılık ve kullanım alanındaki etkisi de değişiyor haliyle.Bazı sistemler yol tutuşu arttırmak maksadıyla tasarlanmışken bazıları kaygan ve eğimli yüzeylerdeki tutunmayı artırmak için kullanılıyor.Tam da bu noktada merak ettiğim husus Quattro,xDrive ve 4Matic arasındaki farklılıklar, avantaj ve dezavantajları.Örneğin son yıllarda xDrive 0.1 milisaniyede boşa dönen tekerleği saptayabilen ve gücün %100'ünü o tekerleğe iletebilen bir sistem kullanıyor.Quattro ise yine elektronik destekli olmasına rağmen 4 çeker sistemlerinde mekanik kilitlerinden vazgeçmedi.(Yanılıyorsam düzeltin.)Audi'nin rallilerde sıkça adını duyurmuş efsane modeli quattro ile elde etmiş olduğu başarıları ve dolayısıyla bu konudaki tecrübesini hepimiz biliyoruz.Fakat son yıllarda diğer firmaların kullanmaya başladıkları elektronik altyapılı sistemler ne derece başarılı ve Quattro yol tutuş anlamında şu an rakiplerine oranla hala etkili bir sistem midir?Bu konudaki tecrübelerinizi, bilgilerini ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.