Alınık 1989 Doğan :)

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Herkese selamlar. Bir süredir uygun yürütme maliyetleri ve kendime uğraşacak bir araba istediğimden 1 aydır kuş serisi bakıyordum. Ortalama 25.000 bandında ülkemizin şartlarında düzgün bir araba bulmak gerçekten çok zor. Genelinin çürüğü çok fazla, ağır kaza yapmış, hiç bakım yapılmadan binilmiş araçlar. 10 tane araba baksam 8 tanesini sürmeden ayrılıyordum yanından. Sonra bu aracı buldum. İlk olarak ön çamurluklar, arka çamurluklar, kaput ve bagaj kapağının orjinal olması araca çok ısındırdı beni. Değişen boya vs takıntım yok lakin bu araçlar kaza yaşadığı zaman doğru düzgün düzeltilip tamir edilmediği için adam olmuyor. Genelinin de yürüyen aksamı diriliğini kaybetmiş sıkı ve düzgün bir hissiyat vermiyor. Bu yüzden içime sinen bir araç bulamamıştım.

Araca gelecek olursak tabiki eksikleri ve problemleri var sonuçta 32 yaşında. Hafiften kriko demirlerinin bağlantı noktalarından ve birkaç yerde çürüme başlamış.Bikaç sene önce komple yüzeysel boyanmış ama çamurluk ağızlarında boya kabarması var. Rengi bronz gri olarak geçiyor, ışığa göre bej ile füme arasında değişken bir tonu var. Sonradan replika Advan Racing jant ve 195-50-15 lastik takılmış. Fren mesafesi azalsa da sessizlik ve konfordan biraz ödün verilmiş. Ön amortisörleri, silecek motoru ve kolları yeni değişmiş. Gövde biraz yere yaklaştırılmış gibi dursa da orjinal yaylar var araçta. Sanırım jant boyutundan dolayı böyle duruyor. Ateşleme bobini W124 mercedesin parçasıyla değiştirilmiş. Şarj dinamosu ise Opel Vectranın. (tofaşlarda yaygın bir uygulama) Marş yaparken farlarda en ufak zayıflama vs olmuyor. Araç yaklaşık 6-7 senedir Kocaelide. Ankarada mühendisler odasından alınan lpg ile ilgili bir kağıt var 2013 tarihli. 5664 sorgulamasında da plaka il değişimi gözükmüyor. İlk plakası olması muhtemel.

Eski sahibi pek temizlememiş aracı iç ve dış olarak oldukça kirliydi. Yıkandıktan sonra İlk fotoğrafımız :)
P_20210129_180816_vHDR_On_HP.jpg




Aracı aldığım ilk 2 gün 250 kilometre yol yaptım ilçeler arası-şehir içi trafikte, ara ara gazlamalarla birlikte 13 Lt / 100 km lpg tüketimi elde ettim. Benzinde fabrika verisi şehiriçi 10 litre / 100 km diye biliyorum. Bu yaştaki karbüratörlü bir araca göre lpgdeki tüketimi gayet makul. (Ailede hep benzinli araca binildiğinden tüplü aracın yakıt tüketimi ilaç gibi geldi açıkçası) Evin önünde babam incelerken akünün yanında bir kablonun kömür olduğunu fark etti. Alırken görmedik mi sonradan mı oldu bilmiyorum. Aynen bu şekildeydi



WhatsApp Image 2021-02-03 at 00.50.18.jpeg


Hemen kabloyu soyup temizleyip hangi parçayla ilgili olduğunu çözdük. Radyatör fanının güç kablosu yanmış ama araç bir şekilde fan açıyor problemsiz çalışıyordu bu şekilde Yeni sigortasını takıp bağlantısını sağladık. Problemsiz ısınmadan çalıştı. Bu sırada aracın sis farlarının güç bağlantısının fan üzerinden alındığını fark ettim. İçeriden manuel fan ve sis aynı anda açıldığında sisler yanıyor, fan kapandığı zaman sisler de sönüyor :D Bunu da çözeceğim yakında.


WhatsApp Image 2021-02-03 at 00.50.18 (1).jpeg




İlk olarak aracın gösterge paneline sonradan yapılmış zayıf led aydınlatmayı yeniledik, gayet güzel oldu. Daha sonra hemen far ve sinyaldeki solmuş filmleri söküp kalıntıları asetonla temizledim. Altından sıfır gibi far camı çıktı :) Ön panjur amblemini kötü bir durumda olduğundan söküp altını temizledim. Tamponumuzda ufak bir hasar var onun da tamirini yapacağım.

WhatsApp Image 2021-02-02 at 16.26.39.jpeg




Daha sonra plaka aydınlatmalarının içine şerit 5 li led montajını yaptık. Oldukça hoş bir ışık seviyesi oldu. Özellikle tampon gölgesinin yere belirgin bir şekilde yansıması çok hoşuma gitti açıkçası.


WhatsApp Image 2021-02-01 at 22.17.35.jpeg



Araca bir çok uygulama yapacağım kendi el işçiliğim ile. Şimdilik bu kadar. Herkese iyi forumlar
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Forumda sonunda bir Tofaş görebilmek mutlu etti, güzel günlerde binin, ben de son aracımı alma arefesinde Doğan L bakmıştım. Hatta bir haftalığına bir arkadaştan 500-600 km boyunca ödünç alıp tadına bakmıştım acaba mutlu eder mi diye.😁

Otomobil kullanma en iyi bu tarz araçlardan öğrenilir derler eskiler kesinlikle katılıyorum.:)

İlk uygulamaların yapılma hızına bakılırsa daha devamı gelecek. Tofaş'ın en güzel avantajı parça ucuzluğu. Bu durumdan faydalanarak motor güçlendirmesi yapmanız çok kolay. En basitinden temiz çıkma headers bile çoğu aracın basit bir hava filtresinden daha ucuz :😅. Dereceli egzantirikle falan uygun bütçede kurcalanırsa tat verir. Ama önce bir 75 bg'e alışmak gerekir tabii ki ıslak zeminde özellikle arkadan itiş araçlara alışmak gerekir.


195 taban lastikten dolayı kuru direksiyonla park manevralarında çok zorlanırsınız ilerleyen süreçlerde 185 55 15'e geçmenizi öneririm. Hem park manevralarınız rahatlar hem yakıt tüketimi azalır hem de aracın lastik yuvarlanma direnci azaldığı için düz yolda performansı bir tık iyi hissetirebilir.

İyi günlerde bininiz, içeriden foto bekliyoruz. Jant olarak bunlar mı kalacak?
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Hadi sen de zehiri almışsın hayırlı olsun :)

İlk iş olarak kaliteli hafif (veya orijinal 5 kollu 14") jantlara geçip orijinalindeki 175 tabana geçmelisiniz. Stock ön düzen, bu kalınlıkta tekerlekleri ve 15" jantların ağırlığını fazla kaldıramaz, ömrü kısa olur. Amortisör&yay işlerine de orijinal parçayla yenileme veya kaliteli coilover uygulamasıyla el atmanız gerekiyor gibi gözüküyor.

Son fotoya bakarken kulağıma bagaj kapağının garip yay sesi geldi bile... <3
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,081
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Geçenlerde bir arkadaşıma aldık tofaş, gerçekten bedavadan biraz pahalı ve orijinal bulunabilen parçaları ve ciddi derecede işçilik kolaylığı var biçok parçada. Bi kriko 2 sehpa ile youtube dan izleyip yapamayacağınız işi yok nerdeyse arabanın benim favoritte 1.5 senede cesaret edemediğim şeyleri bi ayda yaptık tofaşa :D

Hayırlı olsun kazasız belasız binin, takipteyim :)
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Forumda sonunda bir Tofaş görebilmek mutlu etti, güzel günlerde binin, ben de son aracımı alma arefesinde Doğan L bakmıştım. Hatta bir haftalığına bir arkadaştan 500-600 km boyunca ödünç alıp tadına bakmıştım acaba mutlu eder mi diye.😁

Otomobil kullanma en iyi bu tarz araçlardan öğrenilir derler eskiler kesinlikle katılıyorum.:)

İlk uygulamaların yapılma hızına bakılırsa daha devamı gelecek. Tofaş'ın en güzel avantajı parça ucuzluğu. Bu durumdan faydalanarak motor güçlendirmesi yapmanız çok kolay. En basitinden temiz çıkma headers bile çoğu aracın basit bir hava filtresinden daha ucuz :😅. Dereceli egzantirikle falan uygun bütçede kurcalanırsa tat verir. Ama önce bir 75 bg'e alışmak gerekir tabii ki ıslak zeminde özellikle arkadan itiş araçlara alışmak gerekir.


195 taban lastikten dolayı kuru direksiyonla park manevralarında çok zorlanırsınız ilerleyen süreçlerde 185 55 15'e geçmenizi öneririm. Hem park manevralarınız rahatlar hem yakıt tüketimi azalır hem de aracın lastik yuvarlanma direnci azaldığı için düz yolda performansı bir tık iyi hissetirebilir.

İyi günlerde bininiz, içeriden foto bekliyoruz. Jant olarak bunlar mı kalacak?
Hadi sen de zehiri almışsın hayırlı olsun :)

İlk iş olarak kaliteli hafif (veya orijinal 5 kollu 14") jantlara geçip orijinalindeki 175 tabana geçmelisiniz. Stock ön düzen, bu kalınlıkta tekerlekleri ve 15" jantların ağırlığını fazla kaldıramaz, ömrü kısa olur. Amortisör&yay işlerine de orijinal parçayla yenileme veya kaliteli coilover uygulamasıyla el atmanız gerekiyor gibi gözüküyor.

Son fotoya bakarken kulağıma bagaj kapağının garip yay sesi geldi bile... <3

Teşekkürler, Araba kullanmayı broadwayde öğrenmiş biri olarak bu jant lastik ölçüsüyle manevra yapmak gerçekten çok zor. Orjinal 5 kol diye tabir edilen 14" tofaş jantına geçmek istiyorum. Şimdilik pek kullanmadığım için böyle kalacak.


🧿 güzel günlerde kullanın. Koltukları rahattır kesin

:) Doğanların koltukları başka gerçekten. Arka kol dayaması vs. kanepe gibi bir oturuşu var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve dthhasan

HaniBanaDemiş

Rıfat
Profesör
2 Şub 2021
195
143
1,085
38
İstanbul
Marka
Opel
Hayırlı olsun güzel bir uğraşa başlamışsınız.

Vakti zamanında araba kullanmayı ilk öğrenirken kursta ve çevrede Toros, Broadway, ve Doğan kullanma fırsatım olmuştu. İçlerinde rahatlığı ve gidişiyle Doğan başkaydı. Sizin de güzel günlerde kulanmanızı dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Hayırlı olsun güzel bir uğraşa başlamışsınız.

Vakti zamanında araba kullanmayı ilk öğrenirken kursta ve çevrede Toros, Broadway, ve Doğan kullanma fırsatım olmuştu. İçlerinde rahatlığı ve gidişiyle Doğan başkaydı. Sizin de güzel günlerde kulanmanızı dilerim :)
Teşekkür ederim sağolun
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullan inşallah :) İç mekandan da fotoğraflarını ekle mutlaka.

İç mekan aşırı kirli olduğundan eklemedim. Komple içini soyup ses yalıtımıyla birlikte detaylı temizliğini yapacağım. Kapı döşemeleri değişecek. Hepsini fotoğraflayıp koyacağım buraya.
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
GÜNCELLEME
Arabanın içini sökmeye başladım. Arka pandizottaki iki adet hoparlör pioneer marka 500w lık oval hoparlör çıktı :) İndirimde amfi ve teyp yakalayınca seti dizmek istedim. Ses yalıtımı için malzemelerimiz geldi. (30cmx10mt rulo bitüself ve 2cm kalınlığında firex sünger)
Tweeterlı 13 cm ön kapı hoparlörü (250 tl) , Soundmax 4 kanallı amfi (266 TL) ve piooner MVH-S125UI (370 tl) teyp, yine soundmax in amfi kablosunu aldım. Henüz yarısı kargo sürecinde. İlk gelenler bunlar :)



WhatsApp Image 2021-02-09 at 23.44.45.jpeg



Sis farlarını güç bela söktüm vidaları yalama olmuş ve kaynamıştı tamamen. Camının temizliğini yapıp silikonunu sıktım. Çok iyi kondisyona gelmedi ama eskisinden iyi olduğu kesin.


WhatsApp Image 2021-02-09 at 23.44.45 (1).jpeg



Fren kaliperleri ve kampanalarını boyadım. Altındaki boyayı tamamen sökemediğim için tam içime sinmedi ama kırmızı halinden daha iyi duruyor. Bu fotoğrafta amortisörün arka kısmında çürüme başlangıcını görebilirsiniz.

Öncesi
WhatsApp Image 2021-02-09 at 23.55.24 (1).jpeg


Son kat ve kurumuş halini malesef fotoğraflamayı unuttum.

WhatsApp Image 2021-02-09 at 23.55.23.jpeg



Bunun yanında arka-ön amblemler ve sinyal takımı aldım. Birkaç gün içinde arabanın içini torpido hariç tamamen soyup ufak tefek çürükleri için ustaya bırakıyorum. Koltuk-taban-tavan döşemesinin detaylı temizliğini yapacağım bu süreçte. Bugün güneşlikleri söküp Atas vinet APC ve fırça-sünger yardımıyla temizliğini yaptım.

Önceki hali böyleydi
WhatsApp Image 2021-02-09 at 20.58.57.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-09 at 20.58.56 (2).jpeg



Sonrası
WhatsApp Image 2021-02-09 at 20.58.56.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-09 at 20.58.56 (1).jpeg
 
Son düzenleme:

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
763
1,597
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Amortisör arkasındaki çürük başlangıcı ve varsa(mesela tabanda) benzer noktalar ile ilgili ufak bir tavsiyem olacak. 1-2 kutu pütür ve orta boy bir boya fırçası alarak o kısımlara uygulayabilirsiniz. Kesin çözüm değil tabi ama hem pasın etkileşimini azaltır hem de dayanımı bir nebze olsun arttırır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Amortisör arkasındaki çürük başlangıcı ve varsa(mesela tabanda) benzer noktalar ile ilgili ufak bir tavsiyem olacak. 1-2 kutu pütür ve orta boy bir boya fırçası alarak o kısımlara uygulayabilirsiniz. Kesin çözüm değil tabi ama hem pasın etkileşimini azaltır hem de dayanımı bir nebze olsun arttırır.
Bu yöntem çok kullanılıyor ama kısa süreli göze batmamış oluyor sadece, tabiri caizse çer çöpü halının altına süpürmek gibi. Benim tavsiye ettiğim ve uygulayacağım bir yöntem değil. Bu tarz çürükler kazınıp yerine yeni sac kaynatılacak.

@Alper45 teşekkür ederim sağol.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45

OguzhanC

Panpa
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
763
1,597
2,520
26
Kocaeli-Ordu
Marka
Peugeot
Bu yöntem çok kullanılıyor ama kısa süreli göze batmamış oluyor sadece, tabiri caizse çer çöpü halının altına süpürmek gibi. Benim tavsiye ettiğim ve uygulayacağım bir yöntem değil. Bu tarz çürükler kazınıp yerine yeni sac kaynatılacak.

@Alper45 teşekkür ederim sağol.
O tarz kapsamlı bir işlem yapılacaksa tabiki öyle yapmak daha doğru. Benim tavsiye etmemdeki amaç hemen tamir edilmeyecekse daha uzun süre dayanım sağlaması içindi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LiveForSpeed

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Bugün koltukları temizledim. Sırtlık kısmıyla alt kısmın farkına bakabilirsiniz. Aşırı lekeli ve kirli olduğundan biraz uğraştırdı. Yaşa bağlı olarak kumaşın bazı bölgelerinde hafiften solma ve esneme var.
WhatsApp Image 2021-02-19 at 18.50.11.jpeg




Kaporta işleri bitti. Taban dışardan ve içerden ziftlendi. Birkaç güne ses yalıtımına başlayacağım.Havalar biraz ısınınca düzeltilen yerleri boyayacağım. İç trim aksamında ufak çatlak ve hasarlar mevcut. Kahverengi rengini bulmak kolay olmadığı için tamir edeceğim. Kapı döşemelerinin siparişini verdim. Üstünden çıkanlar hem orjinal rengi değil hem de kötü durumdalar. linktekiyle değiştireceğim
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım