Benzindeki Etanol Oranlarının Düşürülmesi

planco

Elit Apaçi
21 Eki 2018
138
155
935
Eskişehir
Marka
Volkswagen
Yaklaşık 2 hafta önce benzine %3 etanol karıştırılmasını gerektiren yükümlülük 3 aylık süreyle kaldırıldı. Üzerinden iki hafta geçmiş olmasına rağmen birçok kişinin bundan bihaber olması bi yana, internette konuyla ilgili detaylı bir bilgiye ulaşamıyorum.

Petrol firmaları nasıl bi tutum sergiledi, şu anda yakıtlarındaki etanol oranları nedir? Yakıttaki bu değişim en çok hangi motorları/araçları etkiler? Kısa ve uzun vadede nasıl etkileri olur? Yeni nesil küçük hacimli turbo-benzin motorlara sahip araçlarda performans yakıtlarına (BP Ultimate, Shell V-Power) yönelmeli miyiz? Bu performans yakıtlarında da aynı değişikliklere gidildi mi? Würth oktan arttırıcı gibi katkıları kullanmalı mıyız?

Birilerinin -hepsine olmasa da- mutlaka bu sorulara bi cevabı vardır, o cevapları alana kadar garajda yatıracağım emaneti. Geçenlerde seyir halindeyken duyduğum sesler ve aracın anormal tepkileri ürküttü açıkçası :)

Araç : 1.5 TSI VW T-Roc
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28

DKB34

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
863
2,005
2,520
27
İstanbul
Marka
Seat
Oktan arttırıcı kullanabilirsiniz. Abartılmadıkça sıkıntı olmaz bence.
Bulabilirseniz Tolyen yada Methanol de olur.
 
Son düzenleme:

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,655
1
64,528
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
bu konuyu ben de çok merak ediyorum açıkcası....
 

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
İlk gün rölantide enjektör garip sesler çıkarttı sonra geçti alıştı heralde
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Etanol oranın düşmesi tam olarak ne anlama geliyor? Nedir ne işe yarar oranının düşmesinin zararı nedir aydınlatabilir misiniz?
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Konuya cevap olarak atmamışsınız ama ben yine de açıklama yapayım konuyla ilgili arkadaşlar için. Videoda bu konu hakkında birçok bilgi veriliyor ama benim sorduğum soruların cevabı yok.
Sizin sordugunuz sorularin cevabi aslinda soyle olabilir oyle yada boyle bir gun bu benzinden alinmak zorunda. Yani ilelebet arabayi cikarmamazlik yapamayiz . Kullanma klavuzunda yazan min oktan degeri bu konuda onemli .
ethanol u efektif kullanmak icin kit olmasi gerek onu eledim zaten . Motora direk basilmayacaksa benzinin oktanini yukseltmek icin ne kadar koyulmali bilmiyorum.Yurtdisinda min yuzde 5 olmasi gerekiyor . En azindan yurtdisinda calisirken benzincilerde e5 yaziyordu pompalarda. Ethanolu genelde daha guclu araclara koyma sebepleride vuruntuyu onlemek icin .Attigim videoda zaman zaman bahsedildigi gibi aslinda dusuk hacimli motolarda biraz rolantide fark olur cekis degisebilir ama bir sure sonra alisacaktir uzun vadede sorun yaratirmi bilmiyorum .
Uzun suredir kendi acimdan kullandigim en iyi benzin shell v power oda kadikoy cadde subesindeki . Atmosferik motorda da kucuk hacimli turboda da benim icin digerlerinden daha iyi sonuc verdigini dusunuyorum (her shell de ayni etkiyi alamasamda ) bu degisiklikten sonra gerci ister v power ister normal genede fark olacagini dusunmuyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: planco

planco

Elit Apaçi
21 Eki 2018
138
155
935
Eskişehir
Marka
Volkswagen
Sizin sordugunuz sorularin cevabi aslinda soyle olabilir oyle yada boyle bir gun bu benzinden alinmak zorunda. Yani ilelebet arabayi cikarmamazlik yapamayiz . Kullanma klavuzunda yazan min oktan degeri bu konuda onemli .
ethanol u efektif kullanmak icin kit olmasi gerek onu eledim zaten . Motora direk basilmayacaksa benzinin oktanini yukseltmek icin ne kadar koyulmali bilmiyorum.Yurtdisinda min yuzde 5 olmasi gerekiyor . En azindan yurtdisinda calisirken benzincilerde e5 yaziyordu pompalarda. Ethanolu genelde daha guclu araclara koyma sebepleride vuruntuyu onlemek icin .Attigim videoda zaman zaman bahsedildigi gibi aslinda dusuk hacimli motolarda biraz rolantide fark olur cekis degisebilir ama bir sure sonra alisacaktir uzun vadede sorun yaratirmi bilmiyorum .
Uzun suredir kendi acimdan kullandigim en iyi benzin shell v power oda kadikoy cadde subesindeki . Atmosferik motorda da kucuk hacimli turboda da benim icin digerlerinden daha iyi sonuc verdigini dusunuyorum (her shell de ayni etkiyi alamasamda ) bu degisiklikten sonra gerci ister v power ister normal genede fark olacagini dusunmuyorum

En azından şu 3 ay V-Power'dan şaşmayayın o zaman. Katkılara güvenmiyorum, etanolu de kafamıza göre basamıyoruz dediğiniz gibi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,787
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
dizel yakıtta da böyle bir durum söz konusu mu?
Etanolün çoğu çeşidi dizel motorlarda performansı düşürüp tüketimi arttırıyor. Nox değerlerinde de yükselmeye sebebiyet verebiliyor. Bildiğim kadarıyla E15 tipi etanol dizel motorlarda verimliliği bir miktar arttırıyor. Ama Türkiye'de akaryakıtta galiba çoğunlukla başka tip etanol kullanılıyor. Normal şartlarda mazotta etanol kullanılamaz diye bir şey yok ama Türkiye'de satılan mazotlarda %0.5 oranında etanol değil, biodizel katkısı kullanılıyor diye biliyorum. Biodizel katkısı dizel motorlarda yakıt tüketimini bir miktar düşürüyor, ortalama motor verimini de yine bir miktar yükseltiyor. Etanolden kolonya ve dezenfektan üretilebildiği için bu haber muhtemelen sadece benzinli araç kullanıcılarını ilgilendiriyordur. Biodizel katkısından böyle bir şey elde edilemiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alkın ve planco

Sirius

Panpa
18 Eyl 2016
1,768
7,816
4,420
Marka
Volkswagen
Oktan değeri belirtilenden düşük yakıt kullanmak zararlı olabilir ancak şuanda %3 etanol olmaması oktan değerinin düşeceği anlamına gelmez.

Yurtdışında %10 etanollü yakıtın saf benzine göre daha çok zarar verdiği saptanmış. Tabii TR'de %3'lük oranın pozitif-negatif etkisi küçük düzeyde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: planco

planco

Elit Apaçi
21 Eki 2018
138
155
935
Eskişehir
Marka
Volkswagen
Oktan değeri belirtilenden düşük yakıt kullanmak zararlı olabilir ancak şuanda %3 etanol olmaması oktan değerinin düşeceği anlamına gelmez.

Yurtdışında %10 etanollü yakıtın saf benzine göre daha çok zarar verdiği saptanmış. Tabii TR'de %3'lük oranın pozitif-negatif etkisi küçük düzeyde.

%3 minimum oran, bildiğim kadarıyla shell ve bp'de %5 etanol katkısı oluyordu. Yanlışsam düzeltin. Varlığının yokluğunun oktan değerine rakamsal etkisiyle ilgili de hiçbir bilgim yok... Firmaların bu zorunluluk kalktıktan sonra oranlarda nasıl bi değişikliğe gittiğini bilsek en azından kendimizce araştırabiliriz ama ben bi bilgi bulamadım. Çoğunluk artık hiç etanol eklenmediğini söylüyor ama herhangi bi kaynak bulamadım ben.
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,015
7
51,341
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Şöyle bakabilirsiniz.

Özetle: Yemek seçen aracınızın bir süre kokusu tadı kötü sebze yemeklerine alışması gerekecek. Çocuk eğitir gibi arabayı eğiteceğiz; huysuzlanacak, ağlayacak ama alışacak :)
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,124
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Merhaba :)

Tsi tarzı direkt enjeksiyonlu motorlar farklı hikaye ama, normal motorlara bir şey olmaz. (Distribütör ateşleme olmadığı sürece)

Motordaki vuruntu sensörü, aracın vuruntu yaptığını algıladığı anda avans kısacaktır. ECU hepimizden akıllı :) O yüzden etanol konsa da konmasa da fark etmez. He ne olur, max güç potansiyeli bir tık düşer. Onda da %5 etanolün eksikliği, motor yiyecek etkiyi oluşturmaz. Sıcak havada basmışsınız gibi olur sadece.

BP Ultimate ve Shell V-Power'da bildiğim kadarıyla az miktarda etanol vardı. Tüpraşa mail attığını söyleyen bir vatandaş, oktan sayısının düşmediği yönünde bilgi aldığını söylemişti. Başka birisi de normal yakıtlarda etanolün olmadığını, v-power tarzı yakıtlarda ufaktan devam edildiğini söylemişti. Bunlar net bilgi değil, altını çizeyim.

Gelelim direkt enjeksiyonlu motorlara. "LSPI" kaynaklı vuruntu daha çok biliniyor onlarda. Bu tip de ateşleme avansı kontrol edilerek kaçılabilecek bir olay değil ve zaten normalde de oluyor.

Naçizane tavsiyem, mümkünse bp ultimate ve shell v-power kullanılmalı. Vuruntu koşulları, normal kullanımda oluşmaz desem yeridir. Motora yük gerekir. Yük altında da "normal benzinle" kullanılan normal motor bile ufak vuruntular yapar. (Bu motorlar da 500-600 bin km görüyor yani dert değil) Burası önemli. Hepimizin arabası vuruntu yapıyor yani illa ki. Bunun şiddeti, sayısı önemli.

Uzun süre sıkar da motoru iyice kızdırırsanız oluşabilir. Alt devirde gazı kökleyip rampa çıkarsanız olabilir. Alt devirde ivmelenmek için gazı aniden köklerseniz geçiş durumunda oluşabilir vs. Arabanızı daha sakin kullanırsanız, vuruntudan yana gol yemezsiniz. Etanolden eser olmasa bile. İlla hız ve güç lazımsa, gaza daha çok basmak yerine vites düşürmeyi öneririm.


Bu arada videoda duyulan ses, vuruntunun en şiddetli tipidir.
 
Son düzenleme:

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
konuyu hortlatıyorum ama yarın 320d aracıma yakıt alacağım.
hangi markanın istasyonlarına bu ara güvenebilirim ve yakıt katkısı vs atayım m?
 

Sailor

Kaptan
Beta Programı
6 Kas 2016
12,004
26,074
6,520
istanbul
Marka
Nissan
Ethanoller saglik tarafinda ihtiyac oldugu icin kaldirilmis . İndirimler bundan da olabilir belki. Genel bir kural oldugu icin istasyon secimi ise yaramayacaktir
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1 Şub 2020
1,046
1
1,125
2,570
Ankara
Marka
BMW
saolun o zaman her zamanki gibi opet üstüne yakıt katkısı koyarım saolun...
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım