KAPALI Bmw e46 arkadan gelen vuruntu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbul345

Takipçi
4 Tem 2019
4
1
20
33
Marka
BMW
Arkadaslar 2002 model 316i Manuel e 46 arabam var vites geçişlerinde arkadan tak diye bir ses gelıyor yanlız bunu her zaman yapmıyor 4 5 defa vites gecişinde 1 2 defa vuruyor bazen hıc olmuyor dıfransıyelin takozun ve şaftakı parçayı değiştim şaft boşluğunu aldım ses yarı yarıya azaldı ama yıne gıtmedı kımı baskı balatanın yayından volante ayarı falan kımı arka akslardan dıyor tam bir çözüm bulamadım hangı ustaya sorsam bu araçlarda kronık dıyor bu sıkıntı. Daha once bunu yaşamış ve çözümünü bulmuş bir arkadaş varsa yardımcı olabılır mı
 

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
 

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
Kronik sorunları az sayıda olsa da bu araçta da mevcut.Önem sırasına göre sıralıyorum :
1-)"Subframe Crack" dediğimiz özellikle arka şasi bağlantı yerlerinde (önde de olabilir)Yüksek tork ve ani hızlanmalara bağlı (özellikle launch control en büyük sebebi) çatlamalar ve yarıklar olabiliyor.Bu sorun genel olarak bütün e46 kasalarda görülse de m3'lerde yabancı kaynaklara göre daha çok görülüyor ve daha yıkıcı olabiliyor.Ufak yarıkları ancak ayrıntılı inspeksiyon ile teşhis edilebiliyor ve uzun süre araba semptomsuz ilerliyor.
Erken dönemde çeşitli firmaların ürettiği plakalar ile yarıklar kapatılıp zayıf yerler güclendirilebiliyor ancak cok ilerlemiş derin çatlamalar varsa çok ciddi masraflar çıkartabiliyor.
Cabrio arabalarda bu sıkıntı coupe'lara göre daha az görülüyor.
Ayrıca 2004 Sonrası modellerde güclendirme yapılmış olmasına rağmen yine de onlarda da çatlak görülebiliyor ancak sıklığı ilk nesile göre daha az.
Benim arabamda bu sorun varmı açıkcası baktırıp kontrol ettirmedim ancak şu ana kadar belirti vermedi.(En yakın zamanda baktıracam.)


alıntı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
çok ilginç ülkemizde bu kasa bmw'lerin en bilindik ve ölümcül kronik sorunu bilinmiyor veya hiç bahsedilmiyor.

tüm bmw e46 kasalarda potansiyel olarak, arka amortisör/salıncak/yürüyen aksamın tamamını tutan yapının şaseye bağlandığı noktalarda çatlak oluşma ihtimali var. çatlak aracın arka koltuğun denk geldiği alt şase bölümünde oluyor ve kaynak harici tamir etme gibi şansınız yok. bu tamir işlemi için kitler falan hazırlanmış avrupa'da ve abd'de. çok ciddi bir sıkıntı ve aracın tüm statik dengesini, yol tutuşunu, viraj kabiliyeti altüst eden bir durum. bununle ilgili türkçe kaynak bulamadım ve cidden çok şaşkınım çünkü ben yıllardır biliyorum bu olayı. millet biliyor da mı yazmıyor aracın 2.el piyasasını etkilemesin diye bilmem ama eğer ki bir e46 kasa alacaksanız mutlaka aracı lifte kaldırın ve tecrübeli bir ustaya bu olaydan bahsedin, kontrol etmesini isteyin.

anahtar kelime: e46 rear subframe reinforcement

örnek videolar:
https://www.youtube.com/watch?v=fh1mqz3ncmq
https://www.youtube.com/watch?v=hvyfsphpx6a
https://www.youtube.com/watch?v=xxge2lg0qrg
https://www.youtube.com/watch?v=ul0ohs6f3_4


ekşi den alıntı
 

İstanbul345

Takipçi
4 Tem 2019
4
1
20
33
Marka
BMW
Subframe Crack - tam olarak ne oluyor ustaya nasıl tarif ediceğiz ve her usta bu dediğiniz parçayı bılır mı ? Ve maliyeti ne olur bılgınız var mı
 

Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,621
1
5,104
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
çok ilginç ülkemizde bu kasa bmw'lerin en bilindik ve ölümcül kronik sorunu bilinmiyor veya hiç bahsedilmiyor.

tüm bmw e46 kasalarda potansiyel olarak, arka amortisör/salıncak/yürüyen aksamın tamamını tutan yapının şaseye bağlandığı noktalarda çatlak oluşma ihtimali var. çatlak aracın arka koltuğun denk geldiği alt şase bölümünde oluyor ve kaynak harici tamir etme gibi şansınız yok. bu tamir işlemi için kitler falan hazırlanmış avrupa'da ve abd'de. çok ciddi bir sıkıntı ve aracın tüm statik dengesini, yol tutuşunu, viraj kabiliyeti altüst eden bir durum. bununle ilgili türkçe kaynak bulamadım ve cidden çok şaşkınım çünkü ben yıllardır biliyorum bu olayı. millet biliyor da mı yazmıyor aracın 2.el piyasasını etkilemesin diye bilmem ama eğer ki bir e46 kasa alacaksanız mutlaka aracı lifte kaldırın ve tecrübeli bir ustaya bu olaydan bahsedin, kontrol etmesini isteyin.

anahtar kelime: e46 rear subframe reinforcement

örnek videolar:
https://www.youtube.com/watch?v=fh1mqz3ncmq
https://www.youtube.com/watch?v=hvyfsphpx6a
https://www.youtube.com/watch?v=xxge2lg0qrg
https://www.youtube.com/watch?v=ul0ohs6f3_4


ekşi den alıntı
Bizimkilerde "subframe crack" çözülene kadar yanlayıp bir yere patlıyorlar, arabanın arkasını komple başka araçtan alıyorlar :)

"Subframe crack" mevzusunun olması için motorun kuvvetli olması lazım. 316'da da olmuşsa diyecek hiçbir şey yok :)
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Subframe crack olabileceğini düşünmüyorum, BMW lerde klasik olarak diferansiyel boşluk yapabilir, takozların değişmesi ve aktarma organlarını kontrol edilmeli mutlaka bir yerde eskimiş takoz olabilir.Eskimiş takoz olmasa da diferansiyelden ve şafttan gelir o ses, çoğu zaman müdahale etmezler, arkadan itişli eski araçların çoğunda mevcut bu problem ustalar normal olduğunu söylerler her zaman için.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,942
7
51,189
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Arkadaşların dediği gibi subframe crack olabilir. Genelde arka amortisör kulelerinin oralarda zamanla korozyona ve zorlanmaya bağlı çürüme ve yırtılma diyebiliriz. Arka amortisör kulelerine bir bakılmasında fayda var.
Bir de benim aklıma şaft bağlantılarında boşluk geldi ama bmw'nin şaftı nasıl bir sistemdir bilmediğimden kesin konuşamıyorum. Mafsal durumu nasıldır bilemiyorum. Yine de lifte kaldırılıp bakılsa iyi olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

nacker

Profesör
12 Ocak 2019
433
809
1,645
İstanbul
çok ilginç ülkemizde bu kasa bmw'lerin en bilindik ve ölümcül kronik sorunu bilinmiyor veya hiç bahsedilmiyor.

tüm bmw e46 kasalarda potansiyel olarak, arka amortisör/salıncak/yürüyen aksamın tamamını tutan yapının şaseye bağlandığı noktalarda çatlak oluşma ihtimali var. çatlak aracın arka koltuğun denk geldiği alt şase bölümünde oluyor ve kaynak harici tamir etme gibi şansınız yok. bu tamir işlemi için kitler falan hazırlanmış avrupa'da ve abd'de. çok ciddi bir sıkıntı ve aracın tüm statik dengesini, yol tutuşunu, viraj kabiliyeti altüst eden bir durum. bununle ilgili türkçe kaynak bulamadım ve cidden çok şaşkınım çünkü ben yıllardır biliyorum bu olayı. millet biliyor da mı yazmıyor aracın 2.el piyasasını etkilemesin diye bilmem ama eğer ki bir e46 kasa alacaksanız mutlaka aracı lifte kaldırın ve tecrübeli bir ustaya bu olaydan bahsedin, kontrol etmesini isteyin.

anahtar kelime: e46 rear subframe reinforcement

örnek videolar:
https://www.youtube.com/watch?v=fh1mqz3ncmq
https://www.youtube.com/watch?v=hvyfsphpx6a
https://www.youtube.com/watch?v=xxge2lg0qrg
https://www.youtube.com/watch?v=ul0ohs6f3_4


ekşi den alıntı
Bu nedir arkadaş, bunları hiç test etmeden mi piyasaya sürüyor bunlar? Boru değil, e46 yani... Şu Almanların titiz-kuralcı politikası bir kendilerine işlemiyor ne hikmetse.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila

tequila

Profesör
12 Kas 2017
1,452
841
1,920
Bu nedir arkadaş, bunları hiç test etmeden mi piyasaya sürüyor bunlar? Boru değil, e46 yani... Şu Almanların titiz-kuralcı politikası bir kendilerine işlemiyor ne hikmetse.
bu tarz bir kronik sorun başka markalarda olsaydı şimdi herkesin ağzında sakız olmuş ve bütün modelleri karalanmıştı ,,, yaa bırak bmw lerde şasi yok ya alınmaz o arabalar ::))
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım