1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

Bmw Egr iptali veya temizliği

Konu, 'Sorunlar ve Çözümleri' kısmında hasan0693 tarafından paylaşıldı.

  1. hasan0693

    hasan0693 Takipçi

    Kayıt:
    24 Şubat 2018
    Mesajlar:
    7
    Beğenilen Mesajlar:
    5
    Merhabalar f10 520d uzun yolda tahrik veriyor ısınınca egrden dolayı ankarada daha önce bildiğiniz temizlik yapan bir yer var mıdır acaba veya yazılımla egr iptal oluyor temizliğe sökmeye gerek yok denildi yazılımcılar tarafından o şekilde nasıl oluyor ne yapmalıyım tecrübesi olan var mı acaba? Şimdiden teşekkürler :)
     
  2. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    Egr iptali ile piston eritmeye kadar yolunuz var sakın bulaşmayın öneren ustanın dükkanında koşarak uzaklaşın, temizlik genelde pek randıman vermez değişim önerilir
     
    alptamer ve Porsche bunu beğendi.
  3. AYUU

    AYUU Panpa

    Kayıt:
    29 Ekim 2016
    Mesajlar:
    4.571
    Beğenilen Mesajlar:
    9.981
    Marka:
    Isuzu
    Nasıl piston eriyor
     
    Iskender™ bunu beğendi.
  4. FurkanKarka

    FurkanKarka Elit Apaçi

    Kayıt:
    2 Haziran 2017
    Mesajlar:
    333
    Beğenilen Mesajlar:
    830
    Marka:
    Renault
    Bildiğim kadarıyla değişim temizlemek ile hemen hemen aynı ölçüde randıman veriyor. Bakımdan bakıma değişecek ucuz bir parça da değil. Ben boğaz kelebeğini düzenli olarak temizliyorum değiştirmek yerine, egr'de değiştirmekten ziyade düzenli temizlenebilir şahsen.
     
    Iskender™ bunu beğendi.
  5. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    dizel motorlarda yanma sonu sıcaklığı 1000 dereceyi geçince NOX dediğimiz gaz daha fazla ortaya çıkıyor, bunu engellemek için EGR sistemi yanmış egzos gazını yanma odasına ihtiyaç halinde göndererek yanma sıcaklığının aşırı yükselip NOX gazının ortaya çıkmasına engel oluyor, siz EGR'yi iptal ederseniz piston kafaları aşırı ısınarak erimeye doğru yol alacaktır.
     
    Porsche, petrich, 2jzihtiyar ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  6. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    EGR nin sökülmesi durumunda motorda ki antifriz boşaltılacak ve yeni antifriz ile birlikte hava alma işlemi uygulanacaktır + sana TDI motordan örnek vermem gerekirse EGR sökümü için, Ön takım traversi + DPF ve egzos sistemi sökülüyor ve haliyle rot ayarı da gerekiyor düzenli olarak bunları yaptırmaya kalkarsanız 2 temizlemede 1 EGR parasını ödersiniz zaten :) EGR ciddi bir arızadır yolda giderken yanan kızdırma lambası ile tüm yolculuğunuzu mahveder hem can güvenliği hem manevi zarar... gerek var mı
     
    byilmaz, alptamer, Porsche ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  7. hasan0693

    hasan0693 Takipçi

    Kayıt:
    24 Şubat 2018
    Mesajlar:
    7
    Beğenilen Mesajlar:
    5
    Parçayı sökmeden yazılımla iptal oluyormuş bu modellerde ecu yazılımlamasıyla egr iptal edilebiliyormuş ?
     
    Iskender™ bunu beğendi.
  8. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.480
    Beğenilen Mesajlar:
    8.690
    Marka:
    Bugatti
    evet, iptal edilebiliyor.
     
  9. FurkanKarka

    FurkanKarka Elit Apaçi

    Kayıt:
    2 Haziran 2017
    Mesajlar:
    333
    Beğenilen Mesajlar:
    830
    Marka:
    Renault
    Bilgilendirici oldu, bu kadar uğraştırıcı bir söküm işlemi olduğundan haberim yoktu. :)
     
    Iskender™ bunu beğendi.
  10. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.480
    Beğenilen Mesajlar:
    8.690
    Marka:
    Bugatti
    valla dayıcım ben çok araştırdım. yanlışım varsa düzelt pls."teoride" egrdeki hava sıcaklığı çevre hava sıcaklığından yüksek olduğu için yanma odasına sıcak hava giriyor ve daha çok ısınıyor. yakıtın yanması için oksijene ihtiyacı var doğal olarak. egrden çıkan hava ile yanma verimi düşüyor. Yanmayan yakıttan da NOX gazı çıkmaz :D olay bundan ibaret.
     
    FurkanKarka bunu beğendi.
  11. OzanDnz

    OzanDnz Elit Apaçi

    Kayıt:
    15 Ekim 2016
    Mesajlar:
    569
    Beğenilen Mesajlar:
    727
    Marka:
    Ford
    bu bilgilerde emin miyiz?
    EGR yanmamış yakıtı tekrar yanma odasına gönderiyor, yanma odası pistonlar sonuçta. eğer egr iptal olursa köreltilirse bu yanmamış gazlar odaya dönmek yerine direk atılacaktır. Tam tersi verimlilik arttırır.
    Kalibrasyon mühendisi ve motor arge merkezinde çalışan mühendisle konuştuğumda egr'nin verimliliği özellikle dizel motorlarda çok arttırdığını söyledi. Euro normları yüzünden mecburi yapılan bir işlem ancak tr ve özellikle istanbul şartlarında pek de işe yaramıyor bu durum. Yoğun trafik ağır seyreden trafik yüzünden egr doluyor, emme manifoldu balçıklaşıyor. temizleme maliyetleri ve temizlerken kullanılan kimyasallar, artan yakıt tüketimi verimsiz yanma yüzünden çevreye daha fazla zarar veriyor.
     
  12. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    Üniversitede motorlarla yeni tanışan arkadaşların sıkça yaptığı bir hatadan söz ettiniz :) yanmamış egzos gazları diye bir tabir asla yok yanmayan gaz egzos olmaz ve dışarı atılmak için gönderilen yanmamış gazı nasıl ayırıp yanma odasına göndereceksiniz :) EGR arızası yapan araçların EGR subabı açık kalarak rölantide dahi egzos gazının emme manifolda basmasıyla düzensiz çalışma ve stop etme meydana gelir. EGR nin açılımını da araştırırsanız daha net anlarsınız, yanmamış gaz = KARA DUMAN
     
    byilmaz ve Porsche bunu beğendi.
  13. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    peki sıkıştırma sonu sıcaklının 600 dereceleri bulduğundan haberin var mı :) yanma sıcaklığı da 1000 derece üzerine çıkmaya başladığı zaman NOX gazı oluşumu gerçekleşir ve yanmış, içerisinde oksijen bulunmayan egzos gazının bir miktarını ( duruma göre ) tekrar emme manifolduna göndererek yanmanın verimi düşürülür ve zararlı gaz üretilmez, EGR iptalinde 1000 derece üzerine rahatça ulaşan yanma sıcaklığında piston kafası erimeleri sıkça meydana gelir, sanayide-serviste EGR iptalinden piston eriten kaç tane dizel motor yaptık....
     
    byilmaz, Porsche, mcanerg ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  14. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.480
    Beğenilen Mesajlar:
    8.690
    Marka:
    Bugatti
    Tabii cnm egr iptalinde yanma verimi artacağından sıcaklık da artar da temiz hava yani soğuk hava yanma odasına girdiği için de o kadar fazla sıcaklık artışı olması biraz zor gibi. Bnm araç 292k kmde hiç egr temizlenmedi bu kmye kadar dolmuş egr ile kullandık piston erimedi yani :D
     
  15. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.480
    Beğenilen Mesajlar:
    8.690
    Marka:
    Bugatti
    Hatta egr iptalinden sonra daha geç ısınmaya başladı araç. Elm327 ile bakıyodm verilere...
     
  16. motorsinann

    motorsinann Panpa

    Kayıt:
    10 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.084
    Beğenilen Mesajlar:
    8.060
    laf anlatamayacağım :) bildiğinizle kalın
     
    Porsche, Kim? ve Iskender™ bunu beğendi.
  17. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.480
    Beğenilen Mesajlar:
    8.690
    Marka:
    Bugatti
    Tşkler..
     
  18. yaso

    yaso Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.666
    Beğenilen Mesajlar:
    9.521
    Marka:
    Ford
    1800K sıcaklıktan sonra bütün motorlarda oluşuyo kanka ve egr siz benzinli motorların pistonunu eritmiyorsa dizelinkini hiç eritmez bence yanlış anlama bu sadece bana mantıklı gelen bi düşünce :D
     
    emert20 ve Iskender™ bunu beğendi.
  19. Kim?

    Kim? Profesör

    Kayıt:
    15 Eylül 2016
    Mesajlar:
    754
    Beğenilen Mesajlar:
    1.434
    Marka:
    Subaru
    @motorsinann benzinli araçlarda neden egr var onların sıcaklıklarınıda düşürmek için olduğunu zannetmiyorum benizliler üzerinde farklı bir numarası mı var ? Birde subaru, mazda, ford veya benzer markaların bazı benzinli 1.6 motorları 10lt yakabiliyor bunların egzoslarında da mı yanmamış benzin bulunmaz ?
    Biliyorum tork konvertörlü şanzımanın yüzünden çok yakıyor ama bu araçları garajlarda durdukları yerde devir yapınca veya uzun süre rolantide çalıştırınca ciğ benzin kokuyor ortalık :)
     
    emert20 bunu beğendi.
  20. yaso

    yaso Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    2.666
    Beğenilen Mesajlar:
    9.521
    Marka:
    Ford
    1800 Kelvin dereceden sonra %92-98 NO ve %2-8 NO2 gazları oluşuyor. Benzinlilerde ortalama 3500 ppm NOX gazı oluşurken dizellerde ise ort 1500 ppm oluşuyor. Egr ve kat iptalinde benzinli bir motor daha çok NOx gazı salıyor iki katından da fazla yani. Fakat şöyle bi durum var benzinlilerde bu NOx gazlarının %95 -98 kadarı filtrelenebilirken dizellerde çalışma prensibinden dolayı %50 si falan filtrelenebiliyor. Yani sonuçta bi benzinliden 35 ppm salınım olurken dizelde 750 ppm salınım oluyor. Bu yüzden diyorum dizelin varsa egr kat sök gitsin anca kurum yapıyor adam akıllı havayı koruduğu da yok. Bunun çözümü kökten dizeli kaldırmak. Yıllarca zehirli gaz salınımını düşürmek için EGR valfini ekleyerek başladılar elle tutulur bi emisyon düşüremediler, katalizör eklediler yine olmadı en son Dizel Partikül Filtresi diye saçma sapan bişey taktılar yine elle tutulur bi fayda sağlayamadılar en sonunda hepsi geliştirmeyi ve üzerinde denemeyi bıraktı pes etti.
     
    emert20 ve Kim? bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş