Atmosferik vs Turbo + ve - leri

Atmosferik mi turbo mu (benzin)


  • Kullanılan toplam oy
    88
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KeremDK

Profesör
2 Şub 2017
204
203
1,185
istanbul
evet arkadaşlar düşüncelerinizi çok merak ediyorum sizce neden? ve artıları eksileri düşünceleriniz neler?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bilindik güçlerdeki düşük hacimli turbo motor yerine 2.0 ve üzeri atmosferiği tercih ederim. Her iki motor denk hacimde ise turbo motoru tercih ederim. Atmosferiğin turboya göre artısı; satın alım maliyetinin düşük olması, bakım maliyetlerinin uygunluğu, daha uzun ömürlü olması, sesinin daha güzel olması, bir çok versiyonuna lpg uygulanabiliyor olması.
 

dreamer

Profesör
Beta Programı
8 Eyl 2016
610
695
1,770
a
Marka
Yok
Ben pek bilgili değilim ama babamın 1.2 tsi Golf'u benim Sportage'ten daha iyi yürüyordu sanki ya da bana öyle geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Porsche

ulas79

Profesör
8 Eyl 2016
433
724
1,695
45
Aydın /Kuşadası
Eğer düşük hacimli Turbo ile atmosferik makina aynı güçte ise atmosferik tercih ederim ,misal 1,4turbo 150 HP 280 nm makina ile 2.0 150 HP 198 nm makina ,turbusu olan 1500 dd den4500 dd ye kadar bu Torku verir ve 1500 dd de aniden gelen güç 4500 dd ye kadar sürecek ama devir çevirmeyen lineer olmayan bir güç hissi verecek ama atmosferik makina tam torkunu 4500_4800 dd bandında vereceğinden o devire kadar lineer olarak hızlanıyormuş hissi verecek ve 6800_7000 dd ya kadar çevireceğinden insana o sesin vereceği zevk başka olacak (hele birde güzel bir egzoz ile)
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Kullanım amacına göre değişir. Günlük olarak binilecekse atmosferik ve üstüne tüp takarım, her ne kadar motora zarar verse de uzun vadede büyük sorun çıkartıp parasını çıkarma ihtimali olsa da maalesef durum bu. Bu dediğim duruma özel makinalar dahil değil tabii, clio rs gibi m3 gibi arabalara takmak ayıp olur zaten ayrı olay zaten o.
Fazla kullanılmayacaksa veya ağırlıklı olarak uzun yolda kullanılacaksa kesinlikle turbo, gidişi dahi yeter yani :)
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,017
7
51,348
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Motor hacmi 1.8-2.0 civarlarına çıkarsa, ancak ondan sonra düşük basınçlı bir turbo desteğini kabul edebilirim. Downsizing furyasındaki hiçbir turboyu atmosferik motora tercih etmem. Temel sebebim dayanıklılık konusu. Bazen motoru uzun süreli %100 kapasite ile kullanıyorum, aşırı sıkıyorum. Düz yol gazlaması gibi değil, değişken hız ve tempoda tam kapasite kullanımı kast ediyorum. Bahsettiğim yeni nesil hiçbir turbo benzinlinin bu tarz kullanıma dayanamayacağını biliyorum. Tercihimdeki temel dayanağım sağlamlık. Turbo lag, güç patlamaları, üst devirlerde canlanan ciğerini hissettiren atmosferik motorlar filan sonradan gelen alışkanlık ve zevklerle alakalı etkenler.
Genel tercihim atmosferikten yana.
 

Feridun

Profesör
24 Ara 2017
185
678
2,135
Ankara - Almanya
Marka
Nissan
Ben turbo diyorum. 2 aracimda turbo birisi diesel birisi benzinli. Neden turbo sorusuna gelince. Gecen sene babam renault scenic almis 1.6 16v benzinli bana gore arac gitmiyor rampada vs vs sanki duruyor gibi belki guclu araca alistim bana oyle geliyor diyebilirim. Babamin eski araci 1.3 turbo diesel ve o arac bu 1.6 benzinliye gore ucuyor. Yani benim icin diyebilirimki aracin nefessi kuvvetli olacak azda olsa üflemesi tercihim ;)
 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
İkisini de kullandım farklı araçlarda. Şuan atmosferik kullanıcısıyım.

Şunu almam bunu almam demedim hiç bir zaman. Bütçem dahilindeki turbo destekli arabalar düzgün, güvenilir bir otomatik şanzıman ile satılsa alabilirdim.
Hee otomatik şart mı derseniz... İstanbul'da, trafiğe de giriyorsanız maalesef öyle.
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Atmosferik motorun sorunsuzluk dışında bir artısı olduğunu düşünmüyorum
Turbocuyuz s.a
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Motor hacmi 1.8-2.0 civarlarına çıkarsa, ancak ondan sonra düşük basınçlı bir turbo desteğini kabul edebilirim. Downsizing furyasındaki hiçbir turboyu atmosferik motora tercih etmem. Temel sebebim dayanıklılık konusu. Bazen motoru uzun süreli %100 kapasite ile kullanıyorum, aşırı sıkıyorum. Düz yol gazlaması gibi değil, değişken hız ve tempoda tam kapasite kullanımı kast ediyorum. Bahsettiğim yeni nesil hiçbir turbo benzinlinin bu tarz kullanıma dayanamayacağını biliyorum. Tercihimdeki temel dayanağım sağlamlık. Turbo lag, güç patlamaları, üst devirlerde canlanan ciğerini hissettiren atmosferik motorlar filan sonradan gelen alışkanlık ve zevklerle alakalı etkenler.
Genel tercihim atmosferikten yana.

Adam çok temiz yazmış :D katılmamak elde değil
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,061
4,345
4,220
varsova
Marka
Porsche
8 silindire cikabiliyorsam atmosferik candir :)
6 silindirde motor harcmine bakar turboda olabilir atmosferikte
ama 4 silindir arac bence kesinlikle turbo olmali.. Suan bence turkiye icin en ideal motor 4 silindir 2.0 turbo araclardir, fazlasi can yakar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım