Avrupalının Araba Tercihleri (2016 Verileri)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
2016 yılında markaların satışları:
1) VW Grup:
3.641.012
{Volkswagen 1.720.829, Audi 830.956, Skoda 663.230, Seat 350.287, Porsche 71.149}
2) Renault Grup: 1.522.629
{Renault 1.100.880, Dacia 421.749}
3) PSA Grup: 1.472.927
{Peugeot 865.374, Citroen 541.896, DS 65.657}
4) Ford: 1.043.295
5) BMW Grup: 1.030.734
{BMW 821.525, Mini 209.209}
6) Opel Grup: 996.895
7) FCA Grup: 992.712
{Fiat 746.126, Jeep 104.978, LanciaChrsyler 67.225, Alfa 66.172}
8) Daimler Grup: 945.074
{Mercedes 839.779, Smart 105.295}
9) Toyota Grup: 651.199
{Toyota 606.301, Lexus 44.898}
10) Nissan: 550.412
11) Hyundai: 505.396
12) Kia: 435.316
13) Volvo: 290.227
14) Mazda: 237.202
15) Jaguar/Land Rover Grup: 221.758
{Land Rover 153.071, Jaguar 68.687}
16) Suzuki: 202.785
17) Honda: 159.126
18) Mitsubishi: 117.216
yeni-golf-main-5.png

En çok satılan 100 model:
1) Volkswagen Golf: 578.861
2) Volkswagen Polo: 389.885
3) Renault Clio: 341.597
4) Ford Fiesta: 310.542
5) Opel Corsa: 275.826
6) Nissan Qashqai: 273.818
7) Skoda Octavia: 267.680
8) Opel Astra: 258.216
9) Peugeot 208: 253.877
10) Volkswagen Passat: 248.588
11) Ford Focus: 233.752
12) Renault Captur: 218.535
13) Audi A3: 200.636
14) Peugeot 308: 198.864
15) Toyota Yaris: 196.229
16) Fiat Panda: 194.763
17) Volkswagen Tiguan: 194.305
18) Mercedes C: 193.230
19) Dacia Sandero: 188.318
20) Skoda Fabia: 183.388
21) Peugeot 2008: 178.377
22) Hyundai Tucson: 177.646
23) Opel Mokka: 176.006
24) Fiat 500: 174.235
25) Kia Rio: 164.002
26) Kia Sportage: 162.482
27) Audi A4: 162.395
28) Dacia Duster: 159.784
29) Renault Megane: 158.789
30) Seat Leon: 157.923
31) BMW 3: 154.273
32) Citroen C3: 143.007
33) Mercedes A: 141.736
34) BMW 1: 136.862
35) Toyota Auris: 136.288
36) Mini: 131.909
37) Renault Kadjar: 126.776
38) Seat İbiza: 129.051
39) Ford Kuga: 129.042
40) Hyundai i20: 118.876
41) Volkswagen Touran: 111.587
42) Mercedes E: 111.124
43) BMW 2: 107.588
44) Nissan Juke: 104.140
45) Fiat 500X: 102.445
46) Citroen C4 Picasso: 102.306
47) Volkswagen Up: 100.767
48) Toyota Rav4: 100.470
49) Fiat 500L: 98.664
50) Audi A6: 98.133
51) Skoda Rapid: 96.876
52) Audi Q3: 96.749
53) Kia Cee'd: 96.490
54) Audi A1: 96.464
55) Skoda Superb: 92.653
56) BMW 5: 91.801
57) BMW X1: 91.439
58) Hyundai Solaris: 90.418
59) Lada Granta: 89.786
60) Renault Twingo: 88.426
61) Hyundai i30: 88.219
62) Hyundai i10: 86.667
63) Opel Insignia: 86.215
64) Toyota Aygo: 85.727
65) Renault Scenic: 84.624
66) Volvo XC60: 84.502
67) Ford C-max: 84.439
68) Citroen C4: 83.078
69) Suzuki Vitara: 81.870
70) Ford Mondeo: 79.975
71) Nissan X-Trail: 78.764
72) Mercedes B: 76.495
73) Jeep Renegade: 76.075
74) Citroen C4 Cactus: 75.456
75) Audi Q5: 73.660
76) Mercedes GLA: 73.502
77) Mercedes GLC: 73.191
78) Mazda CX-5: 72.810
79) Volvo V40: 72.535
80) Mercedes CLA: 71.851
81) Peugeot 3008: 69.510
82) Nissan Micra: 69.425
83) BMW 4: 69.406
84) Smart Fortwo: 69.116
85) Skoda Yeti: 68.238
86) Lancia Ypsilon: 67.062
87) Peugeot 108: 66.515
88) Citroen C1: 65.241
89) Fiat Punto: 64.443
90) Ford Ecosport: 62.738
91) Land Rover Range Rover Evoque: 62.446
92) Fiat Tipo: 59.511
93) Kia Picanto: 57.530
94) Lada Vesta: 55.420
95) Honda CR-V: 55.157
96) Opel Adam: 54.461
97) Mitsubishi Outlander: 53.316
98) Mazda CX-3: 51.340
99) Opel Meriva: 50.736
100) BMW X3: 50.572
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
arabaları müthiş değil (porsche ve audi hariç) ama pazarlama stratejileri, optimum seviyede beklentilere cevap verme kabiliyetleri dünyanın en iyisi @vw.

tabi işin içine porsche ve audi de girince adamların liderliğini kırmak çok zor..
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Avrupa'da Türkiye dahil Rusya,Letonya,Estonya,Ukrayna dahil değil satış rakamları 17 milyon küsur.Sadece ABD de 2016 da satılan araba sayısı 17 milyon.Çin de 27 milyon.Avrupalı markaların işi bana çok zor izlenimi uyandırdı.Piyasa dar tüketici ayrıntıcı ve rekabet çok.Sanki Avrupa satışları markaların konumlanması hakkında ''mini etek'' etkisi yaratıyor olabilir.WARNUNG
Edit: Türkiye'de 2016 verisi 983k araba
 
Son düzenleme:

GARAJ TV

Panpa
9 Eyl 2016
6,305
8,799
4,770
Avrupa'da Türkiye dahil Rusya,Letonya,Estonya,Ukrayna dahil değil satış rakamları 17 milyon küsur.Sadece ABD de 2016 da satılan araba sayısı 17 milyon.Çin de 27 milyon.Avrupalı markaların işi bana çok zor izlenimi uyandırdı.Piyasa dar tüketici ayrıntıcı ve rekabet çok.Sanki Avrupa satışları markaların konumlanması hakkında ''mini etek'' misali etkisi yaratıyor olabilir.WARNUNG
Edit: Türkiye'de 2016 verisi 983k araba
Merak edip araştırdım :D

2016 dünya genelinde en çok satan 10 araba
1- Corolla 945k
2- Golf 730k
3- Ford F serisi 729k
4- Focus 564k
5- Elantra 555k
6- Polo 543k
7- Rav4 536k
8- CR-V 534k
9- Camry 500k
10- Civic 483k

Marka olarak
1. Toyota
2. Vw
3. Ford
4. Nissan
5. Hyundai
6. Honda
7. Chevrolet
8. Kia
9. Renault
10. Mercedes
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Avrupa'da Türkiye dahil Rusya,Letonya,Estonya,Ukrayna dahil değil satış rakamları 17 milyon küsur.Sadece ABD de 2016 da satılan araba sayısı 17 milyon.Çin de 27 milyon.Avrupalı markaların işi bana çok zor izlenimi uyandırdı.Piyasa dar tüketici ayrıntıcı ve rekabet çok.Sanki Avrupa satışları markaların konumlanması hakkında ''mini etek'' etkisi yaratıyor olabilir.WARNUNG
Edit: Türkiye'de 2016 verisi 983k araba

Avrupa'da gittiğim ülkelerde gözlemlediğim kadarıyla insanlar genelde küçük ve ekonomik araçlara yöneliyor
ABD başlı başına farklı bir pazar ki orada durum tam tersi..Büyük motor, bol tork ve hayvansı cüsseli araçlar tutuluyor. Tabi en kaymaklı pazar burası olduğu için çoğu markanın sırf ABD pazarına uyarladıkları modeller var
Çin'de araç kültürü nasıldır bilemiyorum
 
Son düzenleme:

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
dsgnin trafikte sorun çıkardığını sağır Sultan bile duydu ama bizim Burak kardeşimiz bilmiyor :)

Sorunlu diyorum işte skdgbdfgbf
Bu en mükemmel şanzıman tork konvertörlüdür kafasını bırakın. Zamanında dokunmatik ekranlı telefon kullanmaya direnenler gibisiniz
Önümüzdeki 10 sene içerisinde rekabete ayak uyduramayan, kendini yenileyemeyen firmalar batacak. Aisin, ZF gibi markaların dışında diğerlerinin yaşama şansı olmayacak. Çoğu marka çift kavramaya geçti, geçmeye devam ediyor. Gelecek çift kavramada..İleri gelecekte ise kavrama denilen şey tamamen tarih olacak
Tabi buralarda halen desege sorunlu geyikleri yapılır
Bu arada adım Burak değil

Not : Seat Kayadibi'nde de desege tidiay sorunlu diyecek misin müşterilere ? sdgdgdfgd
 
Son düzenleme:

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Avrupa'da gittiğim ülkelerde gözlemlediğim kadarıyla insanlar genelde küçük ve ekonomik araçlara yöneliyor
ABD başlı başına farklı bir pazar ki orada durum tam tersi..Büyük motor, bol tork ve hayvansı cüsseli araçlar tutuluyor. Tabi en kaymaklı pazar burası olduğu için çoğu markanın sırf ABD pazarına uyarladıkları modeller var
Çin'de araç kültürü nasıldır bilemiyorum
Çinde 1.5 litre üzerine ötv gibi bir vergi uygulanıyor.''Kaymaklı'' sözü cuk oturdu yalnız:D Avrupalıların zayıf kaldığı hem de teknolojik-mekanik gelişmelerin sıkı takip edildiği bir yer Abd.Biliyorsundur 1960 model arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman kullanırlardı.İleri teknoloji ve rahatlığı seviyorlar.Avrupa o sırada hala x model 3 ileri manuel vs..
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Sorunlu diyorum işte skdgbdfgbf
Bu en mükemmel şanzıman tork konvertörlüdür kafasını bırakın. Zamanında dokunmatik ekranlı telefon kullanmaya direnenler gibisiniz
Önümüzdeki 10 sene içerisinde rekabete ayak uyduramayan, kendini yenileyemeyen firmalar batacak. Aisin, ZF gibi markaların dışında diğerlerinin yaşama şansı olmayacak. Çoğu marka çift kavramaya geçti, geçmeye devam ediyor. Gelecek çift kavramada..İleri gelecekte ise kavrama denilen şey tamamen tarih olacak
Tabi buralarda halen desege sorunlu geyikleri yapılır
Bu arada adım Burak değil

Not : Seat Kayadibi'nde de desege tidiay sorunlu diyecek misin müşterilere ? sdgdgdfgd
Gelecek çift kavramada mı? maalesef gelecek tork konvertörlü şanzımanlarda kardeş
Ford, Fiesta da bile powershifti kaldırdı yeni modellerinde tam otomatik şanzıman koyuyor
çift kavramanın tek getirisi saniyelerin önemli olduğu durumlarda yani pist koşullarında işe yarıyor, bayramdan önce 1. köprüye girerken 10 dakika boyunca hiç hareket etmeden etsek bile 2 metre sonra tekrar duracağım trafiğe girdim, eee burada çift kavramanın gram faydası yok aksine zararı var
tam otomatikleri öyle güzel geliştirdiler ki nuh nebiden kalma şanzımanlar elbette hantal ve yavaş arabadan soğutur adamı
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Çinde 1.5 litre üzerine ötv gibi bir vergi uygulanıyor.''Kaymaklı'' sözü cuk oturdu yalnız:D Avrupalıların zayıf kaldığı hem de teknolojik-mekanik gelişmelerin sıkı takip edildiği bir yer Abd.Biliyorsundur 1960 model arabalarda 4 ileri otomatik şanzıman kullanırlardı.İleri teknoloji ve rahatlığı seviyorlar.Avrupa o sırada hala x model 3 ileri manuel vs..

Eskiden evet ABD bu konuda üstündü fakat işler değişti ve pazar payları gittikçe daralıyor. Yerel pazar olmasa herhangi bir ABD firmasının dünya üzerinde yaşamaya şansı yok. Bana kalırsa mekanik ve teknolojik yeniliklerde Avrupalı üreticiler ABD'den fersah fersah önde.
ABD'de daha çok rahatlığı seviyorlar. Mesafeler uzun, yakıt problemi yok, araçların hepsi yüksek hacimli. Genellikle satışlar SUV, pick up ağırlıklı. 1965 model araçlarda bile bir çok şey elektronik ancak günümüzde Avrupalı üreticiler çitayı ABD'nin ulaşamayacakları yere taşıdı..Bugün bir Avrupalı üreticinin sunduğu teknolojik opsiyonların çoğu ABD'nin yerel üreticilerinin listesinde bile yer almıyor. ABD'de ileri teknoloji otomobil firması olarak sadece Tesla'yı görüyorum açıkçası
 

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Gelecek çift kavramada mı? maalesef gelecek tork konvertörlü şanzımanlarda kardeş
Ford, Fiesta da bile powershifti kaldırdı yeni modellerinde tam otomatik şanzıman koyuyor
çift kavramanın tek getirisi saniyelerin önemli olduğu durumlarda yani pist koşullarında işe yarıyor, bayramdan önce 1. köprüye girerken 10 dakika boyunca hiç hareket etmeden etsek bile 2 metre sonra tekrar duracağım trafiğe girdim, eee burada çift kavramanın gram faydası yok aksine zararı var
tam otomatikleri öyle güzel geliştirdiler ki nuh nebiden kalma şanzımanlar elbette hantal ve yavaş arabadan soğutur adamı

Hahaha at fava bekle
Otomotiv tarihi kadar eski bir şanzıman ancak evrimini halen tamamlayamamış bu sana da tuhaf gelmiyor mu ? Veya üreticiler binek araçlarda neden çift kavramaya yöneliyor ? Fiesta dediğin otomobilin tüm versiyonları halen powershift :)
Çift kavrama sadece pist koşullarında değil, yakıt tüketimi ve kesintisiz güç aktarımı için kullanılıyor. Aracın beygir ve tork gücü rakibinden daha düşük, ağırlığı rakibinden daha fazla ancak rakibinden daha iyi yürüyüp daha az yakıt tüketiyor..İşte çift kavrama bu işe yarıyor. Max 5-8 milyon insanın yaşayacağı İstanbul'a toplam ülke nüfusunun 4/1'ini doldurursan ona ne şanzıman dayanır ne de başka bir mekanik parça dayanır..Tork konvertörlüler bile çift kavramadan yapısal olarak daha sağlam olmasına rağmen İstanbul trafiğinde normal ömründen daha erken cartayı çekiyor (Beyin problemi, yağ eksiltme vs...)
Bundan 15 yıl önce elektrikli araçtan bahsetsen muhtemelen adama gülerlerdi..Ancak bugün baktığında neredeyse tüm üreticilerin bir hybrid otomobili var ve arge'de sadece elektrikle çalışan sistemler üzerine ciddi paralar harcıyorlar. Aktarma denilen olgu elektrikli otomobillere tam geçişle birlikte zaten tarih olacak..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard

TSIDSG

Panpa
10 Eyl 2016
2,399
9,449
4,970
İstanbul
Hahaha at fava bekle
Otomotiv tarihi kadar eski bir şanzıman ancak evrimini halen tamamlayamamış bu sana da tuhaf gelmiyor mu ? Veya üreticiler binek araçlarda neden çift kavramaya yöneliyor ? Fiesta dediğin otomobilin tüm versiyonları halen powershift :)
Çift kavrama sadece pist koşullarında değil, yakıt tüketimi ve kesintisiz güç aktarımı için kullanılıyor. Aracın beygir ve tork gücü rakibinden daha düşük, ağırlığı rakibinden daha fazla ancak rakibinden daha iyi yürüyüp daha az yakıt tüketiyor..İşte çift kavrama bu işe yarıyor. Max 5-8 milyon insanın yaşayacağı İstanbul'a toplam ülke nüfusunun 4/1'ini doldurursan ona ne şanzıman dayanır ne de başka bir mekanik parça dayanır..Tork konvertörlüler bile çift kavramadan yapısal olarak daha sağlam olmasına rağmen İstanbul trafiğinde normal ömründen daha erken cartayı çekiyor (Beyin problemi, yağ eksiltme vs...)
Bundan 15 yıl önce elektrikli araçtan bahsetsen muhtemelen adama gülerlerdi..Ancak bugün baktığında neredeyse tüm üreticilerin bir hybrid otomobili var ve arge'de sadece elektrikle çalışan sistemler üzerine ciddi paralar harcıyorlar. Aktarma denilen olgu elektrikli otomobillere tam geçişle birlikte zaten tarih olacak..
benim dediklerimle yazıklarının alakası bile yok, bu şartlar altında konuşma yapamam
iyi günler :)
 

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
24 Mar 2017
9,898
2
24,175
5,320
İzmir
Marka
Toyota
Eskiden evet ABD bu konuda üstündü fakat işler değişti ve pazar payları gittikçe daralıyor. Yerel pazar olmasa herhangi bir ABD firmasının dünya üzerinde yaşamaya şansı yok. Bana kalırsa mekanik ve teknolojik yeniliklerde Avrupalı üreticiler ABD'den fersah fersah önde.
ABD'de daha çok rahatlığı seviyorlar. Mesafeler uzun, yakıt problemi yok, araçların hepsi yüksek hacimli. Genellikle satışlar SUV, pick up ağırlıklı. 1965 model araçlarda bile bir çok şey elektronik ancak günümüzde Avrupalı üreticiler çitayı ABD'nin ulaşamayacakları yere taşıdı..Bugün bir Avrupalı üreticinin sunduğu teknolojik opsiyonların çoğu ABD'nin yerel üreticilerinin listesinde bile yer almıyor. ABD'de ileri teknoloji otomobil firması olarak sadece Tesla'yı görüyorum açıkçası
Abd yerel üreticilerinden bahsetmedim ki okuduğunu yanlış anlamışsın.Abd pazarının beklentileri teknoloji-konfor üzerine ve bunu sağlarsan satarsın demek istedim.Katılmıyorum Avrupa'lı markalar asyalı ve amerikalı markaların gerisinde araştırma geliştirme ve bunun kazanımları olarak.İşçilik konusu ayrı tabisi.
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,939
7
51,186
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Bugün Avrupa merkezli firmaların yaptığı "kaliteyi ne kadar düşürsek de iyi pazarladık mı nasılsa müşteri yer" gibi bir üçkağıt mantığını 80'lerden itibaren Amerikan markaları yapmıştı. Bugünkü durumları ortada, hepsi içler acısı. Zaten hemen hepsi başka markalar tarafından satın alındı, bir de üstüne yapmaları gerekenden çok daha iyi araçlar yapmak zorunda kalıyorlar ki piyasada tekrar isimleri duyulsun. Piyasalarını da belli bir kalitenin altına düşmeyen ve sorunsuzluğu temel hedef olarak belirleyen Uzakdoğu markaları büyük ölçüde domine ediyor. Avrupa'da da bir süre sonra benzer durum kaçınılmaz şekilde yaşanacaktır. Belki daha hafif olacaktır ama mutlaka yaşanacaktır.

Örnek olarak "ucuz" da olsa Alman=sorunsuz olan Opel, 90'ların sonlarına doğru imajını sarsmaya başlayınca marka kimliğinin mirasını bu yıla kadar yiyebildi. :) VW, 90'lı yılların sonlarına doğru Mercedes'lere yaklaşan kaliteleriyle milleti kendine hayran bırakan bir markaydı. Bugün hala o kalite algısına sırtını dayayarak pazarlama stratejilerini belirliyor. Ürünleri dışı forma içini sorma bir hal alıyor her geçen gün. 2000 yılında bir Golf'ü kalite veya sorunsuzluk olarak kimse tartışmazdı, en fazla tasarımı çok sade veya eğlenceli değil filan deniyordu. Bugünse tsi, dsg, torsiyon vs.vs. diye binbir tane derdi konuşuluyor. Bu olumsuzlukların elbet bir geri dönüşü olacaktır. Birkaç yıl sonra VW de tıpkı Amerikan araçları gibi tekrar üretmesi gerekenden çok daha kaliteli araçlar üretmek zorunda kalacak.

Dünya genelinde tasarruf ekonomisinden tüketim ekonomisine geçiş oldu ok, ama kaliteden bu derece ödün verilmesi çoğu piyasada kabul görmez.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım