Benim gibi acemi sürücülere yardım.

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Hayırlı forumlar

Arkadaşlar ben henüz yeni ehliyet aldım,ehliyet almadan öncede pek sürmedim şuan ise yolları keşfediyorummu desem neyse ben istanbulda yukarı dudulluda oturuyorum çevreyolunu kullanarak bazen ümraniyeye geçiyorum maksat otobanda araba sürmeye alışmak,forumdaki çoğu kişi bilir kişiler,acemiliğini atlatmış kişiler.

1)çevreyolunda radarlar oluyormu ? Ben bi denemek için 130a çıktım sonra bi tırstım acaba radar felan varmı diye ve varsa akşam 8de çalışıyor mu ?

2)ben otobanda sürekli şerit değiştiricekken tereddüte düşüyorum her değiştirdiğimde 2-3 kere aynaya bakıyorum acaba araba geliyo mu bu makascılara denk gelirim diye korkuyorum,böyle oluncada epey gecikiyorum şerit değiştirirken,bu fobimi nasıl yenerim ? Yada bu tereddüt normal mi ?

Ve acemiliğimde işime yarayacak sürüşümü kolaylaştıracak öneriniz varsa çok iyi olur şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ

by

Reis
17 Kas 2016
3,737
7,355
5,020
İstanbul
Marka
Peugeot
Yillarca Umraniye’de calistim o yollari iyi bilirim. Ben genelde Dudullu baraj yolundan girer Atakent ustunden sanayi mahallesine gecerdim. Malum cevreyolu trafigi facia oluyor is saati.
Cevreyolunda radar yok, ancak yeni bir sofor olarak tabelalara bakarak kullanma aliskanligi edinin. Genelde radar ile hiz kontrolu yapilan yollarda oncesinde uyari levhasi bulunur.
İlk alisma surecinde tedirginlik normal, fakat bu cevreyolu gibi yuksek suratlerde gidilen bir guzergahta tehlike yaratabilir. Kararli olmakta fayda var ki zamanla kendiliginden gelisecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Yillarca Umraniye’de calistim o yollari iyi bilirim. Ben genelde Dudullu baraj yolundan girer Atakent ustunden sanayi mahallesine gecerdim. Malum cevreyolu trafigi facia oluyor is saati.
Cevreyolunda radar yok, ancak yeni bir sofor olarak tabelalara bakarak kullanma aliskanligi edinin. Genelde radar ile hiz kontrolu yapilan yollarda oncesinde uyari levhasi bulunur.
İlk alisma surecinde tedirginlik normal, fakat bu cevreyolu gibi yuksek suratlerde gidilen bir guzergahta tehlike yaratabilir. Kararli olmakta fayda var ki zamanla kendiliginden gelisecektir.
Çoğunlukla tabelalara bakarak hareket ediyorum,doğru,pazartesi günü çok feci trafik vardı,bugün 1dk da gittiğim yolu o gün 45 dkda gitmiştim.
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,727
6,786
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Çok daha tecrübeli abilerimiz var burada güzel tavsiyeler vereceklerdir. Naçizane ben de bir kaç öneride bulunacak olursam;

- Uyarı tabelalarını takip etmeye çalışın.
- Bildiğim kadarıyla artık radarla tespit yapılan tüm yollarda, radar uyarı levhası olmak zorunda.
- Hızınıza uygun şeritte gidin, sol şeridi işgal etmeyin. Şeridinizde uygun hızda gidiyorsanız eğer sizi sıkıştırmaya çalışanlara aldırış etmeyin.
- Şerit değiştirirken temkinli olmakta her zaman fayda var. Sizin ki biraz paniklemeye gidiyor bu durum zamanla geçecek bir şey acele etmeyin. Her geçen gün hem aracınıza, hem yola daha fazla hakim olacaksınız zaten. Kontrollerinizi yapın, yolu boş görüp arkanız bomboş olsa bile, şerit değiştirirken her zaman sinyalinizi verin alışkanlık olsun ve doğru hızlarla doğru şeritlere geçiş yapın.
- Trafikte bazı öküz turnusolu göstergeler var. Onları ayırt edin. Örneğin önden basık arkası kalkık tofaşlar... Arka camına ilginç yazılar yazan Doblo'lar... gibi gibi... Bu araçlardan 10 metre uzaktan geçin. :D

Yolunuz açık olsun, kazasız belasız sürüşler :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hayirli ugurlu olsun kardesim..

Yan dikiz aynalari icin sunu soyleyebilirim ki aracinin direksiyonuna oturdugum cogu kisi guvenli mesafeyi gosterecek, kor noktayi minimum seviyeye indirecek sekilde aynalari ayarlamayi beceremiyor.

Koltuk pozisyonunu ayarladiktan sonra sag ve sol dikiz aynasina bakarken aynanin en ic kisminda aracin kic tarafini yeterince net gorebilecegin bir pozisyonda ayarlaman gerekiyor.

Cogu surucu aracin kic tarafi + arka kapi + hatta neredeyse kendi kapisini bile gosterecek sekilde ayarlama yapiyor. Boyle olunca kor nokta artiyor. Daha cok kendi aracini seyrediyorsun, diger seritlerin gorulmesi icin cok kucuk bir aci kaliyor. Dedigim gibi aracinin kic tarafinin yeterince gorunecegi bir aciyla ayarlarsan kor nokta hususunda rahat edersin.

Bunun haricinde de dikiz aynalarini sadece donus yapacagin zaman kontrol etme. Duz giderken de duzenli olarak aynalardan arkayi izle. Anlik sekilde bakmaya calis cunku henuz acemi oldugundan aynaya bakiyorum derken ondekine vurma riskin yukselebilir. Emin ol donus ve serit degisimlerinde arkada olan biteni bilme konusunda faydasini gorursun. Korkun ve tedirginligin de azalir.
 
Son düzenleme:

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Çok daha tecrübeli abilerimiz var burada güzel tavsiyeler vereceklerdir. Naçizane ben de bir kaç öneride bulunacak olursam;

- Uyarı tabelalarını takip etmeye çalışın.
- Bildiğim kadarıyla artık radarla tespit yapılan tüm yollarda, radar uyarı levhası olmak zorunda.
- Hızınıza uygun şeritte gidin, sol şeridi işgal etmeyin. Şeridinizde uygun hızda gidiyorsanız eğer sizi sıkıştırmaya çalışanlara aldırış etmeyin.
- Şerit değiştirirken temkinli olmakta her zaman fayda var. Sizin ki biraz paniklemeye gidiyor bu durum zamanla geçecek bir şey acele etmeyin. Her geçen gün hem aracınıza, hem yola daha fazla hakim olacaksınız zaten. Kontrollerinizi yapın, yolu boş görüp arkanız bomboş olsa bile, şerit değiştirirken her zaman sinyalinizi verin alışkanlık olsun ve doğru hızlarla doğru şeritlere geçiş yapın.
- Trafikte bazı öküz turnusolu göstergeler var. Onları ayırt edin. Örneğin önden basık arkası kalkık tofaşlar... Arka camına ilginç yazılar yazan Doblo'lar... gibi gibi... Bu araçlardan 10 metre uzaktan geçin. :D

Yolunuz açık olsun, kazasız belasız sürüşler :)
Babamı izlerken sağ koltukta cidden çok kolay gözüküyor sol şeritte gitmek ama 4-5 defa çıktım otobana bir kere sol şeride cesaret edemedim :D
 

Goktug

Profesör
Destekçi
9 Eyl 2016
512
562
1,770
24
Benimde 2 yıllık ehliyetim var ancak şunu söyleyebilirim. Özgüven ve tedbir.
Şerit değiştirirken yada trafikte herhangi bir durumda acaba şunu mu yapsam böyle mi geçsem diye düşünmemelisin. Çünkü ikinci şeyi düşünürken birincisini yapmadığın için zaten ikisinede geç kalıyorsun buda kazaya sebep olabiliyor. Kararlı olmalısın. Ben önce sol aynaya bakıp, sonra dikiz aynası ve tekrar sola bakıp geçiyorum tabi bu bakışlar öyle uzun uzun değil bi kaç saniye 3-4 sn felan sürüyor. Pratik ile geliştirebilirsin. Öndeki aracı 10 kmh fazla hızla sollamaya çalışmamalısın takip mesafesini ayarlayıp kontrol edip aracı ivmelendirerek, gerekirse vites düşürüp devri yükseltebilirsin. Böylece daha atik bir şekilde hızlanabilirsin. Özetle ne kadar çok sürersen, aracını ne kadar iyi tanırsan, kendine olan güveninde artacaktır ve daha rahat, pratik ve güvenli kullanabilirsin.

Vestel_5000_2gb cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Hayirli ugurlu olsun kardesim..

Yan dikiz aynalari icin sunu soyleyebilirim ki aracinin direksiyonuna oturdugum cogu kisi guvenli mesafeyi gosterecek, kor noktayi minimum seviyeye indirecek sekilde aynalari ayarlamayi beceremiyor.

Koltuk pozisyonunu ayarladiktan sonra sag ve sol dikiz aynasina bakarken aynanin en ic kisminda aracin kic tarafini yeterince net gorebilecegin bir pozisyonda ayarlaman gerekiyor.

Cogu surucu aracin kic tarafi + arka kapi + hatta neredeyse kendi kapisini bile gosterecek sekilde ayarlama yapiyor. Boyle olunca kor nokta artiyor. Daha cok kendi aracini seyrediyorsun, diger seritlerin gorulmesi icin cok kucuk bir aci kaliyor. Dedigim gibi aracinin kic tarafinin yeterince gorunecegi bir aciyla ayarlarsan kor nokta hususunda rahat edersin.

Bunun haricinde de dikiz aynalarini sadece donus yapacagin zaman kontrol etme. Duz giderken de duzenli olarak aynalardan arkayi izle. Anlik sekilde bakmaya calis cunku henuz acemi oldugundan aynaya bakiyorum derken ondekine vurma riskin yukselebilir. Emin ol donus ve serit degisimlerinde arkada olan biteni bilme konusunda faydasini gorursun. Korkun ve tedirginligin de azalir.
Şu çok doğru ya. Ben de arka kapı kolu aynanın alt köşesinde görünür görünmez arasında ayarlıyorum aynayı. Hem arabanın çok çok az kısmı görünüp mesafe tayini yapılabiliyor, hem de kör nokta yok kadar az oluyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şu çok doğru ya. Ben de arka kapı kolu aynanın alt köşesinde görünür görünmez arasında ayarlıyorum aynayı. Hem arabanın çok çok az kısmı görünüp mesafe tayini yapılabiliyor, hem de kör nokta yok kadar az oluyor.
Kesinlikle en önemli husus doğru dikiz aynası ayarıdır. Kör nokta kazalarının büyük kısmı doğru ayna ayarları yapılmadığı için oluyor maalesef. Aracın arka kısmının tam olarak nerede bittiğini gösterecek kadar bir ayarlama, sorunların çoğunu ortadan kaldırabiliyor. Aracına bindiğim çoğu kişi dikiz aynasından kendi arabasını seyredip duruyor. O zaman ne anlamı kaldı o aynayı oraya koymanın..
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Goktug

mgdedeoglu

Reis
7 Eyl 2016
3,232
9,855
5,320
36
Stuttgart
Hayirli ugurlu olsun kardesim..

Yan dikiz aynalari icin sunu soyleyebilirim ki aracinin direksiyonuna oturdugum cogu kisi guvenli mesafeyi gosterecek, kor noktayi minimum seviyeye indirecek sekilde aynalari ayarlamayi beceremiyor.

Koltuk pozisyonunu ayarladiktan sonra sag ve sol dikiz aynasina bakarken aynanin en ic kisminda aracin kic tarafini yeterince net gorebilecegin bir pozisyonda ayarlaman gerekiyor.

Cogu surucu aracin kic tarafi + arka kapi + hatta neredeyse kendi kapisini bile gosterecek sekilde ayarlama yapiyor. Boyle olunca kor nokta artiyor. Daha cok kendi aracini seyrediyorsun, diger seritlerin gorulmesi icin cok kucuk bir aci kaliyor. Dedigim gibi aracinin kic tarafinin yeterince gorunecegi bir aciyla ayarlarsan kor nokta hususunda rahat edersin.

Bunun haricinde de dikiz aynalarini sadece donus yapacagin zaman kontrol etme. Duz giderken de duzenli olarak aynalardan arkayi izle. Anlik sekilde bakmaya calis cunku henuz acemi oldugundan aynaya bakiyorum derken ondekine vurma riskin yukselebilir. Emin ol donus ve serit degisimlerinde arkada olan biteni bilme konusunda faydasini gorursun. Korkun ve tedirginligin de azalir.
Ben de senin gibi yapıyordum ama buradaki videoda farklı bir yöntem gösteriyor Burak Ertem.

Ayrıca şu tür videoların çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Kavşağa gelirken hızını düşür ve geceleri farlarını kavşağa yaklaşırken uyarma amaçlı kullan, trafik ışıklarına yaklaştığın zaman önceden fren yapmaktan çekinme bu sayede arkadaki aracı da uyarmış olursun, 200 metre de gitsen emniyet kemerini takmadan yola çıkma, trafikte her an herkesin hata yapabileceğini düşün, sinyal dediğin şey süs değildir onları kullan, otomobilin ilk amacının hız yapmak değil bir yerden bir yere güvenli bir şekilde gitmek olduğunu unutma.
 

alptamer

Profesör
26 Eki 2016
995
1,903
2,270
İstanbul
Marka
BMW
Genelde radar ile hiz kontrolu yapilan yollarda oncesinde uyari levhasi bulunur.
Zorunlu hale getirildi bu konu. Eğer haber vermeden kesilen cezanız varsa itiraz edebilirsiniz...


Ayna ayarlama konusu çok çok önemli, bence de doğrusu @Cenk ve @fksarall 'ın dediği gibi olmalı. Burak Ertem'in videoda gösterdiği ayarlama şeklinde çok daha fazla kör nokta kaldığını düşünüyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben de senin gibi yapıyordum ama buradaki videoda farklı bir yöntem gösteriyor Burak Ertem.

Ayrıca şu tür videoların çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Kavşağa gelirken hızını düşür ve geceleri farlarını kavşağa yaklaşırken uyarma amaçlı kullan, trafik ışıklarına yaklaştığın zaman önceden fren yapmaktan çekinme bu sayede arkadaki aracı da uyarmış olursun, 200 metre de gitsen emniyet kemerini takmadan yola çıkma, trafikte her an herkesin hata yapabileceğini düşün, sinyal dediğin şey süs değildir onları kullan, otomobilin ilk amacının hız yapmak değil bir yerden bir yere güvenli bir şekilde gitmek olduğunu unutma.
Burak Ertem'in videosunu daha önce ben de izlemiştim. Videoda ' otomobilin bir kısmının gözükmesi gerekiyor. Fakat daha önce bahsettiğimiz gibi bu doğru değil ' diyor. Bu söylediği tekniği, yani kendi otomobilinin hiç görünmeyeceği şekilde aynanın ayarlanması mevzusunu denemiştim. Bir müddet böyle kullandığım da oldu. Fakat kendi otomobilinin en azından kıç kısmının bile gözükmemesi, geri geri paralel park yaparken büyük sıkıntı çıkarıyor. Aynadan otomobilin arkasının nerede bittiğini tam kestiremediğim için park sırasında otomobilin konumunu anlamakta çok zorlanıyorum. Burak Ertem'in söylediği teknikte kör nokta dediği gibi iyice minimuma iniyor fakat bu sefer park manevraları zorlaşıyor. Ben yukarıda söylemiş olduğum teknikte kör nokta + geri park manevraları hususunda tam dengeyi tutturmuş bulunmaktayım.
 

Ali Karaer

Ali Karaer
Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,071
2,323
2,770
25
Nevşehir/2000 Evler
Marka
Aixam
Yan dikiz aynalari icin sunu soyleyebilirim ki aracinin direksiyonuna oturdugum cogu kisi guvenli mesafeyi gosterecek, kor noktayi minimum seviyeye indirecek sekilde aynalari ayarlamayi beceremiyor.
bunu ben aşırı derecede fazla yaşadım. sırf bu durum yüzünden kaç defa ölüm tehlikesi atlattım. yanlız bazen hakikaten ayna ayarı da yetmiyor kafayı çevirip omuz üstü kontrolü yapılması şart gibi :) herkese güvenli sürüşler :D
 

Ali Karaer

Ali Karaer
Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
1,071
2,323
2,770
25
Nevşehir/2000 Evler
Marka
Aixam
birde bende şerit değiştirmeye acayip korkuyorum ya :D arkamdan araba geliyor 1 geliyor 2 geliyor ben sinyal veriyorum bekliyorum falan öndekine çok yaklaşmış oluyorum bu sırada. biraz aşmam gerekli benimde bunları ama sıkça trafiğe çıkamadığımdan dolayı zorlanıyorum trafiğe çıkınca
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
bunu ben aşırı derecede fazla yaşadım. sırf bu durum yüzünden kaç defa ölüm tehlikesi atlattım. yanlız bazen hakikaten ayna ayarı da yetmiyor kafayı çevirip omuz üstü kontrolü yapılması şart gibi :) herkese güvenli sürüşler :D
Zaten ayna hiç bir zaman yetmez. Sadece kör nokta riskini asgari düzeye indirebilirsin hepsi bu. Asıl koruma için doğru ayna ayarı + kör nokta uyarı sistemi gerekiyor. Ancak bu şekilde kör nokta diye bir problemi ortadan kaldırabilirsin hocam. Ama tabii bizim ülkemizde her halt pahalı pahalı opsiyon olduğundan alamıyoruz işe yarar donanımları :D
 

Bilal

Panpa
7 Eki 2016
698
1,396
2,520
İstanbul
bunu ben aşırı derecede fazla yaşadım. sırf bu durum yüzünden kaç defa ölüm tehlikesi atlattım. yanlız bazen hakikaten ayna ayarı da yetmiyor kafayı çevirip omuz üstü kontrolü yapılması şart gibi :) herkese güvenli sürüşler :D
Sadece sende değil yanında başka ölüm tehlikesi yaşayanlarda vardı :p:D unutamıyorum :rolleyes:
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

dthhasan

Hasan H Ayan
Sanmıyorum :)
Beta Programı
23 Ara 2017
4,285
16,186
5,720
çanakkale
Marka
Renault
Zaten ayna hiç bir zaman yetmez. Sadece kör nokta riskini asgari düzeye indirebilirsin hepsi bu. Asıl koruma için doğru ayna ayarı + kör nokta uyarı sistemi gerekiyor. Ancak bu şekilde kör nokta diye bir problemi ortadan kaldırabilirsin hocam. Ama tabii bizim ülkemizde her halt pahalı pahalı opsiyon olduğundan alamıyoruz işe yarar donanımları :D
Şu taksicilerin taktığı ama bakmadığı küçük kuş gözü aynalardan takılabilir.4 lira falan 4 liraya kör nokta uyarı sistemi :)
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,200
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şu taksicilerin taktığı ama bakmadığı küçük kuş gözü aynalardan takılabilir.4 lira falan 4 liraya kör nokta uyarı sistemi :)
Benim dikiz aynalarda ısıtma özelliği için rezistans teli var o yüzden onu takmam pek mümkün değil. Ayrıca ben niyeyse alışamadım öyle ayna üstünde ayna görmeye. Bazı araçlarda görünce huzursuz oluyorum :D
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım