Araba Alma Macerası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

FocusMonster

Profesör
700
Konuma hoş geldiniz değerli forumdaşlarım. :) Zaman zaman çok farklı segment, bütçe ve farklı kişilere hitap eden arabalara baktım ve sizlere de bu tür konularda sorular sordum. Hatchback bakarken birden SUV baktığım da oldu. :D İşte bu konuda sizlere hala devam eden günlük tadında araç alma macerasını paylaşacağım.

Son günlerde araba almak için malum sitede birkaç yüz ilana baktım. Fiyatlarda abartı bir şekilde yükselme var.
Ne zaman toplum olarak arabayı yatırım aracı olarak görme düşüncesinden vazgeçeceğiz acaba? :rolleyes: Örneğin birkaç ay önce ihtiyaçtan dolayı sattığımız arabanın şu an malum sitedeki en düşük fiyatı sattığımız fiyatın 20-30 bin TL üzerinde. Bu noktada bana şu tarz sorular sorabilirsiniz.

a) Neden sattın? - İhtiyaç sebebiyle.
b) Elinde olsa satar mıydın? - Satmazdım ve satmayı düşünmezdim. Ömürlük binerdim.
c) Piyasasının yükselmiş olması seni üzüyor mu? Neden? - Evet birçok arabada olduğu gibi bu arabanın da fiyatının yükselmiş olması beni üzüyor. Bunun nedeni aracı şu an almak istememe rağmen değerlerinin astronomik bir boyutta artış göstermesi sebebiyle bu aracı almaktan vazgeçmem.

Üstteki yazdıklarıma bağlı olarak başka araçlara bakmaya başladım. SUV, hatchback, sedan, benzinli, dizel vb. birçok arabaya baktım.
Mevcut şartlarda sıfır araç almak daha mantıklı gözüküyor. Ama bu noktada kendim ve ailemin kullanacağı bir araba olarak sıfır araç almamızı mantıklı bulmadığım noktalar da var. Mesela beğenmediğimiz için bu yıl aldığımız bir aracı çok uzun süre binmeden sattık. Bu noktada aklıma şu soru takılıyor. "Sıfır araba alırsak yine beğenmeyip satmak istersek?". İşte bu soru benim sıfır araçlara biraz uzak kalmama sebep oluyor. Yoksa poşetini kendim açtığım gıcır gıcır :) bir araba almak varken neden ikinci el araba alayım.

Ayrıca babamın dizel motor, yüksek model istemesi beni araç bulma konusunda biraz zorluyor. Tercihlerini dizelden yana yapan birisine nasıl benzinli araba almasına ikna edebilirim?

Zaman geçtikçe konuya başka eklemeler de yaparım. Görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız memnun olurum. :)

Yahu dizeli yapan adam benle karşılaşmasın.
Araba alacağız. Yakıtı önemsemiyorum. Yaksın 2-3 litre fazla. O kadar para vereceğim bir de üstüne birkaç litre fazla yakmasını mı önemseyeceğim. Dostlar benzinli araç istiyorum ama babam dizel istiyor ne yapabilirim? Yok mu bunun bir yolu? Motor rölantide traktör gibi ses çıkarıyor (örneğin 1.6 mj Egea). Egea’ya laf attığım yok. Bence fiyatına göre çok iyi bir araba. Hem iç hem de dış tasarımı çok hoş. Ama dizelini istemiyorum. Hani illaki Egea değil Focus olur, 308 olur, Golf olur. Benzinli olsun istiyorum. Ne yapabilirim sizce arkadaşlar? Çevre çok önemli. Sürekli ay benzinli araba çok yakıyor. Vay benim arabam az yakıyor diyen kişilerden nefret edecek düzeye geldim. Yok kuruş hesabı yapıyorlar falan. Hiçbir zaman kuruş hesabı yapmadım yapmam da.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konuma hoş geldiniz değerli forumdaşlarım. :) Zaman zaman çok farklı segment, bütçe ve farklı kişilere hitap eden arabalara baktım ve sizlere de bu tür konularda sorular sordum. Hatchback bakarken birden SUV baktığım da oldu. :D İşte bu konuda sizlere hala devam eden günlük tadında araç alma macerasını paylaşacağım.

Son günlerde araba almak için malum sitede birkaç yüz ilana baktım. Fiyatlarda abartı bir şekilde yükselme var.
Ne zaman toplum olarak arabayı yatırım aracı olarak görme düşüncesinden vazgeçeceğiz acaba? :rolleyes: Örneğin birkaç ay önce ihtiyaçtan dolayı sattığımız arabanın şu an malum sitedeki en düşük fiyatı sattığımız fiyatın 20-30 bin TL üzerinde. Bu noktada bana şu tarz sorular sorabilirsiniz.

a) Neden sattın? - İhtiyaç sebebiyle.
b) Elinde olsa satar mıydın? - Satmazdım ve satmayı düşünmezdim. Ömürlük binerdim.
c) Piyasasının yükselmiş olması seni üzüyor mu? Neden? - Evet birçok arabada olduğu gibi bu arabanın da fiyatının yükselmiş olması beni üzüyor. Bunun nedeni aracı şu an almak istememe rağmen değerlerinin astronomik bir boyutta artış göstermesi sebebiyle bu aracı almaktan vazgeçmem.

Üstteki yazdıklarıma bağlı olarak başka araçlara bakmaya başladım. SUV, hatchback, sedan, benzinli, dizel vb. birçok arabaya baktım.
Mevcut şartlarda sıfır araç almak daha mantıklı gözüküyor. Ama bu noktada kendim ve ailemin kullanacağı bir araba olarak sıfır araç almamızı mantıklı bulmadığım noktalar da var. Mesela beğenmediğimiz için bu yıl aldığımız bir aracı çok uzun süre binmeden sattık. Bu noktada aklıma şu soru takılıyor. "Sıfır araba alırsak yine beğenmeyip satmak istersek?". İşte bu soru benim sıfır araçlara biraz uzak kalmama sebep oluyor. Yoksa poşetini kendim açtığım gıcır gıcır :) bir araba almak varken neden ikinci el araba alayım.

Ayrıca babamın dizel motor, yüksek model istemesi beni araç bulma konusunda biraz zorluyor. Tercihlerini dizelden yana yapan birisine nasıl benzinli araba almasına ikna edebilirim?

Zaman geçtikçe konuya başka eklemeler de yaparım. Görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız memnun olurum. :)
Yazınızı okudum umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz belli ki bunalmışsınız.

Öncelikle aracı siz değil, babanız alıyor.O kişi de yıllarını bir kenara kümülatif olarak ayırmış neticesinde güzel bir araç almak istemiş.Bu aracın ne olacağı konusunda kararını az çok vermiş gözüküyor-dizel vs- , bence siz seçenekleri sunun ikna etmek zorunda değilsiniz.

Ailenizde belki de hiç alışık olmadığınız Minibüs ya da ticari araç dahi kullanılabilirdi, vesselam siz kendi isteğinizi de değil babanızın isteklerini ön plana çıkararak kolektif bir seçim yaparsanız bu iş hallolur.
 
Yazınızı okudum umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz belli ki bunalmışsınız.

Öncelikle aracı siz değil, babanız alıyor.O kişi de yıllarını bir kenara kümülatif olarak ayırmış neticesinde güzel bir araç almak istemiş.Bu aracın ne olacağı konusunda kararını az çok vermiş gözüküyor-dizel vs- , bence siz seçenekleri sunun ikna etmek zorunda değilsiniz.

Ailenizde belki de hiç alışık olmadığınız Minibüs ya da ticari araç dahi kullanılabilirdi, vesselam siz kendi isteğinizi de değil babanızın isteklerini ön plana çıkararak kolektif bir seçim yaparsanız bu iş hallolur.
Doğru diyorsunuz. Size katılıyorum. Zaten bu konuda babamın düşüncelerine saygı duyarım. İkna etmekten ziyade yeni nesil turbo benzinli arabaların da tercih edilebileğini anlatmak istiyorum. Yoksa karar verme noktasında bir sıkıntı yok. Bir süre araştırıp ortak bir karar alacağız ve ona göre araba alacağız. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Konuya epeydir yazmamışım. Halen araba arayışı içerisindeyiz.

Son birkaç gündür şu araçları düşünmekteyiz. Aklımızdaki araçları tüm donanım ve km aralıkları ile birlikte yazıyorum.
  • 2016 Ford Focus Titanium 1.6 TDCI 115 HP manuel (sunrooflu) 50-60 bin KM civarında
  • 2016 Toyota Corolla 1.6 Advance 49 bin km benzinli Otomatik vites
  • 2016 Toyota Corolla 1.6 Advance 34 bin KM LPG’li manuel vites
  • 2018-2019 Peugeot 301 Allure 1.6 dizel 40 bin KM’ye kadar Manuel vites
  • 2017-2018 Fiat Egea 1.6 Multijet Loung Plus manuel/otomatik 40 bin KM’ye
Birkaç sorum olacak sizlere.
  1. Bu donanım ve km aralığındaki arabalardan hangisini önerirsiniz? Nedeniyle birlikte yazarsanız sevinirim.
  2. @Cenk abi Focus'un 1.6 115 hp olanını mı kullanıyorsun yoksa 1.5 120 hp olanını mı? 115 hp olan daha eski bir motor. Aynısının 95 hp olanını uzun bir süre Trend x Focus'umuzda kullanmıştık. Yakıt tüketimi vb. gayet memnunduk. Focus'un manuel olanını düşünüyoruz. Sen ne dersin bu araba mevcut piyasada 120-130 bin TL arasında yazmışlar malum siteye. Alınabilir mi yoksa diğer seçenekleri mi değerlendirmeliyim?
  3. Corolla 1.6 kullanıcısı arkadaşlar motor yakıt tüketimi ve Advance donanımı önerip önermediklerini açıklarsanız güzel olur. Bu aracın manuel vites+ LPG'li olanını mı yoksa otomatik vites+benzinli olanını mı önerirsiniz?
  4. Peugeot 301 gayet mantıklı duruyor. Çünkü mevcut piyasada bulunabiliecek en ucuz düşük km'li yüksek model olan ve donanımı boş paket olmayan bir araba. Alınası bir araç mıdır sizce?
  5. Egea ne zamandan beridir düşündüğümüz bir araba? 1.6 dizel loung plus/urban plus donanım paketlerini önerir misiniz?
@dthhasan @Cenk @Toprak38
 
1.6 cvt auris kullanmıştım. Motor gayet canlı. Cvt de ortalama bir tork konvertörü gibi takılıyor hıııı diye takılma yok ve yokuş filan girince de hiç beklemeden devri yükseltiyor çoğu otomatik burada inat eder araba bir titretir cvt standartları için gayet iyi. Yakıt olarak 8.5- 9 lt karma tüketim diyebilirim.

Aynı zamanda arkadaşın 1.33 corollasına binmiştim. A dan B ye gitmek için gayet mantıklı ama başka bir beklentiniz varsa konfor-yalıtım gibi araba genel olarak sınıf standartlarının altında hissettiriyor. Yeni Corolla eskisinin yanında devrim yapmış gibi

Açıkçası şu seçenekler arasından ilk tercihim Focus sonra Egea olurdu. Bunlara ek olarakta Kia Cerato da bakılabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Benim kullandığım Psa / Ford ortaklığında ki 115'lik motor. 120'lik motor direkt Ford'un kendi dizeli. Güç olarak +30 nm bir fazlası var 120'lik motorun. Ama şöyle bir durum var ki Ford sağlam dizeller üretse de bu 115'lik psa dizelini art niyetli davranmadığın sürece öldürmen çok zor. Ciddi anlamda sağlam, performansı fena olmayan, yakıt tüketimi oldukça düşük bir makinedir. Yani bu üçlünün dengesi oldukça iyi düzeydedir. 120'lik motor daha yeni nesil olduğu için titreşim ve ses gibi konularda bir miktar daha iyi. Ayrıca turbosu da bir miktar gelişmiş olduğu için performansa katkısı var. Aslında şöyle; 115 ve 120'lik motorlar arasında salt motordan kaynaklı bariz bir fark yok. Ama 120'lik motorla gelen powershift şanzımanın uyumu çok güzel olduğu için motor daha canlı hissettiriyor. Orada ki başarının aslan payı şanzımanda yani.

115'lik motorda benim sıka sıka kullandığımda gördüğüm en üst limit 7,5 litredir. Yani o da 100 km yol boyunca dip gaz hiç kesmeden 140-180 arası düz, yokuşlu, bazen virajlı yollar. Bunun haricinde uzun yolda dikkat etmeden, yakıtı düşünmeden normal kullanımda 4-5 litre arasında gidersin, biraz dikkat edersen 3,8'e kadar zorlanmadan düşürürsün. Şehir içinde ekstrem koşullarda ( sürekli kısa mesafe, soğuk motor, yokuş, trafik ) gördüğüm en üst limit 7 litre. Normal koşullarda ise 5,5 - 6 civarı.

Burada 115 ve 120'lik motor tercihinde en büyük kriteriniz şanzıman olsun. Otomatik mi alabiliriz, düz vites de olur mu düşüncesidir.

Yeni Corolla olsa onu da bu seçimlere dahil ederdim ama eski Corolla bana hitap etmiyor. O yüzden otomatikmiş, atmosferikmiş, yakıtıymış, gücüymüş v.s bunları değerlendirmeye katmıyorum. Bu seçenekler arasında yeni Corolla dışında eskisini ben seçmem.

Egea'nın motoru Focus'tan daha performanslı o bir gerçek. Multijet zaten sağlam bir motordur. Fakat 120'lik motorun yakıtı konusunda çok şikayet okudum. Kullanıcılar fazla yaktığını söylüyor. Muhtemelen o benim tdci motordan fazla yakacaktır. Ama zaten motoru haricinde Egea ile Focus'un pek ortak bir noktası da yok. 301 için de aynılarını diyebilirim. Ek olarak 301'in motor performansı Egea'dan farklı olarak Focus'tan daha iyi değildir diye bir ön görüm var.
 
Son düzenleme:
Egea alacaksanız mirror öneririm. Lounge değil de plus dediğinize göre ya 2019 sedan ya da hb veya sw demişsin. İlle egeaysa en dolusu ama ben olsam alternatiflere bakarım o paralarda 100 üstüne fiat almam
 
Benim kullandığım Psa / Ford ortaklığında ki 115'lik motor. 120'lik motor direkt Ford'un kendi dizeli. Güç olarak +30 nm bir fazlası var 120'lik motorun. Ama şöyle bir durum var ki Ford sağlam dizeller üretse de bu 115'lik psa dizelini art niyetli davranmadığın sürece öldürmen çok zor. Ciddi anlamda sağlam, performansı fena olmayan, yakıt tüketimi oldukça düşük bir makinedir. Yani bu üçlünün dengesi oldukça iyi düzeydedir. 120'lik motor daha yeni nesil olduğu için titreşim ve ses gibi konularda bir miktar daha iyi. Ayrıca turbosu da bir miktar gelişmiş olduğu için performansa katkısı var. Aslında şöyle; 115 ve 120'lik motorlar arasında salt motordan kaynaklı bariz bir fark yok. Ama 120'lik motorla gelen powershift şanzımanın uyumu çok güzel olduğu için motor daha canlı hissettiriyor. Orada ki başarının aslan payı şanzımanda yani.

115'lik motorda benim sıka sıka kullandığımda gördüğüm en üst limit 7,5 litredir. Yani o da 100 km yol boyunca dip gaz hiç kesmeden 140-180 arası düz, yokuşlu, bazen virajlı yollar. Bunun haricinde uzun yolda dikkat etmeden, yakıtı düşünmeden normal kullanımda 4-5 litre arasında gidersin, biraz dikkat edersen 3,8'e kadar zorlanmadan düşürürsün. Şehir içinde ekstrem koşullarda ( sürekli kısa mesafe, soğuk motor, yokuş, trafik ) gördüğüm en üst limit 7 litre. Normal koşullarda ise 5,5 - 6 civarı.

Burada 115 ve 120'lik motor tercihinde en büyük kriteriniz şanzıman olsun. Otomatik mi alabiliriz, düz vites de olur mu düşüncesidir.

Yeni Corolla olsa onu da bu seçimlere dahil ederdim ama eski Corolla bana hitap etmiyor. O yüzden otomatikmiş, atmosferikmiş, yakıtıymış, gücüymüş v.s bunları değerlendirmeye katmıyorum. Bu seçenekler arasında yeni Corolla dışında eskisini ben seçmem.

Egea'nın motoru Focus'tan daha performanslı o bir gerçek. Multijet zaten sağlam bir motordur. Fakat 120'lik motorun yakıtı konusunda çok şikayet okudum. Kullanıcılar fazla yaktığını söylüyor. Muhtemelen o benim tdci motordan fazla yakacaktır. Ama zaten motoru haricinde Egea ile Focus'un pek ortak bir noktası da yok. 301 için de aynılarını diyebilirim. Ek olarak 301'in motor performansı Egea'dan farklı olarak Focus'tan daha iyi değildir diye bir ön görüm var.
Bugün şansıma bahsettiğim arabayı kullanma fırsatı buldum. 2016 Focus 1.6 TDCI 115 HP Titanium paket, manuel. :)

Arabada geri görüş kamerası yoktu ama park sensörü var. Bizim trend x Focus’a göre park yardımcısı, Sync 3 ekran, sunroof(ayrı bir hava katıyor) , park sensörü, anahtarsız çalıştırma gibi artıları var. Araba 63 bin KM’de. Performansını zaten beğeniyorum bu yana bir sıkıntı yok. Motoru da yakıt konusunda başarılı.

Ve sürmesem de 2016 Corolla 1.6 Advance paketi de inceledim bindim. İç tasarımı Focus’a göre daha sade ve kişisel görüşüm bence daha güzel. Arka yaşam alanı Focus’tan bir tık daha geniş. Her iki arabada da arka kol dayama var. Bagaj anlamında çok benzer boyuttalar. Focus biraz daha iyi olabilir. Ama Focus daha albenili bir arabaydı. :D

Gerisini zaman gösterecek. Bakalım 301 gibi daha yeni ve daha uygun fiyatlı bir araba da alabiliriz. Focus da alabiliriz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Arabada geri görüş kamerası yoktu ama park sensörü var.
O sensörler gelişmiş 4 taraflı sensörlerdir. Kör nokta bırakmazlar. Piyasada alıp taktırılanlara yahut stok olsa bile otomatik park yardımcısı olmayan araçlara göre daha işlevsel ve kalitelidir. Otomatik park işlemi o sensörler ile yapıldığından algılaması iyi olmak zorunda. O sensörler sayesinde en dar yerlere bile sağa sola bakmadan girebilirsin. Bu sensörler varken geri görüş kamerasına ihtiyacın hiç yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster
Bütçeyi tam tahmin edemiyorum ama yeni Corolla zorlanır bence. Deneyimlemedim ama bir kaç defa yanımdan geçti; o Japon yavanlığı kalmamış, pahası yüksek bir araba gibi duruyor. 1.6 Lpg + Cvt alınır tertemiz binilir, sıkıldığında da bir hafta da satarsın. Lpg en kötü senaryoda bile normal yakan bir dizelle kafa kafaya yakıyor kuruş bazında. Kuruş hesabından kaçamazsın, burası Türkiye.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...