KAPALI Akü kutup başları paslı olunca marş sorunu olur mu?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Yine R19 yine sorun...
Dün 10 dakika motor kapalı müzik dinledikten sonra araç marş basmadı vurdurdum kullandım bırakırken kapatıp tekrar marş bastım çalıştı ancak şimdi yine marş almıyor. Jetta'dan takviye yapacaktım ama akü şarjlı diyor kendi göstergesinde. Şarjlıyken şarj etmeye çalışırsam ne olur kestiremediğim için buraya sormaya karar verdim. Akü kutup başları çok paslı geldi bana kopan tellerde var bu etkileyebilir mi marş motorunu? WD40 sıkıp temizleyebilir miyim direkt üstündeyken faydası olur mu?
Screenshot_20200314-131453_Gallery.jpg
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
253
Beğeni puanı
710
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Yeni akunun sağlığı için o bağlantıları daha düzgün hale getirmelisiniz.. mesela sıfır zımpara ve ek şase kabloları gibi.. yoksa yeni akunun sonuda kısa zamanda diğeri gibi olacaktir.
 

S.Asil

01 ADANA
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
2,480
Beğeni puanı
4,664
Puanları
4,070
Konum
ADANA
Marka
Opel
Yine R19 yine sorun...
Dün 10 dakika motor kapalı müzik dinledikten sonra araç marş basmadı vurdurdum kullandım bırakırken kapatıp tekrar marş bastım çalıştı ancak şimdi yine marş almıyor. Jetta'dan takviye yapacaktım ama akü şarjlı diyor kendi göstergesinde. Şarjlıyken şarj etmeye çalışırsam ne olur kestiremediğim için buraya sormaya karar verdim. Akü kutup başları çok paslı geldi bana kopan tellerde var bu etkileyebilir mi marş motorunu? WD40 sıkıp temizleyebilir miyim direkt üstündeyken faydası olur mu?
Ekli dosyayı görüntüle 24525
Temizleyin elbette , kopan akım kabloları sorundur tabi
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,524
Beğeni puanı
18,553
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Arabamı ilk aldığımda eksi kutup başı nedeniyle yaşadım bunu, eksi hattı ayrı olanlar çalışıyor şaseyi aküden alanlar çalışmıyordu, kablo uçları değişti akü kutupları temizlendi düzeldiydi
 

S.Asil

01 ADANA
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
2,480
Beğeni puanı
4,664
Puanları
4,070
Konum
ADANA
Marka
Opel
Elbette söküp temizleyin , kontrolünü yapın , beyazlaşma varsa kola ile yada sıcak su ile halledebilirsiniz , pası kolada alır bu arada :)
 

At

Takipçi
Beta Programı
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
6,472
Beğeni puanı
16,218
Puanları
5,020
Konum
Antalya
Marka
Aston Martin
R19 dan ziyade yaşıyla alakalı bir durum
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Arabamı ilk aldığımda eksi kutup başı nedeniyle yaşadım bunu, eksi hattı ayrı olanlar çalışıyor şaseyi aküden alanlar çalışmıyordu, kablo uçları değişti akü kutupları temizlendi düzeldiydi
Bende ondan şüphelendim ya eksinin durumu çok kötü. Bi temizleyip marş deneyeceğim çalışmazsa mecbur takviye ya da vurdurma.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,524
Beğeni puanı
18,553
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Bende ondan şüphelendim ya eksinin durumu çok kötü. Bi temizleyip marş deneyeceğim çalışmazsa mecbur takviye ya da vurdurma.
Akü tarafını da kablo tarafını da temizleyin, çatlak vs. Var mı kontrol edin iki tarafta da. Bende kablo tarafında kılcal bi çizik gibi çatlak vardı o bile baya etkiliyo
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Akü tarafını da kablo tarafını da temizleyin, çatlak vs. Var mı kontrol edin iki tarafta da. Bende kablo tarafında kılcal bi çizik gibi çatlak vardı o bile baya etkiliyo
Kutup başlarını sökerim hocamda nasıl temizlenir bilmiyorum. WD40 sıkıp bulaşık teliyle girişsem bir sorun olur mu? Birde akü sarjlı diyor ya göstergede bu doğru mu? Takviye yapmama gerek yok mu?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,524
Beğeni puanı
18,553
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Kutup başlarını sökerim hocamda nasıl temizlenir bilmiyorum. WD40 sıkıp bulaşık teliyle girişsem bir sorun olur mu?
valla benim kutup başını zımparayla temizledi oto elektrikçi kablo ucunu zaten değişmiştik
 

nacker

Profesör
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
307
Beğeni puanı
517
Puanları
1,195
Konum
İstanbul
Bizzat başıma geldi volvoda. Araba bir süre yatmıştı gidip çalıştırmak isteyince tak edip kaldı. Akü bitti derken kutup başlarını bir sökeyim dedim. Akü ile kutup başı arası komple oksitlenmiş, marşa basınca aradaki dirençten dolayı akım geçemiyordu. Zımpara ile temizleyip geri takınca düzeldi.
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
valla benim kutup başını zımparayla temizledi oto elektrikçi kablo ucunu zaten değişmiştik
Bizzat başıma geldi volvoda. Araba bir süre yatmıştı gidip çalıştırmak isteyince tak edip kaldı. Akü bitti derken kutup başlarını bir sökeyim dedim. Akü ile kutup başı arası komple oksitlenmiş, marşa basınca aradaki dirençten dolayı akım geçemiyordu. Zımpara ile temizleyip geri takınca düzeldi.
Zımparam yok ya. Bi marş bassa sanayiye gideceğimde neyle temizlesem bilemiyorum. Bulaşık teli daha kötü yapar mı acaba?
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,524
Beğeni puanı
18,553
Puanları
5,720
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Zımparam yok ya. Bi marş bassa sanayiye gideceğimde neyle temizlesem bilemiyorum. Bulaşık teli daha kötü yapar mı acaba?
Bence bulaşık teli de olur ama sorumluluk kabul etmem :D herhangi bi hırdavatçı inşaat malzemesi satan yer varsa yakınlarda oralarda olurzımpara
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
Bence bulaşık teli de olur ama sorumluluk kabul etmem :D herhangi bi hırdavatçı inşaat malzemesi satan yer varsa yakınlarda oralarda olurzımpara
Bulaşık teli de olur. Aşındırıcı bir şey olması yeterli. Hatta tornavidayla falan bile kazınabilir.
Çok teşekkürler gerçekten yardımlarınız için. Bu forum olmasa çoktan satardım herhalfe bu arabayı :)
Sentetik tiner ve WD40 ile deneyeceğim bakalım inşallah basarda sanayiye gidebilirim.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
Katılım
10 Eyl 2016
Mesajlar
2,099
Beğeni puanı
5,885
Puanları
4,270
Yaş
23
Konum
Elazığ
Marka
Skoda
Accentimizde olmuştu ve kutup başlarına kaynar su dökmüştük düzelmişti ama wd40 varsa bence onu kullanmanız daha sağlıklı olur.
 

lmter224

Asfalt Kurutucu
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
121
Beğeni puanı
89
Puanları
510
Konum
İstanbul
wd40 ve tel fırça :) hatta kablonun ucundan birkaç santim kesip yeni kutup başları alıp bağlayabilirsiniz sıfır sıkıntı olur
 

1987EP

Profesör
Beta Programı
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
678
Beğeni puanı
510
Puanları
1,145
Konum
Bavaria
Marka
Volkswagen
arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim. temizledim ama yinr marş basmadı mecbur vurdurarak mutlu aküye gittim. 60 amper 380 lira dediler birde doping marka vardı o da mutlunun 350den 280e düştü dediler onu taktık şu an bir sıkıntı yok. Üstündeki akü 5 yıllıkmış artık şarj tutmuyormuş.
 

ercanalhan

Yusuf Ercan Alhan
Profesör
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
253
Beğeni puanı
710
Puanları
1,395
Konum
istanbul
Marka
Opel
Yeni akunun sağlığı için o bağlantıları daha düzgün hale getirmelisiniz.. mesela sıfır zımpara ve ek şase kabloları gibi.. yoksa yeni akunun sonuda kısa zamanda diğeri gibi olacaktir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst