Accent Era 1.5 CRDI yazılım geliştirme süreci

Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Merhaba OTOPARK takipçileri,

Adım Ozan, 22 yaşındayım. Küçük yaştan beridir yazılıma ilgi duyup bu konuda hep kendimi geliştirmek için uğraş verdim. Üniversiteye başladıktan sonra bu ilgim eskisi kadar olmasa da devam etti. OTOPARK ile de arabalara karşı merakım başladı. Üniversite bitimine yakın, (tabii kafa hep yazılımda olduğu için :D) Remap işini öğrenmeye başladım.

İlk önce motor mekaniğini öğrenmem gerekti. Sonuçta makine mühendisi değildim :) Forumun gelecektek makine mühendislerinden @yaso her şeyi bilale anlatır gibi anlattı bana :D Sonrasındaysa Ecu'daki verileri okumam gerekti. Kess v2 satın alıp, aracın tüm verilerini okudum. Ecu dosyalarını açmak için kullanılan programlar yaklaşık 5000-7000 TL arasıydı. Öğrenci halimle bu kadar parayı veremezdim. Mantığını kavrayıp aracın haritalarını kendim ayrıştırdım. Birçok aracın orijinal ecu dosyalarını indirip, inceledim. Sonra öğrendiğim şeyleri @yaso yla paylaştım.

Birlikte araçların haritalarına bakarak karakterlerini yorumlayabilir hale geldik. :D
Yorumlarda aracınızın marka&model söylerseniz mapleri okuyarak aracınızın karakterini size uygun bir dille anlatabiliriz. @yaso ile :)
Sıra geldi alçaktan uçmaya :D kendi aracıma yazılım atmaya başladım.

Accent Era 1.5 CRDI 110hp
-EGR İptali
-Kat İptali
-Tüm veriler(Yakıt Miktarı, Turbo Basıncı, Yakıt Zamanlaması, Yakıt Basıncı) %15 oranında yükseltildi. // Enjektör sağlığını korumak için maksimum değer değiştirilmedi.
-VGT turboyu korumak amacıyla üst devirlerdeki turbo kanatçık açılarını açtım.
-Hyundai sağolsun 1.5-1.6 ceed, 1.5 getz&cerato gibi araçlara aynı mapı atmış :) Çok uğraşılmış olduğu belli.
-Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devirde yürümesi için ayarlandı.
-Düşük devirde dip gaz yapıldığında turbo lagı oluşmaması sağlandı.
-Aracın stok verilerinde 3.500'den sonra yakıt&turbo&vb tüm verileri düşmekteydi. Bu da dizel devir çevirmeyi sevmez&güç vermez vb gibi sorunlarını oluşturuyordu. Çözüm basitti.. 4.500 devire kadar güç ve tork alınabilmesi için ayarlandı :)
-BMW 118d haritalarına uyumlu olarak tekrardan yazıldı
-Gaz pedalına %50 ve daha az basıldığında stok araç daha geç tepki veriyordu ve aracın yürümesi için daha fazla gaza basmak zorunda kalıyordum. Sonuç = Yakıt sarfiyatı. Bu sorun düzeltildi. Anlık tepki verecek şekilde ayarlandı.
-Dumansız olması için dip gazdaki yakıt basıncı düzenlendi.
-Popcorn rev limiter ayarlandı.
-Tork Limitleri düzenlenen haritalara göre yeniden yazıldı.
-DTC hatası silindi(egr).

Aracın 126,5hp 270nm tork civarı bir şey olduğu tahmin ediyorum. Fakat bazı okuduğum makalelere göre egr iptali %7-%10 civarı kazanç veriyormuş motora ne kadar doğru bilmiyorum.

Egr iptali sonrası aracımdaki değişikler.(Sadece egr iptal edilerek denendi)
Kod:
Egr iptali sonrası yüksek vites düşük devirdeki tekleme gitti.
Gaz tepkisi düşük devirdeyken daha canlı olmuştu.
Yakıt tüketimi düşmüştü.
2.Vites dip gaz

3.Vites dip gaz // asfalt ıslaktı
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Ellerinize sağlık valla. Şöyle stok 0 100 ve yazılımlı 0 100 değerleri karşılaştırma olsa güzel olur. 2cr serhat bu video işini mekanı vb. Açıdan güzel yapıyor
Sağolun :) 2CR bu işi meslek haline getirdiği için ek ekipmanlar ile çalışıyor bu sayede de güzel içerikler yapabiliyor. Ben ise öğrenciyim :D
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,198
Beğeni puanı
11,563
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Ford
Evet arkadaşlar uzun bir süredir otomobil motorlarını detaylıca inceliyoruz.
Nedir dci motorların bu kadar tutumlu olmasının sebebi? Bmwler nasıl bu kadar stabil devir çevirebiliyor nerdeyse her devir bandında koltuğa yaslayabiliyor? Mesela kendi aracımdan örnek verelim neden alt devirleri ruh gibi?
İşin gerçek yüzü yani her markanın kendi mühendislerinin oluşturduğu ecu dosyaları açığa çıkıyor. Tamam mekanik parçalar farklı ama sonuçta hepsinin çalışma amacının, yapabileceği kabiliyetlerinin belli bir standardı var. Bu noktadan sonra onları nasıl kontrol edeceğin, onlara ne gibi şeyler yaptırmak istediğin devreye giriyor.
Evet motorların karakterini insanlarda olduğu gibi beyinleri ve beyinlerinin içindeki düşünceler belirliyor..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
14,378
Beğeni puanı
43,383
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Merhaba OTOPARK takipçileri,

Adım Ozan, 22 yaşındayım. Küçük yaştan beridir yazılıma ilgi duyup bu konuda hep kendimi geliştirmek için uğraş verdim. Üniversiteye başladıktan sonra bu ilgim eskisi kadar olmasa da devam etti. OTOPARK ile de arabalara karşı merakım başladı. Üniversite bitimine yakın, (tabii kafa hep yazılımda olduğu için :D) Remap işini öğrenmeye başladım.

İlk önce motor mekaniğini öğrenmem gerekti. Sonuçta makine mühendisi değildim :) Forumun gelecektek makine mühendislerinden @yaso her şeyi bilale anlatır gibi anlattı bana :D Sonrasındaysa Ecu'daki verileri okumam gerekti. Kess v2 satın alıp, aracın tüm verilerini okudum. Ecu dosyalarını açmak için kullanılan programlar yaklaşık 5000-7000 TL arasıydı. Öğrenci halimle bu kadar parayı veremezdim. Mantığını kavrayıp aracın haritalarını kendim ayrıştırdım. Birçok aracın orijinal ecu dosyalarını indirip, inceledim. Sonra öğrendiğim şeyleri @yaso yla paylaştım.

Birlikte araçların haritalarına bakarak karakterlerini yorumlayabilir hale geldik. :D
Yorumlarda aracınızın marka&model söylerseniz mapleri okuyarak aracınızın karakterini size uygun bir dille anlatabiliriz. @yaso ile :)
Sıra geldi alçaktan uçmaya :D kendi aracıma yazılım atmaya başladım.

Accent Era 1.5 CRDI 110hp
-EGR İptali
-Kat İptali
-Tüm veriler(Yakıt Miktarı, Turbo Basıncı, Yakıt Zamanlaması, Yakıt Basıncı) %15 oranında yükseltildi. // Enjektör sağlığını korumak için maksimum değer değiştirilmedi.
-VGT turboyu korumak amacıyla üst devirlerdeki turbo kanatçık açılarını açtım.
-Hyundai sağolsun 1.5-1.6 ceed, 1.5 getz&cerato gibi araçlara aynı mapı atmış :) Çok uğraşılmış olduğu belli.
-Yakıt tasarrufu için yüksek vites düşük devirde yürümesi için ayarlandı.
-Düşük devirde dip gaz yapıldığında turbo lagı oluşmaması sağlandı.
-Aracın stok verilerinde 3.500'den sonra yakıt&turbo&vb tüm verileri düşmekteydi. Bu da dizel devir çevirmeyi sevmez&güç vermez vb gibi sorunlarını oluşturuyordu. Çözüm basitti.. 4.500 devire kadar güç ve tork alınabilmesi için ayarlandı :)
-BMW 118d haritalarına uyumlu olarak tekrardan yazıldı
-Gaz pedalına %50 ve daha az basıldığında stok araç daha geç tepki veriyordu ve aracın yürümesi için daha fazla gaza basmak zorunda kalıyordum. Sonuç = Yakıt sarfiyatı. Bu sorun düzeltildi. Anlık tepki verecek şekilde ayarlandı.
-Dumansız olması için dip gazdaki yakıt basıncı düzenlendi.
-Popcorn rev limiter ayarlandı.
-Tork Limitleri düzenlenen haritalara göre yeniden yazıldı.
-DTC hatası silindi(egr).

Aracın 126,5hp 270nm tork civarı bir şey olduğu tahmin ediyorum. Fakat bazı okuduğum makalelere göre egr iptali %7-%10 civarı kazanç veriyormuş motora ne kadar doğru bilmiyorum.

Egr iptali sonrası aracımdaki değişikler.(Sadece egr iptal edilerek denendi)
Kod:
Egr iptali sonrası yüksek vites düşük devirdeki tekleme gitti.
Gaz tepkisi düşük devirdeyken daha canlı olmuştu.
Yakıt tüketimi düşmüştü.
2.Vites dip gaz

3.Vites dip gaz // asfalt ıslaktı
Kardeş bu işin başından beri aklımda olan bir soru var.
Bu işlemlere başlamadan önce stock yazılım kodlarını yedekledin mi :D Yani istediğin zaman fabrika ayarlarına geri döndürebilir misin?
 
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Kardeş bu işin başından beri aklımda olan bir soru var.
Bu işlemlere başlamadan önce stock yazılım kodlarını yedekledin mi :D Yani istediğin zaman fabrika ayarlarına geri döndürebilir misin?
Tabii ki satarken fabrika ayarlarına çevirip zorlanmamış, stock, binicisinden era diye ilana koyacağım :D
 

Samed M.

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,310
Beğeni puanı
3,238
Puanları
3,770
Yaş
20
Konum
Antalya
Marka
Hyundai
1500 devir altı titreme gitti mi ? Ayrıca o kadar konuştuk yazılımı kendin yaptığın sır mıydı ? :D :D
Şuan çok mutluyum bizim Era' nın yazılımı bedavaya geldi. Artık bir panpa kıyağı geçersin. Asdfghjk :D
 
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
1500 devir altı titreme gitti mi ? Ayrıca o kadar konuştuk yazılımı kendin yaptığın sır mıydı ? :D :D
Şuan çok mutluyum bizim Era' nın yazılımı bedavaya geldi. Artık bir panpa kıyağı geçersin. Asdfghjk :D
3. Vites rolantide geziyorum gaza yumurtaya basar gibi bassam bile yürüyor :D
Hadi gene iyisin geçeriz bi kıyak :D
 

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,472
Beğeni puanı
16,223
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Marka
Aston Martin
Olayı ben de adım adım biraz görmüş oldum, uzun denemeler sonucu güzel bir yazılım oldu. Eline sağlık.
 
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
bana değin hele benim corsa 1.4 mapına napabilinir :D yazılım yapılıyor biliyorum o_O
Atmosferik araçlarda yazılım ile %8-%9 arası güç alınır genelde. Amaç sadece güç almak değil arabadan zevk almak. :D Alt devirleri eskiye oranla iyileştiririz. Üst devirler hem yakar hem gider. %8 güç aldıysak %12 civarında yakıtta artış olur. Bu dediğim sadece üst devirler için geçerli. Turbo olmadığı için hava filtresinin önemi daha da artıyor.
Hava filtresi&spor susturucu ve yazılımla %12-%14 arası güç rahatlıkla alınır :D
 

emreozukan

Panpa
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
1,787
Beğeni puanı
4,303
Puanları
3,720
Atmosferik araçlarda yazılım ile %8-%9 arası güç alınır genelde. Amaç sadece güç almak değil arabadan zevk almak. :D Alt devirleri eskiye oranla iyileştiririz. Üst devirler hem yakar hem gider. %8 güç aldıysak %12 civarında yakıtta artış olur. Bu dediğim sadece üst devirler için geçerli. Turbo olmadığı için hava filtresinin önemi daha da artıyor.
Hava filtresi&spor susturucu ve yazılımla %12-%14 arası güç rahatlıkla alınır :D
ya zaten benim araba 90 bg ama bir üst kasa 100 bg tork bandını alt devire çekmişler beygiri 10 bg arttırmışlar ki ufak hacimde 9-10 bg bir vites daha varmış gibi arabayı rahatlatır. Şuan stok halde ama zamanında düz boru ve açık filtre varmış, ama onalrdan sonra remap yapılmayınca araba dahada sağırlaşmış. şu bi iki eskiği kaldı belki ondan sonra remap düşünüyorum gerçekten hem 16v yapısından hem aracın mapinden çoook hantal alt devirler
 
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
ya zaten benim araba 90 bg ama bir üst kasa 100 bg tork bandını alt devire çekmişler beygiri 10 bg arttırmışlar ki ufak hacimde 9-10 bg bir vites daha varmış gibi arabayı rahatlatır. Şuan stok halde ama zamanında düz boru ve açık filtre varmış, ama onalrdan sonra remap yapılmayınca araba dahada sağırlaşmış. şu bi iki eskiği kaldı belki ondan sonra remap düşünüyorum gerçekten hem 16v yapısından hem aracın mapinden çoook hantal alt devirler
Şehir içinde alt devirleri ölü olan bir aracı kullanması gerçekten eziyet... Hele ki trafikte. Bir üst kasanın maplerini baz alarak yeniden yazılabilir. Hazır değil de özel olarak yazılmış bir harita kullanılması daha iyi olur motor sağlığı açısından <3
 

DuzboruDownpipe

Reis
Destekçi
Beta Programı
Katılım
9 Eyl 2016
Mesajlar
6,715
Beğeni puanı
15,544
Puanları
5,020
Konum
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Şu bizim golfün karakteri nedir dr.ozi bey?1.6 tdi 110 bg cik.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
1 Ocak 2017
Mesajlar
2,663
Beğeni puanı
9,801
Puanları
5,270
Konum
38:22:37:12
Marka
Bugatti
Şu bizim golfün karakteri nedir dr.ozi bey?1.6 tdi 110 bg cik.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1600-2800 devir arası torkunuz 240nm'ye ayarlanmış. Devir artıkça daha düşüyor bu oran. Gaz pedalınız %13 ve altına hissiz şekilde ayarlanmış. Şehir içi az yakmanızın nedenlerinden biri bu. Turbo basıncınız ise 1450devirden-2100 devire kadar tam yükte çalışıyor. Aynı şekilde oranlı bir biçimde devir artıkça basıncınız düşmekte. Az yaksın diye o kadar uğraşılmış ki. Yakıt zamanlamasını düşürmüşler yani gaz pedalına %33 ve altı basıldığında ciddi bir biçimde yakıt tasarrufu yapılacak şekilde ayarlanmış. Pedala %33 üstü basıldığında ise her şey normale dönüyor. Yürüyor bildiğin :) Gelelim üst devirlere. Yakıtı düşürüp yakıt zamanlamasını artırmışlar. Bu da üst devirlerde hem tasarruf sağlıyor hem gidiyor demek. Üst devirde yine sakin bir şekilde kullanırsanız birçok araca göre daha az yakarsınız. <3 Alt devirlerde turbo lagı nerdeyse yok denilecek kadar az.
 
Son düzenleme:
Üst