GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Herkese merhabalar,şuan aktif olarak kullandığım ve muhtemelen birkaç sene daha kullanacağım aracı tanıtacağım.Aslında buna gerek var mı bilemedim çünkü taksiye binmiş herkes aracı zaten çok iyi bilir,mutlaka denk gelmiştir bir tane Accent Blue :D

Araç 2014 Ocak ayı çıkışlı 2014 model,1.4 benzinli otomatik,orta paket.

Motor&Şanzıman

Araç alınırken tabii ki benzin fiyatları bu kadar yükselmemişti,araba da uzun yol yapmayacaktı çok kullanılmayacaktı.Dedemin Polo Classic'i son zamanlarda iyice sorun yumağı olmuştu,niyetimiz sorunsuz,nispeten konforlu,yedek parçası bol ve güncel bir araca geçmekti.Araç konfor hariç bunların birçoğunu karşıladığı için bizi pek üzmedi.Teknik olarak motor kısmına gelirsek,araçta 1.4 litrelik yeni nesil çift değişken subap zamanlamalı Kappa motor bulunuyor.Bu motor 2013'te geldi,önceki Accent Blue'lar da 1.4 CVVT Gamma motor vardı yani tek değişken subap zamanlamalıydı ve 108 hp gücündeydi,140nm tork sağlıyordu.Bu motor daha güncel bir motor olsa da gücü 8 hp daha düşük,torku da 7 nm daha az.Artılarına gelirsek,daha sessiz ve daha stabil,euro 5 emisyonlarını karşılıyor,tüketim nispeten daha düşük ve daha uzun ömürlü.Taksicilerin zaten gözdesi bir motor,hakikaten çok sağlam.Üstelik lpg ile kullanılıyorlar.Tabii artı kısmı bu kadardı,sağlam evet ama güçsüz,hissiz ve isteksiz bir motor.Biraz bile gitsin istiyorsanız kesinlikle dizel almalısınız zira bizimde şuan en çok dert yandığımız olayı da performansı özellikle benim.Tüketim olarakta hiç memnun etmiyor,şehir içi 9-10 litrelerde gezinebiliyorsunuz sakin kullanırsanız,şehir dışı tüketimi 7 lere kadar düşüyor.

Şanzıman bildiğimiz CVT şanzıman,tiptronic tip.Manuel kullanımda size 6 ileri oran sunuyor.Sanal oranlar olduğu için pek memnun olmuyorsunuz ama rezilde etmiyor,tk şanzıman hissiyatını elinden geldiğince vermeye çalışıyor.Onun haricinde yokuşlarda motor güçsüz olduğu için bazen kafası karışabiliyor ve birden deviri yükseltip konforu baltalayabiliyor.Klasik tip 4 ileriden kesinlikle daha iyidir,konfor ve uzun ömürlülük arayanlar için gayet uygun bir şanzıman.Ancak performans ya da his arayan birisi için bu şanzıman doğru şanzıman değil.

Konfor&Dinamikler

Araç üstündeki orjinal lastik ebadıyla pek konforlu değil,süspansiyonlarda açıkçası pek konfor odaklı değil sertçe ayarlanmış.Güzel bir lastikle daha iyi bir konfor ve dinamik elde edilebilir,195/55/r16 bunun en pratik yolu.Ebat daha büyürse,çamurluklara sürtme problemi meydana getirebiliyor,tabii muayeneden de geçemiyor.Araç kafadan kaymaya meyilli bir yapıya sahip.Direksiyonda en ufak bir his olmadığı için ne olup bittiğini anlayamıyorsunuz,viraj dönerken sekerse bazen arkası geliyor fakat ESP hemen müdahale ediyor.Sekme konusu ise ciddi derecede fazla ve korkutuyor,belki lastiklerdendir ancak bir yerde okuduğum makaleye göre,2011-2014 Accent Blue'larda arka süspansiyon fabrikasyon hatalı dendiğini gördüm.Açıkçası bazen bu duruma kesinlikle hak veriyorum.

İç mekan,iç hacim&Yalıtım

Aracın iç malzeme kalitesi sadece sınıf standartlarında,daha fazlasını sunmuyor.Yumuşak en ufak bir yer yok,kalite hissiyatından bahsetmek söz konusu değil.İç hacim olarak HB B sınıfı araçlardan biraz daha fazla yaşam alanı sunuyor,fakat arkadaki en önemli sorun baş mesafesinin neredeyse olmaması.Yalıtım olarak 1.4 motor zaten sessiz olduğu için motordan yana pek bir şikayet oluşmuyor 4000 deviri geçmediğiniz sürece. Yol sesi olarak maalesef gürültü içeriye alıyor,iyi bir asfaltta iyi bir lastik üstünde olursa,bu durum birazda olsa bertaraf edilebilir diye düşünüyorum.

Donanım&Bagaj hacmi

Aracın donanımı Mode Plus,bu donanımda dikkat çeken en önemli şey bence multimedya sistemi.Multimedya sistemi çok iyi değil,kullanım olarakta pek rahat sayılmaz.Ancak bu sınıf bir arabada tabii ki bir lütuftan sayılabilir :) Ses sistemi vasatın biraz üstü,Prime donanımda 4 hoparlöre ek 2 tweeter eklendiği için o pakette ses sistemi daha iyi,şu haliyle sadece tatmin edici.Bir müzisyen olarak bazen çıkan seslerden rahatsız olup radyoyu kapattığım oldu :) Harici donanımlara geçersek,Mode donanımına ek olarak 16 inç jantlar,sis farı ve yarım kol dayama geliyor.Orta paket için bunlar pek yeterli donanımlar bence değil,benim beklentimi karşılamadı diyebilirim.Aracın en üst donanımı ancak yeterli donanıma sahip bana göre.Bagaja gelirsek,sınıfında en iyilerden biri bence,hangar gibi değil elbet ancak 4 kişilik bir ailenin yükünü kolayca içine alabiliyor.

Fotoğraflar;

 

kaanc5

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
747
Panpa puanı
952
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
Güle güle kullanın, bildiğim kadarıyla süspansiyon bir ara serviste daha yumuşak olanıyla değiştiriliyordu isterseniz bir sorun.
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Güle güle kullanın, bildiğim kadarıyla süspansiyon bir ara serviste daha yumuşak olanıyla değiştiriliyordu isterseniz bir sorun.
Teşekkür ederim,evet haberdarım ancak çok önceden değiştiriliyordu.Hala değiştiriliyor mu bilgim yok,arabanın garantisi de bitti zaten.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,274
Panpa puanı
31,891
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela vermesin inşaallah. Bu kasanın dizel otomatik olanını yaklaşık 3 hafta falan kullanmıştım. Jant ebatları da aynıydı. Dizel otomatik haliyle bildiğin sol şerit fatihi. Her viteste bol bol tork ve güç var. Dct şanzımanın 1-2 vites geçişleri çok kötüydü. 5-10 kmh hıza geldiği an 2.vitese alıyor. Yokuşlarda da böyle trafikte de böyle. Aracın yarım debriyaj gitmediği durum yoktu. Onun haricinde motorla uyumu gayet iyiydi. Virajda sekme meselesinde ise eğer viraj içinde bozukluk varsa gerçekten arkasını atarak dönüyor. Koparak demeyeyim direk sekme şeklinde atıyordu. Ama temiz asfaltta hiç problem yok. Direksiyon dediğiniz gibi hissiz ama yönlendirme isteği yeterli. Şehir içinde de oldukça yumuşak. Konfor anlamında ise standart B segment diyebilirim.

Motorun istekliliği, çift kavramanın 1-2 vites zamansız seçimleri haricinde ki yeterli hızı ve tam şehir içine göre ayarlanmış direksiyon ağırlığıyla açıkçası ben severek kullanmıştım.
 
Son düzenleme:

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Allah kaza bela vermesin inşaallah. Bu kasanın dizel otomatik olanını yaklaşık 3 hafta falan kullanmıştım. Jant ebatları da aynıydı. Dizel otomatik haliyle bildiğin sol şerit fatihi. Her viteste bol bol tork ve güç var. Dct şanzımanın 1-2 vites geçişleri çok kötüydü. 5-10 kmh hıza geldiği an 2.vitese alıyor. Yokuşlarda da böyle trafikte de böyle. Aracın yarım debriyaj gitmediği durum yoktu. Onun haricinde motorla uyumu gayet iyiydi. Virajda sekme meselesinde ise eğer viraj içinde bozukluk varsa gerçekten arkasını atarak dönüyor. Koparak demeyeyim direk sekme şeklinde atıyordu. Ama temiz asfaltta hiç problem yok. Direksiyon dediğiniz gibi hissiz ama yönlendirme isteği yeterli. Şehir içinde de oldukça yumuşak. Konfor anlamında ise standart B segment diyebilirim.

Motorun istekliliği, çift kavramanın 1-2 vites haricinde ki yeterli hızı ve tam şehir içine göre ayarlanmış direksiyon ağırlığıyla açıkçası ben severek kullanmıştım.
Hocam teşekkür ederim,tekerimize taş değmesin.

Öncelikle gerçekten dizel-dct kombinasyonu hem performans hem ekonomik olarak bu arabadaki ikiliden çok daha iyi.Bu arabadaki ikili sadece konfor ve uzun ömürlülük vaadediyor.Özellikle yokuşlarda bu kombinasyon tam ölüm ikilisi :) Bunlar haricinde de bir zayıf noktası da kaportası,hakikaten zayıf ve bunu hissettiriyor.Frenlerinden bahsetmemişim onu da ekleyeyim,bu vasat lastikler neticesinde herkes durmamasından da şikayetçi,lakin kaliteli bir lastikle kesinlikle net bir fark olacağına inanıyorum.4 disk fren,fren kuvveti ve dozajı yerinde,frenler çabuk şişmiyor.Yani lastikler,frenin çok gerisinde kaldığı için araç durmuyor bana kalırsa.

Accent denince aklıma uzun ömürlülük,yüzbinlerce km ve sorunsuzluk geliyor.Bu tanımlarında hakkını veriyor bence,özellikle kullandığım araçtaki kombinasyonuyla.B segmentindeki bu özellikleri bu aracın karşıladığını düşünüyorum.Genciz,kan bazen hızlı akıyor,araçtan fazla şey bekleyip alamayınca araba kötü olmuş oluyor bu sefer.Genç olduğunu unutup normal sürüşe geçersen bu araba yeterince tatmin ediyor işin özü :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,274
Panpa puanı
31,891
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Hocam teşekkür ederim,tekerimize taş değmesin.

Öncelikle gerçekten dizel-dct kombinasyonu hem performans hem ekonomik olarak bu arabadaki ikiliden çok daha iyi.Bu arabadaki ikili sadece konfor ve uzun ömürlülük vaadediyor.Özellikle yokuşlarda bu kombinasyon tam ölüm ikilisi :) Bunlar haricinde de bir zayıf noktası da kaportası,hakikaten zayıf ve bunu hissettiriyor.Frenlerinden bahsetmemişim onu da ekleyeyim,bu vasat lastikler neticesinde herkes durmamasından da şikayetçi,lakin kaliteli bir lastikle kesinlikle net bir fark olacağına inanıyorum.4 disk fren,fren kuvveti ve dozajı yerinde,frenler çabuk şişmiyor.Yani lastikler,frenin çok gerisinde kaldığı için araç durmuyor bana kalırsa.

Accent denince aklıma uzun ömürlülük,yüzbinlerce km ve sorunsuzluk geliyor.Bu tanımlarında hakkını veriyor bence,özellikle kullandığım araçtaki kombinasyonuyla.B segmentindeki bu özellikleri bu aracın karşıladığını düşünüyorum.Genciz,kan bazen hızlı akıyor,araçtan fazla şey bekleyip alamayınca araba kötü olmuş oluyor bu sefer.Genç olduğunu unutup normal sürüşe geçersen bu araba yeterince tatmin ediyor işin özü :)
Kaliteli lastiklerle hem tutuş hem fren performansı bir üst seviyeye çıkacaktır kesinlikle. Özellikle bahsettiğimiz durumlarda sürüşü bozulabilen araçlar için kaliteli lastik kesinlikle şart. Benim kullandığım otomobilde lastiklerin durumu gayet iyi olduğu için gerek viraj limiti gerek frenleme kalitesi gayet güzeldi. Dediğim gibi viraj içinde bozukluk olursa arkası ona pek hoş tepkiler vermiyor sadece ama bu zaten çoğu torsiyonlu aracın ortak sorunudur.

Çift kavrama bir şanzıman kullanıyor olmasına rağmen aracı sürdüğüm zaman zarfı boyunca bana da bin üstüne vur kırbacı izlenimi vermişti otomobil. Kiralık şirket aracı olmasına, her geçenin dan dun kullanıyor olmasına, 60 bin km boyunca İstanbul'da şehir içi bu şekilde kullanılmış olmasına rağmen araçta hiç kondisyon düşüklüğü, arıza falan yoktu ki sizin benzinli motor ve cvt şanzıman ikilisiyle sağlamlığı bir kat daha artacaktır. Netice itibariyle dediğiniz gibi bence de yeterince tatmin ediyor. Yumurta kasayı da severdim, blue modelini de sevdim. Allah kaza bela göstermesin, keyifle binmeyi nasip etsin :)
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,246
Panpa puanı
6,082
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Bence eksi dediğiniz birçok şey bu arabada zaten beklenen şeyler olduğundan ben eksi saymamak gerektiğini düşünüyorum. Özellikle performans kısmında 1.4 egea kullanıcısı olarak gidişini az çok tahmin edebiliyorum ama zaten alırken bilerek alıyoruz ona göre para veriyoruz çok takılmamak lazım :D
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Kaliteli lastiklerle hem tutuş hem fren performansı bir üst seviyeye çıkacaktır kesinlikle. Özellikle bahsettiğimiz durumlarda sürüşü bozulabilen araçlar için kaliteli lastik kesinlikle şart. Benim kullandığım otomobilde lastiklerin durumu gayet iyi olduğu için gerek viraj limiti gerek frenleme kalitesi gayet güzeldi. Dediğim gibi viraj içinde bozukluk olursa arkası ona pek hoş tepkiler vermiyor sadece ama bu zaten çoğu torsiyonlu aracın ortak sorunudur.

Çift kavrama bir şanzıman kullanıyor olmasına rağmen aracı sürdüğüm zaman zarfı boyunca bana da bin üstüne vur kırbacı izlenimi vermişti otomobil. Kiralık şirket aracı olmasına, her geçenin dan dun kullanıyor olmasına, 60 bin km boyunca İstanbul'da şehir içi bu şekilde kullanılmış olmasına rağmen araçta hiç kondisyon düşüklüğü, arıza falan yoktu ki sizin benzinli motor ve cvt şanzıman ikilisiyle sağlamlığı bir kat daha artacaktır. Netice itibariyle dediğiniz gibi bence de yeterince tatmin ediyor. Yumurta kasayı da severdim, blue modelini de sevdim. Allah kaza bela göstermesin, keyifle binmeyi nasip etsin :)
Tam bir görev adamı kısaca hocam :) Çok teşekkür ederim,cümlemize :)
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Bence eksi dediğiniz birçok şey bu arabada zaten beklenen şeyler olduğundan ben eksi saymamak gerektiğini düşünüyorum. Özellikle performans kısmında 1.4 egea kullanıcısı olarak gidişini az çok tahmin edebiliyorum ama zaten alırken bilerek alıyoruz ona göre para veriyoruz çok takılmamak lazım :D
Eh tabii ki,bindiğimiz aracı tanıyıp ona göre eleştirmemiz lazım esasında.Benimki aslında bir eleştiri gibi değilde,bir beklenti gibi.Diğer b sınıfı araçlarla kıyaslama yapınca ortaya çıkan şeyler genelde yazdıklarım.Bana kalsa,geleceği görsem ve de kendime alsam böyle bir araç alır mıydım bilemiyorum.İşimi görsün,getirip götürsün yeter şimdilik :)
 

PULAT

Panpa
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
742
Panpa puanı
2,068
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
B segmenti sedanlar içinde bence en kaliteli ve üst segment gibi duran bu araç bence. Benim tek gözümü tırmalayan yeri koca cüsseli gövdeye oranla çok küçük tasarlanmış çamurluk ağızları. Birde üstüne ufak jant ile alındığında görüntüsünü bozuyor diye düşünüyorum.
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
B segmenti sedanlar içinde bence en kaliteli ve üst segment gibi duran bu araç bence. Benim tek gözümü tırmalayan yeri koca cüsseli gövdeye oranla çok küçük tasarlanmış çamurluk ağızları. Birde üstüne ufak jant ile alındığında görüntüsünü bozuyor diye düşünüyorum.
Baz donanımlarda neredeyse bisiklet jantı kıvamında bir jant geliyor kapaklı,o gerçekten hoş durmuyor.Accent,b sınıfının bence en iyisi diyemeyeceğim ancak görünüş olarak en iddialılarından.Her ne kadar kaportaya dokununca bu algı gitse de,uzaktan bakıldığından keskin hatları ve gölge oyunları aracı nitelikli yapan özelliklerinden.Çamurluk ağzı konusuna da kesinlikle katılıyorum.
 

GeneralCevdet

Profesör
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
355
Panpa puanı
634
Yaş
19
Konum
Saturn
Marka
Setra
Sakin kullanım 100 km ortalama tüketim verisi

20191102_202819.jpg


Seri kullanım verisi bu da 200 km

Screenshot_20191102-185751_WhatsApp.jpg
 
Son düzenleme:
Üst