Araçlarınızın Ortalama Yakıt Tüketimi

palankeda

Senkromeççi
Katılım
22 Haz 2019
Mesajlar
10
Beğeni Puanı
10
Yaş
30
Marka
Fiat
2013 Linea var fabrika verilerinin üzerinde yakıt tüketimi yapıyorum şu ara yaz geldi. Rakamlar zıpladı haliyle 7.4 civarı yakıyorum şehir içinde.
2006 Polo var eşimde benzinli, net rakam hesaplama imkanım olmadı ama sanırım Linea'nın iki katı yakıyor.
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,356
Beğeni Puanı
2,114
Konum
İstanbul
Marka
Ford
2013 Linea var fabrika verilerinin üzerinde yakıt tüketimi yapıyorum şu ara yaz geldi. Rakamlar zıpladı haliyle 7.4 civarı yakıyorum şehir içinde.
2006 Polo var eşimde benzinli, net rakam hesaplama imkanım olmadı ama sanırım Linea'nın iki katı yakıyor.
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
 

grandgrand

Asfalt Kurutucu
Katılım
15 Haz 2018
Mesajlar
58
Beğeni Puanı
-16
Ford Focus 1.5 TDi ortalama 4 litre yakıyor
Ford Fiesta 1.6 benzinli 10 litre yakıyor

Yari yarıya hemen hemen
 

dthhasan

Hasan
Panpa
Katılım
23 Ara 2017
Mesajlar
1,941
Beğeni Puanı
6,206
Konum
Malatya
Marka
Renault
Pejo 301 1.6 hdi tüketimim 5.2
Nissan micra 1.2 cvt tüketimim 6.3.
Kasım ayından beri aynı yollar kullanılıyor.
 

v1scount

Levo
Panpa
Katılım
27 Eki 2016
Mesajlar
1,409
Beğeni Puanı
3,886
Yaş
33
Konum
Ankara
Marka
Ar-Bus
Skoda Rapid Spaceback 1.4 CR TDI
Son 350km ortalaması 7.1 lt - Ortalama Hız 19 km/h
Hem şehir içi 5-10 km mesafe kullanım hem de Zonguldak'ın şehir yapısı nedeni ile ortalama bu 🦸‍♂️
 

Toprak38

Toprak
Foforitçi
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,508
Beğeni Puanı
7,613
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Bizde 1.3 multijet varken bizim de yazın 0.3 falan artardı klima nedeniyle. Motor hayli küçük olduğundan daimi klima kullanımı baya fark ettiriyordu. Biz de şehir içi kışın 7.0-7.1 yazın 7.5 civarları görürdük
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

grandgrand

Asfalt Kurutucu
Katılım
15 Haz 2018
Mesajlar
58
Beğeni Puanı
-16
Hayalim şu elektirikli araçlar tamamen piyasayı sarsa şu benzinli ve dizel araçlar tamamen yok olsa
 

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,356
Beğeni Puanı
2,114
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ford Focus 1.5 TDi ortalama 4 litre yakıyor
Ford Fiesta 1.6 benzinli 10 litre yakıyor

Yari yarıya hemen hemen
Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmiş 😉
1.5 tdci focus fazlası ile kullandım ki genellikle uzun yol her haftasonu 1200 km gibi bir rakam ve hiç o kadar az yakmadı dersem yanlış olmaz..
Burda dizel fanboyluğu yapmaya hiç gerek yok duruma göre benzinli karlı duruma göre dizel kârlı oluyor.
Adam yılda 3k kilometre yapıyor gidip dizel mi almali yani, zaten 5 depo doldursa ona fazlası ile yeter. Ama mesela ben bir yilda sahsi aracim ile 25k kendim baskça araclar ile 100k ya yakin yol yapiyorum ve bu yuzden evet bana dizel mantikli.
Veya ayağına sahip olabilen, sakin kullanan adam benzinli alirsa tabii ki yine az yakacaktır..
 

Munferit

Murat
Panpa
Stage 1
Katılım
21 Eyl 2018
Mesajlar
960
Beğeni Puanı
3,194
Konum
İzmir & Sakarya
Marka
Renault
Yok canım iki katından da fazla fark. Eğer iki araç da aynı rotada aynı şekilde kullanılsa bu denli büyük fark oluşmazdı.Focus ile vag ortaklığı oldu ki heralde 1.5 tdi motor gelmiş 😉
1.5 tdci focus fazlası ile kullandım ki genellikle uzun yol her haftasonu 1200 km gibi bir rakam ve hiç o kadar az yakmadı dersem yanlış olmaz..
Burda dizel fanboyluğu yapmaya hiç gerek yok duruma göre benzinli karlı duruma göre dizel kârlı oluyor.
Adam yılda 3k kilometre yapıyor gidip dizel mi almali yani, zaten 5 depo doldursa ona fazlası ile yeter. Ama mesela ben bir yilda sahsi aracim ile 25k kendim baskça araclar ile 100k ya yakin yol yapiyorum ve bu yuzden evet bana dizel mantikli.
Veya ayağına sahip olabilen, sakin kullanan adam benzinli alirsa tabii ki yine az yakacaktır..
Gözünüzü seveyim cevap vermeyin şuna. Aklınca trollüyor burayı. Salın dolansın ortalıkta, eğlensin kendi kendine.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,423
Beğeni Puanı
32,283
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Yazın aksine tüketimin düşmesi lazım çünkü motor daha çabuk ısınıyor. Kışın geç ısındığı için de yakıt artması lazım..
Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.

Benim görebildiğim, bölgesel iklim farklılıkları hariç, otomobillerin en ideal yakıt tükettiği aylar sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa geçiş aralıkları yaşandığı, havaların nispeten daha yumuşadığı ilk ve sonbahar ayları.
 
Son düzenleme:

Basri Amca

Profesör
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,356
Beğeni Puanı
2,114
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Kışın soğuktan dolayı tüketim nasıl artıyorsa yazın da boğucu nem sıcağından dolayı tüketim artıyor. Rutubetli havada nefes almak zorlaşıyor, vücut zorlanmaya başlıyor. Aynı şey otomobillerin motorları için de geçerli. Dolayısıyla motoru zorlayıcı bir durum olduğundan tüketim yükselebiliyor. Malum artık küresel ısınmadan dolayı yaz aylarında güneş sıcağı değil, boğucu rutubet sıcağı yaşıyoruz genel anlamda.

Benim görebildiğim, bölgesel iklim farklılıkları hariç, otomobillerin en ideal yakıt tükettiği aylar sıcaktan soğuğa, soğuktan sıcağa geçiş aralıkları yaşandığı, havaların nispeten daha yumuşadığı ilk ve sonbahar ayları.
Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,423
Beğeni Puanı
32,283
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Abi senin dediğin de çok doğru, insan biyolojisi gibi düşününce mantıklı oluyor. İlkbahar'da mesela sabah yürüyüşe çıkarsın ne üşütür ne daraltır seni o yüzden kesinlikle mantıklı dediklerin..
Teknik anlamda bilimsel bir araştırma okumadım tabi. Ama deneyimlerimden gördüğüm kadarıyla insan vücudunun zorlandığı iklim şartlarında otomobillerin motorları da benzer tepkiler gösterip zorlanıyor. Aşırı soğuk, rutubet sıcakları, oksijen miktarının düştüğü rakımı yüksek bölgeler v.s bu tarz hava şartlarının hepsinde biz nasıl zorlanıyorsak motorlar da benzer tepkileri gösteriyor. Haliyle zorlandıkça da yakıyorlar. Bu hava şartlarında o yüzden motoru pek zorlamam ben.
 

Kutay Altunordu

Profesör
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
76
Beğeni Puanı
72
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
2017 1.4 tsi manuel Jetta sadece istanbul içi 7.5 sadece uzun yol 120 yi geçmeden 4.8 performanslı 6.0 karışık da 6.1 litre tüketimi var yakıt hep shell fuelsave alırım farkı olurmu bilmiyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

KorcanTufan

Profesör
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
73
Beğeni Puanı
146
Konum
İstanbul
Marka
Seat
170000 km'de 1.6 TDi DSG Leon Hafta sonu köprü trafiği dahil 5 kişi bagaj full klima sonuna kadar açık 100km İstanbul içi E5 trafiği 6,5L ortalama
 

mustafa.e

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,841
Beğeni Puanı
5,728
Yaş
21
Konum
İstanbul
Marka
Volkswagen
2016 Tucson 1.6 t-gdi 4x2 dct
İstanbul-Kırıkkale giderken 5 kişi+full bagaj(ayak altları dolu) köprü trafiği+kocaeli'ni 2 saatte geçiş(kaza) sonrasında 130-140 sabit gidiş ortalaması 8.5
Dönüşte 3 kişi+yarım bagaj 120 sabit, istanbulda normal dur kalklı köprü trafiği 6.6
 

bilalyildirim

Profesör
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
668
Beğeni Puanı
1,269
Konum
İstanbul
Çok karışık (opet mehmetçik-kocaeli-gölcük-karamürsel-yalova-bursa-susurluk duraklamalı-manisanın bir bölümünden izmir-istanbul otobanına bağlanıp top speed denemeli kimi zaman 90 kimi zaman 110 sabit gitmeli, klima hep açık, bagaj ve araba hep dolu, susurluğa kadar şehiriçlerinde kırmızı ışıklarda çokca durmalı, son 50 kmsi akyaka şehiriçinde kullanmalı) ortalama tüketim. Ortalama hız 92 yakıt 5.3 idi ama akyaka şehiriçi kullanımıyla bu hali aldı. Depoda kalan mazota göre hesapladığımda 120 km daha gideri vardı. Toplam harcanan mazot/gidilen yol oranı 53 L— 915 km
09B7BDDF-064A-4DAC-BDCA-9AC06CB5C232.jpeg
 

bilalyildirim

Profesör
Katılım
7 Eki 2016
Mesajlar
668
Beğeni Puanı
1,269
Konum
İstanbul
Akyaka şehiriçi (akyaka-marmaris-datça-palamutbükü-bodrum yarımadasının çevresinde tam tur-torba Bp) 1 deponun ortalaması. Tüketilen mazot/ yapılan yol 44.5 L/707 km. İlk depoyu opetten doldurmuştuk sadece uzun yol kullanıldı, bp şehiriçi (belirttiğim ilçeleri bilenler yollarının eğimleri hakkında bilgi sahibidirler) ve eğimler dolayısıyla sıkılarak kullanıldı. Önceki depo ortalama 920 km menzile sahipken bu depo 830 km menzil sundu. Aynı kullanımda BP nin daha uzun menzil sunacağı kanısındayız.
587969BB-0535-4D74-8035-32E09719ADE8.jpeg
 
Üst