4WD SİSTEMLER

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

QuaDMeX

Düz Yol Gazcısı
15 Ağu 2017
1
0
235
Öncelikle herkese iyi günler diler saygı ve sevgilerimi sunarım.Bir hususta bilgilerinize danışmak ve fikirlerinizi almak istiyorum.Günümüzde birçok firma farklı 4 çeker sistemleri kullanıyor.Bunların Torsen,Haldex,Elektronik destekli sistemler vs. gibi farklı türevleri mevcut.Sistemlerdeki farklılıklardan ötürü de kullanışlılık ve kullanım alanındaki etkisi de değişiyor haliyle.Bazı sistemler yol tutuşu arttırmak maksadıyla tasarlanmışken bazıları kaygan ve eğimli yüzeylerdeki tutunmayı artırmak için kullanılıyor.Tam da bu noktada merak ettiğim husus Quattro,xDrive ve 4Matic arasındaki farklılıklar, avantaj ve dezavantajları.Örneğin son yıllarda xDrive 0.1 milisaniyede boşa dönen tekerleği saptayabilen ve gücün %100'ünü o tekerleğe iletebilen bir sistem kullanıyor.Quattro ise yine elektronik destekli olmasına rağmen 4 çeker sistemlerinde mekanik kilitlerinden vazgeçmedi.(Yanılıyorsam düzeltin.)Audi'nin rallilerde sıkça adını duyurmuş efsane modeli quattro ile elde etmiş olduğu başarıları ve dolayısıyla bu konudaki tecrübesini hepimiz biliyoruz.Fakat son yıllarda diğer firmaların kullanmaya başladıkları elektronik altyapılı sistemler ne derece başarılı ve Quattro yol tutuş anlamında şu an rakiplerine oranla hala etkili bir sistem midir?Bu konudaki tecrübelerinizi, bilgilerini ve fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Quattro kaygan zeminde çok etkili bir sistem. Onun dışında Subaru'nun kullandığı dört çeker sistemi de etkili. Karlı ve buzlu yollarda Subaru ve Audi iyidir. Ama iş yol tutuşa geldiğinde sadece dört çeker sistemi yeterli olmuyor. Bildiğim kadarıyla BMW yeni M5'te mekaniğe dönük bir sistem kullanıyor. İstendiğinde arkadan itiş istendiğinde de 4 çeker olarak kullanılabilecek.
 

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Tüm Xdrive'lar, G Serisi dışındaki 4maticler ve Volvolar Haldex mantığıyla çalışır. A3, TT vb düşük seri Audi Quattrolar da bu kategoridedir. A4 ve üstü Audi Quattrolar, Mercedes G ve Range Rover gibi modeller ise Torsen kullanır.
Torsen mekanik. Haldex elektromekanik denilebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım