Birkaç Ufak Soru

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
Merhabalar, şimdiye kadar arabalara pek ilgim olmadığı için sürekli tuhaf ve basit sorular soruyorum. Öncelikle gerçekten teşekkür ederim her konuda yardımcı oluyorsunuz, birkaç ufak sorum daha olacak :)

1-Arabanın koltuklarını değiştirmek istiyorum. Herhangi bir Mercedes'ten çıkma koltukları W638 Kasa Vito'ma takabilir miyim ? Atıyorum 2012 Model CLA 180 koltuğu benim arabama takılabilir mi ? Veya internetten sipariş ettiğim herhangi bir spor koltuk ?

2-Yine aynı Vito için Coilover yay kullanabilir miyim ? Ticari araçlara takılabiliyor mu bu yaylar ? Air süspansiyon takıldığını biliyorum ama coilover hakkında hiçbir fikrim yok.

3-Camber olayının riski var mıdır ? Yol tutuşu arttırdığını biliyorum, fakat benim derdim sadece görüntü. Çok küçük bir açıyla versek sorun olur mu ? Aracın 15 inç orjinal çelik jantları halen üzerinde, bu küçük jantlar ve tekerle kötü mü görünür sizce ?

4- Egzoz değişimi zor ve maliyetli bir olay mıdır ? Aracım dizel olduğu için egzoz sesi konusunda bir beklentim yok, sadece çift çıkışlı, hoş görünümlü bir egzoz taktırmayı düşünüyorum. Ne dersiniz ?

5-Son olarak bu dört faktör muayeneyi nasıl etkiler ?

Cevaplarınız için teşekkür ederim iyi forumlar...
 

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
Hocam hepsine verilecek bir cevap elbet var fakat arabayı degistirmek, eğer vito tarzı bir araç kullanmak zorunda değilseniz, sizin için ve daha çok tutkulariniz için daha doğru olmaz mi?

Teşekkür ediyorum, söylediğiniz çok mantıklı ve doğru, fakat araba ailemizin göz bebeğidir ki şu an için şahsımın değil ailenin aracıdır. Her mal satılabilir, evet, fakat bu modellerin piyasası gerçekten düşük. Bizim arabamız cidden iyi bakılmış ve kilometresi düşük garaj arabası açıkçası maddi değeri beni tatmin etmiyor. Satmaktansa ömürlük bineriz düşüncesindeyim. Şu aşamada da birkaç senedir yatmasından kaynaklanan sorunları halledip ufak dokunuşlarla daha zevkli hale getirmeye çalışıyorum. O yüzden bu sorularımı mazur görün [emoji846]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Teşekkür ediyorum, söylediğiniz çok mantıklı ve doğru, fakat araba ailemizin göz bebeğidir ki şu an için şahsımın değil ailenin aracıdır. Her mal satılabilir, evet, fakat bu modellerin piyasası gerçekten düşük. Bizim arabamız cidden iyi bakılmış ve kilometresi düşük garaj arabası açıkçası maddi değeri beni tatmin etmiyor. Satmaktansa ömürlük bineriz düşüncesindeyim. Şu aşamada da birkaç senedir yatmasından kaynaklanan sorunları halledip ufak dokunuşlarla daha zevkli hale getirmeye çalışıyorum. O yüzden bu sorularımı mazur görün [emoji846]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
O zaman işler değişir :)
Koltuk olayini ben de merak ediyorum.
Aile aracı olarak kullanılıyorsa yay coil pek mantıklı değil süspansiyonlari komple sifirlama isine girebilirsiniz.
Ayni şeyi kamber için de söyleyebilirim sanırım :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Obsession

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Merhabalar, şimdiye kadar arabalara pek ilgim olmadığı için sürekli tuhaf ve basit sorular soruyorum. Öncelikle gerçekten teşekkür ederim her konuda yardımcı oluyorsunuz, birkaç ufak sorum daha olacak :)

1-Arabanın koltuklarını değiştirmek istiyorum. Herhangi bir Mercedes'ten çıkma koltukları W638 Kasa Vito'ma takabilir miyim ? Atıyorum 2012 Model CLA 180 koltuğu benim arabama takılabilir mi ? Veya internetten sipariş ettiğim herhangi bir spor koltuk ?

2-Yine aynı Vito için Coilover yay kullanabilir miyim ? Ticari araçlara takılabiliyor mu bu yaylar ? Air süspansiyon takıldığını biliyorum ama coilover hakkında hiçbir fikrim yok.

3-Camber olayının riski var mıdır ? Yol tutuşu arttırdığını biliyorum, fakat benim derdim sadece görüntü. Çok küçük bir açıyla versek sorun olur mu ? Aracın 15 inç orjinal çelik jantları halen üzerinde, bu küçük jantlar ve tekerle kötü mü görünür sizce ?

4- Egzoz değişimi zor ve maliyetli bir olay mıdır ? Aracım dizel olduğu için egzoz sesi konusunda bir beklentim yok, sadece çift çıkışlı, hoş görünümlü bir egzoz taktırmayı düşünüyorum. Ne dersiniz ?

5-Son olarak bu dört faktör muayeneyi nasıl etkiler ?

Cevaplarınız için teşekkür ederim iyi forumlar...
1- hepsi maliyetli işler
2- jantlar arabaya göre küçük ve bahsi geçen uygulamalardan sonra tahminen kötü durur
3- muayenede aracın altı dinamometreye giriş çıkışta sürtmezse, alt takım kontrolünde süspansiyonlar yerinden çıkmazsa geçer.
 

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
1- hepsi maliyetli işler
2- jantlar arabaya göre küçük ve bahsi geçen uygulamalardan sonra tahminen kötü durur
3- muayenede aracın altı dinamometreye giriş çıkışta sürtmezse, alt takım kontrolünde süspansiyonlar yerinden çıkmazsa geçer.

Teşekkür ederim hocam, bu saydıklarımı parça parça yapacağım için maddi olarak beni aşırı zorlayacağını düşünmüyorum, elbette ki maliyetli işlerdir fakat günümüzde maddiyattan ödün vermeden hiçbir şey elde edemiyoruz... Bütçemi ona göre ayarlarım sorun değil.

Jantlar arabaya göre küçük demişsiniz fakat bunlar arabanın üzerinde verilen fabrikasyon jantlar, ilk sahibi biziz ve hiç değişmedi. Ha o cüsseye göre görünüm olarak küçük diyorsanız tamamen haklısınız, teker ve çamurluk arası görünüm benim de hoşuma gitmiyor açıkçası. Camber olayını zaten ciddi düşünmüyordum, sizin yorumunuz tuz biber oldu sağ olun :)

Fakat bu koltuk olayına takılmış durumdayım, eğer koltuklar uyacaksa ciddi bütçe ayırabilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
O zaman işler değişir :)
Koltuk olayini ben de merak ediyorum.
Aile aracı olarak kullanılıyorsa yay coil pek mantıklı değil süspansiyonlari komple sifirlama isine girebilirsiniz.
Ayni şeyi kamber için de söyleyebilirim sanırım :)

Bakalım bir heves düşünüyoruz böyle şeyler :)

Coilover'a gelirsek, aile aracı derken aileye ait araç demek istemiştim, fakat günlük kullanımda sürekli ben kullanıyorum, aile üyeleri pek binmiyor. Ama dediğiniz gibi süspansiyonları değiştirme fikri de mantıklı geldi, peki bu süspansiyonlar coilover gibi arabayı yere çok hafif basma şansını bana verecek mi ? Bildiğim kadarıyla standart bir ölçüsü var ve takıldığı gibi kalıyor ? Yay kesme olayına falan asla girmek istemiyorum o yüzden coilover düşünmüştüm.

Camber ise şimdilik iptal :)
 

yaso

TORNACI
8 Eyl 2016
3,204
11,547
5,320
Antalya
Marka
Ford
Teşekkür ederim hocam, bu saydıklarımı parça parça yapacağım için maddi olarak beni aşırı zorlayacağını düşünmüyorum, elbette ki maliyetli işlerdir fakat günümüzde maddiyattan ödün vermeden hiçbir şey elde edemiyoruz... Bütçemi ona göre ayarlarım sorun değil.

Jantlar arabaya göre küçük demişsiniz fakat bunlar arabanın üzerinde verilen fabrikasyon jantlar, ilk sahibi biziz ve hiç değişmedi. Ha o cüsseye göre görünüm olarak küçük diyorsanız tamamen haklısınız, teker ve çamurluk arası görünüm benim de hoşuma gitmiyor açıkçası. Camber olayını zaten ciddi düşünmüyordum, sizin yorumunuz tuz biber oldu sağ olun :)

Fakat bu koltuk olayına takılmış durumdayım, eğer koltuklar uyacaksa ciddi bütçe ayırabilirim.
Tabi ki görünüş anlamında dedim yoksa 15 jantlar normal kullanım için gayet ideal
İyi bir coiloverla çok keyifli ve güzel görünen bir vitoya sahip olabilirsin. Kamber olayını da coiloverla amortisör kulelerinden ayarlayabilirsiniz
6:45 den sonra kamber olayından bahsediyor
 

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Koltuk değişimi mümkündür bence ancak vito için üretilmiş ya da orjinale yakın bir işçiliği olan ustaya yaptırmanız hem daha uygun maliyete hemde araca özel yapılacağı için oturaklı olacaktır.
Ben sizin yerinizde olsam yazlık lastiklere 17" civarı bir jant bulup kışlıklar da üzerindeki jant kullanırdım. Hem heves almış hem de orjinal jantlarınızı muhafaza etmiş olursunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Obsession
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Bakalım bir heves düşünüyoruz böyle şeyler :)

Coilover'a gelirsek, aile aracı derken aileye ait araç demek istemiştim, fakat günlük kullanımda sürekli ben kullanıyorum, aile üyeleri pek binmiyor. Ama dediğiniz gibi süspansiyonları değiştirme fikri de mantıklı geldi, peki bu süspansiyonlar coilover gibi arabayı yere çok hafif basma şansını bana verecek mi ? Bildiğim kadarıyla standart bir ölçüsü var ve takıldığı gibi kalıyor ? Yay kesme olayına falan asla girmek istemiyorum o yüzden coilover düşünmüştüm.

Camber ise şimdilik iptal :)
Orijinal 0 süspansiyon alırsan bence aksine araç biraz daha yükselir. Çünkü üstünde orjinal amortisorler gide gide bitiyor ve araç yere yakınlaşıyor. Yaylar vs özelliğini kaybediyor. Tamamen düz mantık ve tecrübe :)
 

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
Teşekkür ederim hocam, jant konusu benim de sürekli aklımdaydı, fakat vitolar malumunuz kamyonet/minibüs sınıfına giriyor ve eski kasa olmasının da bir etkisi olarak ciddi anlamda konforsuz olabiliyor. Bozuk yollarda bu jantlarla bile bayağı bir titreme sarsılma yaşıyoruz, jantları büyüttükçe bunun daha da artacağını düşünüyorum, o yüzden şimdiye kadar bir girişimim olmadı bu konuda. Ayrıca coilover olayına girersem ekstra daha da sertleşeceğini düşünüyorum ikisini bir arada yapmayacağım kesin, fakat çamurluk ve teker arası mesafeyi kapatmak için coilover ile aracı basmak yerine jant büyütüp konfordan o şekilde ödün verip güzel bir görünüme de sahip olabilirim galiba. :)

Edit : Koltuk konusunda söylediğiniz bu işi kimler yapar ? Döşemeciler veya araç dizaynı ile uğraşan ustaları mı kastettiniz ? Aracın orjinal koltukları gayet rahat aslında, bunları siyah deri kaplatmanın maliyeti hakkında fikriniz var mıdır ? Koltuklar benim çocukluğumda bir kez kaplanmıştı, o zamanlar müdahale edememiştim tabii, ve şuan hiç memnun değilim. doğru düzgün binilmemesine rağmen kenarları soyulmaya başladı bile. O yüzden çıkma orjinal Mercedes koltuğu düşünmüştüm. Ama işini illa ki iyi yapanlar da vardır, yeniden değerlendirilebilir....
 
Son düzenleme:
10 Mar 2017
3,246
4,058
4,820
25
Antalya isparta aydin
Marka
Ford
Teşekkür ederim hocam, jant konusu benim de sürekli aklımdaydı, fakat vitolar malumunuz kamyonet/minibüs sınıfına giriyor ve eski kasa olmasının da bir etkisi olarak ciddi anlamda konforsuz olabiliyor. Bozuk yollarda bu jantlarla bile bayağı bir titreme sarsılma yaşıyoruz, jantları büyüttükçe bunun daha da artacağını düşünüyorum, o yüzden şimdiye kadar bir girişimim olmadı bu konuda. Ayrıca coilover olayına girersem ekstra daha da sertleşeceğini düşünüyorum ikisini bir arada yapmayacağım kesin, fakat çamurluk ve teker arası mesafeyi kapatmak için coilover ile aracı basmak yerine jant büyütüp konfordan o şekilde ödün verip güzel bir görünüme de sahip olabilirim galiba. :)

Edit : Koltuk konusunda söylediğiniz bu işi kimler yapar ? Döşemeciler veya araç dizaynı ile uğraşan ustaları mı kastettiniz ? Aracın orjinal koltukları gayet rahat aslında, bunları siyah deri kaplatmanın maliyeti hakkında fikriniz var mıdır ? Koltuklar benim çocukluğumda bir kez kaplanmıştı, o zamanlar müdahale edememiştim tabii, ve şuan hiç memnun değilim. doğru düzgün binilmemesine rağmen kenarları soyulmaya başladı bile. O yüzden çıkma orjinal Mercedes koltuğu düşünmüştüm. Ama işini illa ki iyi yapanlar da vardır, yeniden değerlendirilebilir....
Ben de taunusun on koltuklarini sokup başka marka model bu koltuk takmak istiyorum valla. Dosemecim yaylarini vs. Sıfır haline getiririz üstüne bir döşeme yaparız dedi ama sonuçta orjinal dosemesini yapamayacaz. E36 recaro deri koltuğu muhteşem olurdu mesela :D
 

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
Ben de taunusun on koltuklarini sokup başka marka model bu koltuk takmak istiyorum valla. Dosemecim yaylarini vs. Sıfır haline getiririz üstüne bir döşeme yaparız dedi ama sonuçta orjinal dosemesini yapamayacaz. E36 recaro deri koltuğu muhteşem olurdu mesela :D

Dediğim gibi ben de döşemecilere güvenemiyorum, işini çok iyi yapan dünya çapında firmalar da çok uçuk fiyatlar veriyor [emoji19]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Teşekkür ederim hocam, jant konusu benim de sürekli aklımdaydı, fakat vitolar malumunuz kamyonet/minibüs sınıfına giriyor ve eski kasa olmasının da bir etkisi olarak ciddi anlamda konforsuz olabiliyor. Bozuk yollarda bu jantlarla bile bayağı bir titreme sarsılma yaşıyoruz, jantları büyüttükçe bunun daha da artacağını düşünüyorum, o yüzden şimdiye kadar bir girişimim olmadı bu konuda. Ayrıca coilover olayına girersem ekstra daha da sertleşeceğini düşünüyorum ikisini bir arada yapmayacağım kesin, fakat çamurluk ve teker arası mesafeyi kapatmak için coilover ile aracı basmak yerine jant büyütüp konfordan o şekilde ödün verip güzel bir görünüme de sahip olabilirim galiba. :)
...
Hocam coilover'ı aracı sertleştirici bir etken olarak görmeyin bence. Ayarlanabilir modern bir süspansiyon çözümü olarak görmeniz daha doğru. Bazen orijinal amortisörlerden çok daha konforlu sonuçlar alınabildiğini duymuştum.

Bir de şöyle bir konu daha var: Emin değilim ama muhtemelen arka süspansiyonunuzda destek olarak yaprak yaylar mevcuttur. Eğer öyleyse ne yaparsanız yapın arkası makaslı oldukça hoplayıp zıplayacaktır =)
 

Obsession

Profesör
28 Ara 2016
69
38
1,020
Antalya
Hocam coilover'ı aracı sertleştirici bir etken olarak görmeyin bence. Ayarlanabilir modern bir süspansiyon çözümü olarak görmeniz daha doğru. Bazen orijinal amortisörlerden çok daha konforlu sonuçlar alınabildiğini duymuştum.

Bir de şöyle bir konu daha var: Emin değilim ama muhtemelen arka süspansiyonunuzda destek olarak yaprak yaylar mevcuttur. Eğer öyleyse ne yaparsanız yapın arkası makaslı oldukça hoplayıp zıplayacaktır =)

Anladım hocam, izlediğim tüm coilover videolarında bir sertleşmeden bahsedildiği için böyle bir çıkarım yapmıştım, ama tabii derinlemesine bir bilgim yok. Arkada da yaprak yay yok hocam normal sarmal yay var. Eğer işe yarar bir bilgi olacaksa özellikle w638 kasaların arka süspansiyonları körüklü olarak üretilir fakat her zaman sorun çıkarır. Biz de de defalarca sorun çıkarttığı için serviste normal yay sistemine çevirtmiştik. Yarın detaylıca fotoğraf çekip burada paylaşırım belki bir fikriniz olur [emoji846]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

At

Takipçi
Beta Programı
29 Eki 2016
6,487
16,238
5,020
Antalya
Marka
Aston Martin
Coili kaliteli takarsan sorun olmaz konfor açısından
 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,062
6,940
5,020
github.com
Marka
BMW
Hocam otomobiliniz hakkındaki görüşlerinizi okudum. Doğru parçalar ve güzel işçilikle çok güzel sonuçlar alınabilir.
Gelelim benim fikrime
Bana sorarsanız Vito uzun yol ve konfor odaklı üretilmiş bir otomobil olduğu için amacına yönelik iyileştirmeler yapmak daha yerinde olur gibi. Mesela otomobilinize head-up display , koltuk ısıtma gibi özellikler eklemeye çalışsanız sanki daha iyi sonuçlar alırsınız gibi. Tabi bu benim fikrim sizin fikrinize saygı duyuyorum :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım