KAPALI Aracımdaki Sorunlar, Servisin Çözümü ve Sizin Düşünceleriniz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ecuetos

Elit Apaçi
12 Ocak 2020
74
18
970
28
İstanbul
Marka
Renault
Merhabalar. 2013 Model 1.5 dci Clio 4 sahibiyim. Aracım 120 bin km'de. Uzun zamandan beri (3-4 ay) anlamadığım şekilde araçta sorunlar vardı ama bir türlü çözemiyordum. Kısaca anlatmak gerekirse, araç 1. -2. viteste giderken gaz verirken araç çok çok hafif hissedilir şekilde ani olarak gaz kesme ve hemen tekrardan verme(sarsıntılı değil, sadece şoförün hissedebileceği şekilde), çok fazla dur kalk yapıldığında debriyaja bastığında devir saatinde anlık olarak 500lere inip araç kendini silkeleyip tekrardan normal devrine dönme, bir kez aracı ilk çalıştırdığımda çalışıp devir düşüp stop etme, yine debriyaja bastığımda aracın devri düşüyor neredeyse stop ediyor ve gaza çok fazla basıyorum neredeyse %60 oranında stop etmemesi için fakat devir hala 500lerde araba titriyor ve sonra bir anda kendi kendine gaz veriyor devir saati 2000-2500'lere fırlıyor v.s v.s gibi sorunlar vardı. Ve bu sorunlardan sonra partikül temizlemek için 20 dakika civarında 2500-2750 devirlerde gittim fakat sorunlar değişmedi ve devam etti. Benim de canıma tak etti ve en sonunda servise gönderdim aracı. Sağolsun tanıdık bir usta vardı, hakkını ödeyemem çok yardımcı oldu. Araç 1 gün serviste kaldı ve sonrasında araç hazır olarak çağırıldım. Sorunun turboda olduğunu ve beyine yanlış sinyal gönderdiğini, bu sebepten dolayı böyle bir sorun olduğu söylendi. Araçta hiçbir şeyin değişmediğini ve sadece güncelleme yapıldığını yazılımsal olarak söylendi ve sonrasında test edildiğinde araç fiziksel olarak herhangi bir sorun kalmadığını söylediler. Bu şekilde sorun yaşayan veya duyan bilen arkadaşlar var mı? Eğer varsa bu sorundan sonra yine aynı şekilde sorunlar devam etti mi? Düşüncelerinizi bekliyorum. 3-4 aydır hatta 5-6 aydır kafayı yedim çünkü. Sinirlerim bozuldu, aracı satmaya bile karar vermiştim nerdeyse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

firatim

Profesör
Beta Programı
24 Nis 2019
58
31
1,020
33
Marka
Honda
Merhaba,

Aynı sorunları 2 farklı araçta yaşadım, birisi 2001 toledo benzinli 1.6'da ikincisi polo 2011 1.4 benzinlide. Toledodaki sıkıntı aracın sıcaklık sensörü yanlış bilgi gönderdiği içindi, sensörü değiştirdiler ancak ben aracı o şekilde uzun süre(6aydan fazla) kullandığım için buji ve kablolar da değiştirmek zorunda kalmıştım. Sorun düzeldi yakıt tüketimi azaldı. Poloda da başka bir sensör değişti, ismini hatırlamıyorum, üzerindeki sensör orjinal takılmadığı için uyum tutmuyordu. Aynı şekilde o da düzeldi. Yazdığınız sorunun birebir aynısını yaşadım. Dur kalk tam bir eziyetti, aracı ilk çalıştırdığımda deviri tutturabilene kadar araba hayli bir silkeleniyordu, artık gaz vererek deviri yüksek tutmaya çalışıyordum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve ecuetos

ecuetos

Elit Apaçi
12 Ocak 2020
74
18
970
28
İstanbul
Marka
Renault
Merhaba,

Aynı sorunları 2 farklı araçta yaşadım, birisi 2001 toledo benzinli 1.6'da ikincisi polo 2011 1.4 benzinlide. Toledodaki sıkıntı aracın sıcaklık sensörü yanlış bilgi gönderdiği içindi, sensörü değiştirdiler ancak ben aracı o şekilde uzun süre(6aydan fazla) kullandığım için buji ve kablolar da değiştirmek zorunda kalmıştım. Sorun düzeldi yakıt tüketimi azaldı. Poloda da başka bir sensör değişti, ismini hatırlamıyorum, üzerindeki sensör orjinal takılmadığı için uyum tutmuyordu. Aynı şekilde o da düzeldi. Yazdığınız sorunun birebir aynısını yaşadım. Dur kalk tam bir eziyetti, aracı ilk çalıştırdığımda deviri tutturabilene kadar araba hayli bir silkeleniyordu, artık gaz vererek deviri yüksek tutmaya çalışıyordum.

Aynen öyle. Artık kendimden araç şüphe ettirdi, aracı ben mi kaldıramıyorum diye. O kadar psikolojimi bozdu ki İstanbulda yaşıyorum yol 10 km uzasın ama dur kalk yapmıyım diye şekilden şekle giriyordum. Devir düşmesi de cabası, araç sanki -30 derecede kalmış bir insan gibi tar tar titriyordu debriyaja basınca. Umarım sorun çözülmüştür. Dün eve gelirken aracın kalkışında çok rahatlama hissettim hiç titreme v.s olmadı. Ama acaba diyorum sırf turbo beyne yanlış sinyal gönderdiği için bu kadar büyük sorunlar oluşabilir mi onu anlayamıyorum? Ve bundan sonra devam eder mi onu düşünüyorum. Psikolojimi bozdu resmen, manuelden soğuttu beni.
 
  • Beğeni
Tepkiler: firatim

firatim

Profesör
Beta Programı
24 Nis 2019
58
31
1,020
33
Marka
Honda
Aynen öyle. Artık kendimden araç şüphe ettirdi, aracı ben mi kaldıramıyorum diye. O kadar psikolojimi bozdu ki İstanbulda yaşıyorum yol 10 km uzasın ama dur kalk yapmıyım diye şekilden şekle giriyordum. Devir düşmesi de cabası, araç sanki -30 derecede kalmış bir insan gibi tar tar titriyordu debriyaja basınca. Umarım sorun çözülmüştür. Dün eve gelirken aracın kalkışında çok rahatlama hissettim hiç titreme v.s olmadı. Ama acaba diyorum sırf turbo beyne yanlış sinyal gönderdiği için bu kadar büyük sorunlar oluşabilir mi onu anlayamıyorum? Ve bundan sonra devam eder mi onu düşünüyorum. Psikolojimi bozdu resmen, manuelden soğuttu beni.
Araçta sensör yanlış bilgi gönderince ateşleme sistemi kendini gelen bilgiye göre ayarlıyor bu yüzden de olması gereken gibi değil de sensörden gelen yanlış bilgiye göre yapıyor işlemleri. Muhtemelen sıkıntı yaşamazsınız, eğer yanlış çalışan parçayı/sensörü bulursanız sıkıntı olmaz. Burada öenmli olan yanlış çalışan sensörü veya parçayı tespit edebilmek gerisi ucuz ve kolay halledilebilen bir şey. Ben bu sorunu yaşadığımda motor açılmasından tutun komple elektrik sistemi değişecek diyenlerle doluydu etraftaki ustalar. O yüzden ustanız işini bilen biriyse korkmanıza gerek yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ecuetos

ecuetos

Elit Apaçi
12 Ocak 2020
74
18
970
28
İstanbul
Marka
Renault
Araçta sensör yanlış bilgi gönderince ateşleme sistemi kendini gelen bilgiye göre ayarlıyor bu yüzden de olması gereken gibi değil de sensörden gelen yanlış bilgiye göre yapıyor işlemleri. Muhtemelen sıkıntı yaşamazsınız, eğer yanlış çalışan parçayı/sensörü bulursanız sıkıntı olmaz. Burada öenmli olan yanlış çalışan sensörü veya parçayı tespit edebilmek gerisi ucuz ve kolay halledilebilen bir şey. Ben bu sorunu yaşadığımda motor açılmasından tutun komple elektrik sistemi değişecek diyenlerle doluydu etraftaki ustalar. O yüzden ustanız işini bilen biriyse korkmanıza gerek yok.

Servsiteki usta işin ehli, uzun zamandır orada çalışan deneyimli bir usta. Sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Dediğiniz gibi umarım sorun yaşamam ve araçta sorun kalmaz. Çok teşekkür ederim yorumunuz ve yardımınız için. Birazdan zaten dışarıya çıkacağım ve deneme şansım da olacak. Eğer farklı bir durum, gelişme olursa burdan yine bilgilendireceğim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: firatim

ecuetos

Elit Apaçi
12 Ocak 2020
74
18
970
28
İstanbul
Marka
Renault
Araçta sensör yanlış bilgi gönderince ateşleme sistemi kendini gelen bilgiye göre ayarlıyor bu yüzden de olması gereken gibi değil de sensörden gelen yanlış bilgiye göre yapıyor işlemleri. Muhtemelen sıkıntı yaşamazsınız, eğer yanlış çalışan parçayı/sensörü bulursanız sıkıntı olmaz. Burada öenmli olan yanlış çalışan sensörü veya parçayı tespit edebilmek gerisi ucuz ve kolay halledilebilen bir şey. Ben bu sorunu yaşadığımda motor açılmasından tutun komple elektrik sistemi değişecek diyenlerle doluydu etraftaki ustalar. O yüzden ustanız işini bilen biriyse korkmanıza gerek yok.

Araca bindiğimde yine enjeksiyonu kontrol ettirin yazısıyla karşılaştım. Araçta titreme silkeleme v.s yok. Fakat hala aynı sorun devam ediyor. Fakat aracı çalıştırdığımda uyarı ışığı sönüyor. Ustayı aradım. Direk o parçayı değiştiririz tekrar gel dedi.
 

firatim

Profesör
Beta Programı
24 Nis 2019
58
31
1,020
33
Marka
Honda
Araca bindiğimde yine enjeksiyonu kontrol ettirin yazısıyla karşılaştım. Araçta titreme silkeleme v.s yok. Fakat hala aynı sorun devam ediyor. Fakat aracı çalıştırdığımda uyarı ışığı sönüyor. Ustayı aradım. Direk o parçayı değiştiririz tekrar gel dedi.
Ustanızla önce bir test yapın o parçadan emin olduktan sonra değiştirin bence. Çünkü ben sanayide çok çektim bu tip işler yüzüne, çok ufak işler için çok fazla para harcadım. Çünkü parçayı değiştirdikten sonra tekrar uğraşmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ecuetos

ecuetos

Elit Apaçi
12 Ocak 2020
74
18
970
28
İstanbul
Marka
Renault
Ustanızla önce bir test yapın o parçadan emin olduktan sonra değiştirin bence. Çünkü ben sanayide çok çektim bu tip işler yüzüne, çok ufak işler için çok fazla para harcadım. Çünkü parçayı değiştirdikten sonra tekrar uğraşmayın.

Yaptırdığım yer sanayi değil. Renault serviste yaptırıyorum. Usta oradan. O yüzden içim biraz rahat.
 
  • Beğeni
Tepkiler: firatim
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım