Bostancıoğlu Opel rezaleti

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Opel'in PSA'ya geçmesi, maalesef bazı şeyleri düzeltmeye yetmemiş.

Ekşisözlük'e şöyle bir konu düşmüş. Alıntılayayım:

yazar olmayan arkadaşımın ricası üzerine, kendisinin burada yer almasını istediği mesajı aynen belirtiyorum. kendisi opel bostancıoğlu bayisi ve opel müşteri hizmetleri üzerinden bir çözüme ulaşamadığından benden başlık açmamı rica etti. özet ile opel bostancıoğlu bayisi müşteriye kapıda çizik olan ve satış için anlaşılan renkten farklı bir renkte araç satmak istiyor. müşteri bunu uygun görmeyince 05.02.2021'de satış iptali talebi yapılıyor. bayi ve opel genel müdürlüğü ile çok kez iletişime geçilmesine rağmen araç için ödenen tutar bu entry tarihi itibarıyla (19.04.2021) geri alınabilmiş değil.
---
opel bostancıoğlu bayisinden crossland model araç satışı için anlaştık ve 93.777,75tl ödeme yaptık. araç bayiye geldiği zaman fotoğraflarını gönderdiler ve fark ettik ki araç istediğimiz renkte değil. yine de bayiye gidip gördük ama bu durumun yanında 3 tane kapıda çizik olduğunu da fark ettik. satış temsilcisi ile konuştuk ve içimize sinmediği için aracı teslim almadık. zira ilk defa sıfır km araç satın alıyorduk ve istediğimiz şekilde olmasını istiyorduk. satış temsilci bize paramızı kuruşu kuruşuna geri alacağımızı söyledi. biz de eğer istediğimiz araç gelirse, seve seve satın alacağımızı ve haber bekleyeceğimizi söyledik. bu aşamada ruhsat üzerimize yapılmamıştır, plaka çıkmamıştır ve herhangi başka bir resmi işlem gerçekleştirilememiştir. sadece sipariş formunu imzalamıştık. iptal talebimizi 5 şubat 2021 tarihinde yaptık. ancak aradan yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen hala paramızı geri alamadık.

araç için ödememizi 28 ocak 2021 tarihinde yaptık. geri kalan kısım ise kredi ödemesi ve 4.000 lira nakit olacak şekilde istendi. ancak renk konusunda istediğimizden farklı bir durum ortaya çıkınca ve ilave olarak çizikler ve broşürde yazanın aksine dikiz aynası renklerinin de farklı olması sebebiyle iptal etmek istedik. çizikler için fabrikasyon hatası dendi ama maalesef görülmeyecek ufak tefek çizikler değildiler. belirttiğim gibi bu aşamada ruhsat ve plaka çıkmadığı gibi bu konuda bayiye vekalet de vermedim.

satış temsilcisine bu noktaya kadar teşekkür ederiz. insanlık hali, bir yanlış anlaşılma olabilir dedik. kendisi de bize eğer içimize sinmiyorsa satışı iptal edebileceğimizi, en önemlisi araç satışının bu aşamada iptal edilmesi durumunda paramızı kuruşu kuruşuna alacağımızı ve hiç bir kesintisi olmayacağını söyledi.

eve döndüğümüzde kendisini satış müdürü olarak tanıtan kişi bizi aradı. eğer satışı iptal edersek, 3000 lira kaybımız olacağını zira sipariş formunda bunu imzaladığımızı söyledi. bunu kabul ettik. istemediğimiz bir aracı satın almaktansa bu kadar kaybı mecburen kabul edelim dedik. sonra bizi tekrar aradı eğer iptal edersek kesintinin aslında 7000 lira olacağını zira yaklaşık 4000 lira krediden dolayı kesileceğini söyledi. aracı almamızın bizim için iyi olacağını, eğer almazsak hem uzayacak süreç hem de kesintiden dolayı zarar göreceğimizi söyledi. satış müdürünün tavrı nezaketten uzaktı ve bize göre tehditvariydi. ısrarla arayarak bir şekilde aracı bize satmak için bu tarz zorlayıcı ve baskılayıcı söylemlerde bulundu. bu durum bizi açıkçası iyice soğuttu. müşteri memnuniyetinden uzak bu davranışlar bizi üzdüğü gibi opel markasından ise tamamen soğuttu. bu sırada satış temsilcisini aradık ancak telefonlarımıza cevap vermedi. zaten bu aşamadan sonra kendisine ulaşamadık. o ana kadar iptal konusunda gayet anlayışlı ve yardımsever olan satış temsilcisine ulaşamamak bize açıkçası bu yönde talimat aldığı izlenimini doğurdu.

satış müdürünü geri arayarak durumun düzeltilmesini ve bu kesintinin makul olmadığını bildirdik. kendisi de bize banka ile görüştüğünü ve bankanın alacağı 4000 liranın yaklaşık 1000 liraya düştüğünü söyledi. araç satışı için bizden elden nakit olarak istediği 4.000 lirayı almayacaklarını ve araç satışını bize yapmak istediklerini söyledi. ancak tehditvari yaklaşımlarından ötürü arabayı kesinlikle istemedik.

sonunda iptal talebimizi kabul ettiler. satış müdürü araç satışı için faturanın kesildiğini ve bu yüzden ötv iadesini beklememiz söylendi. ötv ödemesi sonrası iptal yılda 1-2 kez oluyor dedi. ne kadar bekleyeceğimizi sorduğumuzda ise 1 ay cevabını aldık. bu arada fatura kesilmeden önce bize haber vermesini birkaç kez satış temsilcisine söyledik ama kendisi bunun haberini bize vermedi. fatura 03 şubat 2021 tarihinde kesilmiş.

yaklaşık 2,5 ay geçmesine rağmen paramızı hala geri alamadık. satış temsilcisi telefonları açmıyor. satış müdürünü arıyoruz bu ay bekliyoruz diyor. bir süre sonra tekrar arıyoruz telefona cevap vermiyor. mesajla ulaşıyoruz; ben size 1 ay demedim 2-3 ay dedim diyor. hangi vergi dairesinden bekliyorsunuz biz de arayıp soralım diyoruz ama yanıt yok. tam 3 kez sordum bu soruyu.

kendilerine güvenip bekledik ama sonuç alamayınca konuyu opel genel müdürlüğü’ne aktardık. bunun üzerine bayinin müşteri ilişkileri yöneticisi beni aradı. kendisine durumu anlattım ancak geri dönüş yapmadı. mesajlarımıza yanıt vermedi ve arayınca da yardımcı olmadı.

araştırdığım kadarıyla 4760 sayılı özel tüketim vergisi kanununun 15/1. maddesine göre kayıt ve tescilden önce ötv iadesi konusunda şöyle yazıyor. “ötv'nin alıcıdan tahsil edilmediğine, tahsil edilmişse iade edildiğine dair alıcının kimlik, adres ve telefon bilgilerinin yer aldığı alıcı tarafından da imzalanmış olan tutanak”. bu madde bize göre gösteriyor ki bize paramız iade edilip tutanak altına alınabilir ve ötv iadesini devlet yaptığı zaman bayi bunu alabilir. ancak ara ki müşteri memnuniyeti bulasın.

sonuç: maalesef bizler maddi ve manevi olarak büyük bir zarardayız. hem paramız içerde bekliyor hem de bu bayiye güvenip eski aracımızı sattık kredi ödemesini yapabilmek için. pandemi döneminde arabasız kaldık. genel müdürlükten aldığımız bilgiye göre devletten ötv iadesi bekleniyor ama sorunumuzu gerçekçi anlamda çözecek adımlar atılmıyor. babamın hastalığından dolayı araca acil ihtiyacımız oldu. tedavi süresince hastaneye devamlı olarak götürmek durumdayız ancak sürekli araç kiralamak zorunda kalıyoruz veya birilerinden rica etmek zorunda kalıyoruz. opel'den çözüm veya mağduriyeti giderecek hiçbir adım atılmıyor. daha önce bu aşamada hiç mi iptal işlemi olmadı, olduysa ne kadar sürdü sorularımız da yine cevapsız kaldı. daha sonra opel almanya'ya mail attım. bu aşamada bir kıpırdama oldu ancak bize sonuç gerekiyor. daha önce aradığımda konuyla ilgilenen çağrı merkezinde görevli arkadaş dışında kimse yokken, şimdi öğrendiğimiz kadarıyla genel müdürlük de konuyu takip ediyormuş. ancak bu olayın üstünden de birkaç hafta geçti. bana göre bir markanın kaliteli olduğunu gösteren en önemli nokta sorun olduğu zaman olaya nasıl yaklaştıkları ve nasıl çözdükleridir. opel çözüm üretecek hiçbir adım atmıyor. parayı devletten bekliyoruz demek dışında hiçbir cevap alamıyorum. ne zaman geri alınacak, daha önce böyle bir durumda ne kadar sürdü gibi hiçbir soruya yanıt alamıyorum. neredeyse sen misin iptal eden, eşek gibi sürün o zaman modunda olduklarını düşünüyorum.

* güncelleme: arkadaşım, "başlık açıldıktan sonra 19 nisan 2021 tarihinde opel genel müdürlükten aradılar ve yardımcı olacaklarını söylediler. ilgi gösteren herkese teşekkür ederiz." der.


Bu da kaynak link
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Forumda şöyle bir mesajım da var:
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

mehmeetakiff

Profesör
5 Haz 2020
519
1
946
2,020
22
Bir Yerler
Marka
Volkswagen
Genelde bu tarz durumlarda bayinin kendi başına buyruk mafyavari konuşmalarında genel merkezden de dönüş alamazsam direkt olarak tüketici hakem heyetine başvuru yapıyorum, e-devletten de olduğu için rahat oluyor mesela geçenlerde benzer bir olay istikbal ile bizim aramızda gerçekleşti, aldığımız koltuk takımı çeşitli fabrikastyon hataları ile geldi, teslim esnasında hiç bir sorun olmamasına rağmen iki saat sonra fark edip hemen bilgilendirdik. bayi yok öyle yok böyle servis gelecek edecek diye diye tam bir ay oyaladı. en son genel merkezi arayıp tavır koyunca servis geldi ve hataların doğru ve kullanıcıdan kaynaklanamayacağını belirten form doldurdu. Bayiyi arayıp iade istedik tüketici koruma kanununca fabriaksyon hatalı gelen malda bedel iadesi ile sözleşmeden dönme hakkımız olduğu için. Bayi kabul etmedi, tamiratta ısrarcı oldu derken tüketici hakem heyetine başvurduk, o kaplan kesilen bayi kedi gibi gelip hatalı malları alıp paşa paşa paramızı iade etmek zorunda kaldı.
Demem o ki bu tarz durumlarda kesinlikle kanuni haklar sonuna kadar kullanılmalı. İnsanları paraları ile rezil etmeye hakları yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,384
2
3,008
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Forumda şöyle bir mesajım da var:

Opel'in genel merkezini ya da Almanya tarafını bilmem de Gürses apayrı bir vaka. Zaten o kadar sorunluydu ki Opel'den Renault bayisine evrildi :) Bir benzinlik bir de araba bayisinde marka değiştirenden uzak durmak lazım bence. Gürses'te de ama arkadaşın anlattığı gibi Satış Temsilcisi ve diğerleri bambaşkaydı. Çok memnun kalarak eve de yakın diye bir Opel Astra almıştık sıfır olarak bu Gürses'ten. Bir kere geldi bir TIR sol arka kapıya çarptı. Neyse götürdük buraya, nasılsa kaskodan yapılacak falan, (sigortamızı da ordan yaptırmıştık) bırakın geçmiş olsun demeyi, bir dövmedikleri kalmıştı. Hayatımda gördüğüm en garip servis de yine oradaydı. Aracı kabul ederken ve teslim ederkendi tavırları 180 derece farklı. Zaten sonrasında da değişti.

Arkadaşın durumunda Opel'in de suçu var ancak devletten ötv'yi almak da zordur diye düşünüyorum. Burada şark kurnazlığı yapıp aracı itelemeye çalışmışlar resmen. Müşterinin istemediği rengi vermişsin, müşteriye maddi zarar çıkartmışsın hala daha inceliyorsun. Neresinden baksan rezalet. Kaldı ki ev bile alsan 14 gün içinde cayma hakkın var. Bu devirde bayilerde araba da kalmıyor. Buna rağmen o kadar kötü esnaflar ki adlarını böyle çıkarıyorlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,192
45,764
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Üzgünüm ama çirkef müşteri olacaksın. Sesin hep çok çıkacak, önce sen tehdit edeceksin, en ufak anlaşmazlıkta hemen yasal yollara başvuracaksın. Yani argo tabirle yırtık olacaksın, bu herif bizi çok uğraştırır dedirteceksin. Bu ülkede başka türlü sorununu anında çözmezler. Efendi, düzgün, anlayışlı takıldığın vakit satış müdüründe olduğu gibi aracı zorla sattırmaya, olmadı 3-5 koparmaya çalışan çakal ve ahlaksız esnaf portresiyle karşılaşırsın. Ben ömrümce hiç çirkef müşteri olamadım. Ama ilk andan itibaren olabilenleri gördüm ve hep onların işi sorunsuz çözüldü. İyilikten, efendilikten, ahlaki değerlerden anlamayan bir milletiz hem ticarette hem ikili ilişkilerde. Ne yazık ki ülkenin gerçeği bu.
 
Son düzenleme:

Reddington

Panpa
15 Eki 2016
1,808
1
4,131
3,770
İstanbul
Marka
MINI
En çok böyle absürt olayı herhalde sıfır Opel teslimatlarında duyuyorum. Olaya bak ya. Tüketiciye tabiri caizse ayar vermeye çalışan, tehditvari konuşan firmalara karşı hiç acımıyorum. Böyle burnundan kıl aldırmayan firmaları rezil edene kadar elimden ne gelirse yaparım, orada da sesimi çıkartırım. Resmen parayı gasp ediyor herifler. Ellerinde kötü araba gelmiş onu çıkartmaya çalışıyorlar. O iş de kesin taşımada olmuştur. Nakliyesini hangi firmaya yaptırıyorlarsa yıllardır problem.

Kuzenim seneler önce sıfır corsa aldı, tesadüf civatalar üstündeki anahtar izini ve boyayı görünce şüphelendi baktırdı, kapısı değişik çıktı. Bayiye gitti, orjinali ile değiştik, tırdan inerken çarptı demişlerdi. Değişim kabul etmediler. İlgili kişilere Almanya'ya kadar ulaşıp sıfırı ile değiştirtitti.

Başka bir zamanda, kendim Ankara dönüşü karşı şeritte bi tane taşıma tırının yan yattığını gördüm, aracın üstü Corsa doluydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara

kwolf

Profesör
7 Kas 2016
66
89
1,010
Timbuktu
Marka
Mazda
iyi opel bayii var mi ki zaten?!
opel'in turkiye'deki satis ve yetkili servisleri icler acisi. sirf bu yuzden soran tanidiklara tavsiye etmiyorum opel almalarini.

su anda kullandigim astra'yi besiktastaki opel gercek'ten almistim. cunku bir tek orada bulabilmistim. satisci sanirsin bedavaya veriyor arabayi. oyle yamuk yumuk konusmalar.
atm opel'i anlatmiyorum bile. @bt yeterince ornek vermis zaten :)
opel inan corlu'da tamamen copluk.
gtc opel sirf anlasmali diye sigortadan tampon isi icin goturmustum. iscilik yerlerde.
bostancioglu yetkili servisi gorece yeni. en basit is icin bile saatlerce bekletirler.

bundan sonra kimsenin bunlara yolu dusmemesi dilegi ile :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,005
7
51,307
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
iyi opel bayii var mi ki zaten?!
opel'in turkiye'deki satis ve yetkili servisleri icler acisi. sirf bu yuzden soran tanidiklara tavsiye etmiyorum opel almalarini.

su anda kullandigim astra'yi besiktastaki opel gercek'ten almistim. cunku bir tek orada bulabilmistim. satisci sanirsin bedavaya veriyor arabayi. oyle yamuk yumuk konusmalar.
atm opel'i anlatmiyorum bile. @bt yeterince ornek vermis zaten :)
opel inan corlu'da tamamen copluk.
gtc opel sirf anlasmali diye sigortadan tampon isi icin goturmustum. iscilik yerlerde.
bostancioglu yetkili servisi gorece yeni. en basit is icin bile saatlerce bekletirler.

bundan sonra kimsenin bunlara yolu dusmemesi dilegi ile :)
En iyi Opel, eski sahipleri tarafından yıllarca kullanılarak ayıpsız üretimi tescillenmiş, bu sırada da garantisi bitmiş opeldir
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
782
1,495
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
Dün kuzenim anlattı. Astrası, kronik olan segman kırma sorunu yaşatmış. Yaşadığı şehirdeki servis hiç bir şekilde yardımcı olmamış. Tamir için 25.000 civarı masraf çıkarmışlar. Araba 2 yaşında ve daha 30k km.

Opel net uzak duracağım bir markaydı. Tescillendi.
 

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,636
1
64,453
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Dün kuzenim anlattı. Astrası, kronik olan segman kırma sorunu yaşatmış. Yaşadığı şehirdeki servis hiç bir şekilde yardımcı olmamış. Tamir için 25.000 civarı masraf çıkarmışlar. Araba 2 yaşında ve daha 30k km.

Opel net uzak duracağım bir markaydı. Tescillendi.
1.4 turbo mu?
 

mtb_rider

Mustafa Özer
Panpa
6 Eyl 2020
782
1,495
2,520
37
Sakarya
Marka
Kia
@sputnik 'ten aldığım bilgilere göre k, 1.4 150 hp....


@bt de bilir

kol çıkarmasıyla meşhur motor :(

Kia sahibi ve Kia fanı olmadığım zamanlarda öğrenmiştim. 2011 ve öncesi Ceed'lerin ön göğüs kabarma yapıyor diye garantili garantisiz tüm araçlarda değişme yapmıştı.

Opel'de motorda kronik sıkıntı var. Adamlar yokuş yapıyor. Çok trajikomik.

Kuzen şans eseri Opel TR'de ( artık distribütörü kimse) birini buluyor. Sohbet tanıdık vs derken adam sıfır motor getirtiyor doşland'dan. Şimdi sıfır motor takılı araçta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

alfhonso

Hakan BIÇAK
Eski İnfazcı, Yeni Eğitici
Yönetici
Admin
9 Eyl 2016
24,636
1
64,453
6,820
34
Denizli
Marka
Mercedes
Kia sahibi ve Kia fanı olmadığım zamanlarda öğrenmiştim. 2011 ve öncesi Ceed'lerin ön göğüs kabarma yapıyor diye garantili garantisiz tüm araçlarda değişme yapmıştı.

Opel'de motorda kronik sıkıntı var. Adamlar yokuş yapıyor. Çok trajikomik.

Kuzen şans eseri Opel TR'de ( artık distribütörü kimse) birini buluyor. Sohbet tanıdık vs derken adam sıfır motor getirtiyor doşland'dan. Şimdi sıfır motor takılı araçta.
iyi bari kurtarmış :)
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım