Basık araç kullanmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Her apaçi ruhlu otomobil sürücüsünün aklındadır 1. araç nasıl basılır 2. basık araç nasıl kullanılır.

Aracın şasisini yere yaklaştırmak , ağırlık merkezini aşşağı alıp yol tutuşu arttırmak için yapılan bu profesyonel işlemi bir gün sanayideki osman usta lan dur şu yayı keselim bakalım noluyor diyerek kesmesiyle yeni bir moda PISTIRILMIŞ araçlar gün yüzüne çıktı . Bir süre önce bende pıstırılmış araç kullanıyordum size tecrübeleri aktarmak istiyorum , aracımı sanayide toplarken aklımda hiç amartisör milini ve yayı kontrol etmek aklıma hiç gelmedi motor yokken araç baya yüksek duruyordu , motoru yerleştirdik traversi taktık lifti indirmeye başladık sonuç SİGARA PAKETİ GİRMİYOR .
1. Araç nasıl basılır :
Bi kaç tercihimiz var , kısa spor yay takmak (önerilen) , soğuk/sıcak pres (tavsiye edilmez) , coilover (biraz bütçe istiyen) , air (pahalı) , yay kesmek (?!?!?!?)

Spor yay , kaliteli marka olduğu zaman çok işe yarar 2,5luk , 3,5luk , 5lik , bide tam emin olmamak kaydıyla 8lik var diye biliyorum. Yol tutuşum artsın birazda görüntü güzel olsun derseniz 2,5luk ve 3,5luk tavsiye edilir , 5cmlik yayın üretilme amacı ise insanlar yayını kesip ölmesin :D unutmayın arabanın yere yakınlığı bi yere kadar yol tutuşa pozitif etki eder.

Sıcak/soğuk pres , uygun bütçelerle yapılan hiç önerilmeyen işlemdir , orjinal helezon yayımızı ısıtarak pres makinasında şeklini değiştirmeye denir , soğuk preste iste buzluğa atıp pıstırmıyolar sadece ısıl bi işlem yok yani yayı olduğu gibi presleyip bekliyorlar , yayın kimyası değiştiği için yol tutuşa hiç bir faydası yok , tamamen zararlı konforsuz , tehlikeli derecede sekme yapar .

Coilover , amartisörü cıvata olarak düşünün iki tarafındada somun var hayal edelim aralarındada yay var üstteki somun sabit alttaki somunu sıkarsak yay kısalıyor ve araç basık duruyor , somunu gevşetirsek yay uzuyo ve araç yükseliyo , coiloverın güvenliği yada yol tutuşa etkisini bilmiyorum , kullanan ve bilen arkadaşlardan öğrenmek isterim yorum yapın

Air , süspansiyon sisteminde, metal helezon yaylar yerine, basıncı değiştirilebilir hava körüklerinin kullanıldığı, bu sayede yüksekliği değiştirilebilen; amortisör sertliği ayarlanabilen, bir elektronik kontrol ünitesiyle kumanda edilen elektro-pnömatik süspansiyon sistemidir. Pahalıdır ve görüntü olarak en güzelidir . Aracı park ettikten sonra kompresörde hava kalmaması için aracı en son kademeye kadar indirip bırakılır , üniversitede kızların baya dikkatini çekiyor adı gibi havalı :D

Yay kesmek , abi bunun için bişey yazmicam sadece yapmayın .

2. Basık araç nasıl kullanılır

İstanbul içinde basık araç çok zor kullanılır , tümseklerden çapraz geçmek gerekir , çapraz geçmenin sebebi ise şasiyi tümseye paralel sokarak ilk önce tekerleği tümseğe çıkarmaktır , bütün olay bundan ibaret , basık aracı sürmesi ilk bi kaç hafta sinir bozucu olsada sonra söküldüğü zaman kendini özleten bişeydir .

Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.50.16.jpeg
    WhatsApp Image 2016-09-09 at 02.50.16.jpeg
    137.7 KB · Görüntüleme: 1,919

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
kendi arabamda 3.75 ST spor yay kullanıyorum. diğer firmalardaki karşılığı 3.5 diyorlar bunu 1.2mm'lik 4 lastiğe de uygulattığım spacer ile destekledim.araç zaten sertti daha da sert oldu. rebound azaldı ancak görünüş güzelleşti ve yol tutuş hissedilir ölçüde arttı. bir artı olarak da arabaya bindiğinizde direkt olarak kendinizi daha spor bir arabada hissediyorsunuz. eskiden leylek style idi. açıkçası bu beni rahatsız ediyordu. unutmayın teknik veriler ve fizik kuralları haricinde hissiyat da önemlidir:)
 

Renard

Panpa
8 Eyl 2016
1,534
4,749
4,070
37
İstanbul
Marka
BMW
bunun için lastik izi genişletilebilir,spacer takılabilir. bütçeniz var ise her zaman coilover öneririm ancak fiyatlar 2700 ve üstü. ben tercih etmedim çünkü kullandığım araç bu kadar masrafı hak etmiyordu. bence spor yay kafi idi. pişman olmadım. ancak d sınıfı bir araba için tavsiye etmem. olacak ise bari coilover olsun
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Renard abimizin bilgilerine ek olarak bi uyarı yapiyim spacer alırken dikkatli olup bütçeden kaçınmayın , sanayideki dandik ve ucuz sparcerlar çok büyük tehlikelere yol açabiliyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve kaanc5

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
D segmenti konforlu bir araca 2.5 veya 3.5 yay takarsam konforu ciddi derecede düşer mi, binenler bu ne ya der mi?

D segmenti bi araca bence spor yay takmak mantıksız olur d segmenti arabadan konfor falan beklenir , eibach yada voglantın 2,5luk yayını takınca konforda öyle çok büyük bi fark olmuyo yol tutuş biraz artıyor siteden özgür güneş arkadaşımız vogtlandın 2,5luk yayını ceede taktı konforun değişmediğini ve yol tutuşun arttığını söylemişti
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug ve kaanc5

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
bunun için lastik izi genişletilebilir,spacer takılabilir. bütçeniz var ise her zaman coilover öneririm ancak fiyatlar 2700 ve üstü. ben tercih etmedim çünkü kullandığım araç bu kadar masrafı hak etmiyordu. bence spor yay kafi idi. pişman olmadım. ancak d sınıfı bir araba için tavsiye etmem. olacak ise bari coilover olsun

Maslaktaki şakiriştaindan fiyat aldım önlere coilover arkalarada spor yay takıyor , 550 tl dedi , corsa c alma sebeblerimden biride bu :) herşeyi uygun
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Dostum bence öyle kullan o kasa passatlar güzel ben severim ona jant lastikte yapsan benim görüşüme göre güzel olmaz , o araba stok hali ile güzel bir araba
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

kaanc5

Profesör
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
904
1,201
2,320
İstanbul/Lüksemburg
Marka
BMW
Dostum bence öyle kullan o kasa passatlar güzel ben severim ona jant lastikte yapsan benim görüşüme göre güzel olmaz , o araba stok hali ile güzel bir araba
Ben zaten hep orijinalciyim ama çok kafadan kayıyor be:(Rahmi abi galiba benim kafamdaki gibi büyütmüştü benim aklımda da lastik çapı değişmesin diye 225/45r17 ye çevirip orijinal jantlarını kışın kullanmak var. Lastiğe de bulaşma mı dersin?
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
Ben zaten hep orijinalciyim ama çok kafadan kayıyor be:(Rahmi abi galiba benim kafamdaki gibi büyütmüştü benim aklımda da lastik çapı değişmesin diye 225/45r17 ye çevirip orijinal jantlarını kışın kullanmak var. Lastiğe de bulaşma mı dersin?

Dostum valla lastik çapının ne kadar etkisi var bilmiyorum ama tek bildiğim şey iyi bi lastiğin çok farkettiği :)
 

kesmenolux

Asfalt Kurutucu
9 Eyl 2016
7
4
595
39
Antalya
viraj tutuşunu arttırmak için süspansiyon başları arasına denge çubuğu deneyebilirsin basit ucuz ve dengeli bi çözüm olur.
2010 poloda spor yay kullanıyorum öncesine göre yol tutuşta acaip bir değişme oldu araba çok dengeli hale geldi. Konfor olarakta fazla ödün verdiğini söyleyemiyeceğim. Tek sıkıntı yolların kötü olmasından dolayı daha dikkatli kullanmak gerekiyor özellikle kendi aracımda öde varolan lip tamponu daha da alçalttığı için sağa sola değme şansı da ona göre artıyor. Lip in ise şöye bi faydasını gördüm gece önünüze atlayan kedi vb bir hayvan olursa aracın altında kalmadığı için hayvan canlı kalıp kurtuldu 2 sefer geldi başıma allaha şükür birşey olmadı.
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
viraj tutuşunu arttırmak için süspansiyon başları arasına denge çubuğu deneyebilirsin basit ucuz ve dengeli bi çözüm olur.
2010 poloda spor yay kullanıyorum öncesine göre yol tutuşta acaip bir değişme oldu araba çok dengeli hale geldi. Konfor olarakta fazla ödün verdiğini söyleyemiyeceğim. Tek sıkıntı yolların kötü olmasından dolayı daha dikkatli kullanmak gerekiyor özellikle kendi aracımda öde varolan lip tamponu daha da alçalttığı için sağa sola değme şansı da ona göre artıyor. Lip in ise şöye bi faydasını gördüm gece önünüze atlayan kedi vb bir hayvan olursa aracın altında kalmadığı için hayvan canlı kalıp kurtuldu 2 sefer geldi başıma allaha şükür birşey olmadı.

Dostum valla öğrenciyim kule gergisi benim aracıma ön arka 400 tl , benim için çok büyük bi rakam :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım