Alfasud; Alfa Romeo'nun İlk Kompakt Otomobili

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Anasayfadaki Alfa 156 haberi üzerine ben de Alfa Romeo'nun ilk önden çeker otomobili ve ilk compact otomobili Alfasud'dan bahsedeyim biraz.

Alfa Romeo 1952 yılında (Mini Cooper'dan da önce) enine yerleştirilmiş, önden çeker compact otomobil geliştirmeye Tipo 13-61 dosyası adı altında başlıyor, dönemin Giulia'sına benzer bir prototip de ortaya çıkarılıyor. (Alfa müzesinde sergileniyor)
t103.jpg
t103-2.jpg

Ancak Fiat ile yapılan anlaşmaya göre Alfa Romeo o dönem compact otomobil işine girmiyor Fiat da buna karşılık spor otomobil ve büyük spor sedan çıkarmıyor. 1970'lere doğru gelirken yüksek petrol fiyatları, compact araçların yüksek satış rakamları gibi durumlardan dolayı Alfa CEO'su compact otomobil geliştirilmesini istiyor ve ortaya Alfasud çıkıyor. Fiat ile yapılan anlaşma böylece bozulmuş oluyor ve Fiat da Dino ve 130 gibi lüks spor modeller çıkarıyor. Yeni Alfasud'da kullanılmak üzere dinamik şasi ve direksiyon, düşük ağırlık merkezi için ve kompakt yapısından dolayı Bialbero boxer motorlar geliştirildi -1995'kadar bu motor ailesi geliştirilmeye devam edildi- Süspansiyon olarak Alfasud'da önde MacPherson arkada Watt's link'li torsiyon yer aldı. Tasarımı Giorgetto Giugiaro'nun elinden çıktı.
asde.jpg

Üretime hazırlanana kadar kutuplardan, Afrika çöllerine kadar her ortamda test edilidi. O dönem Alfa Romeo'nun hisselerine devlet sahip olduğu için yeni çıkacak modelin istihdam yaratılması amacıyla Güney İtalya'da üretilmesini istedi ve orada bir fabrika kuruldu -Alfa Sud ismi de buradan geliyor "sud = güney"-. Ancak deneyimsiz işçilerden dolayı üretimler bolca hata barındırıyordu. Boyacılar çeşitli bahanelerle iş yapmayı kesiyor, iş yapmadıkları gibi ayrılmayı da reddediyorlardı netice olarak boyanmayı bekleyen yüzlerce Alfasud, dışarda, denizden gelen tuzlu rüzgarların etkisiyle çoktan paslanıyordu. Fikir ve teknik açıdan oldukça başarılı olan Alfasud sonuç olarak Alfa Romeo'ya pahalı patladı ve zedelenmiş itibar ve ekonomik sıkıntılarla başbaşa kaldı. 1 milyon üzerinde üretim rakamıyla en çok üretilen Alfa modeli olsa da Alfa Romeo'ya ticari açıdan bir faydası olmadı ve devlet araç başına yaklaşık 25€ ödemek zorunda kaldı. Alfasud, 1984 yılında yerini Alfa 33'e bıraktı. 33 teknik olarak Alfasud üzerine inşa edilmiş bir modeldi ancak Alfasud'un barındırdığı birçok sorundan arınmış olarak çıktı.
as003.jpg
as004.jpg
as007.jpg
 
Son düzenleme:

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Beta Programı
Stage 2
16 Eyl 2016
5,639
2
9,528
5,020
Adana
Marka
Alfa Romeo
Toplan buraya doluş doluş hadi bakam :D

Bu güzel konu için çok teşekkürler @Sirius ellerine emeğine sağlık :)

Ekleme yapayım bende bu aracın fren sistemi gerçekten de ilgi çekici geliyor gözüme inboard brake system kullanan nadir araçlardan biridir alfasud :)

unnamed.png

Kısaca özetlemek gerekirse frenler aracın jantlarına doğru değilde içeride kalıyor :) Hatta yanlış değilsem el freni arka tekerleri değilde öndekileri kilitliyordu :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım