Bijonu Aşırı Sıkmak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cingoz debriyaj

Panpa
Destekçi
8 Eyl 2016
559
1,118
2,520
23
Marka
Zirai Traktör
Herkese merhabalar. Malumunuz İstanbul'da havalar ısınmaya başladı ben de bugün yazlıklara geçiş için söküm takımı kendim yaptım. Yalnız bijonları fazla sıktığımı düşünüyorum hatta iyice sıktıktan sonra bir de ayağımla üzerine basıp sıktım :) Bunun bir zararı olur mu , lastikçiye gidip bir ayar çektirmeli miyim? İyi forumlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim?

emreozukan

Panpa
22 Kas 2016
1,905
4,561
3,720
13932940_10209414455533942_8485193028611756729_n.jpg

fazla sıkılırsa vidalarda diş arası uzama yapar ve bir süre sonrada bijon keser araç üstteki fotoda olduğu gibi
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Herkese merhabalar. Malumunuz İstanbul'da havalar ısınmaya başladı ben de bugün yazlıklara geçiş için söküm takımı kendim yaptım. Yalnız bijonları fazla sıktığımı düşünüyorum hatta iyice sıktıktan sonra bir de ayağımla üzerine basıp sıktım :) Bunun bir zararı olur mu , lastikçiye gidip bir ayar çektirmeli miyim? İyi forumlar.
Eskiden biz de öyle yapardık lastik söküp takarken. Ama yapmaya gerçekten gerek yok. Daha önemlisi, tıpkı küçük somunlar ve cıvatalarda olduğu gibi, şimdiki bijonlar eskileri kadar dayanıklı üretilmiyorlar. @emreozukan arkadaşımızın dediği gibi kullanılamaz hale gelebilirler.
Edit: Etiketleyemiyorum ya @emreozukan @emreozukan
Edit2: Hah oldu
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,655
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Benim bildiğim yeni nesil bijonlar da böyle bir korkuya gerek olmuyor.. İdeal sıkışma evresine geldiğinde çıt diye ses verir bijonlar. Eğer o ses gelene kadar sıkılmadıysa az sıkılmış demektir. O ses geldikten sonra da sıkmaya gerek yok. Gerçi kaç tane farklı bijon türü var bilemiyorum. Daha eski model bir araca sahipseniz onların bijonları da farklı olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cingoz debriyaj
15 Mar 2017
417
1,083
2,645
O sıkılan şeyi açmak çok zor oluyor. :) Geçen sağ arka lastiğim patladı. Otoparkta kendi imkanlarımla stepneyi taktım ama canım çıktı. Lastikçiler silahla dibine kadar giriyorlar. Ufak bi açma payı bırakılmalı bence. Yolda lastik patlar hava yağışlı soğuk olur eziyet.
 

sdt

Profesör
8 Eyl 2016
108
116
1,185
O sıkılan şeyi açmak çok zor oluyor. :) Geçen sağ arka lastiğim patladı. Otoparkta kendi imkanlarımla stepneyi taktım ama canım çıktı. Lastikçiler silahla dibine kadar giriyorlar. Ufak bi açma payı bırakılmalı bence. Yolda lastik patlar hava yağışlı soğuk olur eziyet.
Tabancayla sıkarken diş yediryorlar ondan sökmek zor oluyor.. önce elle bir iki tur çevirip sonra tabanca takmak lazım..
 

Bedirhan

Reis
Yönetici
Admin
Destekçi
8 Eyl 2016
6,276
21,696
5,320
26
Avcılar-Darıca
Elle sıkmanın pek zararı olacağını düşünmüyorum ama lastikçilerde özellikle havalı darbeli sıkma ile sonuna kadar basıyorlar ve genellikle abartıyorlar bijon sıyırır dişleri zarar görür vs. onlara dikkat etmek lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve yaso

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
lastikçilerin tabanca ile sonuna kadar sıkması hiç sağlıklı değil. Ayakla siz çok çok aşırı kuvvet uygulamış olamazsınız sanıyorum. Geçenlerde kiralık arabada zincir sıkışınca krikoya kaldırıp sökmeyi deneyecektim. Tüm ağırlığım ile anahtarın üstüne çıktım ama tık yoktu. rezil ediyor olur olmadık yerde insanı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Kilit nokta bijonları tekerler havadayken sıkmak/sökmek. Arkalar el freni yardımıyla yapılabilirken önler için tekerin dönmeyeceği ama teker üzerine binen yükü minimuma indirebileceğiniz bir şekilde kaldırıp yapın.
Bijon veya lokma koluna ek bir bağlantı yaparak momenti artırmak işinizi kolaylaştırır. Elle sıkmak yeterli çıt çıt sesi gelince bırakın
 
Son düzenleme:

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Güzel de işte onu şimdiki bijonların malzemesi kaldıramayabiliyor.
Tork kolu yoksa tecrübeyle olcak işler abi birkaç civata kırarak kollara torkmetre kabiliyeti kazandırılabilir :D
Şaka bi yana kuvvetin uzaklığını artırmak sadece daha az enerji harcamak için. Genelde havadayken sıkılınca tık tık bijon sesi gelir her arabada
 

123456mtn

Panpa
8 Eyl 2016
1,211
2,491
3,770
Sivas
Marka
Caterham
Tork kolu yoksa tecrübeyle olcak işler abi birkaç civata kırarak kollara torkmetre kabiliyeti kazandırılabilir :D
Şaka bi yana kuvvetin uzaklığını artırmak sadece daha az enerji harcamak için. Genelde havadayken sıkılınca tık tık bijon sesi gelir her arabada
Hocam Tork= kuvvet x kuvvet yolu

Sadece daha az enerji harcamak değil daha çok çevirme gücü sağlamak
 

arjin

Profesör
12 Eyl 2016
260
202
1,145
İstanbul
Marka
Ford
Çıkmayan bijonlari kriko yu bijon anahtarına alttan dayayarak çıkarabilirsiniz yavaş ama kesin çözüm yalnız dikkatli olmak lazım fırlarsa yaralayabilir
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Hocam Tork= kuvvet x kuvvet yolu

Sadece daha az enerji harcamak değil daha çok çevirme gücü sağlamak
Aaa evet bu dediğin çok mantıklı geldi şimdi :)
her halükarda tık sesini duyana kadar çevireceğin için kısa kolla ameleliğe gerek olmadığını aynı sesi daha kolay bi yolla duyabileceğin de sana mantıklı gelmiyor mu ? Sonuçta bir noktaya kadar sıkacaksın kuvvet kolunu büyüttüğün için bijonun belasını ... gerekmiyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: emert20
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım