Bir Lastik Tabanı Genişletme Sorusu

orcunalisveris

ÇAĞAN
Asfalt Kurutucu
19 Ara 2019
5
1
595
38
ankara
Marka
Honda
Merhaba,

Aracım stock 143 beygir iken, lastikler fabrika orjinal boyutu olan 215 45 18' di.

Şu an turbolanarak 220+ olunca özellikle kalkışta 1 ve 2. viteste çok sarmaya başladı.

Sizce tabanı 225 yapmak işe yarar mı, yoksa sadece yakıt sarfiyatı artışı, hızlanmaya negatif etki vb mi olur?

Benim fikrim: Tabanı 1 cm arttırarak, daha az saracak ve hızlanmaya + etkisi olacak. Diğer yandan yanak da artacak...

Sizlerin fikri nedir? Teşekkür ederim..
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,846
26,151
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Tutuşta bi miktar olumlu etkisi olur, yakıt ve performans kaybını hissetmezsiniz bile ama sadece taban artırmaktan ziyade daha kapsamlı hesap yapılmalı, ya da direkt aynı boyutta daha iyi bi lastik bile alsanız işinizi görür belki
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Yol direnci artacağı için performans kaybı yaşayacaksın. Boyut değiştirmeden kaliteli bir lastiğe geçmek daha mantıklı üstte söylenildiği gibi. Ayağın 40 numara ama 44 numara ayakkabı giyip koşmak gibi düşünebilirsin.
 

orcunalisveris

ÇAĞAN
Asfalt Kurutucu
19 Ara 2019
5
1
595
38
ankara
Marka
Honda
Evet arkadaşlar dediğiniz gibi tabanı artırmak yerine kaliteyi artırmak daha mantıklı olacak. Teşekkür ederim ilginize, iyi akşamlar..
 

Munferit

Panpa
Destekçi
Beta Programı
21 Eyl 2018
1,724
6,779
4,070
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Şunu söyleyebilirim yapacağınız ~%1,3'lük bir değişimle söylediğiniz hiç bir şeyi tam anlamıyla değiştiremezsiniz. Yakıt sarfiyatınız da öyle hissedilecek şekilde artmaz, yol tutuşta artmaz, hızlanmaya pozitif veya negatif bir etki de hissetmezsiniz. (Olabilecek minimal şeyleri hissedemezsiniz.)

Lastik değişimi için uygun aralıkta bir seçim. Sürüş güvenliğinizi tehlikeye atmaz. Daha uyguna, daha içinize sinen kaliteli bir lastik varsa değiştirebilirsiniz. Haricindeki istekleriniz için odaklanmanız gereken değişiklikler lastikler değil, downforce'u arttırmak üzerine olmalı.
 
Son düzenleme:

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,493
1
4,780
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Bunun yerine launch controllü bir yazılım yaptırırsanız sarmanın büyük oranda önüne geçmiş olursunuz. Hemde performanstan birşey kaybetmezsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: orcunalisveris

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,714
1
6,438
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Projeniz hayırlı olsun. Garaj konusunu da açarsınız inş, detayları görürüz.

1 cm taban arttırmak illa ki faydası olur ama gece gündüz farkı olmaz.

Bu güçlerde Michelin PS4 veya Goodyear F1 Asym 5 gibi lastikleri yolda keyifle kullanırsın.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım