KAPALI Arka teker janta sürtüyor ne yapılabilir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

motorhead

Serdar
Takipçi
Katılım
27 Şub 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
0
Puanları
10
Yaş
38
Konum
Bursa
Marka
BMW
merhabalar,
aracımın jant ve lastiklerini değiştirdikten sonra, arka koltuk doluyken kasislerde ya da yaylandığında arka tekerlerin çamurluğa sürttüğünü farkettim.
önlerde sorun bulunmamakta ancak arkaların yaklaşık 1-1,5 cm kadar yükseltilmeye ihtiyacı var. en uygun maliyet ile ne yapabilirim?
get ya da takoz diyenler olmuştu ancak bunun aracın dengesini bozduğuna dair yazılar okudum internette.
ne önerebilirsiniz ?

ISIJ3593.JPG

kçk2.jpg
 
Son düzenleme:

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,345
Beğeni puanı
16,729
Puanları
5,320
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
aynı sorun şuan bende de var, söylenen çözümler biraz sanayi işi ben çok doğru bulmuyorum eski lastik ebatınız ile yenisi farklı ise eskiye dönmenizi tavsiye edebilirim, jantın J ve ET değerleri var muhtemelen onları falan hesaplamadınız (benim gibi)
 
Son düzenleme:

motorhead

Serdar
Takipçi
Katılım
27 Şub 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
0
Puanları
10
Yaş
38
Konum
Bursa
Marka
BMW
aslında jant ve lastikler değiştiğinde her şey normal görünüyordu. arkaya 2 kişi oturunca farkettim ben de..
 

mete069

Asfalt Kurutucu
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
69
Beğeni puanı
95
Puanları
560
Konum
Ankara
Marka
BMW
Şaka bir yana
Spacer varsa onu çıkararak, jantları değiştirerek, daha dar yanaklı veya tabanlı lastik kullanarak, yayları değiştirerek veya davlumbazı sökerek çözebilirsiniz ama son ikisini ben olsam yapmam.
 

motorhead

Serdar
Takipçi
Katılım
27 Şub 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
0
Puanları
10
Yaş
38
Konum
Bursa
Marka
BMW
Şaka bir yana
Spacer varsa onu çıkararak, jantları değiştirerek, daha dar yanaklı veya tabanlı lastik kullanarak, yayları değiştirerek veya davlumbazı sökerek çözebilirsiniz ama son ikisini ben olsam yapmam.
evet o videoyu izlemiştim :D
spacer yok, orijinal. yayları da orijinal diye biliyorum. davlumbazı söksem de zaten oraya sürtme olmuyor sadece yaylanınca çamurluk ağzına sürtüyor hafiften. bir ya da bir buçuk cm kurtaracak ama..
aslında aracın kapısında kullanılabilecek lastik ebatı olarak arkalar 255/35/18 yazıyor. ben 235 kullanıyorum..
acaba diyorum arkadaki yayların miladı doldu da direncinde mi bir sıkıntı söz konusu?
ya da sadece arkalara spor yay taksam sert olacağı için tolere eder mi?
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,910
Beğeni puanı
42,199
Puanları
6,820
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Lastik tabanını inceltin
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,172
Beğeni puanı
11,483
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Opel
Aynı ölçüde daha sert bir yay kullanabilirsiniz, spor amortisör kullanabilirsiniz, kamber açısını açabilirsiniz, 1-2 cm kauçuk takoz koyabilirsiniz, çamurluk ağzını genişletebilirsiniz
 

motorhead

Serdar
Takipçi
Katılım
27 Şub 2020
Mesajlar
4
Beğeni puanı
0
Puanları
10
Yaş
38
Konum
Bursa
Marka
BMW
Aynı ölçüde daha sert bir yay kullanabilirsiniz, spor amortisör kullanabilirsiniz, kamber açısını açabilirsiniz, 1-2 cm kauçuk takoz koyabilirsiniz, çamurluk ağzını genişletebilirsiniz
en hesaplı yöntem kauçuk takoz gibi ama bu da aracın dinamiklerini etkilemez mi?
araçta 2 derece negatif kamber mevcut.
ya da sadece arkalara spor yay sürüş dinamikleri açısından olumsuz bir durum yaratır mı?
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Bunta Fujiwara
Running in to 90s 🎶
Beta Programı
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
3,615
Beğeni puanı
14,835
Puanları
5,670
Konum
Gunma/Japan
Marka
Toyota
Lastiklerin yanaklarını daha da inceltmekten başka mantıklı çare yok sanırım.Orijnale dönmek harici.
 

mete069

Asfalt Kurutucu
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
69
Beğeni puanı
95
Puanları
560
Konum
Ankara
Marka
BMW
evet o videoyu izlemiştim :D
spacer yok, orijinal. yayları da orijinal diye biliyorum. davlumbazı söksem de zaten oraya sürtme olmuyor sadece yaylanınca çamurluk ağzına sürtüyor hafiften. bir ya da bir buçuk cm kurtaracak ama..
aslında aracın kapısında kullanılabilecek lastik ebatı olarak arkalar 255/35/18 yazıyor. ben 235 kullanıyorum..
acaba diyorum arkadaki yayların miladı doldu da direncinde mi bir sıkıntı söz konusu?
ya da sadece arkalara spor yay taksam sert olacağı için tolere eder mi?
Dediğiniz gibi yay ve suspansiyon eskimesi bağlı olarak da zamanla araç basılıyor. Spor yay takarsanız tolere edebilirsiniz büyük ihtimalle ama konfor yol tutuş konusunda dezavantaj yaşayabilirsiniz.
 

mete069

Asfalt Kurutucu
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
69
Beğeni puanı
95
Puanları
560
Konum
Ankara
Marka
BMW
Orjinal jant ile 255 35 18 yine de kullanılabilir belki de sizin jant ofset değerinden dolayı sürtüyordur.
 

yaso

TORNACI
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,172
Beğeni puanı
11,483
Puanları
5,320
Konum
Antalya
Marka
Opel
en hesaplı yöntem kauçuk takoz gibi ama bu da aracın dinamiklerini etkilemez mi?
araçta 2 derece negatif kamber mevcut.
ya da sadece arkalara spor yay sürüş dinamikleri açısından olumsuz bir durum yaratır mı?
1-2 cm yükseltmek demek ağırlık merkezini 1-2 cm yukarı çıkarmak demek. Tabii ki sürüş dinamiklerini etkiler. Binek bir arabaya 3 cm aşağıya indiren spor yay taktığınızı düşünün ağırlık merkezi aşağıya inecek ve esneme payı azalacak, viraj kabiliyeti artacak, bizim durumumuz tam tersi. Otomobili yükseltmek demek budur. Takoz veya başka bir şey, ne olduğunun önemi yok.
Önerilen lastik ebatlarının dahilinde bir dönüşüm yapsanız da süspansiyon sisteminin kondisyonunda zamanla oluşan düşüşten dolayı bu sorunu yaşama ihtimaliniz de var. Amortisörler görevini tam olarak yerine getirmezse, arkadaki iki kişilik yükü yeteri kadar taşımama durumu gayet normal.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
3,204
Beğeni puanı
3,974
Puanları
4,820
Yaş
21
Konum
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
arkayi 5 cm kaldırdım ben de surttugu için. dinamik minamik kalmadı diyemem ama biraz daha arka oynaklasti diyebilirim. siz bence janti değiştirin
 

nacker

Elit Apaçi
Katılım
12 Ocak 2019
Mesajlar
298
Beğeni puanı
492
Puanları
945
Konum
İstanbul
Eğer jant/lastikler orjinal ölçüdeyse 5 kişi + bagaj yüküne kadar sürtmemesi lazım. Ölçüler orjinalse yayların daha önce kısaltıldığı veya amortisörler eskidiği için biraz alçaldığı ihtimalleri kalıyor.
 

babayimben

Enes
Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
459
Beğeni puanı
901
Puanları
1,445
Yaş
43
Konum
İstanbul
Marka
Opel
Jant orijinal değilse ofset değerini kontrol edin. Araç cok alçak görünmüyor lastikler biraz dışarıda duruyor sanki
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst